[main update: artikel]Ze houdt van me, ze houdt niet van me

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Mildoe
Active Level:
Active Level:

[main update: artikel]Ze houdt van me, ze houdt niet van me

Post by Mildoe » Thu Nov 24, 2005 18:28

(Ken is niet meer online, dus ik zet het maar even hier neer :))

Ik heb een echte haat/ liefde verhouding met Nintendo. Toch hebben ze me weer bij de ballen genomen met de Nintendo DS en dan in het bijzonder twee games. Tot twee keer toe heb ik een Nintendo DS aangeschaft en weer de deur uit gedaan. Afgelopen week was het de beurt aan de rode versie van de dual screen handheld, na eerder een zwarte en de gewone zilveren te hebben gehad. Reden tot aankoop zijn Mario Kart DS en Animal Crossing. Vanaf de eerste seconde van Mario met z’n kornuiten over het schermpje scheurden wist ik weer waarom Nintendo altijd een soort magische werking op me zal blijven hebben. De geluidjes, de aparte graphics, het doet me denken aan vroeger. Animal Crossing geeft weer het gevoel waarom de Gamecube versie mij en velen met mij dag en nacht aan de beeldbuis heeft laten kluisteren. Binnen een week zul je beide games uitgebreid besproken zien in import reviews op Gamez.nl. Helemaal nu de online multiplayer goed van de grond komt slaat het eigenlijk nergens op dat Sony’s PSP het naar verhouding nog redelijk doet. De handheld van Sony is zonder twijfel de grootste teleurstelling in jaren en ik wil bij deze ook graag terugkomen op de hardware review die ik begin dit jaar schreef in de Gamepro.

De beloofde toppers van de PlayStation2 als Gran Turismo, Devil May Cry, Onimusha worden niet overgezet en tot nu toe is er eigenlijk niet één spel waar je het ding voor koopt. Mijn hoop was tevens gevestigd op Street Fighter Zero 3, maar na die vol walging op de Tokyo Game Show na drie minuten vaarwel te hebben gezegd vanwege de onmogelijke gameplay blijft er helemaal niets over. Handhelds zijn nooit mijn ding geweest, maar waar Sony mee bezig is slaat helemaal nergens op. Je betaald 250 euro voor een handheld met dooie pixels, slechte software en kansloze controls. Het is overigens wel weer typerend dat keiharde kritiek uitblijft. Zal wel komen omdat mensen er weer lekker voor kunnen downloaden en dan hou je maar je mond, omdat je daar blijkbaar wel plezier uit kan halen. Dit hadden SEGA of SNK een keer moeten flikken, dan hadden ze van half internet mogen branden in de hel.

On a more happy note, ik ben gisteren aanwezig geweest bij de presentatie van Perfect Dark Zero voor de Xbox 360. Deze presentatie werd gehouden in de trendy Xbox 360 lounge in de wijk Omotesando. Het was erg gezellig, de Xbox 360 lounge is retecool en de game bovendien ook behoorlijk strak. Ook hierover kun je een compleet verslag met foto’s vinden binnenkort op Gamez.nl, wat zeer binnenkort volledig vernieuwd de allerbeste gamesite van Nederland zal worden. Ik ben trots dat we dat ondanks de ondergang van de Gamepro toch maar voor elkaar hebben weten te krijgen en een dikke pluim gaat uit naar de mensen die hun hart en ziel daarin hebben gestopt.

Game on.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
legztec
Active Level:
Active Level:

Post by legztec » Fri Nov 25, 2005 00:08

Over dat PSP verhaal ben ik het niet helemaal met je eens. Ik heb GGX reload sinds kort en heb bij dit spel goede control over mijn Chipie.
Niet uitmunted maar ik ben al bezig om dmv een homemade mod dat te verbeteren.
Darkstalkers darentegen is echt brak en als SFA3 ook zo is kan je beter een mini frisbee kopen dat een dure UMD game. Een frisbee koop je iig om weg te gooien.

Ik ben ook een gelegenheids racer en daarvoor leent de PSP zich als geen ander!

Over dode pixels: Dit heb je zelf in de hand, ik heb mijn psp eerst in mijn handen gehad voordat ik hem kocht.

Ik bijna alle nintendozen gehad maar een ds zal ik niet snel aanschaffen. (Mischien ook meer persoonlijk.) Ik heb het eigenlijk wel gehad met onze blije dikke loodgieter die naar mijn mening na de snes allang uitgerangeerd was.
De controls van de DS zijn net zo brak als die van de PSP. Probeer maar eens KOF ex2 op de DS te spelen dan weet je wat ik bedoel.
Het touch systeem is leuk, slecht benut maar wel grappig.
Ze hadden grafisch niet zo op moeten achterblijven de N64 had ten minste nog analoog control en Zelda Ocarina of time
2d fighting rules
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Fri Nov 25, 2005 00:11

ik moet zeggen dat ik GGX#Reload wel erg tof vind, maar eigenlijk zit de d-pad te dicht op je duim....het speelt niet optimaal....ze hadden de psp misschien iets breder moeten maken, dan had je veel meer ruimte om je duim op de d-pad te zetten...Het belemmert mij wel enigszins, maar niet dat ik het niet kan spelen...en Ken heeft zeer zeker gelijk wat betreft het gamesaanbod van de PSP...als je sowieso naar de EU aanbod nu kijkt. Bedroevend....en zelfs als je importeert, dan zijn de keuzes nog erg minimaal vind ik zelf.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 25, 2005 00:17

Een handheld is ook niet geschikt om 2d fighters op te spelen.
Handhelds moeten voor snelle gameplay en korte sessies zorgen en alleen al de loading times van de PSP verpesten dit. Als je Winning Eleven speelt duurt het minuten voordat je eens aan een match kan beginnen, met de DS scheur je binnen een minuut over het scherm. De PSP is gewoon een dikke flop, zo is het en niet anders.
Er is geen titel die de aanschaf van een PSP kan rechtvaardigen, ook GGXX niet.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Nov 25, 2005 11:22

Ken wrote:Een handheld is ook niet geschikt om 2d fighters op te spelen.
Handhelds moeten voor snelle gameplay en korte sessies zorgen en alleen al de loading times van de PSP verpesten dit. Als je Winning Eleven speelt duurt het minuten voordat je eens aan een match kan beginnen, met de DS scheur je binnen een minuut over het scherm. De PSP is gewoon een dikke flop, zo is het en niet anders.
Er is geen titel die de aanschaf van een PSP kan rechtvaardigen, ook GGXX niet.

Ik blijf het niet met je eens zijn, ik vermaak mij dagelijks nog uren met spellen als Lumines of THUG2 Remix. De DS heeft in mijn ogen dan weer geen enkele titel op Mario Kart DS na om de DS te kopen.. Ik ben het daarom ook hier volledig me eens;

Ik bijna alle nintendozen gehad maar een ds zal ik niet snel aanschaffen. (Mischien ook meer persoonlijk.) Ik heb het eigenlijk wel gehad met onze blije dikke loodgieter die naar mijn mening na de snes allang uitgerangeerd was.
De controls van de DS zijn net zo brak als die van de PSP. Probeer maar eens KOF ex2 op de DS te spelen dan weet je wat ik bedoel.
Het touch systeem is leuk, slecht benut maar wel grappig.
Ze hadden grafisch niet zo op moeten achterblijven de N64 had ten minste nog analoog control en Zelda Ocarina of time

Het enige verschil is dat ik niet alle Nintendo-consoles en handhelds heb.. Zo een SNES, NES en N64 niet.. DS komt er met Sinterklaas aan voor mn zusje en die gebruik ik dan ook af en toe.

Zo zie je maar weer, meningen verschillen. De DS heeft nu al een shitload aan goede titels maar die is ook echt een heel stuk langer uit.. Vergeet niet dat de PSP hier in NL pas 2 maanden uit is. De toppers die nog komen voor mij;
-Tales of Eternia
-Legend of Heroes
-Ys; The Ark of Napishtim
-FF VII; Crisis Core
-GTA LCS(het concept is uitgemolken, maar het blijft fantastisch.. Hetzelfde geld voor Mario imo alhoewel die van een groter kaliber is dan GTA)

En er zullen op den duur meer en meer toppers komen, het heeft tijd nodig. Het zal ook zeker in prijs gaan dalen, dus ik maak mij nergens zorgen over.. PSP= geflopt? No way.
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Nov 25, 2005 11:52

Ik ben het dan ook niet eens met het feit dat de PSP een flop is. Zij het dat er op dit moment weinig toppers te krijgen zijn maar zoals Gungrave zegt, de PSP is hier pas 2 maanden uit en naar mijn mening heeft elke Sony console tijd nodig om op te starten.

Games zoals Lumines laten maar eens zien hoe het kan want deze game speel ik nog elke dag. En ja ook ik vind GTA: Liberty Stories nog wel een keer leuk om te spelen gezien de uitmelkerij.

Ik bedoel maar, hoe bagger was (en ja soms IS) de PS2 het eerste jaar/ 1,5 jaar? Er zijn nu genoeg toffe games voor te krijgen hoor die je zeker niet op een Nintendo console kan spelen.

De DS begint ook nu pas warm te draaien na een bagger periode. Ik heb nog een keer gesmuld van Mario 64 DS en vind Yoshi's Touch & Go ook nog steeds super om te spelen maar sinds korte tijd zijn pas de echte toppers verkrijgbaar (Advance Wars, Sonic Rush, Nintendogs, Mariokart, Animal Crossing)

Ik denk dat het wel goed gaat komen met de PSP, want het apparaat is gewoon capabel genoeg gezien de technische specificaties.
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Fri Nov 25, 2005 12:52

DS:

Castlevania
Children of Mana
Princess Peach
nieuwe Mario

I'm sold.

Handhelds zijn ook nooit mijn ding geweest, maar deze toptitels doen me er een kopen...
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Fri Nov 25, 2005 16:30

Gameholic wrote:Ik ben het dan ook niet eens met het feit dat de PSP een flop is. Zij het dat er op dit moment weinig toppers te krijgen zijn maar zoals Gungrave zegt, de PSP is hier pas 2 maanden uit en naar mijn mening heeft elke Sony console tijd nodig om op te starten.

Games zoals Lumines laten maar eens zien hoe het kan want deze game speel ik nog elke dag. En ja ook ik vind GTA: Liberty Stories nog wel een keer leuk om te spelen gezien de uitmelkerij.

Ik bedoel maar, hoe bagger was (en ja soms IS) de PS2 het eerste jaar/ 1,5 jaar? Er zijn nu genoeg toffe games voor te krijgen hoor die je zeker niet op een Nintendo console kan spelen.

De DS begint ook nu pas warm te draaien na een bagger periode. Ik heb nog een keer gesmuld van Mario 64 DS en vind Yoshi's Touch & Go ook nog steeds super om te spelen maar sinds korte tijd zijn pas de echte toppers verkrijgbaar (Advance Wars, Sonic Rush, Nintendogs, Mariokart, Animal Crossing)

Ik denk dat het wel goed gaat komen met de PSP, want het apparaat is gewoon capabel genoeg gezien de technische specificaties.

Voor de periode van nu tot en met het tweede kwartaal van 2006 is er erg weinig aangekondigd en wat er dan wordt uitgebracht word ik niet vrolijk van.
De nieuwe Mario op de DS, dat zijn gewoon leuke handheld games, geen Tony Hawk of een andere typische console game.
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Fri Nov 25, 2005 19:02

klopt...de enige game waar ik naar uitkijk bij de psp is....geen eigenlijk en van de uitgebrachte games zit er eigenlijk ook niet zo heel veel dingen bij waarvan ik zeg dat ik ze moet hebben. Bij de Nintendo DS vind ik het aanbod al een stuk bevredigender.

Maar het is natuurlijk ook kwestie van smaak. Zo liggen de games op de DS mij meer, afgezien het feit dat ik me DS heb verkocht :P, maar de psp heeft ook wel wat leuke games, maar zeker nog geen toppers. De enige game waar ik me echt mee vermaakt heb op de psp is alleen Ridge Racers en MGA. (De games waar ik continue mee zat te spelen)

Ik hoop alleen dat de toekomst van de PSP rooskleuriger uitziet dan nu. Anders heb ik er een om stof te happen...:S En dat wens ik em niet toe
Gameholic

Post by Gameholic » Fri Nov 25, 2005 19:25

Mildoe wrote:Ik hoop alleen dat de toekomst van de PSP rooskleuriger uitziet dan nu. Anders heb ik er een om stof te happen...:S En dat wens ik em niet toe

Klopt.. Op de TGS was het al verdacht stil rond de PSP... dat geef ik toe. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen .. Ik hoop in ieder geval niet dat die typische PS2 ports blijven komen want daar wordt je echt niet vrolijk van.
Sander_Dutch

Post by Sander_Dutch » Fri Jan 13, 2006 17:53

Ik heb sinds een klein half jaar nu een PSP en ik ben er dik tevreden over. Al vind ik dat er nog veel goede titels missen voor deze console (speel nu vooral Pro Evo 5 en World Poker Tour) gebruik ik ém ook vooral om manga series op te kijken. Het leent zich er uitermate goed voor om in de bus/trein/metro/ tram/whatever ff 20 minuten een aflevering te kijken. Sony heeft veel meer dan alleen een handheld console op de markt gebracht...In Shanghai zag ik voordurend jongeren met PSP headphones over straat lopen, luisterend naar MP3's. Met een PSP en een mobiele telfoon met cameraatje heb je alles op zak wat je maar nodig hebt op entertainment gebied.
Nintendo blijft op het multimedia vlak nog dik achter en wordt alleen gebruikt om spelletjes op te spelen. Tv kijken op dat scherm is namelijk gewoon niet te doen.

Tuurlijk, het spellen aanbod op de DS zal nu wat beter zijn, maar door alle extra functies van de PSP merk ik dat ik liever de laaste meeneem als ik de deur uitstap. Ik zoek namelijk niet alleen een 'spelletjescomputer'.
Cheers,
Sander
Post Reply