Verborgen pareltjes

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 01, 2005 14:25

Niet echt verborgen en al helemaal niet onder de wanna be kenners van SEGA Saturn, is Radiant Silvergun. Waarom deze vermelding? Omdat deze game eindelijk weer in mijn bezit is na 3 jaar RS loos te zijn geweest. Ik heb m'n vorige copy verkocht ooit en het leek me toch wel gepast Japan 2005 af te sluiten met een fatsoenlijke shooter.
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Dec 01, 2005 14:47

Nice... Eigenlijk wil ik gewoon nog een witte saturn aanschaffen met RS. Wat kost RS daar in de shops Ken?
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 01, 2005 20:08

je hoeft er niet op te rekenen dat ie goedkoper is in Japan. Gemiddelde op Yahoo japan etc was iets van 18000 yen. Zo'n 140 euro ofzo?
Whitevillage

Post by Whitevillage » Thu Dec 01, 2005 21:40

Snow Bros. is een hele verslavende game en volgens mij ook niet bij iedereen zo bekend. Naar mijn mening beter dan Bubble Bobble.

Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Dec 02, 2005 22:36

Ik weet niet of iemand hier Jewels of the Oracle kent? Het is van de makers van Myst en heeft een 15 tot 20, als ik het me goed herinner, mind bending puzzels. Ik weet het niet zeker maar volgens mij heeft deze game alleen een pal release gezien...?
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Sat Dec 03, 2005 00:07

Whitevillage wrote:Snow Bros. is een hele verslavende game en volgens mij ook niet bij iedereen zo bekend. Naar mijn mening beter dan Bubble Bobble.

Image


Enorm leuk spel, maar een enorme rip off en eigenlijk ook enorm bekend. Is niet voor niets als NES Classic op de GBA uitgebracht.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sat Dec 03, 2005 00:15

Als je snowbros. leuk vindt , is "rodland" ook een aanrader. Ik vindt 'm persoonlijk beter dan snowbros.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sat Dec 03, 2005 16:02

Snowbros 3 is ook wel lachen. Penguin bros gaat.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
LBL
Active Level:
Active Level:
Posts: 57
Joined: Tue Nov 22, 2005 22:47

Post by LBL » Sun Dec 11, 2005 22:03

Game die bij mij zeker in mijn top 10 staat; Guwange.
Onbegrijpelijk dat hier geen console poort van is.
Deze game alleen al is rede genoeg voor mij een kast te halen.
Kan hier uren over lullen, alle aspecten van deze game zijn vet (soundtrack, grapics, gameplay, etc etc)
http://symphony.gamersgraveyard.com/guwange/
http://www.triggerzone.de/Infos_Pics/Gu ... wange.html
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Mon Dec 12, 2005 00:50

Zo heb ik een zwak voor Dragon Blaze gekregen en denk dat als ik een vert kast maak/koop die als eerste erin komt

http://www.klov.com/game_detail.php?let ... me_id=7638
2d fighting rules
LBL
Active Level:
Active Level:
Posts: 57
Joined: Tue Nov 22, 2005 22:47

Post by LBL » Mon Dec 12, 2005 10:08

idd ook een vette game, en er is eindelijk een port van
Enorm veel wordt in jap op de PS2 uitgebracht wat shumps betreft.
Nu nog Guwange/progear en radiant silvergun/ikaruga 8) :roll:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Dec 12, 2005 11:00

Die kun je makkelijk op een emu spelen.

Wat we echt missen is Ketsui.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Tue Dec 13, 2005 10:20

LBL wrote:idd ook een vette game, en er is eindelijk een port van
Enorm veel wordt in jap op de PS2 uitgebracht wat shumps betreft.
Nu nog Guwange/progear en radiant silvergun/ikaruga 8) :roll:


Ik denk dat treasure RS/ ikaruga pas gaat porten wanneer het vermoedelijke derde deel uitwordt gebracht en dan zoiets als de trilogy pack gaat introduceeren.
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 26, 2005 13:08

Nog een verborgen pareltje waar ik op stuitte: Elevator Action Returns van Taito. Echt deze game ruled de pan uit! Heeft wel wat van Rolling thunder maar dan vetter imo.. Is een arcade game maar ook op de saturn uitgebracht.

Image
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Dec 26, 2005 17:43

R-Type wrote:Nog een verborgen pareltje waar ik op stuitte: Elevator Action Returns van Taito. Echt deze game ruled de pan uit! Heeft wel wat van Rolling thunder maar dan vetter imo.. Is een arcade game maar ook op de saturn uitgebracht.

Image


Zeker, klassieke gameplay.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
japancollector
Active Level:
Active Level:
Posts: 190
Joined: Tue Nov 15, 2005 01:49
Contact:

Post by japancollector » Wed May 24, 2006 20:09

geen japans spel.Wel in japan uitgebracht onder naam death throttle

de Quarantine delen

Image

screenshots:

http://www.csoon.com/issue9/rwshot.htm

mijn revieuw bevat spellingfouten XD

http://rr.pc.ign.com/rr_obj/008/008789.html
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 10, 2006 13:58

Het overgrote deel van de verborgen pareltjes die hier genoemd worden zijn retro titels. Echter ik heb gisteren weer een game opgepikt die alweer een drie jaar in de schappen ligt, of beter gezegd bijna niet meer te vinden is in de schappen.

Image

Ik heb het over Beyond Good & Evil (GC). Deze game is zoals jullie wellicht weten van Michel Ancel (geestelijke vader Rayman, maker van King Kong etc).

Zoals vele andere mensen heb ik de game na een paar uur de kast in gemieterd aangezien er op dat moment andere titels waren die een hogere prioriteit hadden. Maar aangezien mijn 360 nu weer bij het repaircenter ligt in Duitsland en ik al mijn stoffige toppertjes ga spelen (met name Gamecube) werd ik gisteren weer aangenaam verrast na de intro.

Deze game heeft ondanks het feit dat het Nederlandse stemmen zijn (zeer humoristisch) een zeer goede voice acting en de muziek klinkt ook erg goed. Visueel is het ook nog goed te pruimen. Mooie, fantasievolle werelden die me af en toe doen denken aan Zelda en Rayman. Het verhaal is ook leuk... De characters zijn goed bedacht en de diverse momenten toveren vaak een glimlach op je gezicht.

De game zit wat mij betreft gewoon goed in elkaar. Wel degelijk een klassieker. Alleen jammer dat de game zo onder gewaardeerd is. Maarja dat is bij alle verborgen pareltjes niet waar ;)

Zeker een aanradertje in deze stille tijden (totdat het 360 feest lostbarst in november/december)
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Tue Oct 10, 2006 14:31

wat grappig ik heb precis hetzelfde gehad bij die game ik geloof dat net het PES4 kampioenschap bij ons losbarstte waardoor ik hem even aan de kant heb gelegd.

Was toen ik het speelde zeker wel onder de indruk van de game, het fotograferen is gewoon lachen en al die werelden zitten best goed in elkaar qua opbouw en uiterlijk.

Misschien toch maar even weer oppakken deze week :)
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 10, 2006 15:02

Ja want ik heb gisteren echt van 19.00 tot 00.00 die game aangehad. Dus het is zeker nog de moeite waard.

Persoonlijk heb ik wel respect voor Michael Ancel als spelontwikklaar. Rayman 2 (DC) was vooral erg goed en het eerste deel op de PSOne/Saturn was ook erg goed te pruimen. Ik heb ook de GBA versie in bezit. En recentelijk heb ik ook erg genoten van King Kong.

Offtopic; Ben benieuwd hoe Rayman Raving (Wii) uitpakt. Ubisoft in Montpelier heeft iig veel potentie als je het mij vraagt.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Oct 10, 2006 15:04

Dope thread.
Ik zou zeggen: Side By Side Special op de PS. Gruwelijke arcade racing action zonder gezeik. Kies uit 10 autos en racen maar. Fucking moeilijk. Graphics zijn niet super, maar de level design is echt tof, hele mooie parcours, etc.
Echt een hidden gem.
Radiant silvergun vind ik zwaar overrated. Het is wellicht de mooiste game op de Saturn en het is een technisch hoogstandje, maar ik vind het niet leuk om te spelen. Hele mooie muziek ook. De vetste shmup op de Saturn is verreweg Battle Garegga. Dat is een vetste games aller tijden. Trust me.
Rapid Reload is wel geinig.
MajorTom

Post by MajorTom » Tue Oct 10, 2006 15:06

Ja Beyond Good and Evil is zeker een ondergewaardeerde titel. Een vriend van me heeft de game ooit ergens voor 10 euro voor deze topgame betaald.
Zoals je al zei Gameholic, de voice acting is echt leuk. Die ene gast van die Postbank reclames spreekt ook een stem in.
Goede game, ik heb me er prima mee vermaakt!
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Oct 10, 2006 19:52

Ik heb gewoon ook de cube versie, maar die van mij heeft toch echt US stemmen. Ik kon kiezen tussen NL of Engels...
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 10, 2006 21:53

Apart .. Ik kan alleen Nederlands of Frans selecteren ;)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 13, 2006 09:28

mss de taal van je cube op Engels zetten mss doet ie dan Engels. Anders heb je waarschijnlijk pech en de verkeerde versie gekocht, want er zijn meerdere versies, waarschijnlijk voor de kiddies.
Keep on Dreaming
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Oct 23, 2006 21:45

Vanavond dan eindelijk Beyond Good & Evil voltooid... (heeft een aantal jaartejs geduurd :lol: Een hele toffe game; geen Zelda kwaliteit maar leuke humor, leuke spelelementen en ook niet zo retemoeilijk. Speelde gewoon erg lekker weg.
Post Reply