Inside Nintendo (BBC Docu, 1 uur)
Inside Nintendo (BBC Docu, 1 uur)
De BBC heeft een uur lange reportage over Nintendo uitgezonden met de naam BBC's Inside Nintendo: A Nintendo documentary. Uiteraard wordt de geschiedenis van Nintendo onder de loep genomen, maar het gaat dieper dan dat.
Zo wordt bijvoorbeeld zeer duidelijk het onderscheid gemaakt tussen de creatieve geest, Miyamoto en het zakelijke brein, Yamauchi. Zo wordt bijvoorbeeld ook Yamauchi's dochter ondervraagd en zij laat weten dat haar vader alleen langs komt om haar te bezoeken indien het Nintendo betreft, maar niet gewoon voor de lol.
De documentaire laat zeker een kant van Nintendo zien die nog niet bekend is. Laten we hopen dat ook Sony en Microsoft door de BBC in een dergelijke documentaire worden vastgelegd. (Gamer.nl)
Zo wordt bijvoorbeeld zeer duidelijk het onderscheid gemaakt tussen de creatieve geest, Miyamoto en het zakelijke brein, Yamauchi. Zo wordt bijvoorbeeld ook Yamauchi's dochter ondervraagd en zij laat weten dat haar vader alleen langs komt om haar te bezoeken indien het Nintendo betreft, maar niet gewoon voor de lol.
De documentaire laat zeker een kant van Nintendo zien die nog niet bekend is. Laten we hopen dat ook Sony en Microsoft door de BBC in een dergelijke documentaire worden vastgelegd. (Gamer.nl)
Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.
Ben blij dat het misschien weer wat mensen wakker schudt.
De Uitverkorene wrote:Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
zeg maar dag tegen het algemene droombeeld dat Nintendo de gamers op nummer 1 heeft staan. Yamauchi is een keiharde zoals iedereen die een dergelijk miljardenbedrijf leidt.
En terecht.
ManoRevolver wrote:De Uitverkorene wrote:Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
En terecht.
Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...
De Uitverkorene wrote:ManoRevolver wrote:De Uitverkorene wrote:Rano wrote:Ik zit net op drie kwartier. Je ziet echt twee kanten van Nintendo. Yamauchi is geen lieverdje.
En terecht.
Vertel dat maar op de gemmidelde teenager-infested gamesite, daar lijken ze dat niet echt te snappen...
Daarom probeer ik dat soort sites ook zoveel mogelijk te vermijden.
Die kids snappen duidelijk niet dat ook achter lieve figuurtjes zoals Peach en Toad keiharde business zit.
Oh well.