SHMUP's op de PSX

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ckong

SHMUP's op de PSX

Post by ckong » Wed Jan 21, 2009 16:35

En weer een leuk artikel van racketboy:


http://www.racketboy.com/retro/2009/01/ ... brary.html
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 21, 2009 17:30

Dat was inderdaad de enige game die ik toendertijd ook nog zocht maar... zoals je ziet hangt er een best pittig prijskaartje aan.

En console gaming is niet helemaal mijn focus punt meer dus...
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Jan 21, 2009 17:31

dope
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Jan 24, 2009 01:13

Check Eindhander voor de PSone, coole shmup.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Sat Mar 07, 2009 23:43

ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Sun May 10, 2009 07:15

DNL wrote:ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.

Waar is hij een beetje mee te vergelijken?
Prijs is hoog maar voor een shmup als deze heb ik er misschien wel voor over.
En zanac X zanac? Deze game is ook niet echt goedkoop.
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun May 10, 2009 21:36

Zanac X Zanac is van Compile , oa de makers van de Aleste Serie.
Hier is het ook het beste mee te vergelijken.
Of Gunhed op de Pc engine lijkt er ook erg op.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu May 14, 2009 17:54

almighty wrote:
DNL wrote:ik kan jullie verzekeren dat harmful park zeer zeker de prijs waard is! geweldige game.

Waar is hij een beetje mee te vergelijken?
Prijs is hoog maar voor een shmup als deze heb ik er misschien wel voor over.
En zanac X zanac? Deze game is ook niet echt goedkoop.


harmful park kun je vergelijken met parodius, vele verschillende power ups en wapens, zeer coole 2d graphics ook, om te smullllllen. zanac x zanac kun je vergelijken met voorgenoemde soldier games op de pc engine. speelt erg lekker ook.

Tijdje geleden ook blastwind voor de saturn binnengekregen, ook aardig duur, maar speelt net als een arcade game, zeer soepel en lekker snel.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
almighty

Post by almighty » Thu May 14, 2009 18:28

Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)
goatboy

Post by goatboy » Fri May 15, 2009 00:12

almighty wrote:Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)


Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. :wink:
almighty

Post by almighty » Fri May 15, 2009 07:16

goatboy wrote:
almighty wrote:Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)


Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. :wink:

Dat doe je ook niet hoor, maar als je nu eenmaal alle shmups wilt hebben dan hoort deze er gewoon bij.Wel jammer dat hij niet z'n geld waard is. Battle Garrega is goedkoper en zeker van een plaats in de top 3 :)
R-Type

Post by R-Type » Mon May 18, 2009 00:06

R-Type Delta vind ik de beste, Einhander, Thunderforce V en Ray Storm vind ik tevens heel goed.

Raystorm, Einhander en Delta haal je voor een knaak van de Japanse store en spelen heerlijk weg op de Ps3.

Op Saturn heb ik deze toptier:

-RSG (het schijnt nogal fout te zijn om dit de beste shmup te vinden)
-Garegga
-Batsugun
-Layer Section 1
-Dodonpachi

Souky vind ik overrated, hij is wel aardig maar gewoon een ripoff van LS1 imo en minder goed. Sengoku Blaede en eigenlijk alles van Psikyo vind ik slecht (gunbird gaat omdat ie heel goedkoop is/was, Sol divide is het dieptepunt). Gekirindan en Kingdom Grand Prix vind ik ook matig. Blast wind is ook niet best imo, maar Tecnosoft = wel vette muziek.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Mon May 18, 2009 10:39

Snap ik niet van RSG. Te veel fanboys mss?
Duurde bij mij even voordat het klikte met RSG.


Met geen pen te beschrijven hoe geniaal die game is ..... _O_
Team 15 kHz
R-Type

Post by R-Type » Mon May 18, 2009 17:39

Die game is bekend van magazines en ebay, wordt behoorlijk opgehemeld en is vrij duur. Dan krijg je al gauw negatieve kritiek op de game zelf.

Ja hij is traag en ja je hebt 7 buttons nodig. Maar dat vind ik nou net allemaal geniaal en anders dan de dertien in een dozijn shooters. Ook de compleet vernieuwde Saturn mode maakt het pakket volledig af. Af en toe heb ik zin in mayhem shmups zoals Dodonpachi en Batsugun, en andere dagen weer zin in het technische vernuft van RSG.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon May 18, 2009 18:50

goatboy wrote:
almighty wrote:Ja die 'Blastwind' lijkt mij ook een pareltje DNL :)


Wil de pret niet bederven maar Blastwind is wel 1 van de minste Saturn shooters, Sorry. :wink:


dan moet je de game maar eens op een echte saturn spelen ipv op een emu ;)
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon May 18, 2009 18:53

R-Type wrote:Die game is bekend van magazines en ebay, wordt behoorlijk opgehemeld en is vrij duur. Dan krijg je al gauw negatieve kritiek op de game zelf.

Ja hij is traag en ja je hebt 7 buttons nodig. Maar dat vind ik nou net allemaal geniaal en anders dan de dertien in een dozijn shooters. Ook de compleet vernieuwde Saturn mode maakt het pakket volledig af. Af en toe heb ik zin in mayhem shmups zoals Dodonpachi en Batsugun, en andere dagen weer zin in het technische vernuft van RSG.


de hype komt altijd pas laat voor de meeste games. nu moet ik zeggen dat ik RS niet het einde vind, ma het is wel een goede game. Een vriend van me had em destijds op release gekregen, toen was het natuurlijk ook allemaal nog nieuw. Heb em zelf bijna 8 jaar na release gekocht :roll:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply