[Gamez.nl] Ken's pleidooi
[Gamez.nl] Ken's pleidooi
http://www.gamez.nl/web/show/id=122396/contentid=58050
Als je een account hebt op Gamez.nl even daar reageren natuurlijk he!
Als je een account hebt op Gamez.nl even daar reageren natuurlijk he!
Mooi stukje Ken, erg leuk om te lezen en ik kijk al erg uit naar het volgende deel
Ik wilde trouwens me gaan verdiepen in Street Fighter, maar vooral na het stukje dat ik zojuist gelezen heb denk ik dat ik toch maar in de algehele genres die je besprak me ga proberen te verdiepen. Gewoon alles een kans geven
En je bent nog steeds in Nederland he? Als dat zo is is het jammer, anders had ik denk ik Guilty gear XX Reload bij je kunnen bestellen voor je PSP


En je bent nog steeds in Nederland he? Als dat zo is is het jammer, anders had ik denk ik Guilty gear XX Reload bij je kunnen bestellen voor je PSP

Gamers zijn idd lui geworden......zodra een game te moeilijk wordt, wordt er al op gegeven.
Een wat recenter voorbeeld, elke x-box bezitter was een poosje helemaal Ninja Gaiden geil.
Toen de game eindelijk uitwas, schoten de topics op diverse foras als paddenstoelen uit de grond over hoe moeilijk de game wel niet was, dit is een kut game, ze hebben het té moeilijk gemaakt bla bla bla.
En in de meeste gevallen wordt de game gewoon weer terug gebracht of omgeruild.
Schandelijk!
Dat de meeste mensen hun schouders ophalen als ze titels zoals espgaluda of dodonpachi horen vind ik opzich niet zo gek. (voor hier in NL dan hé
)
De meerderheid zijn toch mainstreamers die de ballen verstand hebben van dergelijke titels en hun developers.
Een wat recenter voorbeeld, elke x-box bezitter was een poosje helemaal Ninja Gaiden geil.
Toen de game eindelijk uitwas, schoten de topics op diverse foras als paddenstoelen uit de grond over hoe moeilijk de game wel niet was, dit is een kut game, ze hebben het té moeilijk gemaakt bla bla bla.
En in de meeste gevallen wordt de game gewoon weer terug gebracht of omgeruild.
Schandelijk!
Dat de meeste mensen hun schouders ophalen als ze titels zoals espgaluda of dodonpachi horen vind ik opzich niet zo gek. (voor hier in NL dan hé

De meerderheid zijn toch mainstreamers die de ballen verstand hebben van dergelijke titels en hun developers.
Ik vind dit een heel interessante discussie die hier gestart zou moeten zijn, maar de inbreng van mensen is nou niet bepaald gegrond. Daarom heb ik een uit de hand gelopen reactie geschreven, maar ik zie 'm nog niet staan. Kan zijn doordat ie te lang is, maar misschien is 't gewoon zo dat de db moet refreshen. Anyway, exclusief voor de nozomi crew
hier mijn reactie:
Damn, wat een gare reacties. Iemand uit hier z'n mening om een discussie te beginnen en mensen geven ongegrondde reacties van enkele woorden. Redelijk zielig. Ik zal 't goede voorbeeld proberen te stellen door serieus op dit stuk in te gaan.
Ik ben het gedeeltelijk eens met Ken, maar de kwestie is ietswat zwartwit gesteld. Het lijkt mij goed om 't te vergelijken met Hollywood blockbusters (zoals King Kong of Bad Boys 2) en films waar ook nog wat nadenkwerk bij komt kijken om een goede mening te vormen.
Ik ben ook al een gamers sinds het 8bit tijdperk en heb veel op m'n NES, Gameboy en SNES gespeeld. Dat zie ik nog steeds al de gouden gameperiode en heb ook een jaartje terug weer weer de NES & SNES aangeschaft. Rommel zou ik 't niet willen noemen! Integendeel, je kan veel meer plezier beleven aan Bomberman met z'n 4ren dan de meeste current-gen games.
De crux is dat er bij ontwikkelen van games van de oude garde veel meer gericht werd op gameplay en minder sterk op graphics en andere toeters en bellen. Daardoor wordt een spel echt interessant en is het ook leuk om je skills te ontwikkelen. Huidige games zijn meer als verhaaltjes waar je doorheen speelt en dat was 't. Daarom wordt de drempel qua moeilijkheidsgraad ook zo laag gelegd, want elke mongool moet het kunnen spelen om een breed publiek te trekken. Monkey Ball heeft dan wel een heel erg tof concept, maar er zijn simpelweg te veel makkelijke leveltjes. Een moderne game die heel erg goede gameplay heeft is Frequency en z'n opvolger Amplitude is even goed. Dat is absoluut niet op graphics gericht en daardoor is 't gelijk een onbekend spel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle current gen consoles (als je Xbox 360 tot de next-gen behoort) en speel daar ook graag spellen op. Ik keur dus niet zomaar alle current/next-gen zooi af, maar merk dat ik veel minder geduld heb. Ninja Gaiden ben ik ook niet zo ver mee gekomen, maar de eerste en tweede baas heb ik wel een aantal keer moeten proberen om de nodige tactiek en skills te ontwikkelen.
Om 't verhaal, dat veel groter is geworden dan verwacht af te sluiten, hier mijn conclusie: het is een heel andere benadering van gamen. Haal je je plezier uit games op een actievere of passievere manier? Ik hou van de actievere manier waarbij je skills moet ontwikkelen games en elkaars vaardigheden op de proef stelt, hetzij met highscores, hetzij met multi player. Echter, de mainstream houdt van en passievere, relatief luie game-ervaring waarbij de games niet al te moeilijk mogen zijn.

Damn, wat een gare reacties. Iemand uit hier z'n mening om een discussie te beginnen en mensen geven ongegrondde reacties van enkele woorden. Redelijk zielig. Ik zal 't goede voorbeeld proberen te stellen door serieus op dit stuk in te gaan.
Ik ben het gedeeltelijk eens met Ken, maar de kwestie is ietswat zwartwit gesteld. Het lijkt mij goed om 't te vergelijken met Hollywood blockbusters (zoals King Kong of Bad Boys 2) en films waar ook nog wat nadenkwerk bij komt kijken om een goede mening te vormen.
Ik ben ook al een gamers sinds het 8bit tijdperk en heb veel op m'n NES, Gameboy en SNES gespeeld. Dat zie ik nog steeds al de gouden gameperiode en heb ook een jaartje terug weer weer de NES & SNES aangeschaft. Rommel zou ik 't niet willen noemen! Integendeel, je kan veel meer plezier beleven aan Bomberman met z'n 4ren dan de meeste current-gen games.
De crux is dat er bij ontwikkelen van games van de oude garde veel meer gericht werd op gameplay en minder sterk op graphics en andere toeters en bellen. Daardoor wordt een spel echt interessant en is het ook leuk om je skills te ontwikkelen. Huidige games zijn meer als verhaaltjes waar je doorheen speelt en dat was 't. Daarom wordt de drempel qua moeilijkheidsgraad ook zo laag gelegd, want elke mongool moet het kunnen spelen om een breed publiek te trekken. Monkey Ball heeft dan wel een heel erg tof concept, maar er zijn simpelweg te veel makkelijke leveltjes. Een moderne game die heel erg goede gameplay heeft is Frequency en z'n opvolger Amplitude is even goed. Dat is absoluut niet op graphics gericht en daardoor is 't gelijk een onbekend spel.
Begrijp me niet verkeerd, ik heb alle current gen consoles (als je Xbox 360 tot de next-gen behoort) en speel daar ook graag spellen op. Ik keur dus niet zomaar alle current/next-gen zooi af, maar merk dat ik veel minder geduld heb. Ninja Gaiden ben ik ook niet zo ver mee gekomen, maar de eerste en tweede baas heb ik wel een aantal keer moeten proberen om de nodige tactiek en skills te ontwikkelen.
Om 't verhaal, dat veel groter is geworden dan verwacht af te sluiten, hier mijn conclusie: het is een heel andere benadering van gamen. Haal je je plezier uit games op een actievere of passievere manier? Ik hou van de actievere manier waarbij je skills moet ontwikkelen games en elkaars vaardigheden op de proef stelt, hetzij met highscores, hetzij met multi player. Echter, de mainstream houdt van en passievere, relatief luie game-ervaring waarbij de games niet al te moeilijk mogen zijn.
Ik denk dat je em gewoon nog een keertje moet plaatsen dude.
Kan zijn dat je em dan beter in 2 delen kunt plaatsen...goed dat je de tijd er even voor heeft genomen te antwoorden. Zwart-wit is het ook wel de stellingen die ik inneem, maar ik hou er niet van om maar de gulden middenweg te zoeken, dan krijg je nooit een discussie. En trouwens, ik ben overtuigd van mijn mening en zo is het gewoon en niet anders. Dat wordt dan gelijk arrogantie genoemd, maar ondertussen weet niemand die mening met sterk onderbouwde punten omver te kegelen, dus please prove me that I am wrong, dan zal ik dat ook zeker toegeven.
Kan zijn dat je em dan beter in 2 delen kunt plaatsen...goed dat je de tijd er even voor heeft genomen te antwoorden. Zwart-wit is het ook wel de stellingen die ik inneem, maar ik hou er niet van om maar de gulden middenweg te zoeken, dan krijg je nooit een discussie. En trouwens, ik ben overtuigd van mijn mening en zo is het gewoon en niet anders. Dat wordt dan gelijk arrogantie genoemd, maar ondertussen weet niemand die mening met sterk onderbouwde punten omver te kegelen, dus please prove me that I am wrong, dan zal ik dat ook zeker toegeven.
Die mensen die er niet voor open staan en gamen zo belangerijk vinden als hobby moeten gewoon zonder pardon hun smoel houden. Oh noes, gedateerde rommel. Ja sorry... Wordt het nu wel onderhand flauw van maar das begrijpelijk voor de meeste hier. Tot zo ver mijn rant.
Vind het een leuk stukje Ken en zoals gewoonlijk van jouw, is het weer recht voor je raap. Houd ik wel van.
Vind het een leuk stukje Ken en zoals gewoonlijk van jouw, is het weer recht voor je raap. Houd ik wel van.
Even een tip voor mensen die graag willen weten hoe shooters eruit zien waar ik het over heb. Ga naar www.superplay.co.uk en daar kun je sessies downloaden van perfect gespeelde potjes Espgaluda II, Ibara, Ketsui, Guwange, Progear etc. etc.
http://www.super-play.co.uk/ bedoel je denk ik 
