On a serious note, imo beste console versie by far van Daytona USA.
Dit is DE versie waar je al die jaren op gewacht hebt, die nooit echt is gekomen.
Hele goede poort, wat leuke extra features.
Steering wheel is wel een must, met een controller is geinig maar het werkt natuurlijk niet lekker voor een racegame. Dit moet je met een stuur spelen.
Online is ook redelijk goed te doen, alhoewel de auto's van je tegenstanders af en toe over het scherm jumpen (kan liggen aan het feit dat ik de USA versie speel, allicht op een USA server met de nodige latency en dat het daardoor komt).
Er zitten ook wat leuke 'Challenges' in om je bezig te houden, buiten het rijden van de tracks of multiplayer-en.
Graphics zijn flink opgepoetst (popup is ook nagenoeg weg!), maar precies goed, zodat de retro feel een beetje bewaard blijft.
4:3 modus ontbreekt (heb ik zelf niet nodig, maar vind het wel vreemd, had dit er wel in verwacht) dus je speelt het gewoon lekker modern in 16:9 breedbeeld formaat, fullscreen.
Framerate is weergaloos, constante 60FPS zonder drops.
Deze versie is voor 95% gelijk aan het echte werk op de Model 2 hardware, maar toch voel ik wat kleine verschillen waar ik niet echt een vinger op kan leggen. Het is alsof de game op 110% speed draait ofzo, het speelt super maar net, NET niet net als op de echte hardware.
Leuke feature vind ik persoonlijk ook de Leaderboards, waar kan zien wat ieders tijden zijn en die ook jouw beste tijden bijhoudt, ook van iedereen een replay kan bekijken van zijn beste race.
Al met al, voor 10 dollar (en straks rond de 10 euro) echt een no-brainer. Supergame.
Heb van Pascal ook al vernomen dat hij in een uni cab weergaloos speelt.
"The king, is back"