Ik heb een echte haat/ liefde verhouding met Nintendo. Toch hebben ze me weer bij de ballen genomen met de Nintendo DS en dan in het bijzonder twee games. Tot twee keer toe heb ik een Nintendo DS aangeschaft en weer de deur uit gedaan. Afgelopen week was het de beurt aan de rode versie van de dual screen handheld, na eerder een zwarte en de gewone zilveren te hebben gehad. Reden tot aankoop zijn Mario Kart DS en Animal Crossing. Vanaf de eerste seconde van Mario met z’n kornuiten over het schermpje scheurden wist ik weer waarom Nintendo altijd een soort magische werking op me zal blijven hebben. De geluidjes, de aparte graphics, het doet me denken aan vroeger. Animal Crossing geeft weer het gevoel waarom de Gamecube versie mij en velen met mij dag en nacht aan de beeldbuis heeft laten kluisteren. Binnen een week zul je beide games uitgebreid besproken zien in import reviews op Gamez.nl. Helemaal nu de online multiplayer goed van de grond komt slaat het eigenlijk nergens op dat Sony’s PSP het naar verhouding nog redelijk doet. De handheld van Sony is zonder twijfel de grootste teleurstelling in jaren en ik wil bij deze ook graag terugkomen op de hardware review die ik begin dit jaar schreef in de Gamepro.
De beloofde toppers van de PlayStation2 als Gran Turismo, Devil May Cry, Onimusha worden niet overgezet en tot nu toe is er eigenlijk niet één spel waar je het ding voor koopt. Mijn hoop was tevens gevestigd op Street Fighter Zero 3, maar na die vol walging op de Tokyo Game Show na drie minuten vaarwel te hebben gezegd vanwege de onmogelijke gameplay blijft er helemaal niets over. Handhelds zijn nooit mijn ding geweest, maar waar Sony mee bezig is slaat helemaal nergens op. Je betaald 250 euro voor een handheld met dooie pixels, slechte software en kansloze controls. Het is overigens wel weer typerend dat keiharde kritiek uitblijft. Zal wel komen omdat mensen er weer lekker voor kunnen downloaden en dan hou je maar je mond, omdat je daar blijkbaar wel plezier uit kan halen. Dit hadden SEGA of SNK een keer moeten flikken, dan hadden ze van half internet mogen branden in de hel.
On a more happy note, ik ben gisteren aanwezig geweest bij de presentatie van Perfect Dark Zero voor de Xbox 360. Deze presentatie werd gehouden in de trendy Xbox 360 lounge in de wijk Omotesando. Het was erg gezellig, de Xbox 360 lounge is retecool en de game bovendien ook behoorlijk strak. Ook hierover kun je een compleet verslag met foto’s vinden binnenkort op Gamez.nl, wat zeer binnenkort volledig vernieuwd de allerbeste gamesite van Nederland zal worden. Ik ben trots dat we dat ondanks de ondergang van de Gamepro toch maar voor elkaar hebben weten te krijgen en een dikke pluim gaat uit naar de mensen die hun hart en ziel daarin hebben gestopt.
Game on.