xbox 360 hd probleempjes.

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
new challenger

xbox 360 hd probleempjes.

Post by new challenger » Fri Jan 11, 2008 11:30

ik heb laatst een hd tv gekocht en vond het dus ook nodig om mijn xbox op hd aan te sluiten.
echter mijn xbox heeft de hdmi boot net gemist en moet het doen met component snoer.
nou deze heb ik dus aangesloten alleen... heb ik nog steeds het gevoel dat de spellen er niet bijster op vooruit zijn gegaan vergeleken met mijn vorige (38cm) tv'tje. behalve dat het typische uitgesmeerde beeld weg is wat je krijgt zonder hd snoer kan ik niet echt zeggen dat de graphics er op vooruit gegaan zijn. dus doe ik wat fout? is het verschil met hdmi echt zo groot? of moet ik mijn tv op hd instellen ofzoiets? :s
misschien hebben jullie nog wat tips of info want ik kom er niet aan uit.

alvast bedankt!
Rano
Active Level:
Active Level:

Post by Rano » Fri Jan 11, 2008 11:36

Ik neem aan dat je je Xbox 360 ook op 720p hebt gezet in het instellingen menu. En er zit een switch op de kabel van SDTV naar HDTV. Staat die wel goed?
new challenger

Post by new challenger » Fri Jan 11, 2008 11:52

ja ik heb de kabel op de hd gezet en mijn xbox staat op de 720 widescreen stand.
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Fri Jan 11, 2008 12:09

Het ziet er PRECIES hetzelfde uit.
Alleen wat scherper.
Sluit hem nog maar eens aan op je oude tv.
En volgens mij is het verschil tussen component en HDMI te verwaarlozen.
Het zou wel kunnen zijn dat je tv slecht overweg kan met component natuurlijk. Laat eens wat beelden zien zou ik zeggen, met close ups.
new challenger

Post by new challenger » Fri Jan 11, 2008 12:29

umh ja mijn oude ligt al bij het grof vuil in de schuur.... maar in vergelijking met mijn oude(ik heb het in het begin al vergeleken.) tv is het idd wel scherper (tekst van dead rising is nu leesbaar enzo. maar bij hetzelfde dead rising ziet de huid van frank, de mainman, er bijvoorbeeld hetzelfde uit als op mijn oude tv. nikste ongekende nieuwe details etc.
en dat vind ik zo raar het is alleen maar wat scherper geworden.
en dus heb ik zo'n beetje het gevoel dat die hdkabel alleen goed is om die typisch uitgesmeerde beelden op lcd tv's weg te werken en dus het beeld net zo scherp te krijgen als op een normale tv.
van bruut gedetailleerd beeld merk ik weinig nieuws in vergelijking met mijn ouwe tv'tje. en dat zit me wel dwars. miss wat teveel gehoopt van hd ;)

btw: mijn ouwe tv had wel 60 hz mis dat dat wat verklaart?
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Fri Jan 11, 2008 13:18

new challenger wrote:van bruut gedetailleerd beeld merk ik weinig nieuws in vergelijking met mijn ouwe tv'tje. en dat zit me wel dwars. miss wat teveel gehoopt van hd ;)

btw: mijn ouwe tv had wel 60 hz mis dat dat wat verklaart?

Staat je nieuwe tv ook op 60 Hz? Staat je xbox wel op 60 Hz?
Zou ik wel doen. Wie heeft je andere graphics beloofd?
Nu heb je rustig en scherp beeld. Voorheen had je het het vaag en onrustig.
new challenger

Post by new challenger » Fri Jan 11, 2008 16:15

nee als ik al de plaatjes zie op het net en dergelijke dan ziet het er wel wat schraal uit zeg maar op mijn tv.
maar mijn tv moet ik idd nog op 60 hz zetten geloof ik. zal ik vanavond eens eventjes proberen.
Bedankt!
ZeMMiK
Active Level:
Active Level:

Post by ZeMMiK » Fri Jan 11, 2008 21:29

het moet echt een wereld van verschil zijn hoor!!!
Je kabeltje dat in je xbox gaat moet je omschakelen naar HD en je moet in het
menu op je xbox ook 720p aanzetten, en natuurlijk alle 5 de tulpstekkers gebruiken!.
new challenger

Post by new challenger » Sat Jan 12, 2008 11:34

jup alles gechecked en op lcd/plasma etc. zit geen 60 hz volgens de handleiding??
MAAR mijn tv heb ik nu op auto hd en als ik hem van 720 naar 1080 verander etc. verandert hij mee dus aan mijn tv ligt het niet meer denk ik. in vergelijking met mijn vorige tellie is het nu idd wel scherper en gedetailleerder.(toch maar weer opniew getjeckt.) alleen veel last van alliasing omdat het nu knetterscherp is( pixelplus 2 en alles erop en eraan :mrgreen:.)
maar goed kan niet alles hebben;)
ik ging er alleen van uit dat het verschil wel groter zou zijn.
ik zal nog wat foto's proberen te maken als ik mijn fototoestel terug krijg
van me zusje :?

grs jos
d
Active Level:
Active Level:

Post by d » Sat Jan 12, 2008 17:29

En wat is resolutie van je tv?
Elke tv heeft ook veel instellingen, het kan zomaar zijn dat hij heel gek staat afgesteld waardoor je onwenselijke effecten ziet.

Gewoon experimenteren. Op een gegeven moment heb je de beste instellingen gevonden.
new challenger

Post by new challenger » Tue Jan 15, 2008 09:25

yup, ik ben nu beetje bezig met "fine-tunen" en het ziet er al wel goed uit. :D
nog bedankt voor de hulp allemaal :)
Post Reply