Discussies over huidige generatie en old school videogames.
-
GWAR
Even ter info,
op Discovery is een docu geweest onder bovenstaande naam (oid) afgelopen week.
Disc. kennende zal dit nog wel een keer herhaald worden.
Zaten o.a interviews tussen met Miyamoto en Pazjitnov (leuk verhaal van de man achter Tetris, KGB en de hele rotzooi wordt er bij betrokken

)
Iemand anders dit gezien?
-
Sam
Ja, ik. Ik kan me die documentaire nog goed herrineren. Deze docu is er al een tijdje op btw. Alleen was mij 1 ding niet duidelijk, hadden ze tetris al uitgebracht en toen vroegen ze die russische man of andersom?
-
GWAR
Dunno,
viel er redelijk tegen het einde in en heb de doc. daarna niet meer gezien.
Er waren in elk 2 of 3 gegadigden voor de licentie, waaronder een Nederlander en een Hongaar.
En de Russische overheid wilde natuurlijk een vinger in de pap houden.
Wat ik wel bizar vind is dat Pazjitnov er eigenlijk geen cent aan over heeft gehouden al die tijd. Hij begint er nu pas aan te verdienen (Tetris op telefoons etc.en royalties)
Voor het duidelijke verhaal had ik de docu helemaal moeten zien. Helaas
-
Sam
Ja maar dat is ook wel logisch, gamen was in die tijd klein en het weas niet bekend of hij er iets aan zou verdienen. Voor het zelfde geld waren de consumenten er niet blij mee en kent niemand Tetris, alleen was het wel slimmer geweest als hij had gezegt ik wil zoveel procent van de winst. Maarja dat zeg je altijd pas achteraf

.
De docu was ook redelijk kort, maar wel vet dat ze toch nog dit soort dingen maken. Ik hoop dat hij binnenkort nog een keer herhaalt word, ben nu wel erg benieuwd hoe het ging.
-
Rano
- Active Level:

Is er iemand met een downloadlink van die docu?