Daytona USA PSN/XBL

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
jiggymf

Daytona USA PSN/XBL

Post by jiggymf » Fri Oct 28, 2011 20:01

KOPEN! :mrgreen:

On a serious note, imo beste console versie by far van Daytona USA.
Dit is DE versie waar je al die jaren op gewacht hebt, die nooit echt is gekomen.
Hele goede poort, wat leuke extra features.

Steering wheel is wel een must, met een controller is geinig maar het werkt natuurlijk niet lekker voor een racegame. Dit moet je met een stuur spelen.
Online is ook redelijk goed te doen, alhoewel de auto's van je tegenstanders af en toe over het scherm jumpen (kan liggen aan het feit dat ik de USA versie speel, allicht op een USA server met de nodige latency en dat het daardoor komt).
Er zitten ook wat leuke 'Challenges' in om je bezig te houden, buiten het rijden van de tracks of multiplayer-en.
Graphics zijn flink opgepoetst (popup is ook nagenoeg weg!), maar precies goed, zodat de retro feel een beetje bewaard blijft.
4:3 modus ontbreekt (heb ik zelf niet nodig, maar vind het wel vreemd, had dit er wel in verwacht) dus je speelt het gewoon lekker modern in 16:9 breedbeeld formaat, fullscreen.
Framerate is weergaloos, constante 60FPS zonder drops.
Deze versie is voor 95% gelijk aan het echte werk op de Model 2 hardware, maar toch voel ik wat kleine verschillen waar ik niet echt een vinger op kan leggen. Het is alsof de game op 110% speed draait ofzo, het speelt super maar net, NET niet net als op de echte hardware.

Leuke feature vind ik persoonlijk ook de Leaderboards, waar kan zien wat ieders tijden zijn en die ook jouw beste tijden bijhoudt, ook van iedereen een replay kan bekijken van zijn beste race.

Al met al, voor 10 dollar (en straks rond de 10 euro) echt een no-brainer. Supergame.
Heb van Pascal ook al vernomen dat hij in een uni cab weergaloos speelt.

"The king, is back"
Psykick
Active Level:
Active Level:

Re: Daytona USA PSN/XBL

Post by Psykick » Fri Oct 28, 2011 23:25

Amen! Helemaal mee eens. Heb de game ook op Pascal zijn race cab gespeeld en met volle teugen van genoten, wat een fantastische game!
Trailblazer
Active Level:
Active Level:

Post by Trailblazer » Sun Oct 30, 2011 08:32

Hij is erg vet idd!!!! Zeker een must have voor dat geld. Het is en blijft gewoon een dikke racer en ik moet zeggen dat ik het arcadegevoel er niet bij hoef te denken when playing, it's just there...

Jiggy had het over 110% speed, nou volgens mij draait de XBL versie op 125%. Heb al gezocht naar een optie om te wijzigen maar die is er niet. Het gaat nu wel erg snel en dat is zeker wennen!

De constante framerate is idd erg prettig; kan me nog herinneren dat de backgrounds (en soms ook de track zelf) op de Saturn in opbouw waren gedurende de race. Het is erg smooth en loopt nu als een malle zo strak.

Ik hoop dat er nog veel oude Sega games worden geport naar de PS3/360 want wat ik nu toe gezien en gespeeld heb is vrijwel allemaal van hoge klasse. Chapeau!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Sun Oct 30, 2011 22:47

+1 voor value for money.

Heb hem vandaag op PS3 gespeeld (thanks, jiggy!), en het heeft wel die echte arcade-feel, hoor. Echt een blast from the past, maar dan in breedbeeld en hoge resolutie. Daytona USA is altijd één van mijn favorieten geweest, en deze game is gewoon echt waanzinnig goed voor een console-port. Wat een heerlijk gevoel om al die teleurstelling van de voorgaande Daytona USA ports te kunnen vergeten, en gewoon lekker te racen met deze game.

Pad-besturing is even wennen, maar het gaat prima. Volgende stap zal toch zijn om een PS3 in mijn cab te krijgen, met een normaal stuurwiel..
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Nov 08, 2011 00:01

Zucht....heb maar even een reactie onder de video geplaatst.
http://www.youtube.com/watch?v=m3Jl6Z2iW20
jiggymf

Post by jiggymf » Tue Nov 08, 2011 00:11

Hoor ik die droplul nou halverwege zeggen 'er zijn natuurlijk veel betere arcade racers dan dit uitgekomen' ><

Als ik heel objectief ben en mijn voorliefde voor de game terzijde laat, dan is dit natuurlijk nog steeds een schandalig slechte review. Helemaal niet verdiept in de game, geen idee wat ze nou aan t spelen zijn.
paragonbelial
Active Level:
Active Level:

Post by paragonbelial » Tue Nov 08, 2011 00:11

Goede reactie, Ken, helemaal mee eens!
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Nov 08, 2011 00:22

Heb er ook nog maar een reactie bij gezet.

Kom, we gaan allemaal bashen op Youtube :-)
paragonbelial
Active Level:
Active Level:

Post by paragonbelial » Tue Nov 08, 2011 00:33

"generation Z my ass"

Bam!

Love it :D
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Thu Nov 10, 2011 12:46

Heb hem net gedownload en holy shit. Echt een super goede port van Daytona. Heb even geprobeerd met gewone controller maar dat is niet echt leuk. Heb ook een Wireless wheel(geen ruimte voor stuur met pedalen) en dat werkt verbazingwekkend goed met deze game. Uiteraard niet te vergelijken met de echte of met een fatsoenlijk stuur met pedalen.
Super Happy ratson hier :D
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Post Reply