NOZOMI PRIJSVRAAG! Win Tokyo Game Show stuff*deadline 10-10*

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Locked
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

NOZOMI PRIJSVRAAG! Win Tokyo Game Show stuff*deadline 10-10*

Post by Ken » Sun Sep 18, 2005 21:12

And the winner is....

Gungrave!


Vanwege de moeite die hij in zijn post heeft gestoken, de aardige visuele ondersteuning en natuurlijk zijn verdere goede bijdrage op het forum sinds we gestart zijn.

Voor de mensen die niet hebben gewonnen, volgende keer beter.

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Prijsvraag met 10 dagen verlengd, op 10 oktober is de deadline!

Hoe kun je beter een forum beginnen dan met een leuke prijsvraag.
Ik heb op de Tokyo Game Show een wat leuke promotie stuff meegenomen om jullie mee te verblijden.
Het gaat om de officiele guide van de TGS 2005, de software folders met de games van de show van Sony en Microsoft, een Namco promo cd, 3 Namco folders over mobiel gamen, 2 leuke blaadjes van Famitsu en dit alles wordt geleverd in een coole Namco tas van de TGS.
Ik heb natuurlijk even een foto gemaakt, zodat je kunt zien wat je kunt winnen. Als klap op de vuurpijl zal de winnaar ook nog eens de nieuwste 'forum member of the month' worden op de main page van nozomi.nl!
Image
Om in het bezit te komen van deze exclusieve stuff en member of the month the worden (als je dat niet wilt moet je het maar aangeven) moet je de volgende vraag op een zo orgineel mogelijke manier beantwoorden:

Wie is jouw favoriete gameproducer en waarom?

Je mag er van alles bijhalen, de gekste streken uithalen met photoshop en desnoods ga je kreatief met kurk in je garage. Natuurlijk kun je ook een leuk verhaaltje maken over jouw producer, maar een leuk tekeningetje of desnoods een gedicht zijn ook allemaal best.
Het is een simpele vraag, maar het is aan jou er iets cools van te maken.

Plaats jouw antwoord, verhaal of creatie gewoon hier in deze topic.
Na deze deadline zullen Mildoe, Rano en ik democratisch besluiten welke forum member heeft gewonnen. Dit om verdenkingen van vriendjespolitiek uit te sluiten en natuurlijk meerdere meningen te hebben over ingezonden replies. Have fun, maak er wat moois van en doe je best van deze eerste prijsvraag eeuwige roem te vergaren op het forum!

Prijsvraag met 10 dagen verlengd, op 10 oktober is de deadline!

Ken
Last edited by Ken on Mon Oct 24, 2005 13:42, edited 4 times in total.
Gungrave

Post by Gungrave » Sun Sep 18, 2005 21:25

Ik weet al meteen wie, wat en waarom, maar nu even een vraag;
Zou je je post mogen editen nog voor de deadline? Zodat je later nog spelfouten eruit kan halen, wat extra dingen kan adden enzo?

En een erg leuk idee Ken, echt top! Great way tot start :)

ps: Als ik jou was zou ik het een sticky maken, gewoon je post editen en dan staat er of je het Sticky wil maken onder je post ;)
Jaylee

Post by Jaylee » Sun Sep 18, 2005 21:55

Spullen boeien me niet, zullen ome Kris en Marvin ook wel hebben.

Wel wil ik kwijt dat Square Enix mijn favoriete uitgever/ontwikkelaar is, met als enkele reden Final Fantasy VII. Wat een prachtig verhaal, prachtige graphics en een soundtrack om U tegen te zeggen.

En Advent Children is een mooie aansluiting :)
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Sep 19, 2005 04:17

Gungrave wrote:Ik weet al meteen wie, wat en waarom, maar nu even een vraag;
Zou je je post mogen editen nog voor de deadline? Zodat je later nog spelfouten eruit kan halen, wat extra dingen kan adden enzo?
Tuurlijk, op 30 september kijken we gewoon wat de uiteindelijke inzendingen zijn.
Gungrave

Post by Gungrave » Mon Sep 19, 2005 06:55

Ken wrote:
Gungrave wrote:Ik weet al meteen wie, wat en waarom, maar nu even een vraag;
Zou je je post mogen editen nog voor de deadline? Zodat je later nog spelfouten eruit kan halen, wat extra dingen kan adden enzo?
Tuurlijk, op 30 september kijken we gewoon wat de uiteindelijke inzendingen zijn.


Dankjewel, ik begin er vanmiddag aan :)
Leuke prijsvraag, en een leuke prijs ^^
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Mon Sep 19, 2005 07:15

Ik neem aan dat ik uitgesloten ben van deze prijsvraag...? Het suckt om in dit team te zitten soms :P
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Grasshopper

Post by Grasshopper » Tue Sep 20, 2005 15:33

Ubisoft.

Deze producer heeft voor mij de wereld van gaming geopend.

Ik zal eerst even vertellen wat hieraan vooraf ging.
Ik wilde al vanaf mijn 6de jaar een homeconsole, daar bleef het ook bij. Van mijn ouders heb ik nooit een console gemogen, maar we hadden wel een PC. Dus om te gamen, was ik genoodzaakt om dat maar op de PC te doen.

Dit was wel mogelijk, ik kreeg van me ouders het spel Rayman toen ik een jaar of 8 was.
Ik vond dit geweldig, heb dit uren, maanden, jaren gespeeld zonder een enkele verveling. Daarna ook Rayman 2: The Great escape, die ik voor de sinterklaas kreeg, helemaal aan puin gespeeld.

Nu zo'n 5 jaar later, staat er bij mij thuis een xbox, gamecube, NDS en een super PC thuis.
Nog steeds speel ik af en toe Rayman 2 op de pc en heb ik Rayman 3: Hoodlum Havoc met alle genot op de Xbox gespeeld.

Dit alles dankzij Ubisoft.

Maar dat niet alleen, veel spellen van mijn collectie zijn van Ubisoft.

- Rayman
- Rayman 2: The Great Escape
- Rayman 3: Hoodlum Havoc
- Rainbow Six 3: Black Arrow
- Ghost Recon 2
- Beyond Good & Evil
- Splinter Cell
- Splinter Cell: Pandora Tomorrow

Dit is waarom Ubisoft voor mij de beste producer is.
Gungrave

Post by Gungrave » Fri Sep 23, 2005 19:30

Als je naar m'n signature kijkt, is het eigenlijk overbodig om nog meer te zeggen. Square Enix!

Image
Square Enix is voor mij de beste gameproducer, simpelweg omdat het voor mij(en voor vele anderen) de meester der RPG's is. Graphics zijn altijd dik in orde, en ze hebben gewoon erg veel goede game(serie)s uitgebracht.
Denk maar aan Final Fantasy, Chrono Trigger en ChronoCross, denk aan de Grandia reeks. Stuk voor stuk prachtige spellen, spellen waar je U tegen zegt.

Square Enix is een fusie van twee van Japans beste RPG producers, namelijk Squaresoft en Enix. Het was ook een flinke stap om te fuseren, na een jarenlange strijd op de Japanse RPG-markt. In 2003 zijn ze gefuseerd tot Square Enix, een meestercombinatie, zo blijkt uit de spellen die al reeds zijn verschenen en die in ontwikkeling zijn bij Square Enix.

Squaresoft
Image
Final Fantasy is een van de meesterwerken van Squaresoft, en is een van de grootste spellenreeksen in de wereld der RPG's, misschien wel van alle games.
Persoonlijk is Final Fantasy mijn favoriete reeks, en ik vind het ook de beste reeks spellen ooit.
Met miljoenen fans over de hele wereld is dit een wonderformule a la Mario en Zelda. Betoverende spellen, mooie werelden en een geweldig verhaal, dat kun je terugvinden in veel Final Fantasy spellen.
Squaresoft heeft ook door te gaan ontwikkelen voor bepaalde systemen, deze systemen bekendheid gegeven. De Wonderswan van Bandai werd ook pas gezien als een potentieel toppertje toen Squaresoft bekendmaakte ervoor te gaan ontwikkelen.
Als de naam Sqauresoft erop staat, wordt het hoe dan ook gekocht, net als de naam PlayStation, verkoopt de naam Squaresoft.
Spellen van Squaresoft vind je onder andere terug op de NES, SNES, PlayStation, PlayStation 2, WonderSwan en nog enkele consoles.

Enix
Image
Het andere deel van Square Enix is Enix, naast Squaresoft een van de bekendste namen in de Japanse RPG industrie.
Opgericht in 1975, en de maker van een heel bekende reeks spellen; Dragon Quest(In het westen Dragon Warrior). Miljoenen spellen gingen over de toonbank, en Dragon Quest stond bekend als een van de eerste RPG's op de spelcomputer.
In het westen is Enix een stuk minder bekend dan in Japan, waar het een groot aantal aanhangers heeft. Omdat het een flink aantal distributieproblemen heeft ondervonden in het verleden, heeft het pas in 1999 het eerste officiele filliaal in Amerika geopend. Hierdoor geniet het bedrijf minder bekendheid dan Square in het westen.

Square Enix
Square Enix heeft alweer een flink aantal games op zijn naam staan, Final Fantasy Crystal Chronicles, Final Fantasy X-2, en samen Met Disney hebben ze een mooie RPG neergezet; Kingdom Hearts.
Er zijn overigens ook erg veel games op dit moment in ontwikkeling bij Square Enix, zoals Final Fantasy XII, Grandia III en Final Fantasy XI voor de Xbox360.

Square Enix staat ook bekend om de geweldige filmpjes die tussendoor te zien zijn, altijd geweldige kwaliteit en erg mooie animaties. Al eerder hebben ze een film gemaakt, genaamd Final Fantasy: The Spirits Within.
Helaas flopte deze film, het was namelijk niet echt Final Fantasy.
Sinds kort is hier verandering in gekomen, aangezien de tweede film van Square Enix gereleased is. Final Fantasy: Advent Children. Final Fantasy: Advent Children is een deel van The Compilation of Final Fantasy VII, waarbij het allemaal draait om Final Fantasy VII. Deze film is ook direct een hit geworden en het is een geweldige, en vooral mooie film. Veel actie en het is en blijft Final Fantasy VII ;) Genoeg reden om ook deze film te gaan bekijken!

De toekomst ziet er voor Square Enix erg goed uit, en zeker nadat ze onlangs Taito over hebben genomen. Square Enix blijft groeien en groeien, en dit zal hopelijk nog veel toppers opleveren in de toekomst!

Mijn oordeel!
Square Enix zal voor mij echt de beste developer blijven, vanwege de geweldige Final Fantasy franchise, die ik sinds kort aan het verzamelen ben. Dankzij Square Enix heb ik ook echt mijn genre gevonden; RPG.
Voorheen was het veel mainstream gaming, maar toen Final Fantasy in mijn leven kwam wilde ik niks anders meer.
Overigens wacht ik met smart op de aankomende titels van Square Enix, vooral Final Fantasy XII. Helaas zullen we op deze titel nog lang moeten wachten, aangezien de release date voor Japan op 16 Maart 2005 is gesteld, en voor Amerika en Europa nog geen enkele release date bekend is gemaakt.

Al met al is het een top-producer, en een grote ontwikkelaar en uitgever in de RPG-industrie.
Square Enix!!!
xerofox

Post by xerofox » Tue Sep 27, 2005 21:09

Wie is jouw favoriete gameproducer en waarom?


Volgens mij wordt de prijsvraag verkeerd begrepen.
Een bedrijf dat games maakt is een gamesdeveloper en iemand die een team runt om een game te maken is een gamesproducer (Hideo Kojima, Miyamoto and so on).

Mijn favo producer is:
Image

Shigeru Miyamoto.
De man die 2D platform games heeft gecreeërd, de man die een legende werd met games als Zelda, Mario en nog meer. De genie die de standaard voor 3D games maakte. Hij bracht Target triggering in de consolewereld en sinds die zie je dit in bijna elke game. Als je een game speelt zie je wel invloeden van Miyamoto. GTA? Target triggering. Elke platformgame? 2D en 3D standaard. En hij heeft een lekker lichaam (iig in mijn creatie :P )
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Sep 27, 2005 21:34

Als dat zo is maak ik morgen nog wel een tweede :)
Jammer als het zo is, teveel moeite in die andere gestopt voor niks :(
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Sep 28, 2005 11:34

Tof dat je mensen ook laat meegenieten van je TGS ervaring en goodies. Maar idd wat is nu een gamesproducer? want zover ik weet zijn er gamesdevelopers/ uitgevers zoals Namco, Sega etc. er zijn gamesstudios zoals AM2, ubisoft montreal, Rare etc. Ook zijn er gamesregiseuren zoals Hideo Kojima, Shigeru Miyamoto en Peter Milineux. maar er zijn ook een groep die alleen produceren, maar daar ken ik niemand van. Dus Ken: "enlighten us'.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Sep 28, 2005 11:58

Ik denk dat je het beste gewoon kan vertellen wie voor jou het belangrijkst is geweest in de historie van videogames, of gewoon jouw favoriete franchise heeft gemaakt.
Het kan ook een bedrijf zijn als je dat wilt, geen probleem.

Dus of je nou Konami is het algemeen of Hideo Kojima neemt, zolang het goed is onderbouwd kan alles.
Natuurlijk maken verhalen met leuke plaatjes en photoshop creaties de beste kansen...
Mathijs

Post by Mathijs » Thu Sep 29, 2005 09:53

Voor mij kan dat maar 1 iemand zijn en dat is natuurlijk Shigeru Miyamoto, zoals Ken al vertelde in zijn ICOON part 1, is het met deze man allemaal begonnen. Een creatievere game director/producer bestaat er volgens mij niet op deze wereld, deze man heeft al zo veel goede, leuke en creatieve games/gamefranchise gemaakt dat hij voor mij zonder twijfel de geniaalste persoon in de gameindustrie is. Hij is volgens mij zon beetje verantwoordelijk voor elke Nintendo topper, om er even een paar op te noemen: The Legend of Zelda: A Link to the Past, Super Mario Kart, Star Fox 64, The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Paper Mario, Pikmin, Eternal Darkness: Sanity's Requiem, Metroid Prime, Donkey Konga en Nintendogs.

En zolang Shigeru Miyamoto nog bij Nintendo werkt hoef ik niet bang te zijn dat de Revolution zijn verwachtingen niet waar zal maken, want als wij de volgende generatie consoles weer mogen genieten van gamefranchises als Mario, Zelda en Metroid dan zit het voor mij al lang goed. Ook ben ik zeker niet bang dat deze geniale man op de proppen zal komen met enkele verfrissende nieuwe franchises.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 08, 2005 07:12

Nog twee dagen mensen, de plaatjes van de prijs zijn even offline omdat mijn upload site er even afligt, maar goed jullie hebben gezien dat het meer dan de moeite waard is even een reactie te plaatsen.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 10, 2005 13:00

And the winner is....

Gungrave!


Vanwege de moeite die hij in zijn post heeft gestoken, de aardige visuele ondersteuning en natuurlijk zijn verdere goede bijdrage op het forum sinds we gestart zijn.

Voor de mensen die niet hebben gewonnen, volgende keer beter.
Locked