NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Mon Dec 24, 2012 11:45

Ja eind deze week moet ie dan eindelijk binnen komen! OP NG.com hebben ze al een hack-thread aangemaakt, inmiddels draait de unibios al op de handheld hahaha. Denk dat het een kwestie van tijd is voor je hier een soort uber CMVS van kunt maken, met betere output dan nu het geval is en een sd cart (waar de games nu al op komen iig Ninja Masters) met de hele library.

Eerst maar eens kijken of het wat is "au naturel"!
NaomiFreakster

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by NaomiFreakster » Mon Dec 24, 2012 16:21

ruderudie wrote:Ja eind deze week moet ie dan eindelijk binnen komen! OP NG.com hebben ze al een hack-thread aangemaakt, inmiddels draait de unibios al op de handheld hahaha. Denk dat het een kwestie van tijd is voor je hier een soort uber CMVS van kunt maken, met betere output dan nu het geval is en een sd cart (waar de games nu al op komen iig Ninja Masters) met de hele library.

Eerst maar eens kijken of het wat is "au naturel"!

Yup, totaal geen protection, ik denk dat het pure marketing is van SNK en liefde voor de scene..
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Ken » Mon Dec 24, 2012 16:30

NaomiFreakster wrote:SNK en liefde voor de scene..

SNK en liefde voor de scene in dezelfde zin, da's lang geleden...
NaomiFreakster

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by NaomiFreakster » Mon Dec 24, 2012 16:36

Ken wrote:
NaomiFreakster wrote:SNK en liefde voor de scene..

SNK en liefde voor de scene in dezelfde zin, da's lang geleden...


Hmmz ja :)
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Mon Dec 24, 2012 18:49

Nou SNK krijgt alleen knakies voor merk en ontwerp maar ik geloof dat ze er verder niks mee te maken hebben. Wordt het een hit zal dat nog wel veranderen denk ik..
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Trailblazer » Wed Dec 26, 2012 13:22

Kreeg net bevestiging die ie shipped is!! Can't wait!!!!!!!!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by beau » Wed Dec 26, 2012 13:54

ruderudie wrote:Ja eind deze week moet ie dan eindelijk binnen komen! OP NG.com hebben ze al een hack-thread aangemaakt, inmiddels draait de unibios al op de handheld hahaha. Denk dat het een kwestie van tijd is voor je hier een soort uber CMVS van kunt maken, met betere output dan nu het geval is en een sd cart (waar de games nu al op komen iig Ninja Masters) met de hele library.

Eerst maar eens kijken of het wat is "au naturel"!


het gaat wel snel, net uit nu al unibios er op :D
:D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Da Dude » Wed Dec 26, 2012 22:27

:mrgreen: Op naar de padhackz, en aansluiten in je CAB :mrgreen:
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by beau » Wed Dec 26, 2012 22:30

Da Dude wrote::mrgreen: Op naar de padhackz, en aansluiten in je CAB :mrgreen:

Het zal mij niet verbazen :mrgreen:
:D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Mon Dec 31, 2012 10:24

Sapperdeflap, staat opeens Fedex voor je deur om je een goed nieuwjaar te wensen als je net wakker
ge-1000-klapperd bent...


Image

:D Nice!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Trailblazer » Mon Dec 31, 2012 10:57

Same here!

Image
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Psykick » Mon Dec 31, 2012 12:03

Wat vet jongens! Veel plezier ermee en neem hem gerust 4 januari ff mee, kunnen we het eens even aan de tand voelen ;)
ckong

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ckong » Tue Jan 01, 2013 09:22

Hier heb je een soort van buyer's guide, waar de sterke en minder sterke punten duidelijk worden beschreven:

http://blog.hardcoregaming101.net/2012/ ... e.html?m=1
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by beau » Tue Jan 01, 2013 10:21

:D
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Da Dude » Tue Jan 01, 2013 20:26

vet, misschien toch maar........./
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by beau » Wed Jan 02, 2013 11:15

En wat zijn jullie ervaringen tot nu toe?
:D
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Wed Jan 02, 2013 13:05

Nou op oudjaar dus de doos binnen gekregen, die is zelf echt al super. Erg veel aandacht aan besteed, compleet met neogeo stickers dichtgeplakt etc. Voor wat het waard is (fanboys als ik smullen daar nu eenmaal van) was dat in elk geval al veelbelovend.

Zitten dus 2 doosjes in de grote doos. Eerste uitgepakt, daar zat de joystick in. Dat is serieus een 1:1 replica van de AES joystick. Je merkt geen verschil, schijnen ook exact dezelfde components in te zitten. Dat was dus veelbelovend. Bal is trouwens op de joystick gelijmd, neem aan dat ze niet 'cracken' zoals vroeger want vervangen is er niet bij.

In de volgende doos zat de docking station en de handheld. Docking station is een mooi ding, AES replica maar wat kleiner. Op NG zeuren ze wat over cheap plastic, maar persoonlijk vind ik het echt een degelijk ding, plastic van de AES console is echt niet beter. In het docking station moet je dus de handheld pluggen, dan kun je de boel met dezelfde on/off button als vroeger aanzetten en de voormalige reset is nu de menu knop geworden. Uitgangen HDMI en composiet.
Ik heb hem tot nu toe alleen op hdmi aangesloten en beeld is niet perfect maar prima om een potje te sluggen hoor, gewoon een leuk ding. Uiteraard is de cab met RGB 10x beter, maar wat verwacht je ook voor $200,-.

Dan de handheld: Qua vormgeving echt een mooi ding, aan de grote kant en zonder draaghoes waardoor ik hem in elk geval nergens mee naartoe zal nemen denk ik. Beeld is prima, beetje donker wel, geluid is redelijk ruk. Als je het met een PSP vergelijkt is het allemaal wel zo-zo hoor, kwaliteit is gewoon wat minder van alles. Beeld is 16:9 maar door de R button te veranderen naar 4:3. werkt goed! Er zitten 20 games pre installed, niet de beste maar wel echte klassiekers. Daarbij is er een game slot aanwezig op de handheld voor SD cards, en wordt er een game bijgeleverd. Leuk idee, hopelijk komt er meer. Games draaien gewoon op emulatie dus echt bijzonder is het niet maar menu werkt lekker snel en de games draaien wat ik nu heb gezien prima. Gewoon leuk! Al dat gebitch op NG.com over of het wel goed genoeg is en geen 100% perfecte speelervaring heb ik weinig mee, koop dan gewoon een cab en houdt je muil verder zeg ik dan...

Maar de joystick van de handheld: geniaal, zelfde als van de neo joypad dus dat speelt echt prima. Wel wat stug in het begin en bij de oudere fighters waar je echt exacte input moet geven om er een move uit te toveren is het wennen en moet je echt de klikjes tellen :), maar ook hier: voor de fanboys is dit natuurlijk uniek! De speelervaring is gewoon erg goed overall, buttons zijn ook lekker. Of het allemaal lang leeft is een tweede, dat moeten we nog zien. Zal nog wel eens wat foto's van de handheld maken, echt een heel mooi ding.

In the end vind ik dat je voor $200,- echt een hele hoop krijgt, hoewel je misschien een beetje neogeo minded moet zijn om te kunnen waarderen. Handheld, goede joystick en een docking station, + nog een game op sd cart. Hoewel het geen officieel SNK product is lijkt het er wel heel sterk op en hebben ze bij Tommo echt goed hun best gedaan om dit ding voor het 20 jarige bestaan van de neogeo in de smaak te laten vallen bij de liefhebbers. Ik vind het een leuke toevoeging voor de collectie, weet dat de docking station weinig speeltijd gaat krijgen met al die andere en betere hardware in huis maar ach, dat is eigenlijk met alles toch ;)? Staat in elk geval mooi te shinen onder de TV en het is een soort shrine voor de handheld waar je hem altijd stofvrij kan chargen: ik vind het echt een mooi setje guys!
User avatar
beau
Active Level:
Active Level:
Posts: 2002
Joined: Sat Apr 24, 2010 20:06

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by beau » Wed Jan 02, 2013 13:21

Klinkt goed bedankt ruderudie
:D
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Ken » Wed Jan 02, 2013 13:27

Neem 'm vrijdag even mee ouwe reus.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Wed Jan 02, 2013 13:53

Als ik langs kom neem ik hem zeker even mee!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Psykick » Wed Jan 02, 2013 15:15

Volgens mij een zeer realistische benadering van het apparaat!
Veel plezier ermee iig! En neem hem idd maar zsm mee of je broertje als hij eerder is ;)
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Ratson » Wed Jan 02, 2013 16:20

Dat 16:9 had ik ook gehoord maar wist niet dat ie naar 4:3 omgezet kon worden. Toch maar eens over nadenken om er een aan te schaffen.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by Cageman » Sat Jan 05, 2013 22:47

Net terug van wintersport, en deze stond voor me klaar :-)
Image

Ik heb er een avondje mee gespeeld en gerommeld, en ben het eens met rudie. Voor 200 dollar krijg je bizar veel voor je geld. Nu ben ik ook wel zo'n debiel die met de doos van de originele NeoGeo in bed heeft geslapen toen ik hem destijds kocht, en kuste en knuffelde ik de console altijd even voor het slapen gaan.

De hele ervaring ademt gewoon NeoGeo, van de look en feel van de verpakking tot en met de materialen en speelervaring.

Gezeur over kwaliteit van plastics enzo is echt overtrokken. Het is echt een supertoffe set. Ik durf zelfs te beweren dat het de leukste console is in mijn collectie. En ik bezit veel consoles..

Enige nadeel dat ik ondervond is de kwaliteit van de emulatie. Het speelt snappy, reageert vlot op input, grafisch allemaal goed, alleen vind ik het geluid laggen op video. Hebben anderen dat ook? Sound komt gewoon een paar honderd milliseconden achter video bij mij. Speelervaring is dan technisch ok, maar bij sommige game stoort die vertraging, zoals bij Last Resort.

Verder vind ik het wel lastig om de console in de docking station te krijgen. Het voelt niet aan als een soepel proces, en ik moet vrij veel kracht zetten (en een beetje heen en weer wiebelen met de handheld) om hem goed aan te sluiten.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ruderudie » Sun Jan 06, 2013 11:55

Ja sound is van matige kwaliteit (speakers) en beperkt vermogen, het is mij niet direct opgevallen dat er vertrsging in zit. Die vertraging zit mi juist wel in de input bij bv fatal fury special. Als ik de button druk komt er net iets te laat respons op het scherm, overige games merk ik dat niet. En ik geloof dat de handheld zo vast in de docking station zit omdat het tevens je draaghoes is zeg maar. Dus handheld erin wrikken, kan het docking station daarna zo in je rugzak en valt de hanheld er onderweg niet uit. Het went trouwens, beetje handigheid in krijgen.
ckong

Re: NeoGeo X Gold krijgt wereldwijde release in december

Post by ckong » Sun Jan 06, 2013 15:37

OK, het volgende is niet negatief bedoeld, maar als ik het hier en op andere forums zo allemaal lees, dan is deze handheld/console echt een fanboy item. Eigenlijk net als met Apple gear. Niets mis mee natuurlijk. :D
Post Reply