[main update: special]Xbox360 in Japan, jullie verwachtingen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

[main update: special]Xbox360 in Japan, jullie verwachtingen

Post by Ken » Tue Nov 15, 2005 14:23

Vandaag is de foto van de week een serie foto's van Xbox360 reclame in Japan.
Door ruim voor de concurrentie op de Japanse 'Next-Gen' markt te komen, hoopt Microsoft een stukje van markt te kunnen veroveren.
Zal Microsoft succes hebben in de voor hen vooralsnog lastige Japanse markt, of wacht men zoals eerder op de consoles van Sony en Nintendo die volgend jaar de markt zullen bestormen?
Perkunas

Post by Perkunas » Tue Nov 15, 2005 14:36

Misschien dat Microsoft het wel 'iets' beter zal doen deze keer, maar Nintendo en Sony zullen wel kilometers voorop blijven lopen in Japan. Maar of het dan echt goede verkoopsresultaten worden... Er is aardig wat steun van Japanse developers, maar dat was vorige keer ook het geval (Sega, Team Ninja, Capcom, Atlus, From Software, Namco, Konami...). Enkel Team Ninja bleek een klein succes te behalen...

Nog steeds veel te weinig high-spec titels.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Tue Nov 15, 2005 14:43

To be honest, I dont care. Ik woon in Nederland.
Of de Xbox360 een succes in Japan gaat worden hangt geheel van Microsoft zelf af, en op dat gebied heb ik geen idee wat hun standpunten en dergelijke zijn.
Akira

Post by Akira » Tue Nov 15, 2005 14:59

Dit is te moeilijk om te voorspellen. Maar 1 ding is zeker en dat is dat de 360 het beter zal doen dan de originele Xbox. Microsoft krijgt nu ook steun van Square-Enix met FFXI, maar hopelijk voor Microsoft blijft het daar niet bij.

Als we wat plus en minpunten van de Xbox 360 en de PS3 eens gaan bekijken;

Xbox 360
+ Komt vroeg uit.
+ Relatief goedkoop
+ Ziet er stylish uit
+ Xbox Live/Arcade
+ Meer Japanse games dan Xbox
+ Krachtig
+ Relatief goedkoop om games voor te ontwikkelen ( en dus ook meer keuze voor de gamer)
+ DVD, goedkoop
+ HD

- Amerikaanse merk
- De Xbox heeft niet echt de beste naam in Japan
- De gamers hebben denk ik een wait ’n see policy met MS, aangezien we niet precies weten wat er zal komen.
- DVD, zal voor somige games te weinig ruimte zijn op 1 DVD

PS3
+ Zal waarschijnlijk aardig wat goeie 3rd party exclusives krijgen van oa Square-Enix
+ Heeft een goeie naam
+ Japans bedrijf
+ Mensen weten (of denken te weten) wat ze kunnen verwachten.
+ Blu-ray, ruimte genoeg voor games.
+ HD
+Krachtig

- Niets bekend over online plannen
- Geen HDD
- Zeer waarschijnlijk duurder dan de Xbox 360
- Console is groter dan de Xbox
- Blu-ray maakt games en de console duurder
- Erg duur om games voor te ontwikkelen en dus minder keuze

Dit zijn een aantal punten waarvan ik denk die een belangrijke rol zullen spelen in Japan. Hoe zwaar elk punt weegt is moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er aan het eind van de volgende generatie tussen de 6 en de 7 miljoen Xbox 360’s verkocht zullen zijn in Japan. En de PS3 zal 3-5 keer zoveel verkopen in Japan denk ik.

Maar de werkelijkheid is dat we nog zo weinig weten. Wie weet gaat MS Square-Enix opkopen ofzo, dan wint de Xbox 360 in Japan. Er kan nog zo veel gebeuren dat het wel een beetje zinloos is om hier over te discuseren.
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Nov 15, 2005 16:02

Als MS Square Enix opkoopt dan stop ik (bij wijze van spreken) met gamen.. Dat zou zo een dieptepunt zijn,, en een XBOX360 zal ik daar niet voor aanschaffen..

Maarja, de XBOX360 zal het wel een stuk beter doen in Japan dan de XBOX, maar je kan nu al zeggen dan de Revo en de PS3 het echt vele malen beter zullen doen.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Nov 15, 2005 16:20

Ik weet vrijwel zeker dat de 360 het stukken beter gaat doen dan de huidige Xbox in Japan, maar het publiek zal ongetwijfeld trouw blijven een Sony en Nintendo. Ik denk dus dat Microsoft niet marktleider gaat worden, iets wat zeker mogelijk lijkt in Amerika of Europa.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Nov 15, 2005 16:20

ik verwacht in Japan wel grote price drops rond de komst van de ps3 en revo...maar of deze goed gaat verkopen is maar altijd de vraag. Ik denk zelf dat als Sony en Nintendo te lang laat wachten met het geven van een launchdate, dat de mensen vanzelf wel een 360 gaan aanschaffen.

Ik ben in principe ook niet echt een 360 fan, maar als het nog lang duurt voordat de revo of ps3 uitkomt, dan ben ik zelf wel geneigd om de 360 te halen...puur nieuwsgierigheid eigenlijk :p
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Whitevillage

Post by Whitevillage » Tue Nov 15, 2005 20:42

Nou ik denk dat de verkopen wat echt omhoog gaan zolang er maar meer 'Japanse' games voor uitkomen. Aangezien de PS3 nog even op zich zal laten wachten kan de XBOX 360 een voorsprongetje oplopen, al zie ik dit binnen enkele weken weer aan op meer PS3 dan XBOX 360 verkopen zodra de PS3 uit is. Time will tell, ik ben iig benieuwd naar de tussenstand.

En mij zal je niet snel een XBOX 360 zien kopen. Maar dat ligt er maar aan wat het te bieden heeft.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Nov 15, 2005 23:01

Zal mij allemaal een worst wezen ik koop ze toch alle drie.
sharp

Post by sharp » Tue Nov 15, 2005 23:11

Dat de Xbox 360 het beter gaat doen als de oude is netzoiets om te voorspellen dat Ajax nadat ze met 10-0 van ADO Den Haag hebben verloren het de volgende wedstrijd beter gaan doen. De gewone X-box heeft verkoopcjfers die slechts de helft zijn van de Game Boy Advance (dus SP/Micro niet meegeteld). Ze verkopen er 120 in een week, ter vergelijking in de UK is het 15.000. Dus lechter kan het niet. Verder boeit die heel X-box360 me niet, zoals de hele huidige genaratie consoles me niet echt kan boeien.
ManoRevolver

Post by ManoRevolver » Wed Nov 16, 2005 09:02

sharp wrote:Dat de Xbox 360 het beter gaat doen als de oude is netzoiets om te voorspellen dat Ajax nadat ze met 10-0 van ADO Den Haag hebben verloren het de volgende wedstrijd beter gaan doen.


Scherp :wink: :lol:
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Nov 17, 2005 15:05

Ik ben het met whitvillage eens, zodra meer 'japanse' games komen kan het best een succes worden. Ik denk dat het qua launch wel mee zal vallen, van de launchtitels die nu gereport zijn zitten volgens mij niet echt de games die japanse mensen echt aanzetten tot koop. Ik denk dat vooral King kong en elder scrols de verkopen moeten maken voor de x360 in japan.
Keep on Dreaming
sharp

Post by sharp » Mon Nov 28, 2005 16:04

Famitsu heeft een onderzoek gedaan naar de verwachtingen in Japan voor de X-Box 360. Denk dat deze cjfers als ze in de praktijk uitkomen een tegenvaller zijn voor M$.

How will Xbox 360 sell? (for Dealers)

* 5.5% - Much better than Xbox
* 31.5% - Better than Xbox
* 23.3% - No different than Xbox
* 26.0% - Worse than Xbox
* 13.7% - No comment

Do you plan to buy the Xbox 360? (for Customers)

* 14.6% - Yes, in any case
* 23.8% - Probably, I will think about it
* 15.6% - Yes, but not in this year
* 46.0% - No, it doesn't interest me
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Nov 28, 2005 16:17

Als deze cijfer uitkomen zal Microsoft dus aan de helft van de Japanse ondervraagden een 360 gaan verkopen. Hoezo zou dit een slecht resultaat zijn?
Perkunas

Post by Perkunas » Mon Nov 28, 2005 18:26

Ken wrote:Als deze cijfer uitkomen zal Microsoft dus aan de helft van de Japanse ondervraagden een 360 gaan verkopen. Hoezo zou dit een slecht resultaat zijn?


Ik dacht dat die cijfers van Xbox Famitsu kwamen.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Nov 28, 2005 21:45

Alweer een spel uitgesteld voor Japan.. Nu nog maar 6 releasegames dacht ik.. Gaat lekker zo :roll:
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Nov 29, 2005 09:24

Gungrave wrote:Alweer een spel uitgesteld voor Japan.. Nu nog maar 6 releasegames dacht ik.. Gaat lekker zo :roll:


De GameCube had toch maar iets van 3 launch games? Dus wil nog helemaal niet zo veel zeggen :).
Shurik

Post by Shurik » Tue Nov 29, 2005 11:35

Hoeveel feiten iemand ook naar boven kan brengen dat de kans van slagen groter is, mijn gevoel zegt dat dat de kans net zo groot is als de huidige Xbox. Als straks de PS3 en Revolution er zijn zal er weinig japanner zijn die nog interesse heeft in de 360.

Money can't buy love weet je.
sharp

Post by sharp » Tue Nov 29, 2005 14:29

Shurik wrote:Money can't buy love weet je.


Er gaan anders og genoeg mannen naar de hoeren. :twisted:
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Nov 29, 2005 14:40

General Wong wrote:
Gungrave wrote:Alweer een spel uitgesteld voor Japan.. Nu nog maar 6 releasegames dacht ik.. Gaat lekker zo :roll:


De GameCube had toch maar iets van 3 launch games? Dus wil nog helemaal niet zo veel zeggen :).


Nintendo verkoopt zowiezo in Japan, Microsoft niet. Als MS daar echt wilt doordringen in de markt moet het met een enorm goed iets komen.. En 6 launchtitels zijn wat aan de krappe kant vind ik, zeker aangezien MS zich nog moet bewijzen in Japan imo..
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Nov 29, 2005 15:46

Vergis je niet in de zeer slechte verkoopcijfers van de Gamecube in Japan.
Er is maar een koning en dat is de PlayStation2. Gamecube en Xbox krijgen in iedere winkel evenveel ruimte.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Nov 29, 2005 17:35

Nou Gamecube verkoopt toch wel even wat beter dan de xbox in japan. Hell de xbox is in het verleden zelfs wel eens outselled door de Wonderswan. PS2 is zeker de marktleider maar daarna komt toch echt dik de Cube ten opzichte van de xbox.
R-Type

Post by R-Type » Tue Nov 29, 2005 21:02

DC vlak na zijn dood outsellde de Xbox ook geloof ik, 3000 tegen 2000 stuks.
Shurik

Post by Shurik » Tue Nov 29, 2005 21:31

sharp wrote:
Shurik wrote:Money can't buy love weet je.


Er gaan anders og genoeg mannen naar de hoeren. :twisted:


Noem jij dat liefde?

Of bedoel je dat je de 360 beter even kan huren dan? :lol:
sharp

Post by sharp » Tue Nov 29, 2005 23:21

Shurik wrote:
sharp wrote:
Shurik wrote:Money can't buy love weet je.


Er gaan anders og genoeg mannen naar de hoeren. :twisted:


Noem jij dat liefde?

Of bedoel je dat je de 360 beter even kan huren dan? :lol:


met huren heb je een goed punt, maar geloof dat er genoeg domme desperate mannen rond lopen die hoeren als liefde zien.
Post Reply