Welke Next-Gen wordt het voor jou?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Gungrave

Welke Next-Gen wordt het voor jou?

Post by Gungrave » Sat Sep 24, 2005 17:32

Welke Next-gen console wordt het voor jullie?

PlayStation 3
Image
CPU
Cell Processor
PowerPC-base Core @3.2GHz
1 VMX vector unit per core
512KB L2 cache
7 x SPE @3.2GHz
7 x 128b 128 SIMD GPRs
7 x 256KB SRAM for SPE
* 1 of 8 SPEs reserved for redundancy
total floating point performance: 218 GFLOPS

GPU
RSX @550MHz
1.8 TFLOPS floating point performance
Full HD (up to 1080p) x 2 channels
Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

Sound
Dolby 5.1ch, DTS, LPCM, etc. (Cell- base processing)
Memory
256MB XDR Main RAM @3.2GHz 256MB GDDR3 VRAM @700MHz

System Bandwidth
Main RAM 25.6GB/s
VRAM 22.4GB/s
RSX 20GB/s (write) + 15GB/s (read)
SB< 2.5GB/s (write) + 2.5GB/s (read)

System Floating Point Performance
2 TFLOPS

Storage
Detachable 2.5" HDD slot x 1

I/O
USB Front x 4, Rear x 2 (USB2.0)
Memory Stick standard/Duo, PRO x 1
SD standard/mini x 1
CompactFlash (Type I, II) x 1

Communication
Ethernet (10BASE-T, 100BASE-TX, 1000BASE-T) x 3 (input x 1 + output x 2)
Wi-Fi IEEE 802.11 b/g
Bluetooth 2.0 (EDR)

Controller
Bluetooth (up to 7)
USB 2.0 (wired)
Wi-Fi (PSP)
Network (over IP)

AV Output
Screen size: 480i, 480p, 720p, 1080i, 1080p
HDMI: HDMI out x 2
Analog: AV MULTI OUT x 1
Digital audio: DIGITAL OUT (OPTICAL) x 1

Disc Media
CD PlayStation CD-ROM, PlayStation 2 CD-ROM, CD-DA, CD-DA (ROM), CD-R, CD-RW, SACD, SACD Hybrid (CD layer), SACD HD, DualDisc, DualDisc (audio side), DualDisc (DVD side)
DVD: PlayStation 2 DVD-ROM, PlayStation 3 DVD-ROM, DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW
Blu-ray Disc: PlayStation 3 BD-ROM, BD-Video, BD-ROM, BD-R, BD-RE


Nintendo 'Revolution'
Image

XBOX360
Image
- The 360 plays progressive-scan DVDs, CDs, MP3s, VMA files and more
- Customizable faceplates for the 'box and "skins" for the interface screen
- Rip CDs directly to the hard drive to create custom soundtracks
- Connect to your PC (360 will streams the digital media from your desktop) and share pictures, audio, whatever with your friends
- Plug in the 360 camera peripheral for real-time video chat
- IMB PowerPC based CPU with three cores at 3.2 Ghz apiece
- 500Mhz ATI graphics processor with 10MB DRAM
- Detachable, upgradeable 20GB hard drives
- Three USB 2.0 ports
- Built-in Ethernet port
- Built-in 802.11a, b, and g Wi-Fi
- All games support16:9 widescreen, 720p and 1080i resolution (and standard definition output)
- 48Khz 16-bit audio, 32-bit processing and over 256 audio channels

- Dozens of game-makers have signed-on to make games for 360 - look for launch titles from Microsoft, EA, Activision, THQ, Majesco, Tecmo, Sega and others
- All 360 games in high-definition with widescreen and multichannel surround sound
- Accepts four wireless controllers at once
- With Xbox Live Gold, a subscription service, multiplayer action, stats and tournaments are at your command
- Xbox Marketplace gives you downloadable levels, weapons, maps, episodic content, costumes.


Greetz, Gungrave :)
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Sep 24, 2005 17:34

Ikzelf kies voor de PlayStation 3, vanwege Final Fantasy en omdat de games mij veel meer aanspreken.
De kracht en specs zien er gewoon zeer goed uit zien, hier komt dus de PS3!

Als ik geld overhou probeer ik de Revolution en de XBOX360 misschien ook nog wel, maar de PS3 staat bij mij op nummer 1 :)
Grasshopper

Post by Grasshopper » Sat Sep 24, 2005 18:50

ik wil ze alle 3 wel hebben.

Ik zal eerst gaan voor de Xbox 360, online vind ik gewoon geweldig spelen op de xbox. Ik weet niet of Sony/Nintendo verandering gaat brengen in hun online kwaliteiten, maar op dit punt staat 360 bij mij op 1. En de games van de 360 spreken me best aan, er komen gewoon toffe games op uit. Alleen voor PGR3, FF, Kameo: EoP en Perfect Dark Zero zou ik al een x360 halen.

Als tweede waarschijnlijk een Revolution, het is dat hij later uitkomt dan de 360 anders kwam de Revo eerst in huis. Die controller vind ik onwijs vet en ik zie daar oneindig veel mogelijkheden mee als ze het goed aanpakken.

En dan de PS3 als derde, tja Sony heeft mij nooit zo getrokken, mss dat de PS3 mij over de streep trekt. Als ik hem wel koop.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Sep 25, 2005 01:44

het gaat voor mij denk ik wel de ps3 en de Revo worden...


PS3 gaat een sterke library van games krijgen (allemaal wel eigenlijk als het om multiplatform gaat) Toch vind ik de ps3 exclusives wel beter dan die er op de xbox gaan verschijnen.

De revo natuurlijk onmisbaar voor mij als Nintendo fan zijnde. De Nintendo games staan bij mij wel voorop, maar het is vooral het nieuwe concept wat mij zo erg naar deze next gen trekt...:)

Misschien als ik erg veel geld heb een xbox halen...maar dat denk ik waarschijnlijk niet
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
De Uitverkorene

Post by De Uitverkorene » Sun Sep 25, 2005 11:14

Ik koop zowieso de PS3 en Revo op de launch, de Xbox360 ben ik nog niet helemaal over uit. Ik kan me voorlopig niet van de gedachte ontdoen dat het een Xbox 1.5 betreft. De Revo ben ik ook nog niet zeker van of het een succes wordt maar dat risico durf ik wel te nemen.

Best kans dat als de Xbox360 uit is dat ik het toch niet kan weerstaan en hem meteen in huis haal.
Dem.

Post by Dem. » Sun Sep 25, 2005 22:47

Ik twijfel, maar ik denk de Xbox360.

Oblivion is een launch titel en das dan ook de enige titel die me aanspreekt... Van alle next gen titels aan gekondigt ongeacht platform. Ik kan 'm voor de PC halen maar ik ben bang dat hij niet tot zijn recht komt en hij er op de 360 mooier uitziet. It better. Bovendien online > offline, imo en met de mogelijkheden die live biedt, hot damn. Voeg daar Rare aan toe en ik heb bijna geen keus meer.

Nintendo Rev zal ik waarschijnlijk wel halen MITS er leuke games opkomen. De Gamecube was ronduit treurig en was een ware miskoop.

Playstation heeft me nooit weten boeien, puur persoonlijk zal het wel zijn. Kdacht er tijdje over om hem alsnog te halen, puur voor silent hill, dmc en Virtua Fighter. Aangezien dat echt de enige games waren die me erop boeide. PS3 dunno, ik vind MGS niks en het feit dat ze nu MGS gebruiken om hun shit te promoten is beeeeeeetje vreemd, om over de controller maar te zwijgen... :X

Ik zie het wel wanneer ze beginnen te verschijnen, xbox 360 ben ik bijna verplicht te halen dankzij oblivion, maar als er geen TES contructor bij zit zal ik hem wel voor de pc proberen te halen.

Choices choices.
Shurik

Post by Shurik » Mon Sep 26, 2005 19:02

Het ligt aan de games die uitkomen voor mij. De Revolution maakt me nieuwsgierig. De PS3 komt sowieso wel, want dat komt toch door het gevarieerde aandbod (dat verwacht ik tenminste). Alleen over de 360 ben ik aan het twijfelen. De toekomst zal het zeggen, maar ik kijk wel uit naar de komende jaren.
Mathijs

Post by Mathijs » Tue Sep 27, 2005 15:11

Ik denk dat ik zowieso voor de Xbox360 ga. De Xbox360 wordt als eerst gereleased en ik ben wel in hart en nieren een Nintendo-fan maar ik wil eigenlijk wel eens wat anders proberen, begrijp me niet verkeerd de Revolution komt zowieso hier in huis maar aangezien die ergens in 2006 uitkomt begin ik vast met de Xbox360 vanwege games als: Project Gotham Racing 3, Kameo Element of Power & Dead or Alive.
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 19:43

Koop alle consoles wel op de release, eerst de X360 omdat ik telang heb moeten wachten op Perfect Dark Zero. Daarna is het wachten op de PS3 en Revolution, weet nog niet welke releasegames ik kan verwachten dus wacht daar wel op. Zal wel een jaartje of 2 duren voordat ze uit zijn :?
*vinyl*

Post by *vinyl* » Tue Sep 27, 2005 20:02

Als ik er ga kopen dan worden dat de Revolution en de Ps3 puur omdat ik gewoon niet zoveel voel voor de xbox. Moet ik echter te lang wachten op die consoles dan komt er gewoon een xbox360 hier in het huis om mij bezig te houden.
R-Type

Post by R-Type » Tue Sep 27, 2005 20:11

De Ps3 word het voor mij, het ligt aan de support. Ik droom al van een nieuwe FF, MGS of DMC... Of Winning Eleven met ps3 visuals.. OMFG!

De Rev klinkt leuk maar volgens mij word het toch weer het typische Nintendo met alle games van dien... fantastisch voor de N-Fan maar voor mij dus niet. Ik geef wel toe dat al die positive feedback van zelfs de concurrenten mij wel nieuwsgierig heeft gemaakt

De Xbox360.. ik blijf sceptisch, kan ie zich op lange termijn wel meten met de concurrentie? Maar wie weet koop ik er 1 in een impulsieve bui hoor, hij is tenslotte wel een stuk eerder uit.. Toch, ps3 is mijn main console.
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 20:15

R-Type wrote:De Xbox360.. ik blijf sceptisch, kan ie zich op lange termijn wel meten met de concurrentie? Maar wie weet koop ik er 1 in een impulsieve bui hoor, hij is tenslotte wel een stuk eerder uit.. Toch, ps3 is mijn main console.


Tegen de tijd dat de PS3 of de Revolution uitkomt heeft M$ alweer een nieuwe console uitgebracht. Ze zijn te snel met nieuwe consoles ook al hadden ze veel meer uit de Xbox kunnen halen
R-Type

Post by R-Type » Wed Sep 28, 2005 18:11

Ja inderdaad, dat ding krijgt best wel een koude Douche. De Xbox is nu, wat?, 3 jaar uit in Europa? Maanden geleden is zijn einde al aangekondigd met de Xbox360, want het plan was en is dus gewoon abrubt kappen met de oude Xbox zover ik begreep.

MS wint er zelfs op, want de oude Xbox kostte ze gigantisch veel en de ombouwerij (bios flashen) liep de spuigaten uit.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 28, 2005 18:26

Het is niet zozeer een keuze deze keer eigenlijk.

De Xbox360 komt minstens een half jaar voor de PlayStation3.
Ik moet wel zeggen dat ik behoorlijk enthousiast ben over de 360 en dan vooral over de controller.
Ik heb op de TGS Ridge Racer 6 staan spelen en het speelde echt als een trein. De PlayStation3 boomerang gaan ze nog veranderen, mark my words. Het zal wel kerst 2006 worden voor de PS3 een keer in Nederland in de winkel zal liggen.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Wed Sep 28, 2005 18:42

Zoals altijd koop ik ze allemaal. Ik kan het wel proberen om er maar 1 of 2 te kopen maar dan hou ik mijzelf voor de gek. Mijn usa X360 heb ik al besteld. Meteen met 3 games, DOA4, Gotham 3 en NFS. Ik hoop alleen wel dat Nintendo toch besluit hun 'Revolution' ook HDTV ondersteuning mee te geven.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Sep 28, 2005 20:11

Op dit moment ben ik het meest gecharmeerd van de Xbox 360 ... deze console gaat het gewoon maken. Goede specs, ziet er gelikt uit, goede line-up en volledig geintregreerde Xbox Live functionaliteit! Maar ik moet nog even bekijken of ik het apparaat meteen op launchday haal.

En natuurlijk ga ik ook voor de Nintendo Revolution. De controller sprak me eerst niet aan, maar na een dag was ik er al helemaal aan gewend en ik kan dus ook niet wachten op gamefootage!

De PS3 laat ik voorlopig links liggen. Hier ben ik wel het minst in geintereseerd eigenlijk. Ik weet niet wat het is, maar ik heb er gewoon geen binding mee.
Bomba

Post by Bomba » Sun Oct 02, 2005 01:27

Ik ga ze allemaal kopen.

Toch ben ik het meeste geïnteresseerd in de Ps3. De Ps2 heef echt mijn soort spellen, en ik verwacht dat de Ps3 ook die spellen zal krijgen. Denk aan goede RPG's, Devil may Cry, Metal Gear Solid...etc...etc. Ik verwacht dat de Ps3 ook een paar nieuwe leuke franchises zal krijgen.

De Xbox vind ik de minst interessante console van deze generatie. Daarom ben ik ook het minste gehyped over de X360. De Sakaguchi games lijken mij wel interessant. Ninja Gaiden 2 ook.

Ik heb altijd van Nintendo gehouden. De REVO komt zeker mijn huis binnen. Een next-gen Zelda, Mario of Metroid kunnen altijd bij mij in...
Sjoerd

Post by Sjoerd » Sun Oct 02, 2005 17:43

Voor mij wordt het de Revolution. Eigenlijk meer om 1 reden, ik vind die typische Nintendo games namelijk de leukste spellen om te spelen en voor de rest boeien andere spellen mij weinig. Hierdoor valt de keuze om voor Sony of Microsoft te gaan ook gelijk af omdat daar die typische Nintendo spellen niet speelbaar zijn.
Irem

Post by Irem » Sun Oct 02, 2005 19:19

Hi, eerste post.

Heb deze generatie alle drie de consoles bij launch gekocht maar zal dat niet nog eens doen.
Eentje heeft op softwarevlak behoorlijk teleurgesteld, de ander had maar een magere stroom goede spellen en eentje heeft meer aantrekkelijke spellen dan ik tijd heb om te spelen.
Dus heb ik voor een console een gigantische backlog en aangezien de opvolger zeer waarschijnlijk backwardscompatible is en meer van hetzelfde beloofd kies ik voor de PS3. (Het geld dat ik uitspaar door de andere twee niet te kopen gaat naar m'n Egret fonds 8) ).

Let's just hope they change that controller eh ?
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Oct 02, 2005 19:22

Irem wrote:Hi, eerste post.

Heb deze generatie alle drie de consoles bij launch gekocht maar zal dat niet nog eens doen.
Eentje heeft op softwarevlak behoorlijk teleurgesteld, de ander had maar een magere stroom goede spellen en eentje heeft meer aantrekkelijke spellen dan ik tijd heb om te spelen.
Dus heb ik voor een console een gigantische backlog en aangezien de opvolger zeer waarschijnlijk backwardscompatible is en meer van hetzelfde beloofd kies ik voor de PS3. (Het geld dat ik uitspaar door de andere twee niet te kopen gaat naar m'n Egret fonds 8) ).

Let's just hope they change that controller eh ?


Welkom hier! :)
En die controller is een concept versie, in 99% van de gevallen komen er wijzigingen, en zeker na de kritiek die ze kregen. Ik weet bijna zeker dat ze hem wel gaan veranderen :)
Irem

Post by Irem » Sun Oct 02, 2005 20:03

Thanks for the welcome GG.

Hoop het want tnt vind ik de XB360 controller er het aantrekkelijkst uitzien. Ik weet het....ben nogal conservatief wat controller design betreft.

Als ze dat boomerang ding nou in zwart/wit uitgeven kan je net doen of het speciale Ikaruga controllers zijn wat de coolheidsfactor weer aanzienlijk verhoogt.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Oct 02, 2005 21:22

Voor mij sowieso de Revolution, ben Nintendo gek. Misschien PS3 of 360 erbij...
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Sun Oct 02, 2005 22:55

Als eerste de 360, niet gelijk bij de launch though.
Moet in april een nieuw mobieltje nemen, en probeer een 360 bij een abbo te scoren. PS3 en Revo volgen daarna.
Mathijs

Post by Mathijs » Mon Oct 03, 2005 10:10

Ik ga de Xbox360 absoluut kopen alleen ik weet nog niet of ik die dan bij de Launch koop dat ligt een beetje aan de launch games die er dan bij komen. Ik hoop zelf een beetje op Project Gotham Racing 3 als launch game maar ik had geloof ik al ergens gelezen dat die later uit gaat komen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Oct 03, 2005 10:41

Mathijs wrote:Ik ga de Xbox360 absoluut kopen alleen ik weet nog niet of ik die dan bij de Launch koop dat ligt een beetje aan de launch games die er dan bij komen. Ik hoop zelf een beetje op Project Gotham Racing 3 als launch game maar ik had geloof ik al ergens gelezen dat die later uit gaat komen.


Inmiddels is die weer terug geschoven naar de launchdatum.. PGR3 staat in NL gewoon op 2 december..
Post Reply