Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Sp33dFr34k
Active Level:
Active Level:
Posts: 851
Joined: Mon Oct 10, 2011 19:41

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Sp33dFr34k » Sun Jan 15, 2012 22:23

Hahaha, stukje van mijn interview zit er ook in... :)

En het panel wat ik Martijn verkocht heb ook goed vertegenwoordigt, haha. Leuk filmpje! :)

En zoals Pascal al zei; ook leuk om bij iedere naam een gezicht te kunnen plakken! :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Ken » Sun Jan 15, 2012 22:34

Sp33dFr34k wrote:En zoals Pascal al zei; ook leuk om bij iedere naam een gezicht te kunnen plakken! :)

Ik vind dat echt zo fucking moeilijk, misschien maar 's een real pic topic maken in offtopic!
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Cageman » Sun Jan 15, 2012 22:38

Wat was dit een enorm succes!

Voor mij was het gewoon een rush om erbij te zijn. Constant mensen in het zaaltje, de cabs bijna altijd allemaal bezet, en een heleboel geweld op de Megalo. Erg veel bekenden gezien, en weer heel veel namen aan gezichten kunnen koppelen. Echt super!

Ook de verkoop liep gewoon heerlijk; het was op een gegeven moment zelfs druk met afhandelen van de kopers!

De animo voor arcade zat natuurlijk vooral in de cabs en het gamen, maar je zag tegen het einde van de dag toch meer aandacht voor de parts/mobo's en games.

Ik sluit me natuurlijk aan bij Jiggy's verhaal hierboven (en oh, ik ben de gozer in de grijze trui die iets debiels over knoppen zegt tegen Mart ;-)).

Ik moet nog even een uurtje wennen aan het feit dat ik morgen gewoon moet gaan werken :-).. adem in.. adem uit.. adem in... adem uit... *telt tot tien*..
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Mart » Sun Jan 15, 2012 23:08

iedereen echt super bedankt voor alle hulp!! We hebben er met z'n allen een super vette dag van gemaakt. Ik zal morgen nog wat pics plaatsen van onze 'road trip'. Maar nu eerst ff pitten. Moe maar voldaan. :)
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Aleste » Sun Jan 15, 2012 23:26

Erg leuk om jullie allemaal even vluchtig te hebben ontmoet. Mooi opgezet, leuke en enthousiaste mensen. Cool dat het zo'n succes was! :D
User avatar
Arcadegek
Active Level:
Active Level:
Posts: 50
Joined: Thu Apr 03, 2008 12:30
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Arcadegek » Sun Jan 15, 2012 23:31

Ik kon bijna niet komen ivm andere activiteiten maar ik ben blij dat dit niet doorging! Wat een leuke dag helemaal super! Het was idd wel duidelijk wat de meeste aantrekkingskracht had op het event;)! Goed georganiseerd! En......., regionale (free publicity!) aandacht dat moet een herhaling worden! Ik miste wel een of twee pacman/galaga style cabs ;)

Al met al allemaal erg de moeite waard! En nog beter werd het toen ik een NIB TurboGrafix (EU) in mijn bagage kon meenemen, inclusief een aantal padhacks van Has! Bedankt man! Helemaal Top!
ckong

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by ckong » Mon Jan 16, 2012 00:28

Arcadegek wrote:...... En......., regionale (free publicity!) aandacht dat moet een herhaling worden! Ik miste wel een of twee pacman/galaga style cabs ;)


En dan zal ik er zeker bij zijn, indien gewenst met een mooie classic cab. Jammer genoeg kon ik er dit jaar niet bij zijn, maar jullie verhalen en de video zijn erg leuk. Top geregeld, zo te horen en te zien.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2012 00:34

Voor mij was het ook een geweldige dag. ik ben het met iedereen eens.
de tijd vloog voorbij.

Als je binnenkwam hoorde en voelde je de megaloo al.
En niet als je onze ruimte inkwam, VER daarvoor al.
Wat een ubercab is dat.

Die streetfighter competitie was echt bruut om te zien.
Er kwamen kereltjes met hun eigen arcadesticks binnen, om daarmee te gamen.
en die vingers gaan snel als ze los gingen op de cab. niet normaal.

Er zijn heel wat flyers meegenomen. dus wie weet komen er wat members bij.

Weer meer nozomiers gesproken. Weer meer gezichten bij de namen.

Het was flink druk bij de stand. het liep storm op de gamecube games. dat was erg verassend.
Was erg leuk om te doen. enorm gelachen met elkaar en het verkopen van de spullen.
sommigen bleven terugkomen voor meer (games).

Wat me trouwens wel op viel dat op deze beurs veel meer vrouwen en jongeren liepen dan bij een bonamibeurs. Zal ook door de street fighter competitie zijn, maar uberhaubt.


@Jiggy,
jij kwam thuis met een g&w. Mijn vrouw keek heel erg vreemd toen ik liet zien dat ik een boek meegenomen had.


Extincthed bedankt voor het neerzetten van de beurs. als je weer flyers, posters en banners e.d. nodig heb, je weet me te vinden.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Da Dude » Mon Jan 16, 2012 10:31

Nog wat foto's

Image
Megalo Niceness.

Image
Laatste puntjes op de i.

Image
de stand, klaar om leeggekocht te worden

Image
Nu kon het nog, later kwam je er niet meer bij.

Jammergenoeg heb ik geen foto's van hoe vol het was.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by ruderudie » Mon Jan 16, 2012 10:59

F*ck man wat ontzettend vet zo veel arcade op die beurs! En wat jammer dat ik er niet bij kon zijn...:(

Hopen dat dit een goed vervolg krijgt, kan bijna niet anders. Big ups voor iedereen die de community op deze manier vertegenwoordigt, volgende keer ga ik daar zeker aan bijdragen gasten!
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Mart » Mon Jan 16, 2012 11:01

Hierbij een kort fotoverslag van deze geslaagde dag:
(helaas zijn de foto's niet van de beste kwaliteit, tis maar een telefoon ;) )

Na een goede voorbereiding staat de volgeladen bus om 5 uur 's ochtends (!) klaar voor vertrek.

Image

En op weg na het zuiden des lands.

Image

Na twee uur rijden aangekomen in Deurne en de bus kan worden uitgeladen.

Image
Image

De bus is leeg.

Image

Klaar om op te gaan bouwen.

Image

De laatste klusjes.

Image

.....en.......up & running !

Image
Image

De eerste geïnteresseerden komen vanaf 10 uur binnen.

Image

De rest van de dag bleef het onophoudelijk druk.

Image

Met als grote trekpleister natuurlijk de Super Megalo !

Image
Image

En dan het einde van een geslaagde dag. De cabs kunnen uit, tijd om af te bouwen.

Image
Image
User avatar
MarsMan
Active Level:
Active Level:
Posts: 214
Joined: Thu Oct 01, 2009 16:34
Location: The Netherlands

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by MarsMan » Mon Jan 16, 2012 12:58

Het was zeer geslaagd allemaal, complimenten aan iedereen die hierbij betrokken is geweest!
Ik heb weer even dat arcade hal gevoel van vroeger kunnen beleven :D
De arcade ruimte was in de middag bomvol, vooral tijdens de competitie welke ook zeer geslaagd was.
Het bulderende geluid van de Megalo kwam overal bovenuit, wat een apparaat 8)
Erg top allemaal!
DLX

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by DLX » Mon Jan 16, 2012 17:34

Was een stukkie rijden, maar dat geeft niet :)

Leuk om weer even wat bekenden te spreken. Heb niet echt iets gekocht, meeste was PAL spul. Zag nog wel een Power Blade 2 CIB liggen voor 230 euro :( en een Star Fox Competition voor 130 euro :(
jiggymf

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by jiggymf » Mon Jan 16, 2012 19:14

User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Psykick » Mon Jan 16, 2012 19:52

Nou eindelijk eens de tijd om even rustig te zitten en vertellen wat ik ervan vond.

Om te beginnen moet ik zeggen dat ik zo moe was en dat door alle voorbereidingen ik echt niet meer wist dat het weer een gewone doordeweekse dag was. Ik dacht echt dat het zondag was en ik lekker mijn roes kon uitslapen, nou mooi niet dus, gewoon 07.00 mijn nest uit om de meiden naar school te brengen :(

Ik heb samen met Pascal en Martijn zo door zitten halen al vanaf zaterdagochtend dat ff geen realiteitsbesef meer was. Zaterdag aan het racen geweest om alles in de grote bus te laden, waar nog niet cker van wisten of we die zaterdag wel überhaupt zouden meekrijgen. Zoniet was het een no go geweest, bizar he!

Anyway bus in de avond ingeladen en klaar voor vertrek in de ochtend. Martijn bleef bij Pascal crashen en die gingen pas om 24.00 uur of 02.00 uur pas pitten, tsja wat wil je met die Racecabs in huis, dan ben je net een puppy die als er 50 pingpong ballen voor zijn neus stuiteren in zijn mand moet blijven zitten hehe

Nou ik lag welgeteld om 24.00 uur te slapen en de wekker ging om 04.00 af, zodat ik een half uurtje daarna kon vertrekken. Pascal en Martijn gebeld en nog wat dozen inladen en gaan!
Kwam er gelukkig op tijd achter dat ik alle cabsleutels in mijn vuile spijkerbroek had laten zitten. Langs mijn huis en we waren op weg naar Deurne.

Lekker rit gehad waar je met 3 freaks natuurlijk wel de tijd volgeluld krijgt. Aangekomen gelijk uitladen en met de hulp van Arjan, Arno en Robin, die iets later aansloot, was dat natuurlijk een fluitje van een cent!

We waren echt een geoliede machine en waren dan ook mooi op tijd klaar met alles klaarzetten en zelfs prijzen bepalen en de puntjes op de "i" te zetten. Fantastische samenwerking jongens.

Vanaf het moment dat de deuren opengingen was het denk ik voor ons allen een soort versnelde roes van allerlei emolties en hebben we heel veel staan te genieten van wat ons daar overkwam. Er was namelijk zoveel aandacht voor ons hokje dat we daar echt van stonden te kijken. We hadden wel een beetje gehoopt, maar het was meer dan dat we hadden verwacht.

De overigens zeer toffe gasten van Drakenslag gaven het ook enorm veel kleur en het was echt genieten hoe ze met hun ding bezig waren. Deed me echt denken aan de tijd dat ik heel fanatiek Pes toernooitjes bezocht, echt zo tof dat het op die manier nog leeft! Hoe mensen het ook willen zien en op wat voor drager ze het ook spelen, het Arcade gamen is back!!

Leuk dat Ken ook nog even langskwam en natuurlijk een aantal andere prominenten van het forum, inclusief een aantal nieuwe jongens, echt top guys!!

Een enorme domper was natuurlijk wel dat onze Ronnie er niet kon zijn, maar ik denk dat hij nog het meest baalde van iedereen. via deze weg wil ik hem ook nog enorm bedanken voor het sponsoren van de ruimte die we tot onze beschikking hadden. We hebben natuurlijk ook nog veel reclame gemaakt, dus hopelijk komt dat weer via een omweg bij hem terug ;)

Natuurlijk wil ik de members van Nozomi enorm bedanken die ons hebben geholpen op de vloer, want die hebben echt zichzelf kapotgewerkt om alles in goede banen te leiden, welke trouwens ook de enige jongens waren die hebben gedoneerd voor de bus die alleen al 250 Euro was, maar zoals ik toen al zei is dat ten alle tijde vrijblijvend en ik kan ook niet in een ieders portemonnee kijlken. Ik wilde het alleen wel genoemd hebben, omdat ik ze wel dat krediet wil geven!!

Er valt nog heel veel te zeggen, maar als laatste wil ik gewoon de jongens die dit mogelijk hebben gemaakt bedanken.

Tot de volgende keer!!!
jiggymf

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by jiggymf » Mon Jan 16, 2012 19:58

*pinkt traantje weg*

Goal: Worldwide domination, stay tuned :mrgreen:

Stapje 1 is gezet, nu doorzetten :)
User avatar
Beatmaster-P
Active Level:
Active Level:
Posts: 889
Joined: Sun Jan 11, 2009 11:06
Location: Den Haag

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Beatmaster-P » Mon Jan 16, 2012 20:33

Wat kan ik daar nog aan toevoegen..

echt top mannen, grote thnx aan iedereen die gister heeft meegeholpen!
je ziet nu wat een community kan doen / veroorzaken!

mooi die handelaartjes het kijken gegeven... gaat om fun en games,
niet om enthousiaste mensen zo snel mogelijk geld afhandig te maken.

" onze" ruimte was gewoon van begin tot sluit stampesvol! (zie foto's) en we hebben
defo wat nieuwe zielen gewonnen voor Nozomi, die hier volgende keer ook van kunnen genieten!

supergaaf..

Image

Image
OIIIIIIIO
User avatar
Xtincthed
Active Level:
Active Level:
Posts: 158
Joined: Tue Dec 01, 2009 16:15
Location: Nederland
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Xtincthed » Mon Jan 16, 2012 20:57

De beurs was een groot succes!
Alle bezoekers en standhouders bedankt, het was een topdag dankzij jullie allemaal!

Wil je op de hoogte blijven voor de volgende beurs? stuur een mailtje naar retrogamebeursdeurne@gmail.com voor de mailinglist en like ons op www.facebook.com/retrogamebeursdeurne

tot zover de standaard post.. want ik wil ook nog even wat specifieke dingen voor de Nozomi crew zeggen. Jullie waren ge-fucking-weldig!
De arcade kamer was om te smullen, vol licht, geluid en awesomeness! Ik heb er alleen maar goede dingen over gehoord en vond het mooi om te zien hoe zelfs kleine kinderen en ouderen op de kasten zaten te spelen.

De volgende beurs zal in september zijn en dan wil ik graag weer met jullie overleggen over de arcade mogelijkheden, want zo iets moois moet wel een vervolg krijgen!
Image
- Playstationcollecting.com .. The online Playstation Collecting Community
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Pat7o » Mon Jan 16, 2012 21:36

ziet er inderdaad geweldig georganiseerd uit, balen dat ik het (weer) moest missen. En leuk om te lezen dat de arcade scene toch nog nieuw leven heeft.
petje af voor de organisatie!!
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by legztec » Tue Jan 17, 2012 10:46

Ik ben ook ff langsgewipt en vond het super! Props aan allen die dit mogelijk hebben gemaakt!
2d fighting rules
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Trailblazer » Wed Jan 18, 2012 22:28

Het was zeker een mooie beurs en het hoogtepunt was in mijn ogen ook echt wel de arcade corner! Veel meuk in niet al te beste staat gezien verder bij de kramen, maar ik was er ook pas smiddags (en moest ook vrij snel weer door helaas)...

Mooi aantal cabs en goede opstelling waarbij de Megalo natuurlijk overal bovenuit kwam... Dat ding bromt echt als een beest; publiekslieveling #1 en terecht! Kudos voor de organisatie mannen (bijdrage zondag overigens vergeten te cashen dus alsnog overgemaakt zojuist)!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Psykick » Thu Jan 19, 2012 00:38

trailblazer800 wrote:Het was zeker een mooie beurs en het hoogtepunt was in mijn ogen ook echt wel de arcade corner! Veel meuk in niet al te beste staat gezien verder bij de kramen, maar ik was er ook pas smiddags (en moest ook vrij snel weer door helaas)...

Mooi aantal cabs en goede opstelling waarbij de Megalo natuurlijk overal bovenuit kwam... Dat ding bromt echt als een beest; publiekslieveling #1 en terecht! Kudos voor de organisatie mannen (bijdrage zondag overigens vergeten te cashen dus alsnog overgemaakt zojuist)!


Top man, bedankt voor je komst en bijdrage! Op een meet maar eens goed bijbabbelen hopelijk ook met je broertje erbij!
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by ruderudie » Fri Jan 27, 2012 15:50

Ik zit eigenlijk te denken in april/mei een keer een rondje langs gamerooms van members in rotterdam op te zetten, net als we vorig jaar in den haag hebben gedaan. Biertje erbij, savonds etentje of bbq, vorig jaar was ook erg geslaagd. Binnenkort topic over beginnen maar!
jiggymf

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by jiggymf » Fri Jan 27, 2012 16:55

bier? waar?
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: Nieuwe grote Retro Game Beurs in het Zuiden!

Post by Da Dude » Fri Jan 27, 2012 17:30

bier? waar?
+1
Post Reply