Launch day memories!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Launch day memories!

Post by Ken » Fri Jan 07, 2011 21:56

Simpel, post hier je launch day memories.

Uit 'Arcade minds: geeft uw mening!'

ruderudie wrote:Om maar even bij de prijs van 1150 te blijven, dat was in guldens inderdaad de prijs voor de saturn bij release. In het kader van goede herinneringen, weet ik nog dat eenvriend van mijn broer een saturn had gekocht (onmogelijk voor ons zelf voor die prijs) dat hij me opbelde, de telefoon voor de tv hield, en ik hoorde: "gentlemen, start your engines!" hij had hem dus echt, met de stoerste game uit de arcade die tij; daytona!! toen ik het later zag, daytona in de huiskamer, was dat een bijzonder moment, nooit zoiets gaafs gezien! Dat heb ik daarna niet meer gehad helaas, dat was echt een omslagpunt.


Cageman wrote:Ik heb meerdere van dat soort momenten zelf beleefd:

NeoGeo AES voor iets van 1200 gulden, met Last Resort van 450 gulden. In de huiskamer, geluid keihard aan. Iedereen met z'n ogen kwijlend naar het scherm kijkend :-)
Allereerste PS1 gekocht: 1300 gulden: "Riiiiiiidge Racerrrr!!!" :-) Mijn mooiste gametijd was echt de PS1 :-) Wat een machine was dat.
Ook nog warme gevoelens bij de Dreamcast. Ook meer dan 1000 gulden voor neergeteld. Soul Calibur bijna een uur op attract gehad *drool*


Psykick wrote:Ja de Euro DC, maar de Japanse destijds ook 1799 florijnen voor betaald aan de Future Zone in Rotterdam met Virtua Fighter 3TB, was toen echt te bizar, maar ik was nog niet enorm onder de indruk, omdat ik gewoon niet zo'n VF fan ben. Dat was wel anders toen ik een mijlpaal in mijn leven bereikt toen ik voor 249 gulden Sonic ging halen en die in mijn Dreamcast stopte!!! :shock: :shock: Ik dacht dat ik gek werd, fantastisch!!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Jan 07, 2011 21:56

Eerste import game was Super Tennis. Toen we de USA versie zagen in vergelijking met de crappy PAL versie was ik om. Sindsdien geen enkele console meer Europees in huis gehad. Dus die launchprijzen in Nederland zeggen me ook niks. De hype er omheen ook niet want je lag echt 2 jaar vooruit destijds, dat is nu niet meer zo helaas...
User avatar
rklok
Active Level:
Active Level:
Posts: 1252
Joined: Tue Feb 19, 2008 16:26
Location: Apeldoorn
Contact:

Post by rklok » Fri Jan 07, 2011 22:21

Ik heb niet echt een console game-verleden, maar 2 releases blijven me echt bij :

Metal Gear voor de MSX 2 in 1987. De beste 75 Nederlandse guldens ooit besteed uit mijn portemonee. Met mijn 33k6 modum, BBS-en afstruinen naar tips en screenshots hoe langs die klotetank te komen..

En Zanac Ex voor de MSX 2, geen idee wanneer die uitkwam , maar was toen al obscure Japanse import , maar voor mij de allerbeste shmup ooit gemaakt en compleet stuk gespeeld.
Image
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sat Jan 08, 2011 00:40

Ken wrote:Eerste import game was Super Tennis. Toen we de USA versie zagen in vergelijking met de crappy PAL versie was ik om. Sindsdien geen enkele console meer Europees in huis gehad. Dus die launchprijzen in Nederland zeggen me ook niks. De hype er omheen ook niet want je lag echt 2 jaar vooruit destijds, dat is nu niet meer zo helaas...


I hear you.. genoeg mensen verklaarden me voor gek dat ik een Sony spelcomputer had gekocht (1994 ofzo..?). Ha. Did I prove them wrong :-)
User avatar
Ratson
Active Level:
Active Level:
Posts: 1699
Joined: Sun Jan 18, 2009 14:48
Location: Dordrecht

Post by Ratson » Sat Jan 08, 2011 07:21

De dag dat Double Dragon uitkwam voor de C64!
Mijn maatje ging hem halen( 99 pieken). Na 2x40 minuten laden en load error was het na 3 x eindelijk raak. Glorieus moment was dat.
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
User avatar
Trailblazer
Active Level:
Active Level:
Posts: 775
Joined: Thu Jan 08, 2009 21:15
Location: Breda - NL

Post by Trailblazer » Sun Jan 09, 2011 10:24

Super Street Fighter 2 met Fighting Stick

gereserveerd destijds bij Replay in Ehoven. Maat van me kocht toen naast SSF2 ook MArio Allstars. Toen we nog even bij de Mac D gingen eten, vergat ie zn zakje met Mario. Pas toen we od fiets n huis zaten kwamen we daar achter; SSF2 voerde lichtelijk de boventoon op dat moment in onze hoofdjes.

Waren zeker meer van dat soort momenten...
User avatar
Da Dude
Active Level:
Active Level:
Posts: 5449
Joined: Mon Jan 17, 2011 23:27
Location: Netherlands
Contact:

Post by Da Dude » Fri Feb 04, 2011 19:40

Voor mij de Neo Geo pocket.

Een Neo Geo AES zag ik voor de eerste keer in het echt in Frankrijk.
Maar zoveel geld voor een spel, en de prijs van de aes (volgens mij toen over de 900 dollar) Dat kon ik niet opbrengen.

Toen er de Neo Geo pocket uitkwam heb ik er meteen 1 gekocht.
Heel veel op gespeelt.


En op de PC Dawn of War. Die kocht ik de dag dat die in de schappen lag.
Scheelde enorm veel schilderen en zeulen met de meuk naar vrienden :wink:
User avatar
Kenshiro
Active Level:
Active Level:
Posts: 145
Joined: Fri Feb 23, 2007 19:14
Location: Utrecht

Re: Launch day memories!

Post by Kenshiro » Wed Jun 08, 2011 18:02

1 moment was toen de Nintendo Entertainment System uitkwam, ik was toen 13 jaar en kwam terug van school. Mijn zus had 'm voor mijn verjaardag gekocht, de eerste keer dat ik Super Mario Bros 1 speelde....was magisch moment voor mij.

Ook mooi moment was op de dag van de release de PS1 gekocht voor ik geloof 950 gulden plus Ridge Racer.... Je verbaasde je over die graphics en pleurde een cd van The Prodigy erin tijdens een potje Ridge Racer.

Later vond ik het een mooi moment toen de launch van de PS2 was in Japan. Ik zag op het nieuws en mijn moeder belde me nog op, rijen en rijenlang stonden ze te wachten op de PS2.... Paar maanden later stond ook de ps2 onder mijn tv whaha.

Zijn er eigenlijk te veel om op te noemen. Metal Gear solid spelen, zo'n 11 later realiseerde ik me dat het 5 uur 's morgens was, SLIK!....ik moest om 7 uur op om om 8 uur @ school te wezen. Oohhh wat voelde ik me brak.....
THE DUTCH BRAWLERS Esports team ---> www.thedutchbrawlers.com <--- Loving Retro, arcades, gaming & japan
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Re: Launch day memories!

Post by Ken » Wed Jun 08, 2011 22:22

Als de dag van gisteren zag ik de Megadrive met Sonic voor me neus staan met Sinterklaas.

Kan het me nog beter herinneren dan wat ik gisteren heb gedaan. Wat was dat eigenlijk...
Post Reply