Einde van Xbox360?

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Einde van Xbox360?

Post by DAY » Wed Dec 19, 2007 15:39

Het is toch wel opmerkelijk, als het waar is, dat ps3 lead platform wordt. Ik ben zeer benieuwd of de kwaliteit echt verbetert. Maar anderzijds dacht ik dat bij bijvoorbeeld Assassin's Creed, de ps3 al de lead platform was en nog steeds is die minder dan de Xbox360 versie.

Daarnaast ben ik bang dat dit misschien de doodsteek van de Xbox360 wordt. Na de shitty hardware, nu misschien ook shitty software.

http://kotaku.com/335525/scea-boss-says ... party-devs
Keep on Dreaming
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 19, 2007 17:16

Het is natuurlijk wel een bold statement. Ubisoft enzo hebben de 360 nog wel als Lead platform.

Maar het moge duidelijk zijn dat Sony met een comeback bezig is, nu de prijs ook gewoon goed is en de software eraan komt. Meer en meer mensen stappen over.

Ik ben zelf ook onlangs van kamp verwisseld, ik zag de 360 niet meer zitten na mijn zoveelste hardware failure. Ik ging ook mijn laatste garantiejaar in... ik vertrouw dat ding echt niet meer. Moet zeggen dat de Ps3 best wel een verademing is, geruisloos en veel gratis, goede compatibiliteit met randapparatuur (heb er al met speels gemak een goedkope 160gb ingeplant). Bij MS zat ik vast aan Live, en peperdure MS accesoires.

En natuurlijk speelde het ook wel mee dat de Ps3 langzaam op gang komt. DMC4 is 1 van de games waar ik het meest naar uitkijk, die die wordt vrijwel zeker een stuk beter op de PS3 + controller is daarvoor beter.
almighty

Post by almighty » Wed Dec 19, 2007 18:16

Dit nieuws geeft me mischien wel de reden dat ik volgend jaar de 360 ook de deur uit flikker.
Moet ook zeggen voordat ik dit las en eigelijk al helemaal niet meer op speel en of ik een ps3 koop is nog maar de vraag.
Mometeel (shoot me :P ) vermaak ik me prima met de Wii.
Peet1979

Post by Peet1979 » Wed Dec 19, 2007 21:03

Ik ben ook net overgestapt van 360 naar PS3 en vind het ook een hele verbetering. Oke..PSN kan niet tippen aan Live maar dat is logisch ook, gezien het een gratis is en het andere niet. Toch vind ik dat er op PSN ook een hoop coole dingen te vinden zijn.

En vooral hardwarematig zit de PS3 toch wel een heel stuk beter in elkaar! Echt superstil vergeleken met de 360. En je hoeft tenminste niet bang te zijn dat die niet meer werkt als je hem aan zet. Ik hoor en lees veel reacties van mensen die overstappen of dit overwegen. Dus het bericht zal toch echt wel een kern van waarheid bevatten.

Microsoft heeft dit dan ook geheel aan zichzelf te danken, enkel en alleen vanwege de SHITTY hardware! Heb van de week een paar keer de helpdesk gebeld en moest later maar terug bellen omdat hun systeem er uit lag...ik bedoel maar...zelfs hun eigen systeem werkte niet meer... :roll:
almighty

Post by almighty » Wed Dec 19, 2007 21:32

Maar aan de andere kant vind ik het ook weer zonde om hem de deur te wijzen haha.
Daar komt bij dat het ook geen brood vreet en je altijd wat moet inleveren.
Heb de 360 gekocht vlak na de release en eigelijk nooit geen problemen gehad met dat ding.(afkloppen)
Maar het apparaat heeft gewoon een paar toptitels waardoor ik hem niet kan loslaten, Gears of Wars,DoA,etc.
En op een ps3 zit ik nu nog niet te wachten mitz er weer eens een goede Final Fantasy uitkomt.
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 19, 2007 22:59

Noem me gek maar misschien vind ik PSN wel beter dan Live.

Ik speel namelijk vrijwel uitsluitend CoD4 online, dit deed ik de laatste tijd ook op de 360 (Halo 3 vind ik zwaar zuigen)... en daarop kost het me dus 60 per jaar.. Anyway, op Ps3 heb ik nog geen enkel laggy potje gehad, zelfs niet Big team battles (die overigens op de Ps3 ook tot een hogere max. aantal players gaan).

PSN heeft volgens mij niet het invite friends, en prive chat etc. Mensen praten ook weinig, maar dit zie ik ook wel als voordeel. Immers, praten doe je hooguit met je vrienden en op XBL lullen onbekenden aan 1 stuk door en zeker 70% bestaat uit beledigingen en bullshit. Op Ps3 is het tegen onbekenden vaak lekker stil.

Maar waar het om gaat, het onlinegamen, is gratis en werkt in mijn favoriete onlinegame het best op de Ps3. Daarnaast krijg ik morgen UT3 ook, UT was altijd mijn overall favo multi FPS.

De 360 blijft qua library voorlopig wel de betere console, maar de Ps3 heeft zeker grote voordelen en dat vind ik dus vooral de stabiliteit, het feit dat het ding weinig restricties heeft (alle USB keyboards en muizen werken, evenals 2,5" HDD's) en het gratis online.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 20, 2007 08:52

Hou nou toch op mensen, PSN is te kansloos voor woorden, er is tot nu toe een goede game uitgebracht (Ninja Gaiden Sigma) en de hardware van de PS3 is minstens zo kansloos met updates van een half uur, waardeloze online play en een verkrachte 40 gb wat veel te weinig geheugen is voor de multimedia functies die het systeem zegt te hebben.

Het is gewoon nog niks met de PlayStation 3 en dit zal nog minimaal een half jaar duren voordat ik iemand ook maar enigszins serieus zou kunnen adviseren een PS3 boven een Xbox 360 te kiezen. En als we het dan toch ook controllers hebben (terecht in het geval van DMC 4), dan is het toch duidelijk dat games die online interessant zijn (FPS voornamelijk) op een 360 veel beter te spelen zijn dan met een Dualshock.

Maar goed ze hebben hun doel bereikt met deze opmerkingen.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Thu Dec 20, 2007 08:53

En sinds de laatste firmware wordt ook divx en wmv ondersteund!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Thu Dec 20, 2007 11:49

Toen ik deze topic startte had ik eerlijk gezegd meer reacties zoals die van Ken verwacht. Ondanks dat ik geen Xbox360 heb, draag ik de X360 wel een warm hart toe. De multiplatform games zijn op dit moment gewoon nog beter en ook de exclusives zijn beter op de X360. Ik begrijp dat wanneer je console kapot gaat, je het niet leuk vindt. Maar anderzijds de service van het repareren is, over het algemeen, wel goed. Ik hoop daarom echt dat MS hun 'act together' krijgt en dat we een X360 krijgen die niet zo snel meer kapot gaat en die wat stiller is. Ze hebben in ieder geval een goede stap gemaakt met die falcon revisie.

@ Ken, 40GB is idd niet al te groot voor multimedia, maar je hoeft die 40GB versie niet te kopen. En wat R-type ook heeft gedaan is gewoon de Hdd vervangen voor een nog grotere.

En sinds de laatste firmware wordt ook divx en wmv ondersteund!


Las op fora dat het niet helemaal goed werkt, dat veel divx bestanden niet goed pakken.
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Dec 20, 2007 15:17

Ken wrote:Hou nou toch op mensen, PSN is te kansloos voor woorden, er is tot nu toe een goede game uitgebracht (Ninja Gaiden Sigma) en de hardware van de PS3 is minstens zo kansloos met updates van een half uur, waardeloze online play en een verkrachte 40 gb wat veel te weinig geheugen is voor de multimedia functies die het systeem zegt te hebben.

Hoezo is PSN kansloos? Ik ondervind echt geen problemen. Het werkt iets minder slick dat Live. Maar het geen waar het bij mij om gaat (online gamen) werkt perfect. Call of Duty 4 is veel stabieler op de PS3 dan op Live. Bovendien werkt Sony aan updates die het XMB in een game kunnen aanroepen. Dan is het voordeel van Live voor mij nietig verklaard. Je hebt geen Uncharted, SingStar, Ratchet, Folklore of UT3 gespeeld? UT3 is te vet! Ondersteunt toetsenbord en muis en PC mods! Meer heb je gewoon niet nodig!

40GB is te weinig, maar ruim het dubbele van de Xbox 360. Bovendien prik je er zo een 250GB harde schijfje in. Kost je slechts 100 euro in plaats van die achterlijke 180 euro die MS voor een 120GB schijf vraagt.

Ken wrote:Het is gewoon nog niks met de PlayStation 3 en dit zal nog minimaal een half jaar duren voordat ik iemand ook maar enigszins serieus zou kunnen adviseren een PS3 boven een Xbox 360 te kiezen. En als we het dan toch ook controllers hebben (terecht in het geval van DMC 4), dan is het toch duidelijk dat games die online interessant zijn (FPS voornamelijk) op een 360 veel beter te spelen zijn dan met een Dualshock.

Maar goed ze hebben hun doel bereikt met deze opmerkingen.

Wat biedt de Xbox 360 nou behalve FPS en een racer? Niets. De beste games van het jaar zijn BioShock, Halo, CoD4, Orange Box (FPS) en PGR4 en Forza (racers).

Met de komst van DMC4, MGS4, Final Fantasy (versus) XIII, GT5 en WKS komt het echt wel goed met de verkopen.
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 20, 2007 16:51

Inderdaad, PSN en dus de Ps3 zijn behoorlijk open source. Ik had het al over het veranderen van de HDD gehad maar Xbox Live zal altijd closed blijven, zoals eigenlijk alles waar MS opstaat (USB apparaten, HDD's..). Op Ps3 zul je dus net als de PC usermods en usermaps kunnen gaan downloaden voor eeuwen speelplezier in games als UT3. Geloof me dat dit een groot voordeel is. Daar kan Live echt niets tegenin brengen, en het maakt het betalen voor die service extra zuur.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 20, 2007 16:56

Het zal ook inderdaad best goed komen met de PS3 verkopen, alleen gaat het er hier om of het een reden is om de PS3 boven de 360 te verkiezen en dat zal zeker nog minimaal een jaar gaan duren.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Dec 21, 2007 02:27

Heb mijn ps3 nu een maandje ofzo.
Daarvoor zat ik echt te wikken en te wegen om te kijken of ik nou een 360 of een ps3 wilde gaan halen...

360 had al een redelijk goede library opgestart enzo, maar vond de verhalen die ik las over RoD nog te riskant om er een te halen en dat terwijl MS al een tijd lang mee bezig is om de RoD verleden tijd te maken.

Uiteindelijk betaal je wel zo een lap geld voor een machine die hoogstwaarschijnlijk wel te vroeg aan zijn einde komt....

Daarbij kwam dat het vooruitzicht voor de ps3 er de komende tijd veel beter uit gaat zien voor mij persoonlijk.

Een van de redenen was natuurlijk Uncharted. Topgame en ook nog eens exclusive. Daarnaast ben ik gewoon helemaal psyched over Little Big Planet. Die game gaat zo hard rocken :D En natuurlijk MGS4, DMC4 (Moet je wel op de ps3 doen vind ik ;)) Dus al met al is 2008 best wel een goed jaar voor de ps3 persoonlijk gezien. (Als de games niet ineens flink vertraagd worden....)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply