[main update:artikel]Nozomi.nl Icoon part 1:Shigeru Miyamoto

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

[main update:artikel]Nozomi.nl Icoon part 1:Shigeru Miyamoto

Post by Mildoe » Wed Oct 26, 2005 11:09

Omdat Ken er niet is, post ik even dit onderwerp!

Het eerste deel van de icoon series dat door de Nozomi community is gemaakt is dan eindelijk hier. Voor mij is Miyamoto-san niet alleen de man waarmee alle ellende is begonnen op het gebied van videogames, maar ook voor mij een nieuw tijdperk dat aanbrak een half jaar geleden. Miyamoto is het eerste interview wat ik heb gehouden op de E3 (voor Gamepro) en je zou zeggen dat je dan met een makkie zou willen beginnen om er een beetje in te komen. Nou ik werd dus mooi in het diepe gegooid en ik heb de tijd dat ik met hem sprak (one on one) echt als een roes beleefd. Het is een klein kind in een groot lichaam, met een ongelooflijk geduld en creatieve geest die ik nog nooit ben tegengekomen. Na Miyamoto zijn alle interviews die ik heb gehouden de afgelopen maanden me stukken makkelijker afgegaan, want erger zenuwachtig worden dan bij Miyamoto is niet echt mogelijk. De vraag was wat men van de maker van onder andere Super Mario en Zelda dacht. Hier vindt je de antwoorden die er toe deden, met dank aan de members die zich hiervoor hebben ingezet.

ImageMiyamoto-san met Ken op de E3 beurs in Los Angeles

Gungrave schreef:
Geweldige man, die goede franchises heeft verzonnen en gemaakt.
Hail to Shigeru Miyamoto! De eerste Mario's bevallen mij veel meer dan de nieuweren, die vind ik te weinig nieuws brengen en vind ik dus meer van hetzelfde...
Ik speel af en toe nog met plezier Super Mario World 2, en zal ik altijd blijven doen. Mario Sunshine daarentegen vond ik een teleurstelling, ik heb er niet echt bepaalde redenen voor. Het charme was eraf voor mij, maar ondanks alles een man met een geweldig stel hersens dat goede franchises verzint.

Gameholic schreef:

Dat deze man geen introductie nodig heeft mogen duidelijk zijn!
De klassieke franchises die deze man heeft afgeleverd zijn simpelweg uniek en tijdloos. Hoe speelbaar is op de dag van vandaag Super Mario Bros nog? En in welke kinderjeugd heeft 'Mario' nou geen rol gespeeld? Ik kan het me haast niet voorstellen eerlijk gezegd, hoeveel impact zijn games op mij hebben gehad en op vele van mijn leeftijdsgenoten.
Ik durf zelfs te beweren dat de Nintendo die we vandaag de dag kennen niet hetzelfde bedrijf zou zijn geweest als Miyamoto-san niet werkzaam was geweest voor de big N.
Kortom, mijn respect gaat uit naar deze man voor hetgeen hij gepresteerd heeft in de game industrie.

Baki schreef:

Zelda, Zelda en nog eens Zelda. En dan vooral Ocarina of Time, wat een briljante game! Stel de de N64 eens voor zonder Mario 64 en Zelda 64. Dan was het een nog grotere flop geweest. Nee Miyamoto = Nintendo!

R-Type schreef:
Nintendo is allang niet meer mijn ding, maar Miyamoto is een ware vakman. Ik heb ook het idee dat hij niet echt meewil met de richting waar de industrie nu heengaat maar liever de games maakt op de old school manier... gameplay boven alles.
Zijn games spelen dan ook altijd vertrouwd op welke console dan ook (en dan bedoel ik alles binnen Nintendo van NES tot Gamecube). Zelda:Wind Waker wist mij bijvoorbeeld best wel te raken met toch weer die herkenbare gameplay en muziek van zo lang geleden en hij had ook een hand in Metroid Prime... niet voor niets zijn deze 2 mijn favoriete Cube games.

DreamerNL schreef:
Er was eens een tijd dat Mario populairder was dan Mickey Mouse, het mag duidelijk zijn dat Miyamoto de godfather is. Mario, Zelda, Metroid en nog veel meer. De man is een levende legende.
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Oct 26, 2005 12:49

Okey dan, de eerste ICOON op de main page, goede zaak!
Hopelijk hebben we over een tijdje een mooi lijstje met mensen die wat betekend hebben in deze industrie.
Post Reply