Xbox Live problemen, wat vinden we er van?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Rano
Active Level:
Active Level:

Xbox Live problemen, wat vinden we er van?

Post by Rano » Sun Jan 06, 2008 00:01

Elke Xbox 360 bezitter die met regelmaat online gaat (CoD4 ftw!) heeft het vast gemerkt. Xbox Live is sinds kerst slecht tot niet te gebruiken. Omdat het een betaalde dienst is, geeft MicrosSoft elke Xbox Live Gold (Silver weet ik niet zeker) gebruiker een gratis XBLA game ter compensatie.

Wat vinden jullie nou van deze problemen? Moet dit kunnen? Het is immers een uitzonderlijk drukke periode. Of heb je zoiets van, ik betaal 60 munten per jaar, ik eis dat Xbox Live het gewoon doet.
Dem.

Post by Dem. » Sun Jan 06, 2008 01:27

Er zijn echt bijna nooit problemen. Nu zijn ze er wel, en das flink kut. Maarja, wordt wel opgelost. En een gratis XBLA game vind ik wel ok.
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 01:59

Xbox Live is een waardeloze service omdat het 60 euro per jaar kost. Je zit dan alsnog met cheap ass P2P gaming op je eigen kabel waar je ook al voor lapt... Dat begon me mateloos te ergeren en de laatste keer heb ik ook niet verlengd.

Ik vind het een zwaktebod. MS kennende, zal het vast zo'n arcade game als Root Beer Tapper worden.

Jump out..
Baki
Active Level:
Active Level:

Post by Baki » Sun Jan 06, 2008 10:28

Omdat er erg veel 360's zijn verkocht deze kerstperiode en er dus ook veel mensen bij zijn gekomen op live zijn de servers overvol. Ze hadden dit misschien moeten voorkomen door voor deze periode servers bij te plaatsen en niet toen het probleem zich voor deed. Beetje dom imo. Op dit moment heb ik al bijna geen problemen meer wat aangeeft dat ms serieus met het probleem bezig is. Die gratis arcade game is een aardige compensatie en ook zeker wel noodzakelijk, het is nml een slecht begin voor de mensen die pas net een 360 + live account hebben.

Dit wil niet meteen zeggen dan live crap is zoals R-Type van mening is. Je kan het ook van een andere kant bekijken. PS3 heeft die problemen niet omdat er nog maar zo weinig van verkocht zijn dat het gewoon onmogelijk is om de servers te overbelasten ;) Om iets waardeloos te noemen omdat je ervoor moet betalen vind ik nml een zeer zwak argument.

Neem niet weg dat ms deze problemen had kunnen voorkomen en dat vind ik erg lomp van ze.
Ken
Active Level:
Active Level:

Post by Ken » Sun Jan 06, 2008 11:36

Ik vind het geven van een gratis arcade game te makkelijk.
Kom dan met echt iets tofs waar mensen iets aan hebben, hier zit ik niet op te wachten...
R-Type

Post by R-Type » Sun Jan 06, 2008 14:39

Je betaalt voor Peer 2 Peer gaming (dus je host je eigen zooi) en daarom is Live een waardeloze service zolang het niet gratis is. Dat valt niet te verdedigen. Misschien toen MS nog de enige was met een mainstream online service, maar ze zijn niet meer alleen. Welke servers zitten precies vol, als online gamen via peer 2 peer gaat? Het kost je eigen bandbreedte, je connect niet naar een dedicated server van MS.

Je connect met je username en friendslist naar xbox.com, slechts de portaal. En omdat teveel mensen dit nu doen, crapped de server eruit. Dat blijft triest, want zoveel 360's zijn er niet eens verkocht. Ze zitten ver onder hun oorspronkelijke targets.
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Tue Jan 08, 2008 18:26

Het is idd triest dat het zo kut werkt maar ja, het werkte altijd wel heel goed, ook op de gewone x-box, dat kon ik van Playstation 2 netwerk toen niet echt zeggen (en nee dat lag niet aan m'n router-configuratie :D ).....

Als iets goed werkt en mij van demo's voorziet voordat ik 60 Euro door de plee spoel in de winkel, ben ik best bereid om er voor te betalen. Van die ene xbla game vind ik idd wel een zwaktebod, gooi dan ter compensatie een hele zwik gratis content van actuele games online wanneer de problemen zijn opgelost, extra level hier, extra wagen daar, weet ik veel.....

Vind trouwens de nieuwe interface van de x-box na de laatste update niet overzichtelijk meer, hele andere indeling als je demo's wil selecteren om te downloaden...... weet niet wat jullie er van vinden??
Gameholic

Post by Gameholic » Wed Jan 09, 2008 13:56

Ik moet zeggen; sinds de originele Xbox ben ik altijd meer dan tevreden geweest over Live. Dat er nu sinds de kerst problemen zijn .. so be it! Ik neem aan dat het allemaal snel voorbij zal zijn.

Maar het gratis downen van een XBLA game is idd karig. Maar zoals het een echte Nederland betaamt wil ik em wel.. maar ze hebben nog niets aanboden tot op heden toch?
Kenshiro
Active Level:
Active Level:

Post by Kenshiro » Wed Jan 09, 2008 17:22

Niet zover ik weet, moet vanavond maar eens ff connecten...... Ben dag na kerst tot en met de 6de op vakantie geweest. En mocht het een klassieker zijn, laat het dan een goeie zijn :D :D :D
Post Reply