Metroid... Past, present, future.
Met Prime 3 reeds in bezit, heb ik een aantal weken geleden Metroid Prime Trilogy aangeschaft. Kon het niet laten om dit mooie schijfje aan mn verzameling toe te voegen. Maar was dat een slim idee? Be my guest en lees verder....
MPT is een verzameldisc met de eerste en de tweede Prime van de GC en het derde deel vd Wii. De Wii controls zijn beschikbaar voor het eerste en het tweede deel en dat is erg prettig (juist?). Wat ik altijd heb met de Metroid games is dat creepy, innerworld gevoel. Dat was met Metroid op de NES al zo, de SNES Super Metroid had dat ook en de Prime serie op de GC zoog me helemaal op.
Maar goed, thuisgekomen --> schijf erin. Titelscherm is mooi vormgegeven. Wel een beetje cheap met platte 2d beelden maar ok. Eens kijken, Prime 1 dan maar eens starten. Ziet er goed uit maar wat... die screenplay is precies hetzelfde als de GC versie! WTF! Geen extra toevoegingen ofzo maar gewoon gewoon damn. Ok, doorklikken, saven, en Mii kiezen. Sorry......Mii kiezen? Waarom moet ik een Mii kiezen? Ik ga Metroid spelen en geen Wii Pony Camp! Na nog een aantal handelingen in het startmenu terecht gekomen. Veel submenus, veel opties (oa moeilijksheidsgraad) en door bepaalde coins te verzamelen lijkt je eea te kunnen unlocken. Altijd leuk.
Start Prime 1, level zero. Eerst even die leuke gadgets terugjatten zodat Samus weer lekker kan rollen en springen. Dat gaat toch vrij lekker met die Wii controls, erg soepel allemaal en veel bewegingsvrijheid. Werelden zien er erg mooi uit en zijn zeker "gepimped" tov de originele versies. Eindbazen zijn ook erg strak geworden en Nintendo lijkt de Wii capaciteiten toch benut te hebben in deze. De sfeer in combinatie met de Wii controls is ook goed en zorgt ervoor dat je er middenin zit. Ook de de geluidseffecten en de muziek zorgen daarbij voor een extra dimensie (waarom gaan mensen eigenlijk nog naar de Efteling als er Metroid is?). Een week later was ik klaar met Prime 1. Als gaming verslavend is, is Metroid pure heroine.....
Om een lang verhaal kort te houden; ook Prime 2 en 3 zijn erg ok en als je houdt vd Wii controls dan is MPT al met al zeker een aanrader. Daarnaast leuk game-verzamelstukje maar met natuurlijk reeds uitgebrachte games... Voor de liefhebber zou ik zeggen.
Metroid Prime Trilogy
- Trailblazer
- Active Level:
Metroid Prime Trilogy
Last edited by Trailblazer on Sat Nov 28, 2009 09:04, edited 1 time in total.
All your base are belong to us and I will kill your dicks! Thank you Mario, would you kindly? Well the cake is a lie and btw, our princess is in another castle!