Ik zal even een mooie introductie doen

ik ben Sam, ben nog niet zo oud(14) dus heb "the golden age of gaming" niet meegemaakt, toch wil ik hier het een en ander van meepikken.
Na ik hier op het forum een beetje heb rond gesnuffeld ben ik weer enthousiast geworden over het retro-gaming, jammergenoeg word hier in het koude Nederland er niet veel aangedaan. Daarom ben ik wel nieuwschierig wat de kosten zijn van het volgende:
#Super Famicon
#Dreamcast
#de gemiddelde prijs van een spel van de bovenstaande consoles.
Ik spreek aldus geen Japans, is er wel mee overweg te gaan met de Japanse consoles. Ik heb wel wat translation guides gevonden van diverse games. Ik ben nog niet helemaal met de retro-gaming dus als er een andere console is die echt heel goed is hoor ik het ook graag.
Ik heb vernomen dat hier wat mensen rondlopen die hier het een en ander van weten, zouden jullie hier jullie mening over kunnen geven (of het te doen is om als non-japansspreker japanse spellen te spelen).
Ik heb in het verleden wel een paar retro games gespeeld (ik weet niet precies wat het was, een nes of het was een snes). Ik had ook een snes op de computer staan maar dat is aldus geen succes want ik zit niet zo lekker achter de computer te gamen. Ik weet niet of het een goed idee is om een Pal snes aan te schaffen want er zijn niet meer zoveel games daarvoor verkrijbaar. Integenstelling tot de Japanse

Sam Klopper