MSX, C64/128, amiga, Amstra, Atari ST etc.
MSX, C64/128, amiga, Amstra, Atari ST etc.
Gezien we bij een Megadrive topic steeds meer off-topic gingen.
Welke games vond jij het best op de "computer".
Hier mijn lijstje met top 3.
Er waren veel meer mooie games, maar deze schieten me zo 123 te binnen.
amstrad en atari st kan ik me zo niet herrinneren wat ik daarop speelde (deze zelf nooit gehad).
C64: Commando, treshhold en River raid
MSX: SD Snatcher, Knightmare, Aleste
Amiga: Chuck Rock, Project X en agony
Welke games vond jij het best op de "computer".
Hier mijn lijstje met top 3.
Er waren veel meer mooie games, maar deze schieten me zo 123 te binnen.
amstrad en atari st kan ik me zo niet herrinneren wat ik daarop speelde (deze zelf nooit gehad).
C64: Commando, treshhold en River raid
MSX: SD Snatcher, Knightmare, Aleste
Amiga: Chuck Rock, Project X en agony
Re: MSX, C64/128, amiga, Amstra, Atari ST etc.
Top 3 bij C64 is moeilijk.
Atari 800 XL: Super Cobra
C64: Forbidden Forest, Aztec Challenge, Frantic Freddie, Super Pipeline 2, Ghostbusters, Cauldron 1 en 2, Wizball, Sanxion, Paradroid, Uridium, Exploding Fist, Bruce Lee etc, etc.
Amiga: Katakis, Turrican II, Lionheart
PC: Doom, Doom II, Hexen II, Duke Nukem 3D
Wat een geweldige tijd was dat!!

Atari 800 XL: Super Cobra
C64: Forbidden Forest, Aztec Challenge, Frantic Freddie, Super Pipeline 2, Ghostbusters, Cauldron 1 en 2, Wizball, Sanxion, Paradroid, Uridium, Exploding Fist, Bruce Lee etc, etc.
Amiga: Katakis, Turrican II, Lionheart

PC: Doom, Doom II, Hexen II, Duke Nukem 3D
Wat een geweldige tijd was dat!!

Last edited by goatboy on Tue May 31, 2011 22:40, edited 1 time in total.
- Trailblazer
- Active Level:
Wowzers hard dit:
MSX: Athletic Land (of Cabbage Patch Kids). Kapot gespeeld. Green Beret ook (te) veel gespeeld toen (incl cola en chips). ALESTE!!! MSX is cool
C64: maatje van me had er één, ik heb zo geen idee meer vd titels
PC: Commander Keen, Wolfenstein, Prince of Persia staan me nog bij. Het ctrl-knopje was altijd snel kapot...dat was mijn fire/action button..
Echt idd wat was dat een zaaaaalige tijd...
MSX: Athletic Land (of Cabbage Patch Kids). Kapot gespeeld. Green Beret ook (te) veel gespeeld toen (incl cola en chips). ALESTE!!! MSX is cool
C64: maatje van me had er één, ik heb zo geen idee meer vd titels
PC: Commander Keen, Wolfenstein, Prince of Persia staan me nog bij. Het ctrl-knopje was altijd snel kapot...dat was mijn fire/action button..
Echt idd wat was dat een zaaaaalige tijd...
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!
forbidden forest. oja die was zo vet. helemaal vergeten.
PC: Wolf 3d, Doom 1 en 2 (en duizenden WADS) Ik heb die cd's nog.
25 gulden voor een cd met 100en wad files. en Duke nukem 3D. hail to the king
TFX was me eerste game op de PC, en daarna Inferno.
(ik heb ze beide nog
)
PC: Wolf 3d, Doom 1 en 2 (en duizenden WADS) Ik heb die cd's nog.
25 gulden voor een cd met 100en wad files. en Duke nukem 3D. hail to the king
TFX was me eerste game op de PC, en daarna Inferno.
(ik heb ze beide nog

Atari-ST: Goldrunner
Spectrum: Atic-Atac, Wheelie

Goldrunner, De eerste game met smooth scrolling op de ST.
C64 : Commando,Archon,Wizard of Wor(2players !),Green Beret,Burnin' Rubber, Way of the Exploding Fist, International Karate , Summer Games, Drelbs,Bruce Lee,Blue Max.
Ik krijg er nostalgische gevoelens van...
Ik krijg er nostalgische gevoelens van...
IK+, Blue Max. Natuurlijk! 

MSX
Salamander, Usas, F1 Spirit, Zanac Ex, Goonies, King's Valley, Artic (en Penguin) Adventure, Rambo, Metal Gear, Knightmare.. Teveel goede titels!
Salamander, Usas, F1 Spirit, Zanac Ex, Goonies, King's Valley, Artic (en Penguin) Adventure, Rambo, Metal Gear, Knightmare.. Teveel goede titels!
Hey joeks, gewoon alle konami cards. Dat blijven goeie games.
Er zijn toen een aantal gepoort naar de PC. zo gaaf. volgens mij werken ze nog onder Windows 7.
Er zijn toen een aantal gepoort naar de PC. zo gaaf. volgens mij werken ze nog onder Windows 7.
Msx: Treasure of Usas, Contra/Gryzor, Aleste 1/2/Gaiden, The Goonies, Laydock, Parodius, Undeadline, Outrun, King's Valley II, Knightmare (kan nog wel even doorgaan
)
PC: Bijna alle adventure games van LucasArts & Sierra (bijv. Monkey Island serie, Day of the Tentacle, King's Quest serie, Leisure Suit Larry serie, etc.),
Unreal Tournament (1999 versie), Wolfenstein 3D, Command & Conquer serie (speel Red Alert 2 nog steeds geregeld
), Dungeon Keeper 2, Doom, Duke Nukem 3d

PC: Bijna alle adventure games van LucasArts & Sierra (bijv. Monkey Island serie, Day of the Tentacle, King's Quest serie, Leisure Suit Larry serie, etc.),
Unreal Tournament (1999 versie), Wolfenstein 3D, Command & Conquer serie (speel Red Alert 2 nog steeds geregeld

Een hoop MSX-liefde hier 
Heerlijk topic. ahhh, de nostalgie..!
Nooit een Amiga gehad. Wel Atari ST, 800XL, maar geen levendige herinneringen aan overgehouden..

Heerlijk topic. ahhh, de nostalgie..!
- C16: Winter Olympics
- C64: R-Type, Cybernoid II, Commando
- MSX: Nemesis 1/2/3, Salamander, Parodius, Space Manbow, Golvellius, XAK 1/2/3, Laydock, Fire Hawk, Hinotori, Metal Gear 1/2, F1 Spirit, SD Snatcher, Undeadline, ehh.. etc, etc
Nooit een Amiga gehad. Wel Atari ST, 800XL, maar geen levendige herinneringen aan overgehouden..
C64: Bruce Lee, Usagi Yojimbo (vast wel nog meer alleen helemaal vergeten!)
Amiga: Uridium, IK+, Camelot, Alien Breed, Chaos Engine, Monkey Island (1+2), Road Rash, Super Cars 2, california games
En zo kan ik eigenlijk nog wel doorgaan, maar ben zoveel titels vergeten...zoveel coole shit was er vroeger uitgekomen....
Amiga: Uridium, IK+, Camelot, Alien Breed, Chaos Engine, Monkey Island (1+2), Road Rash, Super Cars 2, california games
En zo kan ik eigenlijk nog wel doorgaan, maar ben zoveel titels vergeten...zoveel coole shit was er vroeger uitgekomen....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
MSX : Zanac ex, Treasure of USAS, Metal Gear, Firebird, Chuckie EGG, JetSet Willy
Amiga : R-type, Pinball Dreams, Monkey Island , Simon the Sorcerer ,Stuntcar Racer, Lotus Challenge,Hostages
PC : Hexen, Blood 1&2 + addons , Clive Barker's Undying en Jericho
Amiga : R-type, Pinball Dreams, Monkey Island , Simon the Sorcerer ,Stuntcar Racer, Lotus Challenge,Hostages
PC : Hexen, Blood 1&2 + addons , Clive Barker's Undying en Jericho
MSX: Treasure of Usas, Contra/Gryzor, Aleste 1/2/Gaiden, The Goonies, Salamander, Gradius/Nemesis 1 t/m 3, Parodius, King's Valley II, Knightmare, Zanac EX, Firebird (al deze games speelde ik vroeger dus, m'n pa had er 1 voor z'n "werk" gekocht)
Amiga: Pinball Fantasies, Lotus Challenge 1 t/m 3, Super Frog, Shadow of the beast (amiga is later een keer erbij gekomen als hobby
)
Amiga: Pinball Fantasies, Lotus Challenge 1 t/m 3, Super Frog, Shadow of the beast (amiga is later een keer erbij gekomen als hobby

Gezien je vegas foto's en wat je thuis hebt staan, had ik veel meer Music games verwacht bij jou
Da Dude wrote:Gezien je vegas foto's en wat je thuis hebt staan, had ik veel meer Music games verwacht bij jou
daar kan ik ook wel over doorgaan