Moderne vs oude gamereleases

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ne0

Moderne vs oude gamereleases

Post by ne0 » Mon Jun 20, 2011 20:51

Zat laatst weer eens te denken hoe vet het vroeger was als je een nieuwe game kreeg. Je had meestal hooguit in een (maandelijke) mag een review met wat plaatjes gezien, en met wat mazzel had je Martijn Krabbe bij powerplay nog wat gameplay footage zien vertonen.

Fast forward naar 2011, uitgebreide beta tests, milti-page previews en soms uren (!!) aan gameplay footage waardoor er eigenlijk weinig "magie" over blijft van een nieuwe game die je binnen krijgt.

Gewoon even benieuwd hoe jullie daar tegenaan kijken, ik vind het eigenlijk wel jammer. En ja ik weet het vooruitgang en blabla enzo, en ik kan ook kiezen om het niet te kijken. Maar toch...
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Re: Moderne vs oude gamereleases

Post by Da Dude » Mon Jun 20, 2011 23:23

Door het internet kom je sneller aan je footage dan vroeger.
je bent daardoor sneller op de hoogte of het wat is voor je.

Maar vroeger kocht je een duur blad, zag mooie foto's en bleek de game wel of niet goed te zijn.
Ik lees nog steeds de PU. gewoon omdat je niet 24 uur achter je scherm wil zitten.
Toen ik daar de nieuwe MK in zag was ik blij dat er nu Youtube is om je verder te verdiepen.
Maar de Magie van "zou het net zo zijn als in het boekje" is wel weg ja.

of dat goed of slecht is???

1 ding wel. Je hoeft niet meer uren in de gamewinkel achterkanten van gamedoosjes te checken of het wat is.
Nu kan je in die tijd ff snel op internet (via PC of gsm) een trailertje kijken.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Tue Jun 21, 2011 11:12

er is natuurlijk wel verschil.

sommige games hebben alleen maar een verschijning in een boekje nodig om te weten dat ie gewoon kick ass gaat worden en sommige games moet je wat meer voor doen om erachter te komen of ie tof is...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Cageman
Active Level:
Active Level:

Post by Cageman » Tue Jun 21, 2011 21:39

Ik ben toch wel voor die goede oude magie. Heb heel wat titels gekocht afgaand op alleen de achterkant van de doos en plaatjes in C&VG.

Ik word niet meer warm of koud van een nieuwe titel in huis halen, op een paar uitzonderingen na dan..

Ik word gewoon een ouwe lul, dat is het. Ik hoor het mezelf al tegen mijn zoon zeggen: "Ik weet het nog goed. Ik kocht R-Type voor de Commodore 64. Dat stond toen nog op een cassette, prachtig verpakt in een shock box".. :-|
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Tue Jun 21, 2011 23:46

Vandaag Duke Nukem forever binnen gekregen.
HELEMAAL BLIJ. maar vooral omdat ik na 12 jaar wachten wel dat nostalgie gevoel van toen weer kreeg.
p.s. game is best vet.
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jun 22, 2011 17:13

Vroeger zo veel cooler dan nu, maar dat ligt ook aan het feit of je 10 jaar oud bent of niet denk ik. Vroeger ging je ook in de arcade checken of de game kick-ass is, om vervolgens de conversie op je console te kopen. En daar was je dan nog helemaal blij mee ook, terwijl de game helemaal gedownsized werd en de hoofdprijs kostte. Vergeleken met nu waren de games vroeger natuurlijk veel duurder (SNES tijdperk gemiddeld 175 gulden per game denk ik). Als mannetje moest je daar een hele tijd voor sparen, nu koop je alles wat je wilt. Dat scheelt ook wel. Die ene game werd helemaal kapot gespeeld, het was immers verjaardagsgeld + honderduizend aarbeien plukken of krantjes gooien.

Voeger waren de games uiteraard ook veel cooler en werd niet zo aan de lopende band gereleased als nu. Kan het nu echt niet meer bijhouden ook, zal ook wel komen omdat ik geen 1st person shooters speel. Vroeger was het all about shooters, platformers en fighters. Lekker eenvoudige games, nu zitten er zo allejezus veel knoppen op een controller dat ik zelfs alleen games koop die niet alle knoppen gebruiken.

Release bv van Mortal Kombat nu en "toen" is niet te vergelijken. Als je ziet hoe de hele wereld geshockeerd was van de paar bloeddruppels.... Nu zijn de fatalities echt extreem ziek, je hoort er geen kip over. Wereld is veranderd blijkbaar, vroeger voerde ik 50 cijferige codes in om groen bloed rood te maken!
almighty

Post by almighty » Wed Jun 22, 2011 17:30

Da Dude wrote:Vandaag Duke Nukem forever binnen gekregen.
HELEMAAL BLIJ. maar vooral omdat ik na 12 jaar wachten wel dat nostalgie gevoel van toen weer kreeg.
p.s. game is best vet.

Had de game ook gekocht omdat ik er vanuit ging hij echt goed zo zijn, helaas, wat een ongeloofelijk bout spel!

Nee vroeger was alles echt beter en het idee dat je nachten niet kon slapen omdat er weer een nieuwe game uitkwam, zucht....
Nee dat gevoel heb ik al jaren niet meer :(
Da Dude
Active Level:
Active Level:

Post by Da Dude » Wed Jun 22, 2011 23:57

slapeloze nachten nooit gehad van release dates. wel als ik vast zat en niet wist hoe ik verder kwam. :?
Post Reply