Hori Neo fighting stick probleempje

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Hori Neo fighting stick probleempje

Post by ruderudie » Wed Jun 03, 2009 16:46

Vandaag weer eens de neo cd aangesloten, helaas kwam ik er achter dat de C button van mijn Hori stick niet meer werkt. Wie heeft hier veel verstand van? Ik heb hem al open gedraaid, alles lijkt nog steeds goed vast te zitten. Er is verder in de tussentijd ook niks mee gebeurd.
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Wed Jun 03, 2009 19:43

Ik ken de Hori stick (qua 'inhoud') niet, maar meet de knop zelf even door met een multimeter om te bepalen of 'ie nog wel werkt..? Zit er een standaard microswitch aan de knop? Of is het een sanwa-type, zonder microswitch?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Jun 03, 2009 21:22

Weet ook niet veel, wel dat ik eentje van een member gekocht had. die was ook stuk.

Heb er een sanwa/semitsu multi stick van gemaakt.

Toen ik hem open deed zag ik wel dat de knoppen op een pcb vastzaten en eentje zat niet meer vast.
Image
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Thu Jun 04, 2009 07:28

Hey Ziek, die stick had je van mij gekocht. Ik voel niet direct dat er een button los zit, hoe heb je dat gecheckt? Lastig dat alles vast zit namelijk. Geen switches zichtbaar
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Thu Jun 04, 2009 12:10

Ziet de stick er van binnen zo uit?

Image

De knoppen zitten op de PCB gesoldeerd.

En zo ja, welke knop doet het niet meer? Een knop onder het losse PCBtje, of juist eentje onder de PCB met het IC?

Als het een knop onder de losse PCB is, kun je eenvoudig op de flatcable meten of de knop nog wel 'registreert' als je 'm indrukt.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Fri Jun 05, 2009 12:55

Het is inderdaad ongeveer hetzelfde vanbinnen, alleen zitten alle 4 de buttons bij de Hori op het aparte pcb'tje. Ik zal eens een multimeter aanschaffen dan zodat ik het door kan meten. Anders zal het wel een kwestie van solderen zijn??
User avatar
Cageman
Active Level:
Active Level:
Posts: 5044
Joined: Wed May 27, 2009 20:17
Location: Netherlands, Breda

Post by Cageman » Fri Jun 05, 2009 22:45

Als je aan de contacten op de knop meet, en de knop werkt (indrukken knop zet de twee aansluitingen met elkaar in verbinding), maar aan de corresponderende aansluitingen op de flatcable meet je iets anders, kan het zijn dat de soldeerpunten op het PCBtje niet goed meer zijn..

Weet niet waar je woont; als het niet te ver weg is, kunnen we misschien ff afspreken ergens. Ik kan je er wel mee helpen. PM me anders maar ff..
Post Reply