Sine Mora

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Sine Mora

Post by Aleste » Thu Aug 04, 2011 23:26

'Game Description: The first title as part of the partnership between Grasshopper Manufacture, Inc. and Digital Reality will be an innovative shooter, which mixes traditional side-scrolling gameplay with unique time manipulation mechanics.'

Teaser
http://www.youtube.com/watch?v=n6f1Ey7YQzM

Interview
http://www.youtube.com/watch?v=fEIS0nbxzJM

Komt eind dit jaar uit voor PSN & Xbox Live. :)
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Sine Mora

Post by Trailblazer » Fri Aug 05, 2011 06:31

:o De sfeer bevalt me direct, chars etc ook erg dik allemaal! Denk dat het een horizontal shooter gaat worden.

Very yummy, laat maar komen!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Sine Mora

Post by Aleste » Wed Aug 17, 2011 10:48

User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Re: Sine Mora

Post by legztec » Wed Aug 17, 2011 12:16

Grafisch de beste 2.5D die ik tot nu heb gezien.
lijkt me een fantastisch spel alleen kan ik nog geen scoring systeem ontdekken.
2d fighting rules
goatboy

Re: Sine Mora

Post by goatboy » Wed Aug 17, 2011 12:33

Ziet erg prachtig uit! Wel trage gameplay maar dan kun je meer van de achtergronden genieten.
User avatar
Aleste
Active Level:
Active Level:
Posts: 250
Joined: Thu Aug 20, 2009 13:29

Re: Sine Mora

Post by Aleste » Wed Mar 21, 2012 21:55

Het spel is uit:
http://marketplace.xbox.com/en-GB/Produ ... 0258411234

Update: En een gameplay filmpje met de eerste 10 minuten:
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Sine Mora

Post by Mart » Tue Mar 27, 2012 12:00

Nou, ik heb de game nu twee avondjes gespeeld en een echte topper vind ik het eerlijk gezegd niet.
In eerste instantie was ik enorm enthousiast. Dat kwam met name door de hele vette graphics en het toffe stijltje. Maar ik vind de gameplay eerlijk gezegd een beetje tegenvallen. Hij speelt gewoon niet echt lekker. Al kan ik niet precies mijn vinger erop leggen waarom.

Maar mijn grootste klacht is dat het spel totaal geen screen settings heeft. Dat is iets waar ik echt niet tegen kan. Ik heb mijn 360 in een cab hangen en speel de games dus op een 4:3 scherm. Dat is bij vrijwel alle Shmups op een 360 geen enkel probleem. Bij Cave shooters kan je zelfs tot op de milimeter het scherm beeldvullend krijgen. De aspect ratio van Sine Mora is 2.35:1 (letterbox). Dat betekent dat je zelfs op een 16:9 (normaal breedbeeld) scherm boven en onder een zwarte balk hebt. Daarnaast snap ik totaal niet waarom er voor deze beeldverhouding gekozen is. Het komt het spel volgens mij helemaal niet ten goede. Dit is voor velen misschien een kleinigheidje, maar ik kan dit toch moeilijk naast me neer leggen. Zoiets stoort me enorm.

Hoe dan ook. Het is zeker geen klote spel. Maar een echte topper is het volgens mij ook niet. Andere mensen al wat meer ervaringen met de game ?
User avatar
UltraSven
Active Level:
Active Level:
Posts: 51
Joined: Sat Dec 31, 2011 10:08
Location: Amstelveen

Re: Sine Mora

Post by UltraSven » Wed Mar 28, 2012 14:53

Ik vind dat het er goed uit ziet, zelf nog niet gespeeld maar zodra ik weer vituele puntjes heb ga ik deze zeker halen! :D
Image
User avatar
Mart
Active Level:
Active Level:
Posts: 498
Joined: Mon Mar 23, 2009 09:21

Re: Sine Mora

Post by Mart » Wed Mar 28, 2012 15:13

Staat ook een behoorlijke demo op.
Geeft al een goede indruk
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Re: Sine Mora

Post by Trailblazer » Wed Mar 28, 2012 20:30

Heb em nu sinds zaterdag en paar keer mee ad slag geweest. Mijn eerste indruk is ook... of toch niet? Misschien ben ik er nog niet uit :?

Het is een mooie game dat staat vast. De graphs zijn werkelijk prachtig voor een downloadble van 1 gig en dat begint al met het titelscherm. Tel daar een sinistere sfeer met creepy sounds bij op en de toon lijkt gezet.

Vervolgens vliegt er een kikker in een airplane voorbij die begint te lullen in het kikkeriaans. Wat de f... is dit? In Sine Mora maak je als speler deel uit van een stel gemuteerde dieren dat hun planeet beschermt tegen allerlei intruders. Gotta love it. De interludes zijn allemaal in het kikkeriaans (ik denk overigens dat het Hongaars is --> Digital Reality) en niet al te spannend, maar gelukkig kun je deze doorscrollen.

De gameplay. Je kunt kiezen uit verschillende modes en daarin tussen verschillende planes en piloten. Gaandeweg kun je standaard powerups verzamelen zoals lasers en verschillende spreads. Ook is het mogelijk om een special te lanceren welke natuurlijk beperkt te gebruiken is. Tenslotte is er de timemachine. Met deze functie zet je de tijd als het ware bijna stil. Knop inhouden en de bulletsprays vj enemy zijn makkelijker te omzeilen. Ook dien je dit middel af en toe in te zetten om de snelheid eruit te halen bij het vliegen door allerlei gangenstelsels.

Overigens is tijd je grootste vijand in de hele game. De timer telt af en je kunt tijd verdienen door vijanden (systematisch) uit te schakelen. Dit laatste is niet altijd even makkelijk; de besturing is erg direct en erg onnauwkeurig imo. Het overgangsmoment naar het bewegen vj plane komt bijvoorbeeld pas als je stick al bijna plat ligt. Denk dat dit ook kwestie van oefenen is overigens :lol: Verder voelt het wel goed allemaal en ook de bossfights zijn 1st class. Mooi vormgegeven en letterlijk stukje bij beetje afknallen is altijd fijn.

Al met al zeker geen slechte game. Mooie graphs en de gameplay is prima en verveelt niet snel. Toch voelt het allemaal niet zo bevredigend als een Cave titel of een klassiekere shmup maar misschien kan het nog komen!
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Re: Sine Mora

Post by ElPancho » Sun Apr 01, 2012 07:14

Team 15 kHz
Post Reply