Master Chief in Dead or Alive 4 (pics)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Master Chief in Dead or Alive 4 (pics)

Post by Ken » Tue Oct 18, 2005 16:00

Opmerkelijk was toen ik Itagaki (maker van DOA4 voor de onwetenden) vroeg welke Xbox games hij het beste vond hij Halo antwoordde. Ik had nooit verwacht dat een Japanse gamedeveloper een FPS zou noemen, laat staan Halo die in Japan misschien 10 keer over de toonbank is gegaan. Vele stemmen gaan nu op dat deze pics nep zouden zijn, ik geloof dus graag anders.
Image
Image
GZA

Post by GZA » Tue Oct 18, 2005 16:16

Ik vind dit een beetje hetzelfde als Link in Soul Calibur 2. Leuk voor de fans, maar voor de rest is het gewoon een overbodige toevoeging die ik niet bij het spel vind passen.
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Oct 18, 2005 16:18

Nou ik vond de toevoeging van Link in SCII op de Cube toch wel erg cool.. hij speelde daarentegen ook nog eens lekker met coole moves!

Opmerkelijke pics iig van de masterchief.. ik wist alleen niet dat ie goed in hand to hand combat was ;)
Bomba

Post by Bomba » Tue Oct 18, 2005 16:52

Dat is geen Master Chief...
Gungrave

Post by Gungrave » Tue Oct 18, 2005 17:24

Het is zelfs een vrouwelijke versie van Master Chief oid ;)
Perkunas

Post by Perkunas » Tue Oct 18, 2005 18:33

Itagaki is evengoed fan van games zoals Pikmin hoor, hoewel zijn voorkeur voor het actiegenre goed gedocumenteerd is. :)

Wat deze 'move' betreft, ik vind het persoonlijk niet echt passen, net zoals ik Shadowman in deel twee niet vond kunnen. Maar goed, als je een Zack hebt met allerlei soorten teletubbie outfits, dan kan dit nog door de beugel... ;)
R-Type

Post by R-Type » Tue Oct 18, 2005 18:37

Van mij hoeven deze gimmicks niet, Link, Spawn en Hei.. ze hadden allen iets gemeen; ze waren crap.

Maar Itagaki druist wel vaker tegen japanse idealisme in, zo heeft ie een zwak voor het Amerikaanse Microsoft en de Xbox. Verbaasd me dus ook niet dat ie van westerse games houd.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Oct 18, 2005 18:39

Ik zie het een beetje als een pact tussen de meest populaire games in het Oosten en Westen. DOA is de reden waarom men in Japan uberhaupt weet dat de Xbox bestaat, Halo in het Westen is bekend. Als het in de game past, waarom niet?
Link paste totaal niet in Soul Calibur trouwens, maar goed...
Perkunas

Post by Perkunas » Tue Oct 18, 2005 19:48

Ken wrote:Ik zie het een beetje als een pact tussen de meest populaire games in het Oosten en Westen. DOA is de reden waarom men in Japan uberhaupt weet dat de Xbox bestaat, Halo in het Westen is bekend. Als het in de game past, waarom niet?
Link paste totaal niet in Soul Calibur trouwens, maar goed...


5 van de 6 best verkochte Japanse games zijn afkomstig van Team Ninja, de overige is Halo. Die verkocht goed, wat je goed kan noemen op Xbox in Japan weliswaar. ;p
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Tue Oct 18, 2005 20:07

Het gaat om Spartan-458, een vrouwelijke versie van Master Chief. Houd erg van de Dead or Alive serie, maar dit Halo karakter past net zo bij DOA als Omega en Tengu, niet dus. Tot nu toe ging ik in elke Dead or Alive game ervoor om alles te unlocken (dus ook de 150+ costumes in DOAU, wat gelukt is uiteraard), maar of ik dit karakter wil unlocken.... Denk het niet eigenlijk, het lijkt mij enorm nep... Komt trouwens ook een Halo level in DOA4.
Perkunas

Post by Perkunas » Tue Oct 18, 2005 20:39

Wie weet is de échte Master Chief wel een vrouw met stemvervormer (om niet op te vallen tussen de mannelijke collega's)... Wat zou het Amerikaanse publiek geshockeerd zijn. :)
Dem.

Post by Dem. » Thu Oct 20, 2005 10:34

Was erg teleurgesteld toen ik hoorde dat het idd om een vrouwelijke spartan ging... Ik wou die negro, hij kickt ass en past in DoA...
Arno

Post by Arno » Fri Oct 21, 2005 19:01

Het is wel degelijk MC:

http://www.xboxworld.nl/news/7426/
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 07:49

Of het nu wel of geen Master Chief is, dit is gewoon fout. Ik had nooit verwacht dat Itagaki iets als dit zou toestaan. Hij praat altijd alsof zijn games de beste zijn. Waarom komt er dan een extra character uit Halo in DoA4.

De extra characters in Soul Calibur 2 was voor mij één van de redenen dat ik het spel niet kocht en nu zit ik erg te twijfelen of ik dit spel wel moet kopen (als ik de 360 ooit ga kopen). Want waarom vind Tecmo het nodig om een Halo character in DoA4 te proppen? Om het spel extra aantrekkelijk te maken? Dat vertelt mij alleen maar dat het spel niet goed genoeg is en dan hoef ik hem niet.

ps die Halo level ziet er verschikkelijk uit. Die komt denk ik rechtstreeks uit Halo 2.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 08:14

Misschien is het wel een soort sarcastische knipoog naar Namco? :wink:
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sat Oct 22, 2005 09:12

Ik snap ook niet waarom iedereen zich er druk om kan maken. Kennelijk hebben sommige mensen hier in het echte leven een te hoge bloeddruk. Who gives a fuck dat MC erin zit? Damn 'dan koop ik het spel niet'. Fijn. Doe dat maar, er zullen zat andere mensen die het spel wel zullen kopen, en nooit de MC zullen kiezen. Die zullen wel genieten van de andere characters, terwijl jij fijn mag toekijken hoe iedereen lol heeft. Persoonlijk kan het me geen reet schelen. Al zetten ze een kiesbare prullenbak of verharde stronthoop als extra character, ik kan er alleen maar om lachen.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 09:26

Het is alsof Tecmo vind dat ze een character uit Halo nodig hebben om het spel te kunnen verkopen. Is het spel niet goed genoeg? I dunno. Ik zat sowiezo al te twijfelen over dit spel (graphics zijn matig).

Na twee en half jaar ben ik nog steeds niet uitgekeken op Virtua Fighter 4 Evolution dus als ik zin heb om een beat ‘em up te spelen zal ik wel wat anders doen dan kijken hoe iemand DoA4 speelt.
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sat Oct 22, 2005 09:32

Ooit aan gedacht over het feit dat sommige developers fan zijn van andere games, en daarom verwijzingen stoppen in hun games? De Xbox loopt sowieso niet snazzy in Azie, dus dat verhaal gaat ook niet op.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 09:35

Het is altijd makkelijk om te zeggen: dan koop je de game toch niet...

Zo kun je eigenlijk elke discussie wel afdoen en is elk forum overbodig nietwaar?
Neemt niet weg dat je een aparte smaak blijft houden als het aankomt op bepaalde games Akira en niet iedereen (zeg maar gerust 99%) het daar mee eens is.
Neemt niet weg dat ik je dedication alleen maar kan respecteren...ik denk dat Itagaki het doet omdat men het niet verwacht en er wordt over gesproken, dat is toch uiteindelijk wat ze voor ogen hebben. Het is echt een apart figuur, maar in de anderhalf uur dat ik met hem heb zitten praten heb ik wel erg veel waardering voor zijn manier van denken gekregen. Zoals ik al in de openingspost zei vind hij zelf Halo een van de beste games van deze generatie en hij doet gewoon waar hij zin in heeft. Zouden meer mensen in deze business moeten doen.
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 09:40

Ten eerste zeg ik niet dat het zo is maar dat het zo lijkt. En noem mij eens wat games waarin verwijzingen zitten van een ander spel van een andere developer op de zelfde schaal als in DoA4. Dit is Tecmo hier, Itagaki is altijd zo trots op zijn spellen en dan een vreemde character erin gooien? Ik vind het vreemd.

En dat de Xbox niet "snazzy" loopt in Azië heeft hier echt helemaal niks mee te maken. Het is dan juist omgekeerd. Halo is populair hier in het westen, dus dan zou het juist helpen.
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sat Oct 22, 2005 09:43

Andere verwijzingen.:

* Asterix & Obelix XXL 2 (alle games)
* Metal Gear Solid 3 (Sam Fisher / James Bond)

Ik ben hard aan het pijnigen, zit op het randje van m'n tong. Kan even niet op de rest komen (voor nu..)
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 09:50

Heb MGS3 nooit gespeeld (niet mijn ding). Maar is Sam Fisher of James Bond speelbaar in MGS3? Pas dan zou het een beetje een eerlijke vergelijking zijn.

Maare, dit is Team Ninja. Itagaki zei ooit in een interview (volgens mij over DOAU) dat hij Tecmo zou verlaten als een Team Ninja spel op 30 fps zou draaien. Dat terwijl een spel als Dead or Alive niet echt veel uit zou maken. De DOA spellen zijn traag en de gameplay is gewoon slecht (in DoA4 is het qua snelheid nu veel beter en waarschijnlijk ook met de gameplay). Dit zegt dat hij gewoon kieskeurig is en dat hij zijn spellen perfect wil hebben. Hoe kan een spel perfect zijn als je een vreemde character er in gooit die er TOAAL niet in past?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 22, 2005 09:51

Ken wrote:Het is echt een apart figuur

Akira wrote: Ik vind het vreemd.

Misschien is dat wel het juiste antwoord op de hele kwestie?
Je moet denk ik geen logica hierachter zoeken...
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sat Oct 22, 2005 10:01

Precies. Gewoon je verstand op nul en er om lachen.
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Akira

Post by Akira » Sat Oct 22, 2005 10:05

Dat is niet de reden dat ik games speel.
Post Reply