[CT] Final Fantasy XII

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gungrave

[CT] Final Fantasy XII

Post by Gungrave » Tue Jan 03, 2006 18:04

Final Fantasy XII

Release date:
Image 16 Maart 2006
Image Onbekend
Image Onbekend

Verhaal
Final Fantasy XII speelt zich af in dezelfde wereld als Final Fantasy Tactics Advance (GBA), namelijk Ivalice. Deze wereld is opgedeeld in de twee grote continenten Valentia en Ordalia. Beide gebieden worden gecontroleerd door een grootmacht: Valentia door Arcadia, Ordalia door Rosalia. Daarnaast beheerst Arcadia ook nog het kleine, maar technologisch zeer belangrijke, Dalmasca. De inwoners van het staatje zijn hier echter niet mee opgezet en al vlug wordt er over opstand gesproken.

Het hoofdpersonage, Vaan, woont in Dalmasca. Zoals iedereen is hij niet blij met de bezetting door Arcadia en hij zal dan ook snel in contact komen met verzetsbewegingen. Hierdoor ontmoet hij andere speelbare personages, zoals Ashe, Balflear en Fran.

Image

Volgens het team achter FFXII zullen we hevig, maar aangenaam verrast worden door dit spel. Er zullen een paar belangrijke zaken veranderen tegenover vroegere delen, zoals de camera. Vroeger had die een vast standpunt, nu blijft hij bij jou en kan je hem 360 graden draaien.

De previews en hands-on impressies van deze game zijn erg goed, en ikzelf verwacht er ook erg veel van. What about you guys?
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Wed Jan 04, 2006 23:32

Heb de demo al een maand hier liggen, maar nog steeds niet geprobeert...andere wel al hier heb ik vernomen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Bomba

Post by Bomba » Thu Jan 05, 2006 01:13

Mijn most wanted game. Ik volg FFXII al bijna vier jaar.

Square Enix mag wel een beetje op gaan schieten...
Gungrave

Post by Gungrave » Thu Jan 05, 2006 17:52

Ach, ik heb nog zoveel om uit te spelen en te verzamelen, zo'n haast heeft het nou ook weer niet 8) Maar dit is zeker voor mij nu even mn most wanted game, ik kijk hier al een flinke tijd naar uit ^_^
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Thu Jan 05, 2006 21:17

Ik ga een wait and see policy hanteren. Ik vind FFX en verder helemaal niks. Ik zal wel een ouwe lul worden maar ik vind de stijl en eigenlijk alles gewoon bagger. Is FFXII niet gewoon FF met een vleugje Star Wars?
Bomba

Post by Bomba » Fri Jan 06, 2006 23:45

Nee, gelukkig niet. Anders zou ik een afkeur van het spel krijgen. Want ik haat Star Wars.

FFXII is een soort mix tussen de middeleeuwen en moderne technologie. De filmpjes en screens geven mij die indruk iig.

Ik ben al vanaf begin jaren negentig een enorme fan van Final Fantasy, dus elke nieuwe deel krijgt mijn aandacht. Dit deel dus ook.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Jan 07, 2006 00:00

Vandaag maar eens de OPM2 gehaald, en daar staat een 6 pagina tellende hands-on in over FF XII, Black een 4/5 pagina tellende hands-on en een review van Shadow of the Colossus! Dragon Quest VIII wordt er ook in besproken, en nog een vette demo ook! Halen dus 8)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sat Jan 07, 2006 18:54

Ik zag net op de magicbox dat japan een special pack krijgt met een ps2 voorzien van het logo van FFXII. http://the-magicbox.com/0601/game060106a.shtml
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Jan 07, 2006 20:10

Gisteren al gezien, en het ziet er echt perfect uit! Misschien dat ik toch nog overga op JAP PS2 en deze importeer.. Dilemma :evil:
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Sun Jan 08, 2006 23:11

@Gungrave: Hoewel de wereld Ivalice heet heeft het niets te maken met de wereld van Final Fantasy Tactics Advance. Klein detail :)

Mijn voorspelling:
- Bij Final Fantasy VII zat er 7 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy VIII zat er 7 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy IX zat er 4 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy X zat er 5 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release
- Bij Final Fantasy X-2 zat er 8 maanden tussen de Japanse en Amerikaanse release

Gemiddeld gezien komt de US release 6 maanden na de Japanse release. Theoretisch zal de Amerikaanse versie van Final Fantasy XII rond 16 september 2006 te koop zijn.

Even voor Europa:

- Bij Final Fantasy VII zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy VIII zat er 1 maand tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy IX zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy X zat er 5 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release
- Bij Final Fantasy X-2 zat er 3 maanden tussen de Amerikaanse en Europese release

Gemiddeld gezien komt de EU release 3 maanden na de Amerikaanse release. Theoretisch zal de Europese versie van Final Fantasy XII rond 16 december 2006 te koop zijn.

Voorspelling releasedata:
:jap: 16 maart 2006 (zeker!)
:usa: 16 september 2006
:eur: 16 december 2006
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Jan 09, 2006 17:42

Sorry, my bad =) Heb nog nooit FFTA gespeeld, heb het intro stukje ook maar van een site genaamd InsideGamer ;)

En 16 December zou mooi zijn! Net voor de feestdagen, dan krijg ik hem zowiezo wel :lol: En dat het lang wachten is; ach, jammer dan maar. Genoeg dingen om me mee te vermaken tot de game hier is ^_^
Arathorn

Post by Arathorn » Wed Jan 25, 2006 03:04

Baki wrote:Ik ga een wait and see policy hanteren. Ik vind FFX en verder helemaal niks. Ik zal wel een ouwe lul worden maar ik vind de stijl en eigenlijk alles gewoon bagger. Is FFXII niet gewoon FF met een vleugje Star Wars?

Word. Ik denk dat de graphics en wereld botergeil zijn... dat als je 't spel eerst ziet geweldig is, maar als je er eenmaal echt mee bezig bent je pas merkt dat 't lineair is en je een been there, done that gevoel krijgt.

Maar ik moet wel even erbij zeggen: ik heb al een tijdje een DVD liggen met een preview van FF XII en 't ziet er wel weer heel erg vet uit! Als ze het *echt* goed aanpakken (dus niet FF X-stylo, en *zeker* niet als FF X-2), dan is het wel een reden om de PS3 te kopen.
Post Reply