Je top 3 favo games aller tijden NOSTALGIA ENTERS

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
DNL
Active Level:
Active Level:

Je top 3 favo games aller tijden NOSTALGIA ENTERS

Post by DNL » Mon Jun 30, 2008 20:39

Heb sinds jaren weer eens een game ost opgezet en de nostalgie begint! Wat zijn je top 3 favorite games aller tijden en waarom? Ik zal beginnen:

1. Chrono Trigger
Meesterwerk van een game...zogenoemde dream team van square zit hier achter. Ik kocht back in the days altijd de NMS (nintendo magazine system, engels blad) waar ook japanse imports in stonden. Toen ik de augustus issue zag met chrono trigger erin, was ik verkocht...heb maanden die 12 bladzijden bekeken. Toen de game eenmaal uitkwam op usa import, meteen gekocht en spelen maar! De game opening gaf me gewoon de rillingen, zo goed was het! De muziek, graphics, verhaal etc. etc. alles schreeuwt meesterwerk! Never will there be a game like chrono trigger!

2. Final Fantasy 6
Kocht de game in 1995 toen ik in New York was. De hele zomer platgespeeld! Ik kon alle namen van items/wapens zelfs uit mn hoofd haha. Anyway, zeer grote game net als CT, fantastisch! De muziek alleen al geeft me die fijne herinneringen van tijden zonder zorgen...

3. Xenogears
Bij deze game klopte ook gewoon alles...ik bleef maar hopen dat de game niet zou eindigen! Mooiste verhaal in in game, period. Disc 2 is mijn favo stuk! Dit is ook een van de weinige games die me rillingen gaf tijdens het spelen...never will I forget!

Heb gelukkig nog saves op de cartridges en de memorycards van de mooiste stukjes in bovengenoemde games, de muziek op ost is ook weer mooi om te horen na al die jaren...

Zo, dat was het dan...mijn favoriete games aller tijden zijn van 1994, 1995 en 1998...we beginnen oud te worden jongens! :(
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Jul 01, 2008 22:37

Ik heb eens rustig een middagje nagedacht en kom op dit moment op de volgende titels. Console en arcade even gescheiden, is niet met elkaar te vergelijken. Natuurlijk zijn er tientallen andere games die het eigenlijk ook verdienen, maar dit is toch het eerste wat in me opkomt.

1. Super Mario 64 - 1996

Nog steeds onovertroffen in zijn soort.

2. Resident Evil 2 - 1996

De mooiste jaren wat mij betreft waarin een compleet nieuw genre het leven in werd geblazen en het wederom tot op de dag niet in kon worden overtroffen.

3. Shenmue - 1999

Ik kan me niet heugen dat ik zo blown away was met een titel, zette de Dreamcast definitief op de kaart voor de echte gamer en zal altijd uniek in zijn soort blijven.

Arcade

1. Capcom vs SNK 2 - 2001

Misschien heeft SSF2X meer nostalgie, maar het succesvol samenbrengen van 2 werelden met als gevolgd dat het nog steeds in de Japanse arcade wordt gespeeld zegt voldoende. Kon het nooit laten even een potje te doen toen ik nog in Tokio woonde, gewoon de shit.

2. Ketsui - 2002

Een meesterwerk, misschien wel het beste voorbeeld van 'practice makes perfect' en al zal ik nooit de game helemaal beheersen, het is altijd een feestje om de game aan te knallen. Veel te weinig gedaan de laatste tijd.
CAVE is zonder enige twijfel het meest onderschatte en ondergewaardeerde bedrijf in de business.

3. Samurai Spirits 2 - 1994

Omdat een lijst als deze onder geen enkel beding kan worden opgesteld zonder SNK game....Meersterwerk.
ZiEk
Active Level:
Active Level:

Post by ZiEk » Wed Jul 02, 2008 14:36

Lastigg.

Street Fighter 2: Deze game was in elke arcadehal, cafe's, disco's en bleef er voor veel jaren staan. Teveel plezier met het beaten van mensen die me kwamen uitdagen. Later nog lekker op de snes en nog een zooitje niuewe versies die het levend houden.

Secret of Mana: Vol met actie en rpg goodness, deze heb ik wel 3 weken lang gehuurd om uitespelen met multiplayer en vrienden. AL die wapens, magicz en upgrades zijn echt super. En om het uitespelen was echt vet. MOet het nog eens doen zoveel plezier van gehad.

ERr zijn nog teveel goede games over om een leuke derde te maken.

Samurai Spirits 2 zou ook wel een goede zijn voor dezelfde reden + goede sfeer, mooie art, top charas en everything nice.
Image
Gameholic

Post by Gameholic » Sun Jul 06, 2008 17:14

Ik heb er ook eens goed over na gedacht ..

1. Super Mario 64 (N64)

Ken said it .. meesterwerkje wat destijds een enorme impact op mij had en mij weer helemaal into gaming trok

2. Sonic the Hedgehog (MD)

Dit was voor mij de ultieme platformer .. de eerste keer een ander bedrijf dan Nintendo mij kon plezieren..

3. Rez (DC/PS2)

Voor mij de ultieme titel om weg te dromen en om te genieten van die keiharde beats.

Arcade

1. Time Crisis 2

Hier heb ik echt honderden euro's in gestopt. Als ik er eentje tegenkom in Zuid-Afrika of Spanje dan speel ik de game altijd weer even uit

2. Outrun 2

Voor mij een heerlijke racer maar de bekende deuntjes en kleurrijke omgevingen. Owja en het gezeur van je digitale vriendin is ook memorabel :)

3. Jambo Safari

Een relatief onbekende Sega-game, waar je een ranger speelt in Afrika en je doel is om zoveel mogelijk beesten (lees de big five) te vangen. Pittig titeltje maar ow zo leuk. Jammer dat de DC nooit een port heeft gehad.
ckong

Post by ckong » Sun Jul 06, 2008 22:54

Leuke topic :D

Onbetwist op nummer 1: Phoenix (Arcade - 1980).

Dit was mijn eerste video game (behoudens Pong thuis op de TV) die ik speelde. Ik kan me nog herinneren dat ik urenlang in een café stond om deze game te spelen, of om mee te kijken hoe goed (of slecht) mijn vrienden speelden. Ik was er vrij goed in, al zeg ik het zelf, maar wel ten koste van ontelbare kwartjes en guldens. Het is qua gameplay zeker niet de beste game ooit, maar hij blijft voor mij altijd de favoriet. Het café bestaat nog steeds, maar het is nu een koffieshop geworden.

En dan (gedeeld) op 2: Crazy Kong (Arcade 1981) en Galaga (Arcade 1981).

Howel ik deze twee games ook speelde toen ze uitkwamen, begon ik ze pas echt te waarderen in 1999, toen ik Mame voor het eerst ontdekte. Het was geweldig, zodra ik de bijna vergeten game beelden zag en de geluiden hoorde, was ik 18 jaar terug in de tijd. Ik voelde de atmosfeer van de kroegen van lang geleden om me heen, en ik rook de lucht van sigaretten en verschraald bier. Heerlijk! Ik speel deze games, en vele anderen nog steeds met veel plezier.

Tenslotte op 3: NiGHTS into Dreams (Saturn- 1996).

Wat moet ik zeggen, een geweldige game met geweldige graphics en gameplay. De manier waarop je met de speciale controller deze game kunt spelen is prachtig. Echt een feel-good game. Ik heb ook de Ps2 re-release, maar de originele bevalt me beter.

Uiteraard zijn er veel meer goede games, maar de hierboven genoemde games hebben bij mij een speciale plaats.
R-Type

Post by R-Type » Sat Jul 19, 2008 21:26

Ik heb niet echt een top aller tijden maar games die me altijd bijbleven zijn onder meer:

Arcade:

Street fighter 2 Sinds ik die game als knuppeltje zag (try 1991) was ik verkocht. Eerder al hoorde ik mijn bro en wat maten van hem er steeds over, zij zagen en speelden de game wel eens op bepaalde plaatsen. Maar ik moest het dus doen met hun verhalen en soms wat pics van een blad die ze hadden.

Anyway, op een dag was ik op een camping nabij Zuidlaren, en we gingen het dorp in voor de bekende markt. En ja hoor daar stonden dan een paar SF2 CE en Hyper Fighting kasten. Dat zag er zó gruwelijk uit... je kent het wel, minuten lang de attract bekijken. Vanaf dat moment was ik eigenlijk SF fan. Niet veel later kreeg de snackbar bij ons in de wijk de kast van de oude World Warrior!!! Daar ging mijn zakgeld dus. Geweldig gewoon.

Tekken 3: In het begin van 1997 kreeg onze Arcade Tekken 3 al. Ik heb de game ongeveer tot aan de PSX release in fall 98 gespeeld. En merkte ook het verschil met de PAL versie op, ik was gewoonweg teleurgesteld met wat ik op mijn console speelde. Ik kende immers de coin op zowat uit mijn hoofd. Teruggebracht, chip door iemand laten zetten en de import meegenomen bij Dimension Plus. Easy.

Daytona 2: gewoon briljant. Die visuals, snelheid... echt een focking gruwelijke racer. Waarschijnlijk mijn all time favoriete racegame.

Console:

FFVII: Vond de game eigenlijk vanaf de eerste seconde geniaal en het deed wat weinig andere games lukt; het bleef op een constant hoog niveau. Verveelde me echt geen moment. De eerste keer deed ik er 90 uur over.

Soul Calibur Toen ik dit zag ging ik bijna knockout. Nog steeds de beste 3d fighter op de markt imo. Dat zegt wat.

Shenmue Dit was een game die moeilijk te beschrijven is. Ik was hyped door alle footage die in 1999 in alle magazines stond en toen ik het uiteindelijk in mijn console deed zag ik visuals en merkte ik een sfeer op die zijn weerga niet kenden. Uiteindelijk kun je zeggen dat de game best wel limited, langzaam en wat lomp qua gameplay is. Maar een betere sfeer ben ik nog niet tegengekomen.

Eervolle vermeldingen gaan ook naar de rits 1st gen Neo Geo games als Fatal Fury en Shodown die ik ook veel in de Arcade speelde. Sindsdien was ik ook Neo Geo volger en uiteindelijk heb ik dan mijn droom verwezenlijkt en als oudere vent een AES gekocht (helaas kon ik me dat in die glorytijden niet veroorloven).
Grimlock

Re: Je top 3 favo games aller tijden NOSTALGIA ENTERS

Post by Grimlock » Fri Aug 15, 2008 11:25

DNL wrote:Heb sinds jaren weer eens een game ost opgezet en de nostalgie begint! Wat zijn je top 3 favorite games aller tijden en waarom? Ik zal beginnen:

Zo, dat was het dan...mijn favoriete games aller tijden zijn van 1994, 1995 en 1998...we beginnen oud te worden jongens! :(

Ik ben 35 jaar en ben van de oude generatie van de Colecovision en de Commodore 64.

1. Donkey Kong Junior [Colecovision versie]
Was mijn eerste spel en ben nog steeds verslaafd eraan toen ik 9 jaar was in 1982. Het is bijna arcade perfect en het is meesterlijk om te zien dat mario de slechterik is.

2. Secret of Monkey Island [AMIGA versie]
De beste avonturenspel ooit en tevens de beste versie op de AMIGA. En veel beter dan de PC versie qua geluid. Heb het spel tientallen keren uitgespeeld en nog steeds leuk om weer te spelen.

3. Final Fantasy VIII [Playstation versie]
De beste RPG spel die ik ooit heb gespeeld en veel beter dan FF VII. En ik heb mooie herinneringen vanwege mijn vrouw die niet weg was te krijgen. Wat mis ik die tijd samen spelen met mijn vrouw. Nu wil ze alleen met mijn lichaam spelen en bijna elke dag winkelen en nog eens winkelen.
DNL
Active Level:
Active Level:

Re: Je top 3 favo games aller tijden NOSTALGIA ENTERS

Post by DNL » Fri Aug 15, 2008 16:15

Grimlock wrote:
DNL wrote:Heb sinds jaren weer eens een game ost opgezet en de nostalgie begint! Wat zijn je top 3 favorite games aller tijden en waarom? Ik zal beginnen:

3. Final Fantasy VIII [Playstation versie]
De beste RPG spel die ik ooit heb gespeeld en veel beter dan FF VII. En ik heb mooie herinneringen vanwege mijn vrouw die niet weg was te krijgen. Wat mis ik die tijd samen spelen met mijn vrouw. Nu wil ze alleen met mijn lichaam spelen en bijna elke dag winkelen en nog eens winkelen.

:lol: :lol: :lol:
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Post Reply