Verborgen pareltjes

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Verborgen pareltjes

Post by R2-2D » Sun Nov 27, 2005 01:02

Dit topic is bedoeld om games te posten die weinig andere mensen kennen omdat ze bijvoorbeeld cult / niet mainstream zijn. Maar die zeker aan te raden zijn.

Zo ben ik sinds kort in de ban van UmiharaKawase voor de Super Famicom.
Een zeer leuke platform game met een leuke twist. Je bent een meisje in een platform wereld met lopende vissen. Doel van de game is de vissen te ontwijken en doormiddel van een vis lijn je door de de platform levels heen te slingeren, hijsen enz. tot aan een deur die leidt tot het volgende level. Klinkt zeer bizar allemaal , maar als je het hebt gespeeld en er eenmaal goed in begint te worden wordt het snel verslavend.

Ben benieuwd of jullie ook van die games hebben die niemand anders kent maar wel gespeeld moet hebben.


[/url]
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Nov 27, 2005 07:19

Er zijn op dit forum wel genoeg mensen die de volgende games kennen, maar vraag het een gemiddelde gamer in Nederland en ze hebben geen idee waar je over praat.

Kiki Kai Kai aka Pocky&Rocky op de SFC

Jikkyou Pawapuro Baseball en Densha de Go op de PS2

Een game die wel in Nederland is uitgekomen, maar zo weinig mensen hebben is Klonoa 2, een van de beste games op de PS2 en bovendien de beste effort om een soort van semi 2D platformer op de PS2 te maken. Daar is er nou eenmaal niet een van, of je wilt Contra SS een 2D platformer noemen...
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Nov 27, 2005 11:17

Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Nov 27, 2005 13:19

Kiki Kai Kai is inderdaad ook een van mijn favorieten. Deel 2 is ook leuk.
Kaze Kiri staat op mijn verlanglijstje maar is wel vrij prijzig op ebay.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Nov 27, 2005 13:22

Tecmo's onderschatte Rygar no senshi, of ook wel the Legendary adventure of Rygar.
Kan de concurrentie aan met Onimusha en DMC, no doubt about it.
Shurik

Post by Shurik » Sun Nov 27, 2005 17:56

Leuk topic weer! Deze GBA titels komen als eerste in me op en ik moet zo weg... ik noem er een paarl:

River City Ransom op de NES van Technos (Street Gangs in de EU en Downtown Nekketsu Monogatari in Japan)

Meesterlijke game met hilarische taferelen en teksten. Op de GBA heb je een remake met meer extra´s en is zonder meer waard om te checken als je de NES versie niet kan vinden. Ze hebben o.a. ook Nintendo World Cup gemaakt en dat doet wel een belletje rinkelen denk ik ;)

Image

Image

Ninja Five-O (of Ninja Cop) op de GBA van Konami. Echt een pareltje als je van ouderwets goede gameplay houdt.

Image

Gekido Advance op de GBA. Beat 'em up met erg mooie animatie en art imo. Nadeel is wel dat je 'tussenfilmpjes' niet kunt skippen.

Image


Image

Pocky & Rocky was destijds toch best een bekende game? Desalniettemin een erg leuke game inderdaad.
Last edited by Shurik on Sun Nov 27, 2005 18:01, edited 1 time in total.
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Nov 27, 2005 18:00

LOL Nintendo World Cup ja.. die heb ik echt veel gespeeld vroeger. Ik zie het aan de karakters ja :)
loempiavreter
Active Level:
Active Level:
Posts: 73
Joined: Sun Oct 02, 2005 03:56

Post by loempiavreter » Sun Nov 27, 2005 20:44

Alien Soldier! Ik vind het Treasure's beste game (ja beter dan Gunstar Heroes of Guardian Heroes), jammer dat ie nooit US is uitgekomen had misschien wat betere naamsbekendheid gekregen, en de prijs voor de PAL en JAP versie zijn ook afschrikkers...
Image

Rapid Reload, 1 van de eerste Playstation games en mensen keken er niet eens naar want het was 2D!! (Stelletje idioten...)
Image

Panzer Bandit, Guardian Heroes kloon maar wel een goede.
Image

Zillion, Metroid achtige game van sega.
Image
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Nov 27, 2005 22:35

Shinrei Jusatsushi Taromaru: Vette Saturn side scrolling ninja game. Veel variatie en een leuk gebruik van 3D als je om de hoek van een straat gaat. Verder is deze game zeer rare omdat er maar 5.000 copies van gedrukt zijn. Ook niet zomaar even uit te spelen. Ook 1 van mijn favo's.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Nov 27, 2005 22:38

Baki wrote:Shinrei Jusatsushi Taromaru: Vette Saturn side scrolling ninja game. Veel variatie en een leuk gebruik van 3D als je om de hoek van een straat gaat. Verder is deze game zeer rare omdat er maar 5.000 copies van gedrukt zijn. Ook niet zomaar even uit te spelen. Ook 1 van mijn favo's.


Ooit zal ik em hebben!

Nintendo Worldcup (aka kunio Soccer) was de shit, maanden plezier van gehad. Ik heb em trouwens nog met aankoopbon hier liggen hahaha.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Mon Nov 28, 2005 20:01

Hai Baki ,
Heb jij die taromaru origineel ?
Ik zit er wel vaker op te azen op ebay maar je moet wel bereid zijn zo'n 300 dollar te willen spenderen. Is ie het wel waard ?
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Nov 28, 2005 20:09

Ja ik heb die game zeker origineel. Toen ik em kocht was de prijs nog niet $300 maar ook niet cheap. Volgens mij heb ik er $150 voor betaald. Ik vind het een zeer vette game en het zijn geld zeker waard maar dat is mijn smaak. Het is iig een vette sidescrolling ninja game die je zeker niet zomaar even uitspeeld. Misschien kun je er ergens een review van vinden want ik vind het erg moeilijk om te zeggen of deze game voor jou ook $300 waard is. Ik en 2 vrienden hebben de game allemaal origineel en wij zijn er helemaal weg van.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Nov 29, 2005 15:25

Laten we het zo zeggen, als je een saturn fan bent moet je die game gewoon hebben, klaar.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Nov 29, 2005 17:37

Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Nov 29, 2005 18:49

Baki wrote:Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.


SHIT! op de SNES helemaal verrot gespeeld zo wreed was die!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Nov 29, 2005 20:11

Baki wrote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.


Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Nov 29, 2005 20:13

Mildoe wrote:
Baki wrote:Kaze Kiri Ninja Action voor PCE. Old Skool side scrolling op zijn best. Slechts 2 knoppen op de controller en een legio aan moves en attacks. Voor mij 1 van de beste in zijn soort.


SHIT! op de SNES helemaal verrot gespeeld zo wreed was die!


Was die wel op de SNES?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Nov 29, 2005 20:20

DreamerNL wrote:
Baki wrote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.


Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.


In tegenstelling tot jou koop ik dus alleen de 'top titels' als ik ze ook echt tof vind en niet voor de heb.
R-Type

Post by R-Type » Tue Nov 29, 2005 21:18

Verborgen pareltjes voor de DC: Zombie Revenge, Biohazard CV: Complete (beste CV van allemaal), Virtual on OT en D2.

Voor de Saturn oa Princess Crown, Batsugun, Groove on fight en Firepro 6 men scramble. Niet zulke bekende namen als Radiant Silvergun en streetfighter, maar wel hele leuke titels.

Megadrive: Splatterhouse 3, Rolling Thunder 3, X-men 2: Clone wars (de beste xmen platformer?), Adventures of Batman and Robin (hectisch!! bijna treasure achtig!) en natuurlijk Gunstar en Alien Soldier.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Nov 29, 2005 21:25

Rock 'n Roll Racing en Batman Returns op de SFC zijn ook fantastisch.
Batsugun is aardig, maar er zijn betere vertical shooters.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Tue Nov 29, 2005 22:21

Baki wrote:
DreamerNL wrote:
Baki wrote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.


Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.


In tegenstelling tot jou koop ik dus alleen de 'top titels' als ik ze ook echt tof vind en niet voor de heb.


De titels die voor mij om te hebben zijn, zijn ook alleen de toptitels.

Batman Returns is zeer zeker een vette game...Turtles in Time ook, maar of dat nu echt underground games zijn?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Nov 29, 2005 23:03

DreamerNL wrote:
Baki wrote:
DreamerNL wrote:
Baki wrote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.


Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.


In tegenstelling tot jou koop ik dus alleen de 'top titels' als ik ze ook echt tof vind en niet voor de heb.


De titels die voor mij om te hebben zijn, zijn ook alleen de toptitels.


En dus zeg je nu precies wat ik eerder al aan gaf. Het is een kwestie van persoonlijke smaak.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Nov 30, 2005 14:26

Baki wrote:
DreamerNL wrote:
Baki wrote:
DreamerNL wrote:
Baki wrote:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken echte saturn fans en die vinden radiant silvergun ook niks. Die spelen liever Soukyugurentai. Het is gewoon een kwestie van smaak imo.


Je hebt me niet begrepen, hij hoort gewoon bij de collectie, net als RS.


In tegenstelling tot jou koop ik dus alleen de 'top titels' als ik ze ook echt tof vind en niet voor de heb.


De titels die voor mij om te hebben zijn, zijn ook alleen de toptitels.


En dus zeg je nu precies wat ik eerder al aan gaf. Het is een kwestie van persoonlijke smaak.


Nee dat is niet hetzelfde wat je al eerder aangaf. De titels die voor mij om te hebben zijn, zijn gewoon de toptitels die ook door menig saturn freak wordt aangegeven.

Maar goed we kunnen hierover nog jaren doorgaan, maar daar is deze topic niet voor bedoeld of wel?
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 30, 2005 15:34

Nou dat zou wel betekenen dat het forum nou jaren zou bestaan :P

Het zou misschien wel handig zijn als niet elke keer alle replies worden gequote, ik krijg daar altijd een beetje koppijn van... :wink:
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Wed Nov 30, 2005 21:23

Ja, is wel irri idd, ik heb mijn gif in de sig ook maar al weggehaald.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply