Ik heb dit spel vandaag gekocht.
Eerst kwam ik met een horror: hij deed het niet! Bleek na wat kort speurwerk aan DNS settings te liggen, hij pakt geen manual DNS instellingen. Snel DNS op automatisch gezet, en beginnen... phew. Dus dat je het weet...
Maar toen ging ik spelen! BRUUT! Kijk, ik was een UT99 PC addict en natuurlijk is deze game niet sneller en beter dan die ouwe, maar zover consoles gaan is dit wel 2nd best en beter dan 2004 imo. Het speel enorm vloeiend met de controller, niet te geloven. Je springt en mikt rockets met klasse. Hoe je moet dodgen is mij niet helemaal duidelijk, volgens mij stick schuinhouden en jumpen. Dat jumpen kan ook via L3, en dat werkt imo nog wel fijner.
Grafisch is het gewoon van GoW kwaliteit, maar misschien op sommige momenten wat minder scherp. Let wel dat de levels zeker wel 5x zo groot zijn en de actie 5x zo snel.
Tja daar zit je dan met CoD4 en zowel UT3... 2 van de beste console online shooters die ik ooit heb gespeeld. UT is futuristisch en lekker snel, CoD4 is realistischer en about 1 shot kills. Meer heb ik voorlopig niet nodig qua online knallerij.
Unreal Tournament 3
UT moet je zoals altijd absoluut niet voor de Single player kopen. Die heb ik heel even gespeeld om te kijken wat het is. En het heeft nu weliswaar een verhaal en GoW achtige cutscenes, maar de chapters zijn gewoon deathmatches tegen bots. Handig voor als je nog nooit een UT hebt gespeeld, want de controls worden uitgelegd.
Servers zijn redelijk druk, probleem is de kleinere PSN community en de tegenvallende sales (100k tot zover oid). Je moet gewoon de servers met een lage ping joinen, dan heb je geen lag. Je kunt in je search trouwens ook mouse+kb users ontlopen.
De lage sales zijn onterecht, dit spel is echt veel beter en leuker om te spelen dan een Halo. Neem alleen al de Maps, deze zijn, zoals het hoort, gewoon dedicated. Alleen de (Team)Deathmatch mode heeft er al zo'n 15. CTF en Warfare mode hebben er ieder 6. De eerste user created map is nu ook al te downloaden. Dat is nog eens wat anders dan Halo's 11 maps voor alle speelmodi.
Servers zijn redelijk druk, probleem is de kleinere PSN community en de tegenvallende sales (100k tot zover oid). Je moet gewoon de servers met een lage ping joinen, dan heb je geen lag. Je kunt in je search trouwens ook mouse+kb users ontlopen.
De lage sales zijn onterecht, dit spel is echt veel beter en leuker om te spelen dan een Halo. Neem alleen al de Maps, deze zijn, zoals het hoort, gewoon dedicated. Alleen de (Team)Deathmatch mode heeft er al zo'n 15. CTF en Warfare mode hebben er ieder 6. De eerste user created map is nu ook al te downloaden. Dat is nog eens wat anders dan Halo's 11 maps voor alle speelmodi.