World of Warcraft

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

World of Warcraft

Post by Da Dude » Sat Aug 20, 2011 13:15

2 Franse vrienden hebben me deze vakantie uitgebreid met WOW laten kennismaken.

Zit er aan te denken om een poging te wagen. Maar zijn er hier mensen die op WOW zitten of zaten???
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: World of Warcraft

Post by Umdlye » Sat Aug 20, 2011 15:39

hoeveel ervaring heb je met MMORPG's?
ne0

Re: World of Warcraft

Post by ne0 » Sat Aug 20, 2011 17:46

Het komt allemaal op hetzelfde neer, grote timesink maar heeft ook wel wat. Is allen leuk voor studenten en mensen die 8 uur per dag over hebben om hierin te steken imho.
User avatar
S913
Active Level:
Active Level:
Posts: 233
Joined: Tue Apr 28, 2009 18:09
Location: Wil(der)nis

Re: World of Warcraft

Post by S913 » Sat Aug 20, 2011 19:49

ne0 wrote:Het komt allemaal op hetzelfde neer, grote timesink maar heeft ook wel wat.

Mee eens. Heb het een jaar gespeeld, uiteindelijk een tijdje op lvl 80 rondgelopen. Echter het constante raiden, grinden en door reeds bekende dungeons lopen, werd me op een gegeven moment te saai. Maar zeker leuk genoeg om een tijdje te doen.
Is allen leuk voor studenten en mensen die 8 uur per dag over hebben om hierin te steken imho.

Niet mee eens, al kom je er inderdaad niet met een kwartiertje hier en daar, 8 uur per dag vrije tijd heb ik al een hele tijd niet meer met een baan, een vrouw en 2 kids ;)
When altering ones mind becomes as easy as programming a computer, what does it mean to be human?
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: World of Warcraft

Post by ElPancho » Sat Aug 20, 2011 21:24

Yep, als je hier gevoelig voor bent zien we je over 3 jaar wel terug ..... Zelf amper geprobeerd, kan er niet de tijd in sinken die nodig is.
Team 15 kHz
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: World of Warcraft

Post by legztec » Sun Aug 21, 2011 11:58

Heb het vier jaar gespeeld vaarvan echt 1 jaar hardcore.
Naar mijn idee het beste en meest uitgebreide spel aller tijde.
Na 4 jaar spelen nog niet alles gezien en de content blijft uitbreiden.
Het beste aspect van het spel is echter niet de gameplay of content maar het sociale aspect van de game.

Het spel is idd een timesink en en wil je het spel echt zien kost je het te veel tijd.
Er zijn mensen die het casual kunnen spelen maar dat is voor mij niet weggelegd.
2d fighting rules
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Sun Aug 21, 2011 18:31

Ik heb net de trail geinstalleerd. Ik vind de graphics al jaren heel mooi. Voor 15 euro nog de battle chest aangeschraft voor de boeken en handleidingen. en nu maar is proberen. Tot level 20 speel je de trail gratis. mischien ben ik dan al genezen.

Met MMORPG's heb ik weinig ervaring. Speel wel borderlands en fallout. maar niks in de geest van WOW. Ik heb ook veel meer met Sci-fi dan met fantasy

Zo ben ik vroeger altijd heel druk geweest met Warhammer 40k van Games Workshop. En nooit ook maar begonnen met de warhammer fantasy variant.
Ik verwacht daarom ook niet te sinken.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: World of Warcraft

Post by Cageman » Sun Aug 21, 2011 20:08

Heheheh. Ik heb aardig wat MMORPG gespeeld, maar nooit WoW. Ik weet wel: als je eenmaal verslingerd raakt gaat het erg hard met je vrije tijd.. Ik speel helemaal geen MMORPG meer.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: World of Warcraft

Post by Psykick » Sun Aug 21, 2011 22:32

MMORPG is meer lifestyle dan gamen vind ik en zoals legztec al zei is het meer het sociale aspect dan de echte gameplay.
Bewust nooit aan begonnen, ik heb niet nog meer nerds om me heen nodig dan dat ik al gewend ben op Nozomi en ArcadeOtaku, daarbij heb ik ook nog een gezin en een echt leven.
Succes met je quest!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Sun Aug 21, 2011 22:46

daarbij heb ik ook nog een gezin en een echt leven.


Ik ook, maar wil het toch is proberen.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: World of Warcraft

Post by Cageman » Mon Aug 22, 2011 08:45

Psykick wrote:ik heb niet nog meer nerds om me heen nodig dan dat ik al gewend ben op Nozomi en ArcadeOtaku, daarbij heb ik ook nog een gezin en een echt leven.
Succes met je quest!


Leven? Waar kun je dat kopen? Of moet ik dan gewoon 100.000.000 punten halen, en krijg ik er dan gewoon één?

:P
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: World of Warcraft

Post by Psykick » Mon Aug 22, 2011 10:44

Was het maar that easy, right?

@Da Dude, Veel succes en psot je bevindingen ondertussen, wel benieuwd hoe je het gaat ervaren.

ps kan ik die joekel van een monitor voorlopg nog bij jou stallen en dan zien we wel wat er ooit mee gaan doen?
let me know!
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Mon Aug 22, 2011 11:06

Tuurlijk kun je die stallen.
ik heb plek in me schuurtje.
hoe zwaar is die? dan weet ik het zeker.


Gisteren voor het eerst gespeeld, en als human was ik snel klaar. Een Undead aangemaakt, en dat is al weer leuker.
graphics zijn niet meer up to date, maar de manier van hoe de karakters getekend zijn is heel vet.
Wat quests gedaan, en je wil wel steeds verder.
ik vind alleen dat je moet kunnen sprinten ipv rennen. want dat lopen van a naar b duurt me te lang.

(ik zit stiekem op de Warhammer 40.000 MMORPG te wachten).
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: World of Warcraft

Post by Psykick » Mon Aug 22, 2011 11:16

Ik zal eens kijken van de week, wat ie weegt en laat je dan wel weten.

Ja die Warhammer game was ook op Gamescon aanwezig, maar aangezien ik geen interesse heb in die games, heb ik er geen aandacht aan gegeven.

Je hoort van me en ik stuur je van de week ook nog even die andere dingen op ;)
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: World of Warcraft

Post by Umdlye » Mon Aug 22, 2011 11:50

Da Dude wrote:Tuurlijk kun je die stallen.
ik heb plek in me schuurtje.
hoe zwaar is die? dan weet ik het zeker.


Gisteren voor het eerst gespeeld, en als human was ik snel klaar. Een Undead aangemaakt, en dat is al weer leuker.
graphics zijn niet meer up to date, maar de manier van hoe de karakters getekend zijn is heel vet.
Wat quests gedaan, en je wil wel steeds verder.
ik vind alleen dat je moet kunnen sprinten ipv rennen. want dat lopen van a naar b duurt me te lang.

(ik zit stiekem op de Warhammer 40.000 MMORPG te wachten).


als je een mage bent kun je na een tijdje de spell 'blink' waarmee je vooruit teleporteert, en op level 30 kun je een mount halen.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: World of Warcraft

Post by legztec » Mon Aug 22, 2011 13:21

Wat mounts betreft:
op level 30 60% sneller
level 40 100% sneller
level 60 150% sneller dmv vliegen
level 70 280% vliegend
level 80 310% vliegend
http://www.wowhead.com/spells=9.762

Rogue heeft ook sprint maar op een cooldown van 1 min
http://www.wowhead.com/spell=2983/sprint
Druid kan het ook in catform maar heeft ook travelform
http://www.wowhead.com/spell=783
Shaman ghostwolf
http://www.wowhead.com/spell=45528

Wowhead.com is trouwens dé wiki voor wow
2d fighting rules
User avatar
Umdlye
Active Level:
Active Level:
Posts: 234
Joined: Tue Jun 07, 2011 15:48

Re: World of Warcraft

Post by Umdlye » Mon Aug 22, 2011 14:26

kijk, dat weet ik dan weer niet ;)
het is zeker een uitgebreid spel. zelf als je het niet puur speelt voor het levelen dan is het leuk. roleplaying gaat me te ver maar ik heb het een maand of 2 gespeeld, gestopt op level 25 met 150 uur op de teller ;) de werelden zijn machtig mooi ook al zijn de graphics niet super. je kan er zeker in verzinkt raken.
zoek wel een sociale guild zodat je wat mensen hebt om tegen te lullen als je speelt.. dan wordt het niet zo snel saai :)
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Fri Aug 26, 2011 14:34

Ik heb er nog verder weinig mee gedaan.
Laatste seizoen van dr who gekeken. vanavond misschien weer.

Mijn vrouw hoeft denk ik niet bang te zijn dat ik hooked raak aan wow.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Re: World of Warcraft

Post by Cageman » Fri Aug 26, 2011 15:48

Da Dude wrote:Mijn vrouw hoeft denk ik niet bang te zijn dat ik hooked raak aan wow.


*noted*
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: World of Warcraft

Post by legztec » Fri Aug 26, 2011 15:57

hehe

zolang je niet dat "on a roll met gezellige questmaatje" of "legendary sword of whatever" gevoel hebt gaat het allemaal goed :p
2d fighting rules
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Sat Aug 27, 2011 15:07

Hahaha schat. Mag ik cybersexe met die woodelfbabe???
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: World of Warcraft

Post by legztec » Sun Aug 28, 2011 16:28

Image

You go dude!
2d fighting rules
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Re: World of Warcraft

Post by Da Dude » Sun Aug 28, 2011 18:11

nice
jiggymf

Re: World of Warcraft

Post by jiggymf » Tue Aug 30, 2011 19:27

Da Dude wrote:2 Franse vrienden hebben me deze vakantie uitgebreid met WOW laten kennismaken.

Zit er aan te denken om een poging te wagen. Maar zijn er hier mensen die op WOW zitten of zaten???


speler sinds de beta, redelijk hardcore (inmiddels wat minder, maar 3 jaar in top 50 EU guild gespeeld/raid).
Ik zit inmiddels met een frozen account, heb het na al die tijd wel gehad. Maar als ik heel eerlijk ben is dit echt het beste spel ooit gemaakt.

Het hele punt is, dat je eigenlijk het spel niet goed gespeeld hebt totdat je bij endgame content komt.
Het levelen naar het hoogste level etc is eigenlijk 1% van het spel. Dan heb je nog helemaal niks meegekregen van waar het om draait in de game, en wat nou de charme is van het spel.
Je kan eigenlijk 2 kanten op, PVP (Player vs Player) en PVE (Player vs Environment.
PvP houdt eigenlijk in dat je tegen andere spelers (meestal in teams van 2 tot 5 oid) het tegen elkaar opneemt.
PvE houdt in dat je met grote groepen (meestal zit je hiervoor in een guild) de endgame content probeert te clearen. Simpelgezegd eindbazen verslaan.

Ik was echt altijd een PvE-er. Je bent uren, dagen, maanden bezig om steeds vanalles te tweaken, om net dat beetje meer te kunnen brengen om die eindbaas waar je al 5 dagen per week, 4 uur per dag, al 2 maanden lang met 25 man tegne loopt te vechten te kunnen verslaan. Het klinkt heel nerderig, maar dat soort dingen zijn echt super. Met een heel team maanden werken voor betere gear, uitgewerkte tactics etc zodat je een moeilijke eindbaas kan verslaan.
Als ik het zo probeer uit te leggen zie ik eigenlijk dat het niet uitleg-baar is. Je moet het meegemaakt hebben om te begrijpen wat ik bedoel ^^
Tegenwoordig is de content wat makkelijker dan vroeger, maar nog steeds is het onwijs leuk en gaaf.

Als je jezefl onder controle hebt zou ik zeker eens de game uitproberen, bij voorkeur voor een wat langere periode. Het is echt een hele leuke game, ook voor iemand die het slechts af en toe wil spelen op casual basis is er genoeg te doen.

Ik had altijd een collega die me voor gek verklaarde. Hoe mongool ben je als je x uur per dag, meerdere dagen per week, zo dedicated een spel kan spelen en er helemaal in op kan gaan. Een virtuele wereld, doe normaal, who gives a shit!
Hij heeft een keer een avond meegekeken met zo'n raid.

Hij speelt het spel inmiddels 3 en een half jaar regelmatig.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Re: World of Warcraft

Post by Psykick » Wed Aug 31, 2011 20:11

Nerds ;)

Image

Image
Post Reply