ps3 import vragen

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

ps3 import vragen

Post by R2-2D » Tue Dec 18, 2007 10:15

Kan ik met een japanse import ps3 ook gewoon in europa online ?
En geeft het problemen met sommige spellen omdat je de ps3 soms moet updaten?
Graag hoor ik jullie ervaringen.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 18, 2007 10:39

Je kan met je Japanse PS3 gewoon online. Je kan ook gewoon in de Europese store komen en dingen aanschaffen. Zover ik weet is elke PS3 titel regiovrij. Blu-Ray films niet. Maar de US en JAP vallen in dezelfde regio. Dus films zou je uit de US kunnen importeren!

Sony verspreid de systeem updates wereldwijd. Dus je zal geen problemen hebben met de firmware.
R-Type

Post by R-Type » Tue Dec 18, 2007 23:02

Hmm ik had gehoord dat er soms toch wel het e.e.a. regiogebonden is qua online play en servers. Ik weet het niet, ik wilde geen import systeem (vertrouwde het niet) en heb gewoon een PAL console en heb de 3 store accounts erop aangemaakt.

Tegenwoordig is het ook zo achterhaald om nog een console te importeren, hooguit de moeite voor de Emotion Engine in de eerste batches (maar om daar speciaal een Ps3 voor te halen..).
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 18, 2007 23:59

Ik zie ook niet echt een reden. Op de Ceramic White in Japan na dan :P
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Dec 19, 2007 09:46

Eigenlijk alleen voor Japanse ps2/ps1 games is het de moeite.
Toch wel vet om Outrun2sp te spelen in ECHTE progresive mode op mijn ps3!
Ik zou anders gewoon een Nederlandse halen. Ik heb verder geen problemen ondervonden, maar met online play, tja..... Ik denk dat er in de toekomst wel restricties gaan komen.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Dec 19, 2007 12:56

Rano wrote:Ik zie ook niet echt een reden. Op de Ceramic White in Japan na dan :P


Een rode ps3 lijkt mij ook zeer vet, heb laatst die spiderman psp gezien en dat is toch wel de mooiste psp die ik gezien heb. Die kleur zou volgens mij erg goed staan op de ps3.

Firmware updates zijn voor alle regio's hetzelfde en kan je ook gewoon via je pc downloaden mochten ze later raar gaan doen. Daarnaast worden in sommige games ook een firmware update gezet.

R-type heeft gelijk dat online spelen met sommige games regiogebonden is, zo kun je met de japanse en aziatische versie van Resistance alleen online tegen mensen in die regio of met mensen met een ntsc-jpn machine.

De enige echte reden is idd dat je Japanse ps1 en ps2 games kan spelen. De emotion engine is geloof ik nu ook uit de Japanse versie gehaald, dus volledige BC is alleen mogelijk met de eerste batches van ps3's. Daarnaast kun je met een ntsc-jpn ps3 ook usa blu ray movies afspelen en die komen toch wel iets eerder uit dan de Europese blu ray.
Keep on Dreaming
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Wed Dec 19, 2007 17:10

DAY wrote:ook usa blu ray movies afspelen en die komen toch wel iets eerder uit dan de Europese blu ray.
Ja, behalve de film Sunshine waar ik gedeeltelijk mijn ps3 voor had gekocht. Die zou eerst in Japan uitkomen, werd gecancelled en opeens heel snel in Europa. Is nu nog steeds alleen in Europa uit, maar ja is ook een Engelse film, hehe
maar toch ik ben nog steeds :cry: en :evil: Want hij ligt bij de record en ik kan er niets mee, hehe!
R-Type

Post by R-Type » Wed Dec 19, 2007 18:02

Ik heb een Ps3 zonder Ps2 ondersteuning, maar ook bewust voor gekozen (scheelde me 100 ekkies, daarvan heb ik een game die ik echt wilde en een 160gb HDD gehaald). Het boeit me niet. Mocht ik trek krijgen in SotC ofzo, dan doe ik dat wel op de Ps2. Is toch ook vaak wel beter (besides, de Ps2 enabled Ps3 speelt geloof ik ook niet alles) Een omgebouwde Ps1 die alles afspeelt heb ik ook nog.

BR films, opzich wel een goede reden... maar goed, ik koop zelf geen BR (wel HD-DVD).
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Wed Dec 19, 2007 21:35

Ik kan de japanse ps3 iets goedkoper krijgen dan een europese , vandaar japans. En de backwards compatibliteit met jap psx en ps2 spellen is voor mij belangrijk.
Over dat progressive verhaal .. doet ie dat met elke ps2 game ?
Het lijkt me bijvoorbeeld wel tof as ik Hokuto No Ken in 480p zou kunnen spelen.
Post Reply