Full HD of HD ready?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
almighty

Full HD of HD ready?

Post by almighty » Thu Nov 13, 2008 16:02

Ik weet het verschil wel maar vraag me nu echt af of je het ook met het blote oog meteen ziet of moet je in dit geval de schermen naast elkaar zeten om het te zien?
Heb namelijk 2 Samsung schermen op het oog (ja samsung) en de 1 is Full HD, het nieuwste model met alles erop en aan voor 470 euro.(62 cm)
De andere 81 cm en HD Ready voor 525 euro.De verleiding is groot voor een groter scherm terwijl de andere meer aansluitingen heeft.Ook al een beetje gekeken op kieskeurig etc. maar daar staan de schermen nog geeneens op :?
En ondersteunen alle schermen trouwens 60Hz?

gevonden:
de Full HD:
http://www.samsung.com/nl/consumer/detail/detail.do?group=computersperipherals&type=monitors&subtype=lcd&model_cd=LS24TDDSUV/EN
En hier de andere gevonden:
http://www.wehkamp.nl/w2/winkelen/kenmerkadviseurartikel.aspx?CC=C12&SC=N01&KAC=N16&ArtikelNummer=711087
beide modelen uit 2008 en bij Wehkamp nog 70 euro goedkoper ook.
Last edited by almighty on Thu Nov 13, 2008 16:22, edited 1 time in total.
mustbeDreaming
Active Level:
Active Level:

Post by mustbeDreaming » Thu Nov 13, 2008 16:21

Ik heb het niet persoonlijk gezien, want er was nog geen fullhd toen ik de mijne kocht, maar ik heb al vaak gelezen/gehoord dat t/m 32 inch je niet echt veel verschil kan zien.

Maar je moet ook letten op het contrast van het scherm.. hoger is beter.

Je zou eigenlijk eerst moeten beslissen hoe groot je de tv wilt hebben, en dan kijken welke het beste is qua prijs/features/kwaliteit in die grootte..

En 60hz hebben ze volgens mij allemaal wel.
almighty

Post by almighty » Thu Nov 13, 2008 16:29

Contrast is bekend bij mij gaat me eigenlijk meer om de Full HD en HD ready optie.
Schermen liggen kwa contrast redelijk bij elkaar.
Als ik GoW2 op 1080i ga doen wil ik goed verschil kunnen zien anders vraag ik me af of het de centen wel waard is.
Het enige verschil is het scherm, 81 of 61 cm...en de 61 heeft meer hdmi,scart aasluitingen maar kan toch maar met 1 console tegelijk gamen.
Koop hem puur voor boven op m'n game kamertje en gebruik hem alleen voorde 360.

tips zijn altijd welkom :wink:
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 16:36

Ik krijg uiteindelijk altijd spijt als ik een te klein scherm koop. En 20cm verschil is wel een hele hoop.

...61cm is niet echt episch te noemen en GOW2 wel. :wink:
almighty

Post by almighty » Thu Nov 13, 2008 16:40

goatboy wrote:Ik krijg uiteindelijk altijd spijt als ik een te klein scherm koop. En 20cm verschil is wel een hele hoop.

...61cm is niet echt episch te noemen en GOW2 wel. :wink:

Dat dacht ik dus ook en daarom lijkt mij 81 cm gewoon gaver maar helaas geen full hd en dus de vraag of dat echt waarneembaar is.
60Hz ondersteunen ze volgens mij allemaal wel.
goatboy

Post by goatboy » Thu Nov 13, 2008 16:45

Je zei 1080i. Dit is ook HDready. Dus als GOW2 geen 1080P ondersteund maakt het helemaal niets uit. Meeste games gaan 'maar' tot 720p uitgezonderd een paar XBLA games, toch?

Maar heb al sinds maanden geen nextgen meer aangeraakt dus....
almighty

Post by almighty » Thu Nov 13, 2008 17:12

GoW2 heeft wel de optie 1080p/1080i maar ik denk wat je net al zei dat een groter scherm toch wel mooier is.
Bij de Media Markt kost hij 525 en bij Wehkamp 449 euro.(best wel een verschil),maar nooit iets bij een Wehkamp etc. gekocht.
En 1080p gaat maar tot 1366 x 768 volgens mij.(of is dat nu weer de 1080i?) :?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Thu Nov 13, 2008 17:52

mustbeDreaming wrote:Ik heb het niet persoonlijk gezien, want er was nog geen fullhd toen ik de mijne kocht, maar ik heb al vaak gelezen/gehoord dat t/m 32 inch je niet echt veel verschil kan zien.

Maar je moet ook letten op het contrast van het scherm.. hoger is beter.

Je zou eigenlijk eerst moeten beslissen hoe groot je de tv wilt hebben, en dan kijken welke het beste is qua prijs/features/kwaliteit in die grootte..

En 60hz hebben ze volgens mij allemaal wel.

Hier sluit ik me helemaal bij aan :D
Resolutie is niet zo belangrijk voor mij. Het gaat mij om algemene kwaliteit.
Maar de meeste mensen zijn nog steeds te gefocused op resolutie.
Ik zou gewoon het beste scherm kiezen en daarna de resolutie die bij je portomenee past.

Veel mensen kopen lcd omdat de plasma techniek uitgefaseerd gaat worden; echt een dom argument, maar wie ben ik.
Ik ga zo met een mattie een Samsung 40 " lcd full hd halen. :roll:
Ik heb het 'm allemaal al uitgelegd........ koppig, maar whatever, ik help 'm toch nog wel met versjouwen.

Ik zou trouwens bij vergelijk en kieskeurig kijken en dan ergens bij zo'n online shop halen. Garantie gaat altijd direct met de fabriek, dus waar je het haalt maakt mijns inziens niet zoveel meer uit.
100 euro verschil is euro verschil!

Winkels fucken goekope modellen altijd op door heel gek in te stellen. Trap er niet in. Check Avforums! Wereldwijde gebruikersexpertise.

Ik heb zelf een Panasonic HD ready 1368X768 die ook 1080p kan verwerken (dat down scaled ie dan) Super beeld. Aanrader. De Full HD versie daarvan is weer veel duurder, heb ik geen geld voor en als je nog meer geld hebt check dan eens een Pioneer. Damn wat een beeld! foto-kwaliteit, zelfs op HD-ready schermen!
almighty

Post by almighty » Thu Nov 13, 2008 18:10

500 euro is een mooi bedrag voor een 2'de lcd voor boven en ook geen gezeik meer beneden wie er nu achter de lcd zit.(vrouwen :lol: )
Ik hoor/lees dat Samsung schermen het momenteel erg goed doen en er zijn wat mij betreft geen slechte schermen meer.(ja een yoko bij de blokker)
Zelf hier een Philips staan met ambilight en opzich ook wel tevreden mee.En ook is deze geen Full HD(was er toen nog niet) en ziet er voor mij gewoon prima uit.Maar ik wil niet m'n hele leven lang het bij Philips houden en rond mijn vrienden groep zijn ze allemaal erg te spreken over de Samsung's.(latere modelen), tja je moet wel van dat glimmende houden :wink: ), maar dat is voor mij geen probleem.
Post Reply