Als je naar m'n signature kijkt, is het eigenlijk overbodig om nog meer te zeggen.
Square Enix!
Square Enix is voor mij de beste gameproducer, simpelweg omdat het voor mij(en voor vele anderen) de meester der RPG's is. Graphics zijn altijd dik in orde, en ze hebben gewoon erg veel goede game(serie)s uitgebracht.
Denk maar aan Final Fantasy, Chrono Trigger en ChronoCross, denk aan de Grandia reeks. Stuk voor stuk prachtige spellen, spellen waar je U tegen zegt.
Square Enix is een fusie van twee van Japans beste RPG producers, namelijk Squaresoft en Enix. Het was ook een flinke stap om te fuseren, na een jarenlange strijd op de Japanse RPG-markt. In 2003 zijn ze gefuseerd tot Square Enix, een meestercombinatie, zo blijkt uit de spellen die al reeds zijn verschenen en die in ontwikkeling zijn bij Square Enix.
Squaresoft
Final Fantasy is een van de meesterwerken van Squaresoft, en is een van de grootste spellenreeksen in de wereld der RPG's, misschien wel van alle games.
Persoonlijk is Final Fantasy mijn favoriete reeks, en ik vind het ook de beste reeks spellen ooit.
Met miljoenen fans over de hele wereld is dit een wonderformule a la Mario en Zelda. Betoverende spellen, mooie werelden en een geweldig verhaal, dat kun je terugvinden in veel Final Fantasy spellen.
Squaresoft heeft ook door te gaan ontwikkelen voor bepaalde systemen, deze systemen bekendheid gegeven. De Wonderswan van Bandai werd ook pas gezien als een potentieel toppertje toen Squaresoft bekendmaakte ervoor te gaan ontwikkelen.
Als de naam Sqauresoft erop staat, wordt het hoe dan ook gekocht, net als de naam PlayStation, verkoopt de naam Squaresoft.
Spellen van Squaresoft vind je onder andere terug op de NES, SNES, PlayStation, PlayStation 2, WonderSwan en nog enkele consoles.
Enix
Het andere deel van Square Enix is Enix, naast Squaresoft een van de bekendste namen in de Japanse RPG industrie.
Opgericht in 1975, en de maker van een heel bekende reeks spellen; Dragon Quest(In het westen Dragon Warrior). Miljoenen spellen gingen over de toonbank, en Dragon Quest stond bekend als een van de eerste RPG's op de spelcomputer.
In het westen is Enix een stuk minder bekend dan in Japan, waar het een groot aantal aanhangers heeft. Omdat het een flink aantal distributieproblemen heeft ondervonden in het verleden, heeft het pas in 1999 het eerste officiele filliaal in Amerika geopend. Hierdoor geniet het bedrijf minder bekendheid dan Square in het westen.
Square Enix
Square Enix heeft alweer een flink aantal games op zijn naam staan, Final Fantasy Crystal Chronicles, Final Fantasy X-2, en samen Met Disney hebben ze een mooie RPG neergezet; Kingdom Hearts.
Er zijn overigens ook erg veel games op dit moment in ontwikkeling bij Square Enix, zoals Final Fantasy XII, Grandia III en Final Fantasy XI voor de Xbox360.
Square Enix staat ook bekend om de geweldige filmpjes die tussendoor te zien zijn, altijd geweldige kwaliteit en erg mooie animaties. Al eerder hebben ze een film gemaakt, genaamd Final Fantasy: The Spirits Within.
Helaas flopte deze film, het was namelijk niet echt Final Fantasy.
Sinds kort is hier verandering in gekomen, aangezien de tweede film van Square Enix gereleased is. Final Fantasy: Advent Children. Final Fantasy: Advent Children is een deel van The Compilation of Final Fantasy VII, waarbij het allemaal draait om Final Fantasy VII. Deze film is ook direct een hit geworden en het is een geweldige, en vooral mooie film. Veel actie en het is en blijft Final Fantasy VII

Genoeg reden om ook deze film te gaan bekijken!
De toekomst ziet er voor Square Enix erg goed uit, en zeker nadat ze onlangs Taito over hebben genomen. Square Enix blijft groeien en groeien, en dit zal hopelijk nog veel toppers opleveren in de toekomst!
Mijn oordeel!
Square Enix zal voor mij echt de beste developer blijven, vanwege de geweldige Final Fantasy franchise, die ik sinds kort aan het verzamelen ben. Dankzij Square Enix heb ik ook echt mijn genre gevonden; RPG.
Voorheen was het veel mainstream gaming, maar toen Final Fantasy in mijn leven kwam wilde ik niks anders meer.
Overigens wacht ik met smart op de aankomende titels van Square Enix, vooral Final Fantasy XII. Helaas zullen we op deze titel nog lang moeten wachten, aangezien de release date voor Japan op 16 Maart 2005 is gesteld, en voor Amerika en Europa nog geen enkele release date bekend is gemaakt.
Al met al is het een top-producer, en een grote ontwikkelaar en uitgever in de RPG-industrie.
Square Enix!!!