Resident Evil 5

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Ken
Active Level:
Active Level:

Resident Evil 5

Post by Ken » Sun Jun 01, 2008 18:45

Nieuwe trailer. Hou maar op, te gruwelijk.

http://www.ps3fanboy.com/2008/05/31/cha ... 5-trailer/
DNL
Active Level:
Active Level:

Post by DNL » Sun Jun 01, 2008 20:50

ziet er zeer strak uit, maar ik moet zeggen dat ik de setting van deel 4 vele malen beter vond. especially het kasteel, zo vet gemaakt allemaal. RE4 is zeker 1 van mn favo games.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
R-Type

Post by R-Type » Sun Jun 01, 2008 20:57

Dit wordt voor mij de game van deze generatie. Al voordat de eerste trailer er was heb ik dit idee.

Deze chaotische settings in donker Afrika vind ik helemaal te gek.
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Jun 02, 2008 10:30

Hele vette shit. Eerlijk gezegd vind ik juist deze Afrikaanse setting heel erg tof. Zeker die zonnige maar ongure settings.

Wordt er duidelijk eentje om naar uit te kijken...
Peet1979

Post by Peet1979 » Wed Jun 04, 2008 21:08

Dit is echt een van de weinige games, misschien wel de enige, waar ik ECHT naar uit kijk!

DAMN, dit wordt echt een vet spel! :shock:
almighty

Post by almighty » Thu Aug 21, 2008 23:14

R-Type

Post by R-Type » Fri Aug 22, 2008 11:58

Hier is part 2

http://www.gametrailers.com/player/38909.html

Dit is te gruwelijk voor woorden.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Fri Aug 22, 2008 19:20

Ziet er heel goed uit kijk enorm uit naar deze game.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sat Aug 23, 2008 12:02

Kikke hoor, beetje Zero meets 4.
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 28, 2008 00:42

Iemand de demo al gespeeld?

Eerst zag ik op tegen de offline co-op, maar fuck it man, die shit verneukt helemaal niets. Het is zo intens en chaotisch, ik was blij dat ik een hulpje had. En haar via de schouders een muurtje optillen is ook gewoon cool. Ze doet gewoon goed mee, gaat goed uit de weg. Co-op is nog minder ergerlijk als in Gears 1. En in die game stoorde het me al bijna niet.

Man man man wat een chaos. Zo 20 van die losgeslagen gekken die op je af stormen. Hoezo RE is niet meer scary? Zomaar een mes in je nek is lekker zeker...

Dit wordt gewoon de wreedste game van 2009 tenzij er een andere game komt die alles doet verstommen.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Tue Jan 27, 2009 23:42

De demo is uit, vanavond zelf gespeeld na twee weken terug al bij Psykick te hebben zien draaien. Graphics zijn nice, maar niet groundbreaking.
Grootste probleem met Resident Evil 5 lijkt tot dusverre dat het geen Resident Evil game is.

Resident Evil is voor mij door een stille gang wandelen, hopend dat er geen zombie uit de kast komt gestormd. Om de zombie heenrennen omdat je beter je ammo nu kunt bewaren, kortom Survival horror.

Resi 5 past meer in het straatje van Gears of War, gewoon een slugfest.
Wat je voor een slugfest echter nodig hebt om alle negerts van je af te kunnen slaan is snelle gameplay a la Left 4 Dead en dat is waar Resident Evil 5 gewoon tekort komt en niet meer van deze tijd is.

Deel 4 werkte zo nog omdat het t.o.v. Code Veronica compleet anders was en er niet teveel characters tegelijk op het scherm waren.

Kan nog wel even zo doorgaan, maar de definitieve versie zal uitsluitsel geven of het bovenstaande klopt, maar tot nu toe absoluut de tegenvaller van deze generatie games.
R2-2D
Active Level:
Active Level:

Post by R2-2D » Wed Jan 28, 2009 08:56

Resident Evil is voor mij door een stille gang wandelen, hopend dat er geen zombie uit de kast komt gestormd. Om de zombie heenrennen omdat je beter je ammo nu kunt bewaren, kortom Survival horror.

Dit had deel 4 ook al niet meer , en is voor mij het beste deel tot nu toe.
Capcom heeft ook al gemeld dat de besturing nog enigzins aangepast ging worden , zodat je kon rennen en schieten tegelijk. Ik heb er het volste vertrouwen in.
Ratson
Active Level:
Active Level:

Post by Ratson » Wed Jan 28, 2009 09:51

R2-2D wrote:

Dit had deel 4 ook al niet meer , en is voor mij het beste deel tot nu toe.
Capcom heeft ook al gemeld dat de besturing nog enigzins aangepast ging worden , zodat je kon rennen en schieten tegelijk. Ik heb er het volste vertrouwen in.

100% mee eens,Ik kijk echt uit naar deze game en ik ben best wel een verstokte oldschoolgamer maar RE5 ziet er echt gruwelijk uit.
Ik denk dat ik 4 nog maar effe ga spelen,is door omstandigheden nooit uitgespeeld :oops:
Neo-Geo.com: MAN THE FUCK UP!
Mildoe
Active Level:
Active Level:

Post by Mildoe » Wed Jan 28, 2009 12:16

Waarschijnlijk past RE4 en 5 niet meer in het hokje survival horror. Het is meer actie geworden.

Maar ik ben persoonlijk wel blij met deze ontwikkeling. RE4 was gewoon zo een toffe game. Re5 zal voor mij wel een toffe game worden.

Misschien dat Capcom beter een spin off had kunnen maken van Re4 (en 5 dan ook) in de vorm van een nieuwe IP. (Zoals Devil May Cry eigenlijk ook een soort van RE was...)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Wed Jan 28, 2009 12:48

Ik heb de demo gespeeld en vond de controls echt ruk. Ik vind de schietbesturing te traag voor de snelheid van de game. De zombies, etc allemaal vet maar de controls verneuken het voor mij persoonlijk echt hard. Ga de game dan ook zeker niet halen.
Psykick
Active Level:
Active Level:

Post by Psykick » Wed Jan 28, 2009 13:44

Baki wrote:Ik heb de demo gespeeld en vond de controls echt ruk. Ik vind de schietbesturing te traag voor de snelheid van de game. De zombies, etc allemaal vet maar de controls verneuken het voor mij persoonlijk echt hard. Ga de game dan ook zeker niet halen.

Lsat dat ff duidelijk wezen hehe
goatboy

Post by goatboy » Wed Jan 28, 2009 13:47

Btw. Bij alle Resident Evil games waren de control een beetje 'limited' toch. Het leuke hieraan is dat je in heerlijke paniek situaties terecht kunt komen. This is what RE is all about.

Vondt persoonlijk RE4 absoluut top. Dus 5 met vette gfx en coole storyline klinkt goed. (Heb de demo nog niet gespeeld trouwens)
R-Type

Post by R-Type » Mon Feb 02, 2009 21:06

Inderdaad, ik zie deze game als een RE en vind hem daarom erg goed. Lopen en schieten zou de essentie weghalen, nu zit je constant in de stress. Vooral als toch net iets te overmoedig bent tegen onze chainsaw vriend. Ik kreeg er weer een typisch RE gevoel bij. Wel moet ik zeggen dat de game nu een stuk minder indruk maakt dan RE4 in 2004 deed, van het springen door ramen enzo kijk ik niet meer op.

RE5 is voor mij nog steeds een day one.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Wed Feb 04, 2009 18:40

Mede doordat RE 4 zo goed was qua gameplay ga ik ook voor Resident Evil 5. Heb RE 4 met veel plezier een paar keer uitgespeeld en nu deze ook co-op heeft lijkt het me helemaal geweldig.
R-Type

Post by R-Type » Fri Mar 13, 2009 14:02

Heb eigenlijk een beetje een Meh gevoel bij deze game. Wat dat betreft moet ik de criticasters gelijk geven.

Ben er zo goed als doorheen en no way dat ie zo goed is als RE4. Hell fucking no. Leveldesign is minder, graphics zijn minder indrukwekkend in de tijdgeest gezien. Het oude Menu was uiteindelijk beter, deze is in het begin nog wel ok maar wordt HEEL irritant als je vordert. Het kopen en upgraden van wapens kan alleen voor en na een chapter.

De game is voor co-op gemaakt. Solo is ie niet half zo leuk. Op veteran GAAT je AI hulpje dood. Dus je moet wel op Normal als je geen vrienden hebt. En ook als je AI bijvoorbeeld vijanden moet doden terwijl jij rijdt, kan het voorkomen dat haar ammo voortijdig op is en kun je NIET wisselen. Je moet terug, uitstappen en het itemmenu in. En weer terug.

De bossfights zijn gemaakt voor co-op, en oersaai in je eentje. Geen enkele is zo vet als de RE4 bosses. Ik vond ze gewoonweg saai, en makkelijk. Ze doen weinig schade.

RE5 is de minste RE uit de main series, minder dan Zero imo. Dat kwam voor mij wel als een klap bij heldere hemel, maar het sloop er al een beetje in toen co-op werd aangekondigd enzo. Ik had het eigenlijk wel kunnen weten, dat ie als RE zou gaan falen. Maar ik had tenminste wel wat meer briljante of epische momenten verwacht en die zijn er nauwelijks.
almighty

Post by almighty » Sat Mar 14, 2009 17:59

Deze game is zeker een van de minste van de RE reeks, maar wel een hele leuke game.
Zit nu in het moeras gedeelte en ziet er allemaal erg gelikt uit.
Kan de game eigenlijk moeilijk loslaten en ben ook bang dat ik vandaag/morgen de game zal uitspelen, want echt moeilijk is hij niet.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Wed Mar 18, 2009 21:46

Ik vind het toch wel een hele leuke game, misshien lijkt het net wat teveel op RE 4, maar goed we kunnen ook niet alles hebben. Inderdaad ben nog niet zo ver maar het is tot zover makkelijker nu al dan de eerste levels van RE 4, vooral de bosses die ik heb gehad waren niet echt heel erg moeilijk.
almighty

Post by almighty » Thu Mar 19, 2009 18:10

Helaas uitgespeeld en was meer een goede actie game dan een vette horror.Maar prima vermaakt met deze game hoewel hij wel vrij simpel is.
Nu maar begonnen met Sillent Hill 8)
Redneck

Post by Redneck » Mon Mar 23, 2009 17:57

whehehehe, hier hetzelfde, nadat we res.evil 5 uit hebben gespeeld en lichtelijk teleurgesteld waren omdat het gewoonweg niet eng was, ga ik ook met silent hill beginnen, homecoming bedoel je toch?
R-Type

Post by R-Type » Mon Mar 23, 2009 18:17

Homecoming is ook niet alles. Wel enger dan RE5 maar heeft een beat em up combat engine waardoor je alle monsters gewoon de tering kunt slaan.

SH PsOne classics, ja, dat is survival horror op zijn best. Ga hem denk ik downloaden voor die 2 knaken.

Siren Blood Curse is dat ook, vooral die chapters met dat kleine meisje.

RE5 ligt hier maar, ik ga hem denk ik ruilen. 1e RE ooit die ik weg doe. Zit te denken aan Red alert Ps3 lol, vond de demo super tof.
Last edited by R-Type on Mon Mar 23, 2009 18:18, edited 2 times in total.
Post Reply