espgaluda 2 op de iPhone

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ckong

espgaluda 2 op de iPhone

Post by ckong » Thu Jun 17, 2010 22:51

Is er hier toevallig iemand die een iPhone heeft en daarop Espgaluda 2 speelt. In het laatste RetroGamer magazine zijn ze er erg over te spreken, ook over de controls. Maar dit laatste kan ik me haast niet voorstellen.

Ervaringen anyone?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Fri Jun 18, 2010 13:58

ja man, op vakantie veel gespeeld. Een homie van me moest het kopen voor me, ik heb zelf geen iPhone :P

Ik heb espagaluda2 niet gespeeld op 360 of arcade, dus voor mij kon het alleen maar goed zijn.

Het ziet er super goed uit dat wel, mad veel bullets en enemys allemaal hun ding aan het doen om je te wasten. De endBosses zien er ook nice uit.

Het speelt op zich wel goed, soms moest ik wel switchen van vinger omdat is niet meer goed glijd. Er is vrij veel plek aan de onderkant om je vinger moves te doen en het spel nog te zien. Het reageert ook behoorlijk goed om zachtjes langs bullets te vliegen.

Je hebt 3 verschillende gameplay modus en ze zijn allemaal auto fire, met iphone mode kan je met special op de bullets klikken om gems te krijgen. Ja gem system doet het ook leuk om dikke punten te maken.

De gamemodes verschillen met dat je meer knoppen aan de zijkant krijgt voor chargeshot, bom, enz. Van simpel tot ingewikkelder, dus mad nice om inkomen.

Je kunt ook uit 3 charas kiezen.

Ik heb er wel plezier mee gehad!
Image
ne0

Post by ne0 » Fri Jun 18, 2010 16:49

Net ff de demo gedownload maar hij sluit gewoon de game keihard af nadat ik de mode en player select heb gehad. Laat maar weer dus :) oh en er zit ook reclame ellende in, hopelijk zit dat niet in de full
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Fri Jun 18, 2010 19:43

Er staan wel aardig wat reviews online. Deze bijvoorbeeld:

http://uk.wireless.ign.com/articles/108/1086172p1.html
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Sun Jun 20, 2010 08:39

Ik heb de full version sinds launch, echt top game hoor. Controls zijn tegen verwachting super goed. En ik heb nog geen reclame gezien hoor. Echt een verplichte aanschaf! :)
dexx
Active Level:
Active Level:
Posts: 503
Joined: Thu Aug 06, 2009 15:21

Post by dexx » Sun Jun 20, 2010 16:16

joeks wrote:Ik heb de full version sinds launch, echt top game hoor. Controls zijn tegen verwachting super goed. En ik heb nog geen reclame gezien hoor. Echt een verplichte aanschaf! :)


demootje net geprobeerd.. :) spel is wel mooi, en dan x2 op m'n iPad, waarom maken ze er geen HD versie van?
ne0

Post by ne0 » Sun Jun 20, 2010 17:55

Waarom doet dat kutding het hier niet dan :x Heeft de iphone geen debug mode ofzoiets dat je kan zien waarom iets crashed? zelfs na reboot weigert deze game gewoon.

edit: blijkbaar is ie erg buggy en alleen compatible met de laatste hardware revisie als ik het zo goed lees?
joeks
Active Level:
Active Level:
Posts: 548
Joined: Tue Dec 09, 2008 12:22
Location: Goes, Nederland

Post by joeks » Sun Jun 20, 2010 18:30

ne0, heb je een 3G of 3GS? Op 3G loopt ie niet zo lekker voor zover ik weet (als ie al start sowieso).
Toen ie net uitkwam startte het spel niet eens op op een 3G schijnbaar, er is nu wel een patch die dat moest verhelpen.

Hier op 3GS loopt ie als een zonnetje. En inderdaad, op de iPad helaas niet in HD. Maar goed, Cave games zijn toch lo-res, dus die pixels zijn eigenlijk juist echter! Nu nog scanlines. :)
User avatar
Ahoud
Active Level:
Active Level:
Posts: 160
Joined: Mon Jun 08, 2009 21:51

Post by Ahoud » Sun Jun 20, 2010 21:33

Bedankt voor de tip! Downloading as we speak 8)
ne0

Post by ne0 » Sun Jun 20, 2010 21:45

Ik heb een ouder model, ik lees op de itunes pagina dat ie alleen compatible is met de iphone 3GS of met de nieuwste ipod touch 16/32gig versies en niet met oudere modellen:(

Nahja helaas. De menu's zien er wel goed uit in ieder geval, die doen het wel... :roll:
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Sun Jun 20, 2010 22:02

Geen iPhone voor deze jongen; sommigen van jullie weten misschien wel waarom ;-)
User avatar
Ahoud
Active Level:
Active Level:
Posts: 160
Joined: Mon Jun 08, 2009 21:51

Post by Ahoud » Sun Jun 20, 2010 22:37

Cageman wrote:Geen iPhone voor deze jongen; sommigen van jullie weten misschien wel waarom ;-)


Maar goed; jij hebt hem ongetwijfeld wel voor de 360, right? :wink:
ne0

Post by ne0 » Mon Jun 21, 2010 07:06

Cageman wrote:Geen iPhone voor deze jongen; sommigen van jullie weten misschien wel waarom ;-)


Nope, vertel?
User avatar
paragonbelial
Active Level:
Active Level:
Posts: 116
Joined: Sun Nov 06, 2011 16:05

Re: espgaluda 2 op de iPhone

Post by paragonbelial » Sat Nov 12, 2011 20:55

Johnny come lately hier, maar Espgaluda 2 HD op de iPad ziet er gruwelijk mooi uit...... Voor een mobile game dan. Speelt best ok maar geen echte arcade ervaring, natuurlijk. Toch is het voor de iPad een van de weinige games die ik speel. Wel leuk voor in trein of om tijdens de lunch even je shmup/Cave fix te halen.

Deathsmiles is ook cool, de iPhone mode biedt een story mode met items en stuff. Voegt echt iets leuks toe aan deze fantastische game.
Post Reply