Xbox 360 - Impressies en de games

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gameholic

Xbox 360 - Impressies en de games

Post by Gameholic » Fri Dec 09, 2005 12:00

Wie heeft er hier nu al een 360 onder zijn TV staan? ;)

Ik heb sinds launch vorige week vrijdag er eentje met wat geluk kunnen bemachtigen. Ik had ergens een pre-order staan maar dat ging onverhoopt niet door dus ik ben gewoon een willekeurige winkel binnengelopen om 08.58 ;) en had er eentje te pakken.

Anyway, ik heb PGR3 en Call of Duty 2 erbij gekocht. PGR3 is in principe gewoon PGR 2.5 maar het ziet er echt super goed uit. Zeker met wat vrienden op Live is het tof. Nogmaals, het voelt allemaal bekend aan maar desalniettemin erg leuk qua gameplay.

Ik ben altijd al een enorme fan geweest van (realistische) FPS shooters (met uitzondering van Medal of Honor) dus gezien het karige aanbod van degelijke andere shooters (lees Ghost Recon Advanced Warfighter) heb ik deze er ook bij genomen. Hele toffe WO2 game, echt zit zeer goed in elkaar. Ik heb de game op de hoogste moeilijkheidsgraad uitgespeeld en concluderend kan ik zeggen dat het een hele toffe ervaring was.

Kameo was ik op het begin sceptisch over maar nadat ik een demo had gedownload via Xbox Live Marketplace was ik toch positief verrasd. Ik kreeg weer een beetje het N64 gevoel bij het spelen van deze game. Deze heb ik dus ook maar besteld.

Het vernieuwde Xbox Live is echt fantastisch. Je kan waar dan ook het Xbox dashboard oproepen en allerlei informatie over spelers/Friends opzoeken. Xbox Live Arcade is ook erg tof. De meest toffe games vind ik op dit moment Geometry Wars (van Bizarre Creations), SmashTV (wie kent em niet ;)!) en Gauntlet.

Kortom, ik ben erg tevreden over de 360.

Baki, zei je nu dat RR6 gewoon speelbaar is op een PAL 360?
General Wong
Active Level:
Active Level:

Post by General Wong » Fri Dec 09, 2005 12:25

RR6 is regiovrij :).

Net als de volgende games:

Quake 4
Call of Duty 2
Condemned
Amped 3
GUN
Tony Hawk

Ik heb er nog geen in huis, komt eind december of begin januari denk ik. Samen met in ieder geval Call of Duty, voor de rest nog niet echt in verdiept maar CoD2 zag er zeer bruut uit vind ik.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Dec 09, 2005 12:40

Als alle games regiovrij zijn zou dat heel mooi zijn...zeker omdat de revolution waarschijnlijk cheap gaat worden, komt er hier miss een 360 in huis.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Dec 09, 2005 14:17

Call of Duty 2 ziet er idd behoorlijk bruut uit. Vooral de rookeffecten en de personages (natte kledij etc) zien er zeer realistisch uit. De game speelt ook vele malen beter dan zijn voorgangers, wat mede komt doordat er een nieuwe ontwikkelaar is opgezet door Activision.

Wel tof dat somme games regiovrij zijn. Zou tof zijn als er van die exclusieve JPN titels komen
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Dec 09, 2005 14:28

Zelf ben ik aardig verrast door de XBOX360, ik dacht dat het niet veel soeps zou worden, maar het ziet er toch allemaal wel erg goed uit. Ik wil er graag één kopen, maar moet helaas sparen voor mijn vakantie en televisie, dus helaas.
Wanneer ik hem zal halen weet ik niet, maar ik denk zodra en een goedkopere bundel op de markt komt met PGR3 oid, dat is echt een must-have imo!

Als ik een console zeker haal is het de PS3 wel, maar daarna zeker de XBOX360. Revo trekt me gewoon niet, maar misschien haal ik die ook nog wel :)
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Fri Dec 09, 2005 20:03

Zal ook ff mijn impressies geven.

Ten eerste 360 live is de shit, als Sony hun aanpak niet gaat veranderen heeft Microsoft dat nu al gewonnen imo. Zo simpel, zo effectief en daarom erg leuk.

Dan de games. Ik heb er al een aantal en ik zal van allemaal even vertellen wat ik er van vind.

PGR3: Vette race game in de stijl die je van PGR gewend bent. Grafisch uiteraard een stuk gelikter met de nieuwe 360 power. Wat mijn vooral aanspreekt is het feit dat die 'trage' poep wagens eruit zijn. Alleen nog maar geile bakken om in te blazen.

Call of Duty 2: Gewoon een toffe FPS. Ik ben niet echt thuis in het genre maar ik heb me er tot nu toe erg mee vermaakt. Mja moffen abknallen is altijd lekker :P Grafisch best gelikt maar sommige muren zijn niet in detail als je er naast staat. Zal denk ik aan het rushen voor de release liggen. Maar de smoke :o

NFS Most Wanted: Vette race, tune, escape the cops racer. Het is een EA game en dat is qua framerate wel te merken. Het is gewoon een opgepoetste conversie en als je door drukke bochten scheurt dan merk je dat zeker. Voor de rest een leuk spel waar ik me zeker mee vermaak. Dat komt vooral omdat de hot pursuit er weer in zit en dat is altijd mijn favo NFS game geweest. Ik had deze anders wel op de Xbox gekocht maar toen ik hoorde van 360 release heb ik nog even gewacht uiteraard.

Condemned Criminal Origins: in 1 woord ZIEK! Die sfeer in de game is gewoon eng te noemen net als Silent Hill 2. Lekker donkere atmosfeer en creepy sounds. Grafisch ook erg mooi. Ik zag een deur met van dat geribbelde glas en dat zag er wel heel erg realistisch uit. De gameplay is erg origineel. Je kan stalen pijpen van de muur trekken, scheppen, balken met spijkers pakken om de bad guys mee te meppen, nou ja eerder hun schedel inbeuken. Ook kun je ermee blokken zodat ze even stunned zijn zodat je net even iets meer tijd hebt om je stalen pijp in hun schedel te planten. Je hebt ook een aantal gadgets waarmee je de slachtoffers moet onderzoeken op sporen van de dader. Deze game ga ik zeker goed spelen want ik vind het een topgame!

Ridge Racer 6: Dankzij het ontbreken van een regiolock kan ik deze mooi op mijn pal 360 draaien! Het is weer Ridge Racer als vanouds en dan weten de fans meteen genoeg. Lekker driften door de bochten, vette soms beukende soundtrack en de bekende circuits. Op en top RR!
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Dec 11, 2005 00:04

Ok even een opmerking. Nadat ik RR6 vet heb gespeeld net en daarna aan een vriend NFS Most Wanted liet zien moest ik kotsen van de trage en hakkelende frate rate van NFS. Ik ga die game NOOIT meer spelen, iemand nog interesse :P Weg met die troep. Leuke gameplay maar de smoothness van RR6 heeft me wakker gemaakt, mja EA init!
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Dec 11, 2005 00:31

Toen ik de demo had gedownd van NFS MW merkte ik al meteen dat de framerate niet super was.. raar eigenlijk op een next-gen console he :)

RR6 lijkt me idd erg tof

Wordt zeker mijn volgende 360 game
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Dec 11, 2005 19:02

Ik heb net even online RR6 gespeeld en dat werkt damn goed. Ik had totaal geen lag!
Nu kan ik me nog meer vermaken met 1 van de beste 360 games tot nu toe.
Post Reply