GamesTM, Gamez magazine, what's the deal

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

GamesTM, Gamez magazine, what's the deal

Post by Ken » Fri Apr 04, 2008 10:00

Ondanks het feit dat magazines steeds minder verkopen en eigenlijk gedoemd zijn te mislukken brengt Gamez.nl zijn eigen magazine (niet maandelijks, maar toch) en zag ik gisteren opeens een Nederlandse GamesTM liggen. Het is gewoon de vertaling van de Engelse broer en dat is ook wel te merken. Het zijn geen liefhebbers die het schrijven, maar vertalers en dat lees je gewoon. Wat is het toch met games magazines, ze weigeren maar van de aardbodem te verdwijnen, of zijn het toch laatste stuiptrekkingen?
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Fri Apr 04, 2008 10:50

het is een combinatie van glossy papier, een gratis cd/dvd en de lucht van een vers blad dat mensen toch doet besluiten ze te kopen.

Helaas zijn die bladen alleen te betalen met een hoop reclame en irriteert iedereen zich daar uiteindelijk weer aan, tevens aan een leipe schrijfstijl omdat de sponsor bepaalde dingen wil zien.
ik had nog wat ouwe bladen liggen thuis en die keek ik toch regelmatig wel in. niet dat het spel opeens beter werd ofzo, geen diee wat het was.
heb van de week wel afscheid genomen van de mooie WORLD OF DOS cd
die ik kreeg bij een blad.....

hoe zit het trouwens met bladen in het buitenland Ken, is dat ook stervende?
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Apr 04, 2008 10:56

Ik kan alleen maar zeggen dat ik door de jaren heen steeds minder gamesmagazines heb voorbij zien komen. Vroeger had je voor iedere console meerdere bladen, nu is het volgens mij alleen Famitsu wat weet te overleven.

Het verhaal in de USA weten we denk ik allemaal wel, waar je vroeger zelfs twee keer per maand een EGM had. Las ook ergens dat CVG weer als vanouds een magazine gaat uitbrengen?
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Apr 04, 2008 15:14

Famtisu en de Edge vind ik leuke bladen. De rest hoeft van mij niet zo.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Apr 04, 2008 15:24

Edge lees ik ook niet meer, de GamesTM Engelse versie is het enige blad wat nog de moeite waard is.
R-Type

Post by R-Type » Fri Apr 04, 2008 17:20

Dit is toevallig. Ik zag gisteren de NL Games TM, heb hem gekocht en wilde er een topic over maken.

Zelf ben ik tevreden, ik ben me ervan bewust dat dit gewoon een vertaling is, maar wel een vertaling van een uitstekend magazine. Hij is 3x zo goedkoop als de Engelse editie, dat is eigenlijk de enige reden dat ik voor de Nederlandse uitgave koos.

Ik bedoel, leg dit naast de Power Unlimited en schaterlach? Welke fucking gestoorde psychopaat koopt nog de PU als je voor ongeveer die prijs een Games TM of GMR (vind ik zelf wel ok) kunt halen? Het verschil in kwaliteit is schrikbarend.

Maar goed, het niveau van gamesbladen vergeleken met vroeger... ja dat is niet te vergelijken. Scoor een oude Sega Saturn Magazine, CVG (1998 bijv) en PSM 100% independent (deze http://i6.ebayimg.com/01/i/000/b0/e1/42fd_1.JPG) en vergelijk dat met het aanbod van nu. Beter nog, pak EGM'S van toen en nu. Dat blad is pas diep gezonken zeg...

Die 2e EGM was trouwens een soort van tips magazine, het heette EGM2 en later Expert Gamer maar nu met internetguides zijn die bladen redelijk kansloos.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Apr 05, 2008 00:10

Neem een abo op retrogamer, vet blad met veel info over alles wat retro is.
User avatar
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:
Posts: 617
Joined: Sun Sep 18, 2005 16:10

Post by ZeMMiK » Fri Apr 11, 2008 18:33

Ik neem ook in gedachte dat het een vertaling is.
Ik kan mij niet voorstellen dat dit blad 4 euro blijft kosten,
tering wat is die dik zeg!!
Ben er nu wel tevreden over, zeker als je het vergelijkt met de PU.
Er wordt tenminste niet uitvoerig de perstrips beschreven, en hoe dronken iemand was daarvan etc etc.
R-Type

Post by R-Type » Fri Apr 11, 2008 19:24

Hij wordt ong 5-6 euro.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Apr 11, 2008 23:40

Vandaag Gamez gekocht en echt niet omdat ik nog steeds nauwe banden met die gasten heb, maar ik vind het echt een leuk blad geworden.
Jer0en

Post by Jer0en » Sat Apr 12, 2008 15:03

Ik las voorheen vaak games bladen maar ben ik echt op een gegeven moment mee gestopt. Ik werd gewoon geirriteerd van het feit dat die mensen soms niet eens weten waar ze over schrijven. Met als voorbeeld een review van de game Shin megami tensei lucifers call. "we hebben het begin van de game gespeeld en die was niet leuk." hoppa, de game wordt gerate met een 6..... Daar komt bij dat die bladen zoals al gezegd gevuld staan met allerlei reclame en niet al te beste games vaak worden de hemel ingeprezen worden wegens een sponsor.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Apr 12, 2008 15:28

R E T R O G A M E R !!! ;)
Gameholic

Post by Gameholic » Mon Apr 14, 2008 12:50

Retrogamer is voor mij ook het beste blad momenteel...

Toch lees ik met plezier de Nederlandse bladen erbij hoor zoals de PU, GMR en N-Gamer. Met name omdat zeker de PU gewoon lollig is en makkelijk wegleest. Voor een Retrogamer trek ik echt 2 weken uit om deze helemaal uit te pluizen.

Ik zal eens kijken vandaag in de supermarkt naar Gamez, of het wat is.
Jer0en

Post by Jer0en » Mon Apr 14, 2008 14:02

Ik ga binnenkort maar eens even Retrogamer ergens kopen. Ik ben wel benieuwd naar het blad.
R-Type

Post by R-Type » Tue Apr 15, 2008 21:17

Ken wrote:Ik kan alleen maar zeggen dat ik door de jaren heen steeds minder gamesmagazines heb voorbij zien komen. Vroeger had je voor iedere console meerdere bladen, nu is het volgens mij alleen Famitsu wat weet te overleven.

Het verhaal in de USA weten we denk ik allemaal wel, waar je vroeger zelfs twee keer per maand een EGM had. Las ook ergens dat CVG weer als vanouds een magazine gaat uitbrengen?


Aan CVG heb ik erg goede herinneringen. Ik heb dat blad in mijn Engeland tijd gelezen, dit was ongeveer '98. Was ook spotgoedkoop, iets van 1 pond. Ik weet nog een Arcade special over SF Zero 3, dat was de eerste keer dat ik die game had gezien. Daarna had SSM er een helemaal godsgruwelijk artikel over (in dat Castlevania issue) en toen werd ik dus helemaal gek. Heb die bladen gelukkig nog.

Toen vond ik CVG toch wel 1 van de beste bladen around, samen met SSM. In 2000 kocht ik nog eens CVG, en dat was echt een stuk turd geworden in zo korte tijd... nog erger dan de neergang van EGM. Indrukwekkend eigenlijk...
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 15, 2008 21:50

Ik heb van het blad Gamez maar aangeschaft.. het kleine formaat is pakkend en ligt lekker in de hand. Voor de rest staan er wel enkele leuke artikelen in. De recensies zijn matig tot goed vind ik persoonlijk. Dan vind ik de GMR net een tikkeltje beter.

GamesTM zag er wel goed uit, zeker voor 3,95 (zelfde als Gamez).
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Tue Apr 15, 2008 22:40

Ik kocht vroeger de GameFan. Een blad met oa retro en onbekende en obscure jp game reviews. Helaas is het blad door een overname overleden :s Ook vond ik Superplay erg vet. Dit was een snes blad als ik me goed herinner. Goede reviews en dikke kwaliteit.
Maar voor mij zal SSM (Sega Saturn Magazine) voor altijd de beste gamesmag ooit blijven!!
Owja had ik al gezegt dat retrogamer een goede mag is ;) :P
Gameholic

Post by Gameholic » Tue Apr 15, 2008 23:26

En niet te vergeten .. DC-UK en Official Dream Magazine... beide ook heel goed!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Apr 15, 2008 23:49

De Gamefan had altijd mooie artwork op de voorkant, beetje zoals de Famitsu PS2. Erg goed blad inderdaad.
Dem.

Post by Dem. » Wed Apr 16, 2008 01:19

Ik koop heel soms nog wel 's GFW. Maar dan ook echt alleen als het om een exclusive ofzo gaat van een game die me interesseert. Rest van 't blad lees ik vaak niet eens of kijk er snel ff doorheen.

Denk dat ze wel gewoon blijven, kan me best indenken dat sommige mensen het fijn vinden om gewoon ergens zo'n ding op te pikken als ze (bijvoorbeeld) een lange vlucht ofzo tegemoet gaan. Kzou zelf eerder een boek pakken, maar goed, ik kan me het wel voorstellen.
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Apr 16, 2008 10:14

Tja laten we eerlijk zijn; een tijdschrifje lezen op de plee is toch het meest relaxte wat er is? ;)
R-Type

Post by R-Type » Wed Apr 16, 2008 21:36

Dit zou mijn lijstje zijn:

1. SSM Beste layout, beste reviews, beste arcade coverage, beste console, beste gamemag aller tijden PUNT. Beste issue? Die met Dracula X, SF Zero 3 en Radiant Silvergun!!! De saturn was stervende, maar damn! En veel Daytona 2 Battle on the Edge coverage en xclusive interviews met makers AARGHHH! Mijn favo arcade racer aller tijden. De game is nu btw alweer 10 jaar oud... ff worship tussendoor:

Image

Heil! Van het geld wat ik daar in heb gedonderd had ik allicht een Ferrari kunnen kopen.

2. Super Play. Ok, ik heb weinig met Nintendo... maar dit blad was gewoon zo focking goed!! De liefhebberij droop er net als bij SSM vanaf. En dat kinders, is de sleutel tot succes. Fuck al die wannabe recensentjes die elkaar nablaten (let maar eens op ratings, weinig zullen een game als Everybody's golf hoger dan een 8 durven te geven)...

3. PSM 100% independent, GameFan, CVG (90's).
4. EGM (tot 2002?)
5. Gamepro US (gehaat mag, vond ik zelf erg leuk), oude Edge.

Van NL bladen vond ik de Select (wie kent het nog?) het leukst. Hoewel het dus een NL blad uit 99/2000 was, hadden ze ook nog oa Neogeo coverage.
Post Reply