The Golden Joystick Awards 2005
The Golden Joystick Awards 2005
Grand Theft Auto: San Andreas was met vijf awards de grote winnaar bij de Britse Golden Joystick Awards, een awardshow waarbij het publiek de winnaar kiest. San Andreas won in de categoriën Ultimate Game of 2005, PlayStation 2 Game of the Year, Best Game Soundtrack of 2005, Hero of 2005 (CJ) en Villain of 2005 (Tenpenny).
De andere grote winnaar was Resident Evil 4, dat er met drie awards van door ging. Twee van deze awards, die van GameCube Game of the Year en Editors’ Game of the Year waren geheel verdiend. Hoe het spel de award Best Film-Based Game of 2005 wist te winnen, is ons geheel onduidelijk. Blijkbaar laat het langetermijngeheugen van het stemmende publiek wat te wensen over.
Dit is overigens niet de enige vreemde prijswinnaar in de lijst. Zo gaat The Legend of Zelda: Twilight Princess er vandoor met de award Eentje The One to Watch for Xmas vandoor, terwijl het spel al enkele maanden geleden naar 2006 werd verschoven. Ook de toekenning van Resident Evil 5 voor The One to Watch for 2006 vinden we vrij optimistisch.
De award voor Publisher of the Year gaat opnieuw naar de uitgever met de meeste fans, Nintendo. De Gaming Innovation of the Year is bestemd voor de Playstation Portable, waar ook zoveel frisse, vernieuwende spellen voor verschenen zijn.
Niet alle awards zijn zo onlogisch overigens. Half-Life 2 als PC Game of the Year, Halo 2 als Xbox Game of the Year en World of Warcraft als Online Game of the Year zullen weinig wenkbrauwen doen fronzen. Dat Fahrenheit er met Unsung Hero of the Year vandoor gaat, maakt de paar ronduit debiele toekenningen toch nog enigszins goed. Bekijk hier de volledige lijst. (Gamer.nl)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Geweldig dit! Ik vind dat, als je als ontwikkelaar geen golden joystick hebt je gewoon geen goede ontwikkelaar bent.
De andere grote winnaar was Resident Evil 4, dat er met drie awards van door ging. Twee van deze awards, die van GameCube Game of the Year en Editors’ Game of the Year waren geheel verdiend. Hoe het spel de award Best Film-Based Game of 2005 wist te winnen, is ons geheel onduidelijk. Blijkbaar laat het langetermijngeheugen van het stemmende publiek wat te wensen over.
Dit is overigens niet de enige vreemde prijswinnaar in de lijst. Zo gaat The Legend of Zelda: Twilight Princess er vandoor met de award Eentje The One to Watch for Xmas vandoor, terwijl het spel al enkele maanden geleden naar 2006 werd verschoven. Ook de toekenning van Resident Evil 5 voor The One to Watch for 2006 vinden we vrij optimistisch.
De award voor Publisher of the Year gaat opnieuw naar de uitgever met de meeste fans, Nintendo. De Gaming Innovation of the Year is bestemd voor de Playstation Portable, waar ook zoveel frisse, vernieuwende spellen voor verschenen zijn.
Niet alle awards zijn zo onlogisch overigens. Half-Life 2 als PC Game of the Year, Halo 2 als Xbox Game of the Year en World of Warcraft als Online Game of the Year zullen weinig wenkbrauwen doen fronzen. Dat Fahrenheit er met Unsung Hero of the Year vandoor gaat, maakt de paar ronduit debiele toekenningen toch nog enigszins goed. Bekijk hier de volledige lijst. (Gamer.nl)
-----------------------------------------------------------------------------------------
Geweldig dit! Ik vind dat, als je als ontwikkelaar geen golden joystick hebt je gewoon geen goede ontwikkelaar bent.
Gungrave wrote:Zelf vind ik het onterecht dat Grand Theft Auto:San Andreas de grootste winnaar is, en ook Nintendo verdient de titel van Publisher of the Year niet imo.
Maarja, who cares. Ik zal toch mn eigen mening vormen en mn eigen publishers blijven kiezen.
Precies... al voel ik soms wel een enorme elitist als ik naar mijn eigen voorkeuren kijk. Maar dat is niet iets wat me intereseert om eerlijk te zijn maar het is jammer in de groepsverbanden om je mening over te uitten.
Maar de met de laatst alinea kan ik me zeker wel in vinden, ook al speel ik die games niet. RE4 is trouwens ook de enige echte NGC topper naast de gebruikelijke Nintendo games.
Whitevillage wrote:Gungrave wrote:Zelf vind ik het onterecht dat Grand Theft Auto:San Andreas de grootste winnaar is, en ook Nintendo verdient de titel van Publisher of the Year niet imo.
Maarja, who cares. Ik zal toch mn eigen mening vormen en mn eigen publishers blijven kiezen.
Precies... al voel ik soms wel een enorme elitist als ik naar mijn eigen voorkeuren kijk. Maar dat is niet iets wat me intereseert om eerlijk te zijn maar het is jammer in de groepsverbanden om je mening over te uitten.
Maar de met de laatst alinea kan ik me zeker wel in vinden, ook al speel ik die games niet. RE4 is trouwens ook de enige echte NGC topper naast de gebruikelijke Nintendo games.
Idd. Naast RE4 (echt een vette game) is er maar weinig goeds op de Cube behalve de Nintendo franchises...


" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type wrote:GTA.. een technische ramp. Vol met foute shit als clipping, vastlopers en gewoon brakke gameplay. Zo iets wint dus alle awards.
Commercie is alles.
HL2 of RE4 had goty moeten worden, die games hebben wat innovatiefs neergezet en hadden een hoge wow factor.
Ik ben het met je eens dat GTA niet de grote winnaar had moeten worden maar dat dan vervolgens met een game als HL2 op de proppen komt vind ik ook raar. Half-Life 2 vind ik echt niets bijzonders.
Afgezien van de bugs en andere oneffenheden van de GTA reeks heb ik me anders wel kostelijk vermaakt met GTA3 en vooral Vice City, welke in mijn ogen de beste was. San Andreas was voor mij dan ook mosterd na de maaltijd en ik vond de game gewoon te massaal
Maar het lijkt wel of ik de enige ben die een GTA wel kan waarderen..

Maar het lijkt wel of ik de enige ben die een GTA wel kan waarderen..
awards zijn leuk als ze niet gesponserd worden en gamers objectief hun mening kunnen geven aan de games die het werkelijk verdienen.
De Pu gameplay is idd tenenkrommend, met frs als beste gameswinkel en steevast wel een simsgame die een prijs verdiend.
Res evil 4 vindt ik wel een terechte winnaar. Mikami had verder kunnen gaan op de oude toer, maar dat deed hij niet en stapte af ban de zombies. verder zijn de eeindbazen zeer stijlvol vormgegeven en het invoegen van commandplay is ook wel leuk gevonden. Dus imo een terechte winnaar.
GTA is een serie waar ik geen kaas van heb gegeten, snap niet waarom de rest van de wereld zo over dit spel loopt te hypen.
De Pu gameplay is idd tenenkrommend, met frs als beste gameswinkel en steevast wel een simsgame die een prijs verdiend.
Res evil 4 vindt ik wel een terechte winnaar. Mikami had verder kunnen gaan op de oude toer, maar dat deed hij niet en stapte af ban de zombies. verder zijn de eeindbazen zeer stijlvol vormgegeven en het invoegen van commandplay is ook wel leuk gevonden. Dus imo een terechte winnaar.
GTA is een serie waar ik geen kaas van heb gegeten, snap niet waarom de rest van de wereld zo over dit spel loopt te hypen.
Keep on Dreaming