[Review] The Rumble Fish (Atomiswave)

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

[Review] The Rumble Fish (Atomiswave)

Post by legztec » Fri Oct 14, 2005 13:27

The Rumble Fish

Een veel over het hoofd gezien spel.
Omdat de aandacht voor vechtspellen toch vaak bij SNK of Capcom ligt.
Zeg nou eens eerlijk. Wie wist wie Dimps was?
Andere spellen van dimps hebben ook niet echt hoog gescoord.
Andere spellen van dimps zijn bijv. Dolphin Blue en Demolish Fist maar stiekem hebben ze ook wat bekendere.
De Dragonball Z serie op de PS2 is net als Gundam Seed op de GBA ook van ze.
Maar goed ondanks dat het spel weinig aandacht heeft gehad heeft het niet onverdiend een redelijke bekendheid gekregen.

GFX

Dit spel maakt gebruik van een technologie die wat weg heeft van 3D. De karakters hebben namelijk vector gebaseerde verbindingen genaamd: M.J.S. (Multi Joint Sprite).
Dit houdt in dat de sprites zeg maar scharnierpunten hebben waar mensen in het echt ook kunnen bewegen.
Dit geeft een beetje 3D achtige beweging maar dan toch echt 2D look.
De achtergronden zijn 3D met scherpe textures en af en toe een 2d plaatje. Het ziet er over het geheel scherp en steken niet af ten opzichte van de karakters. De artwork in de achtergronden is niet het beste wat ik gezien heb maar zeker niet slecht.
Wat het spel echter een edge geeft zijn de effecten. Nu stond eenzaam bovenaan Guilty Gear in z'n eentje als grafisch hét spel maar deze mag er wat mij betreft mooi naast komen te staan.
Alle specials en supers nemen mooie effecten met zich mee. Als je iemand goed aftuigt zie je na een rode flits dat kleren scheuren en haren los en loos gaan.
Over het geheel ziet het spel er helemaal up to date uit en steekt met kop en schouders uit boven het werk van Capcom en SNK qua technologie en alles is op hoge resolutie.

Cijfer GFX: 9


Geluid

De effect geluiden zijn zuiver en goed gekozen. De klappen klinken lekker raak.
Ook de special moves en supers hebben lekkere indicatie geluidjes.
De muziek is ook erg lekker. De gitaren klinken lekker en worden niet te veel gebruikt zoals in GG.
De sfeer is goed en de tunes hebben meestal een stevig karakter.
Erg gaaf is dan ook de remix van een klassiek nummer(welke weet ik zo niet) die je tegen de eindbaas Greed hoort.
Het geluid in het spel is dus ook een plus.

Cijfer Geluid: 8

Gameplay

De knoppen zijn net als bij Kof ingedeeld met als extra onder de E knop een dodge move.
Tijdens een dodge naar voren kan je daar nog een aanval in uitvoeren.
Je kan een dash naar voren of achteren maken door snel te dubbel naar voor of achter te bewegen.
Een vergrote sprong naar voor of achter kan uitgevoerd worden met door eerst naar beneden te drukken voor je springt.
Je kan een val herstellen door a,b,c,d in te drukken tijdens de val.
Er zijn 2 power meters. één voor je offence en één voor je defence. Door te blocken of aanvallen vullen deze meters zich.
Je kan ze gebruiken voor Rush combo's, impact breaks, jolt attacks, offencive arts, defencive arts en critical arts.
een flinke lijst aan specials/supers dus.
Tot zover niets nieuws dus.
Je hebt keuze uit characters is vrij klein, 9 zo speelbaar en 1 unlockable om precies te zijn.
Zodra je het spel begint valt het op dat de normals al heel erg goed combo's opleveren.
Ik heb nog nooit zo snel en makkelijk combo's gevonden als bij dit spel.
Daarbij ook nog eens de rush combo die elke speler heeft. De rush combo geeft je simpelweg wat meer tijd om te combineren waardoor ook combo's kunnen worden gemaakt die normaal niet zouden kunnen.
Toen ik het spel een beetje doorkreeg en de gamefaq's guide erbij had werd ik echt helemaal gek!
De combo's in dit spel vliegen je soms om de oren of voert ze zelf uit, sommige zijn echt te lang voor woorden.
Uiteindelijk komt het de gameplay wel ten goede vind ik, maar dit plus de kleine keuze aan chars... ??
Of het lang houdt hangt van je smaak af.
Er wordt namelijk ook gezegd dat er door de M.J.S. technologie de variatie in de chars klein is en ook het spel traag maakt.
Naar mijn menig valt dit wel mee maar t zijn wel verbeterpunten.
Daar om toch een redelijk punt van mij.

Cijfer gameplay: 7

Algemeen.

Alles bij elkaar opgeteld is het een bij de tijds lekker wegspelend spel met een grafisch en geluids plus.
Ik kan niet wachten op deel 2 waar de gameplay verbeterpunten mogelijk verholpen zijn.
Als je dit spel graag zou willen hebben raad ik je toch eerst te wachten op een review van deel 2. Maar intussen is het zeer vermaklijk om de halve euries hier in te gooien.


Algemeen cijfer: 8-
2d fighting rules
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Oct 15, 2005 08:53

Relaxte review man.

Game is trouwens ook al op PS2 te verkrijgen in Japan.
Heb je de RF2 al gespeeld toevallig? Die is echt bizar.
Gungrave

Post by Gungrave » Sat Oct 15, 2005 09:33

Ik zal maar even de tekst en opmaak bekijken, het spel zelf ken ik immers (nog) niet ;)
Het ziet er beter uit dan je vorige, in één keer goed met de opmaak :) De tekst zelf is ook goed, weinig foutjes te zien ^^
De screens vind ik ook goed uitgekozen, ze laten van alles een beetje zien, top! Al met al dus een goede review, keep up the good work! 8)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Oct 20, 2005 14:19

goede review. btw halve euri's worden geloof ik haast niet meer gebruikt in arcadekasten, alles is geloof ik nu al een euro In scheveningen athans en op de kermis bij ons. Helaas weet ik nog geenm ene plek die een atomiswave heeft staan en vermoedelijk zal die er ook nooit komen, dus hopelijk komt er een conversie met high rer gfx van rumble fish.
Keep on Dreaming
Post Reply