[SNES] Advies

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Gungrave

[SNES] Advies

Post by Gungrave » Sun Nov 13, 2005 09:45

Hey mensen,

Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd om een SNES aan te schaffen, simpelweg omdat daar enorm veel goede titels voor zijn en ik hem toch wel graag wil.

Maar nu wil ik dus een paar dingen weten;
-Wat zal ik nemen? EU SNES, Super Famicom, JAP of USA.. ?!??
-Wat zal de SNES incl. 2 controllers+bekabeling(liefst boxed, hoeft niet) mij ongeveer gaan kosten?
-Welke spellen zijn de echte must haves?(Ben Square Enix fan en hou enorm van RPG's)
-Zijn er special editions? Zo ja; welke, en hoe duur?
-Waar de SNES/SF aan te schaffen?

Thx alvast,
- Gungrave
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Nov 13, 2005 09:46

Zelf zou ik liever een SNES willen dan een Super Famicom, simpelweg omdat die SF zwaar lelijk is.
Wat voor voordelen zitten er aan een SF tov een SNES? Want met een convertor kan je toch alle games spelen? Of zit ik daar nou fout? :roll:
Chipp

Post by Chipp » Sun Nov 13, 2005 11:46

Ik denk dat je een beetje in de war bent, de super famicom en de snes zijn namelijk precies hetzelfde qua model. De amerikaanse snes is anders dan die twee, namelijk vierkant en met paarse kleuren.

us snes:
Image

super famicom(dus ook snes-pal model)
Image

Het voordeel van een import snes is dat die de games in 60hz afspeelt, vooral voor fighting games en shooters is dat een must(snellere en vloeiendere gameplay). Ook is het gameaanbod een stuk groter, voornamelijk met rpg's denk maar aan chrono trigger en mario rpg.


Maar nu wil ik dus een paar dingen weten;
-Wat zal ik nemen? EU SNES, Super Famicom, JAP of USA.. ?!??

Misschien is het handig om eerst te kijken of de snes wat voor je is. Ik zou dan gewoon voor weinig een unboxed pal snes kopen en zo kan je een beetje kijken of het je ligt. Cart only games zijn bijna overal wel te vinden(rommelmarkten e.d. zijn ideale plekken om cheap games te scoren) en voor je het weet heb je een paar topgames in huis. Mocht je daar niet genoeg aan hebben zou ik een import snes halen, als je japans spreekt zou ik voor de superfamicom(ik heb zelf wel een sfc, maar ik speel er dan ook geen rpg's op) gaan en anders voor de us snes.
-Wat zal de SNES incl. 2 controllers+bekabeling(liefst boxed, hoeft niet) mij ongeveer gaan kosten?

ik zou even op marktplaats en ebay kijken. Een pal unboxed snes moet je toch wel voor een paar tientjes kunnen krijgen, een sfc of een us snes gaat voor iets meer weg. Boxed modellen verschilt per staat enorm van prijs
-Welke spellen zijn de echte must haves?(Ben Square Enix fan en hou enorm van RPG's)

Secret of mana, final fantasy enz.. http://www.nozomi.nl/forum/viewtopic.php?t=85
-Zijn er special editions? Zo ja; welke, en hoe duur?

Echte special editions zijn er volgens mij niet verschenen, wel zijn er verscheidene combo-packs. Zoals een super mario allstars pack, donkey kong country pack en nog vele andere.
Ook is er een super famicom junior(of snes 2 in de usa), de prijs zou ik niet weten:
Image
(de amerikaanse versie)

-Waar de SNES/SF aan te schaffen?

Ebay, videogameauctions.co.uk, marktplaats, lokale gameshop en natuurlijk de nozomi community store
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Nov 13, 2005 12:03

Thx voor de goede reply, was inderdaad dus in de war met die USA SNES. Maar zit er nog een regiochip in zodat je op hetzelfde model SNES(dus EU of JAP, ziet er hetzelfde uit) toch niet de andere games kan afspelen?

En ik wil voornamelijk RPG's erop spelen, misschien wat fighters etc etc, dus ik weet niet of een import SNES wat is. En wat is het voordeel van een usa snes dan tov een eu snes? 60 hZ?

Of de SNES/SFC wat voor me is weet ik wel, aangezien ik er vroeger veel op heb gespeeld, alleen nooit één zelf heb gehad :)
Rockman P.

Post by Rockman P. » Sun Nov 13, 2005 14:52

Het grote voordeel van de Amerikaanse Snes is dat ie erg makkelijk is om te bouwen om ook Super Famicom spellen op te spelen. Gewoon 2 plastic dingetjes uit het cartridge slot halen en klaar is kees. Je kan er echter geen Europese spellen op spelen, omdat deze wel zijn voorzien van regio-lockout. Om deze reden kan je ook geen Europese spellen op een Japanse Snes spelen, en vise-versa.

Bizar genoeg ondersteund de Amerikaanse Snes wel RGB (met een PAL Gamecube RGB kabel), terwijl de meeste Europese versies van de Snes dat niet doen, wat wederom een voordeel is.

Het enige nadeel van een Amerikaanse Snes is dat ie erg lelijk is. Maar dat zou ik persoonlijk niet de doorslag laten geven.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Nov 13, 2005 14:56

SNES is de beste console ooit. Je kunt het beste een 1e model usa snes kopen, kun je zelf 2 plastic dingetjes in het cartridge slot eraf zagen en dan speelt ie ook japanese games.

De kleine nieuwe modellen hebben geen rgb, dus das geen optie. De euro snes heeft zwarte balken bij elke game om te compenseren voor 60 hz.

Qua games zou ik beginnen met Chrono Trigger en FF6, beste games ooit en ze zij niet al te duur als je de cartridge koopt. Als je Terranigma wilt spelen heb je een pal snes nodig. Ik heb beide consoles, dus dat is geen probleem voor mij.

Vraag maar raak, ik weet echt alles op snes/sfc gebied, ben al meer dan 10 jaar ervoor aan het verzamelen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sun Nov 13, 2005 14:57

Rockman P. wrote:Het grote voordeel van de Amerikaanse Snes is dat ie erg makkelijk is om te bouwen om ook Super Famicom spellen op te spelen. Gewoon 2 plastic dingetjes uit het cartridge slot halen en klaar is kees. Je kan er echter geen Europese spellen op spelen, omdat deze wel zijn voorzien van regio-lockout. Om deze reden kan je ook geen Europese spellen op een Japanse Snes spelen, en vise-versa.

Bizar genoeg ondersteund de Amerikaanse Snes wel RGB (met een PAL Gamecube RGB kabel), terwijl de meeste Europese versies van de Snes dat niet doen, wat wederom een voordeel is.

Het enige nadeel van een Amerikaanse Snes is dat ie erg lelijk is. Maar dat zou ik persoonlijk niet de doorslag laten geven.


De pal snes ondersteunt wel rgb hoor. dit hebben ze alleen bij de nieuwe usa en jap modellen weggelaten.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Nov 13, 2005 15:13

Hmm, opzich lijkt het me ook niet zo'n goed idee om op het uiterlijk af te gaan.. Maare, ik heb mn PS2 gewoon aangesloten met de bijgeleverde kabels, en ik zit op een 55cm beeld (hopelijk over een half jaar nieuwe tv, 71cm LCD) dus zo geweldig is het ook niet. Als ik nou een SNES koop, welke kabels zitten daarbij die ik dan evt kan gaan vervangen die voor een betere beeldkwaliteit zorgen?

En over de games, ik denk dat ik dit wel zou willen gaan kopen(niet meteen though);

-Chrono Trigger
-Mario RPG
-Final Fantasy-reeks
-Secret of Mana
-Secret of Evermore
-Super Mario World
-Super Mario Kart
-Street Fighter-reeks
-Killer Instinct(jeugdsentiment, is me altijd bijgebleven)
-Illusion of Time/Illusion of Gaia
-Dragon Quest-reeks
-Tales of Phantasia
-Romancing Saga
-Donkey Kong

Enige dingen hieraan toe te voegen of af te raden?

Thx allemaal nog voor de hulp :)
Rockman P.

Post by Rockman P. » Sun Nov 13, 2005 20:13

DreamerNL wrote:De pal snes ondersteunt wel rgb hoor. dit hebben ze alleen bij de nieuwe usa en jap modellen weggelaten.


Je hebt gelijk natuurlijk, maar met het gros van de PAL Snessen is het niet echt practisch. Of je hebt een Snes RGB kabel nodig uit de tijd dat die nog nieuw te koop waren, of je moet een Gamecube RGB kabel ombouwen zodat ie het juiste signaal doorgeeft. Die eerste vind je niet zomaar en het tweede is nogal lastig als je geen verstand hebt van dat soort dingen. Er zijn PAL Snessen die wel gewoon met een standaard GC RGB kabel werken (heb er zelf één), maar er is zover ik weet geen manier om erachter te komen of je daadwerkelijk zo'n model hebt totdat je het zelf uitprobeerd.

Dus RGB op een PAL Snes is niet iets vanzelfsprekends.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Nov 14, 2005 18:34

Rockman P. wrote:
DreamerNL wrote:De pal snes ondersteunt wel rgb hoor. dit hebben ze alleen bij de nieuwe usa en jap modellen weggelaten.


Je hebt gelijk natuurlijk, maar met het gros van de PAL Snessen is het niet echt practisch. Of je hebt een Snes RGB kabel nodig uit de tijd dat die nog nieuw te koop waren, of je moet een Gamecube RGB kabel ombouwen zodat ie het juiste signaal doorgeeft. Die eerste vind je niet zomaar en het tweede is nogal lastig als je geen verstand hebt van dat soort dingen. Er zijn PAL Snessen die wel gewoon met een standaard GC RGB kabel werken (heb er zelf één), maar er is zover ik weet geen manier om erachter te komen of je daadwerkelijk zo'n model hebt totdat je het zelf uitprobeerd.

Dus RGB op een PAL Snes is niet iets vanzelfsprekends.


Je moet natuurlijk wel weten waar je moet zoeken....met jouw logica zijn dus bijna alle import games niet vanzelfsprekend :roll:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply