Radilgy / Radirgy / Rajirugi - Nieuwe game voor Dreamcast

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gameholic

Radilgy / Radirgy / Rajirugi - Nieuwe game voor Dreamcast

Post by Gameholic » Fri Dec 09, 2005 11:50

Zoals velen al op andere fora hebben gelezen komt er op 16 feb 2006 een nieuwe shmup voor onze geliefde Dreamcast, genaamd Radilgy van Milestone.

Het was natuurlijk te verwachten dat het weer een shmup zou worden maar anderzijds vind ik dat helemaal niet erg. Zeker de cellshaded graphics spreken me aan.

En wordt zelfs gezegd dat Sega in Japan via Sega Direct Dreamcast bundels gaat verkopen voor 70 euro; dus een DC met de game erbij.

Ik ben benieuwd of het hier gewoon een witte DC betreft (wat denk ik het geval zal zijn) of dat het hier zal gaan om een nieuwe speciale editie.

Hieronder wat screenshots:

Image

Image

Image

Image

En een directe link:

http://www.mile-stone.co.jp/product/radirgy/radi_top_main.html
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Dec 12, 2005 19:49

Ik heb de game ook een tijdje geleden al gezien, lijkt me dus echt niks.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Dec 12, 2005 21:08

Nou goed, ik heb em voor de collecie besteld en er zullen ongetwijfeld betere shmups, maar het is tof dat DC nog eventjes in 2006 zijn intrede mag doen ;)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Feb 21, 2006 18:40

Image
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Feb 21, 2006 21:03

Heb je em besteld Ken? Mijn exemplaar is nog onderweg.. hij schijnt toch toffer te zijn dan verwacht. In ieder geval beter dan Chaos Field
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 22, 2006 14:05

Nee ik heb em niet besteld en wel om de volgende twee redenen.

Ten eerste vond ik em op de kast niet briljant.
Ten tweede koop ik dat allemaal wel in Japan voor weinig, ik ga er niet de hoofdprijs voor betalen online. Zou ik trouwens als ik jou was ook niet meer doen. Als je straks in Japan bent sla je jezelf voor je kop.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Feb 22, 2006 15:21

Ik moet je toch akelig vaak gelijk geven Ken ;) Deze beide laatste DC's game moest ik tijdig hebben want het duurt nog wel even voordat Japan zover is.

Maar er zijn nog tal van titels en andere (DC) hardware die ik op de kop wil tikken mocht in in Japan zijn in augustus - september. Dus daar wacht ik idd op
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Mar 02, 2006 00:14

Radirgy, after its relative Dreamcast success, is being ported to PS2 and GC, as we mentioned. The GC version will be called Radirgy Generic, the PS2 rev will be Radirgy Precious. Both will have original and arcade modes, and platform-specific score attack options.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Mar 02, 2006 15:02

Ik had dit inderdaad al op Liksang vernomen. Het lijkt erop dat meer ontwikkelaars zich toch gaan interesseren voor andere platformen. Wat natuurlijk prima is, want ik vind dat deze games vaker het daglicht moeten zien op meerdere platformen en daarmee de westerse gamemarkt...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun May 21, 2006 15:44

Ik kreeg deze game gisteren van een vriend voor mijn verjaardag! Vandaag even goed zitten spelen en ik vind het een erg vermakelijke shooter. De soundtrack is ook erg dik,
Gameholic

Post by Gameholic » Mon May 22, 2006 08:27

Ik heb de mijne nog in de seal zitten aangezien ik nu voornamelijk Under Defeat speel. Maar zodra de tijd rijp is speel ik Radirgy ;)

De soundtrack (van wat ik zo gehoord heb in filmpjes) klonk idd ook lekker
Post Reply