Neo Geo Front Loader

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Neo Geo Front Loader

Post by ruderudie » Tue Jan 13, 2009 15:31

Na veel spijt omdat ik mijn Top Loader heb verkocht vorig jaar, heb ik mezelf een Front Loader gegund. Veel van jullie zullen wel zeggen dat het een zinloze aankoop is als je ook een cab en een CMVS hebt en dat de laadtijd killing is, maar ik heb het er allemaal voor over en ik ben een Neo nut. De muziek is nog altijd 100x beter dan op een cab of de CMVS, het cd geluid over de surround set heb ik echt gemist. Laadtijd is er weinig want ik speel vooral shooters en oudere fighters. Bovendien is het ook nog eens de meest badass looking console ooit uitgebracht, dus ik ben weer helemaal gelukkig.

Image

Image

Image
ckong

Post by ckong » Tue Jan 13, 2009 18:05

Ik geef je groot gelijk hoor, ik heb zelf de toploader en ook ik ben er erg blij mee.
almighty

Post by almighty » Tue Jan 13, 2009 18:23

Voor shooters is deze machine uitermate geschikt en het blijft zeker een leuke console!(ook de prijzen zijn gunstiger)
Ziet er trouwens ook nog keurig uit Rudie? en heb je hem boxed etc...
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Tue Jan 13, 2009 20:27

loading...

echt nix voor mij, moet wel zeggen dat ie er strak uitziet. Beter dan het rondachtigge CDZ versie.
Image
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Tue Jan 13, 2009 22:22

Ik loop al jaren met het idee in mijn hoofd om weer een neo cd aan te schaffen. Precies wat je zegt, het cd geluid is echt zo sweet. Enige wat mij tegen houd is het feit dat ik dan waarschijnlijk alle games wil hebben inclusief de rare games. Mja dan heb je wel Iron Clad in je collectie...
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Wed Jan 14, 2009 00:17

Ik heb de front loader na wat zoeken in de UK kunnen krijgen voor een mooi prijsje nu de koers zo gunstig is. Inderdaad boxed; console en 2 pads zijn echt in mint staat. De doos is iets minder, wel alle polyfoam ed nog volledig intact. Voor de prijs was het veel voor weinig, hoewel ik uiteraard niet kan checken hoe het met de mechanische gezondheid is.

Wat games betreft zijn alle oudere games gewoon 100% goed te spelen, met meestal slechts 1 initial load. Als er tussendoor een keer 10-20 seconden geladen moet worden kan ik me daar echt niet druk om maken. Alleen de "moderne" fighters zijn moeilijker te trekken, elke char inladen wordt vervelend op den duur. Waarom ik hem destijds heb verkocht is omdat ik een cab had aangeschaft en daarvoor al een CMVS. Het leek me overbodig om een Neo cd ernaast te hebben , en dat is het natuurlijk ook redelijk Ik ging hem toch missen en moest hem terug hebben. Pure emotie aankoop dus.

Ik ga ook zeker weer opnieuw beginnen de Jap collectie weer op te pakken, in april in Japan zal ik vast wel wat kunnen vinden dat op Ebay minder voorradig is. Iron Clad is me nog ff net iets te hoog gegrepen qua prijs, die zou ik bewaren tot het eind.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Wed Jan 14, 2009 12:54

dope system!
Vreemd dat je het beeld stretched, neo is 4:3.
Dat van die muziek kan ik heel goed begrijpen. Pulstar is de shizzle.
Hoe was het nou? deze is 1X speed en die top loader is 2X speed?
wtf is cmvs?
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Jan 14, 2009 21:09

Oh die Clad is ook het duurst voor de ngcd

neo-geo.com outdated?
Chotetsu Brikin'ger/Iron Clad Ý195 300+ ER

anyways is wel een duur cdeetje, maar zijn wel meer duurdere carts of proto's.
Image
ruderudie
Active Level:
Active Level:

Post by ruderudie » Thu Jan 15, 2009 00:15

Elke Neo cd heeft een 1x speed cd-drive, de CDZ heeft alleen meer cache RAM en een effici"enter gebruik van de cd-drive waardoor het laden wordt versneld. ER zijn wel overhittingsproblemen met het systeem, echt lange gamesessies zijn niet aan te raden. Voor mij zijn die 10 seconden extra laden bij de Front- en Top Loader niet belangrijk, de front loader is zeker een stuk degelijker dan de CDZ.

Birikinger ruilt van eigenaar voor zo'n 150-200 euro.

@D: CMVS is consolized MVS
Post Reply