Films gebaseerd op videogames

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Films gebaseerd op videogames

Post by Ken » Tue Oct 11, 2005 12:01

Ik heb hier een stukje over geschreven op Insidegamer:

http://www.insidegamer.nl/content.php?id=8040

Wat verwachten jullie van de Halo film, zeker nu Peter Jackson zich er mee gaat bemoeien? Wat zouden we nog meer graag zien, wat willen we niet meer zien en wat hebben we gezien wat eigenlijk best wel te doen was.

Zo waren Tomb Raider en Mortal Kombat misschien geen topfilms, maar ik heb me er toch best mee vermaakt. Ik vond Resident Evil 2 zelfs een behoorlijk heftige film, maar daar moet je (vooral Code Veronica) de games ook wel gespeeld voor hebben denk ik.
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Tue Oct 11, 2005 12:37

De Resident evil films vond ik alle 2 erg gaaf.
Voornamelijk het eerste deel.
De rest van de verfilmingen waren matig of slecht.

Ik ben eerst trouwens benieuwd wat DOOM gaat doen.
2d fighting rules
GWAR

Post by GWAR » Wed Oct 12, 2005 10:22

De Res. Evil films zijn redelijk geslaagd, de sfeer is herkenbaar en de film spiegelt zich aan de game.

Een Halo film, ik heb er een beetje mixed feelings over.

Wat zou je terug zien in de film en wat zou het nog met de game te maken hebben?
Wordt het een verhaal op zich of wordt er een link naar het verhaal van de game gemaakt?
Wat zou er met de game gebeuren als de film flopt? Is de Halo game reeks sterk genoeg om dan geen fans te verliezen?

Ik weet eerlijk gezegd niet wat de impact zou zijn als de film zou floppen.
Ik vond Streetfighter met Van Damme en co. nou ook niet bepaald een kunstwerk, maar de game staat als een huis, het is een Icoon van Capcom en heeft een geweldig en lang verleden.
Die overleven een slechte film wel.
Maar de tijd is wel anders dan toen SF gemaakt werd, zeker kritischer.

Ik hoop dat het een groot succes word, want laten we eerlijk zijn, we verwachten ook niet minder.

Maar door zeer hoge verwachtingen te stellen, vallen veel dingen meestal ook enorm tegen........
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Wed Oct 12, 2005 10:52

De resident evil films vind ik ook best te pruimen. Ik denk dat wanneer je deze film bekijkt op zichzelf de films leuker vindt, dan wanneer je ze vergelijkt met de games. gamers verwachten denk ik meer actie, want in een game beleven zij immer ook die actie. om nou een game te maeken die de gamelijn precies volgt is ook niet alles, watn die ken je al, waarom zou je dan nog naar de film gaan?

De streetfighter en de MK films waren echt rampzalig, ik weet dat het allemaal fictie is, maar iets meer realisme kan geen kwaad. ook mis ik in die film vooral goede gevechten. imo zat in de eerste mk film alleen 1 goed gevecht, namerlijk dat gevecht van johnny Cage tegen scorpion.

Met Peter Jackson halen ze wel een grote regiseur binnen, maar nogthans moet er een goed geschrevn verhaal zijn, speilberg is ook een groot regiseur, maar met een crap verhaal kan hij ook niets. Ik hoop alleen dat Halo niet teveel op doom gaat lijken. Las gisteren in de veronica gids dat die doom al redelijk snel in premiere gaat, dus daar ga ik zekers heen.

btw. De tombraider film waren ook wel ok, maar dat lag vooral aan Angelina Jolie. :)

Image

Image

Image

Image
Keep on Dreaming
Shurik

Post by Shurik » Fri Oct 14, 2005 10:12

Halo kán best aardig worden, want PJ heeft in mijn ogen smaak als het gaat om uiterlijk van een film. Dus wat dat betreft heb ik vertrouwen in de sfeer die de game moet uitstralen en dat is super belangrijk in Halo, evenals de muziek.

Over Street Fighter the Movie.... OMG! Bassie als Blanka!? Jean Claude van Damme als als Guile? Vader Adams als Bison... Ach noem maar op.... al die acteurs even belabberd.

Die mario film zeg ik niks over.

Tomb Raider zijn gewoon matig vermakelijke B films, niks mis mee want daar houd ik wel van af en toe.

De eerste Mortal Kombat vond ik wel leuk gedaan, niet super, maar wel vermakelijk toen. Vooral dat heftige deuntje in het begin van de film vond ik toen vet. Scorpion en Sub-Zero waren voor mij geslaagd in beeld gebracht en dat was het enige wat toen telde ;)

Resident Evil eigenlijk hetzelfde als Tomb Raider. Aardig.
R-Type

Post by R-Type » Sat Oct 15, 2005 10:05

De SF2 movie is zo slecht dat ik hem eigenlijk gewoon goed vind... ik heb em nog op VHS en ik durf hem eigenlijk gewoon niet meer te kijken.

Kom op; Chun Li (Ming Na vond ik trouwens wel een leuk vrouwtje destijds), Balrog en E honda als FOKKING NEWSREPORTERS.. zo iets laat je toch niet aan je voorbij gaan? En ze vallen ook niet eens op! Dan de hele mooie draai van het verhaal, dat Charlie dus Blanka is door toedoen van Bison en Dr Dhalsim (die weer op mr bean lijkt)! Dan is er nog Deejay als computerhacker en Kylie Minogue als Cammy! Of die Ryu en Ken dan, dat zijn ritselaartjes die actief zijn in zuid oost azie, zij verkopen ballenpistolen aan topcriminelen.. OMFG!

Het allermooiste vind ik die Dragon Punch van Ken op Sagat.. dat is zo enorm lullig gedaan dat moet je gewoon gezien hebben.

Classic!!

Mortal Kombat 1 was wel leuk in de Bios, maar ik was 14 jaar. Mortal Kombat 2 was echt een asociale kutfilm. Ik heb zelf qua gamefilms RE2 op DVD liggen, maar nog niet gekeken. RE1 vond ik nog wel aardig, alleen er gebeurde niet echt veel.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 16, 2005 00:00

Als je Code Veronica een goede game vond (en wie vind dat nou niet?) dan moet je zeker even Resident Evil 2 gaan kijken. Paar leuke momenten.
ShinRa

Post by ShinRa » Sun Oct 16, 2005 10:15

Ken wrote:Als je Code Veronica een goede game vond (en wie vind dat nou niet?) dan moet je zeker even Resident Evil 2 gaan kijken. Paar leuke momenten.

Film heb ik gezien, maar er waren nou niet direct momenten die me aan CV deden denken.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 16, 2005 11:59

Sorry maar bepaalde scenes waren letterlijk uit de film overgenomen.
Voorbeeldjes als het stuk dat ze door die glazen gang rent en die helikopter op d'r schiet en het moment dat ze d'r gun laat vallen, er net als in de game zelfs slow motion wordt gebruikt en ze de gun voor de grond weer oppakt. Ook het stuk in de graveyard leek er verdacht veel op.

Vooral de intro dus van CV die je echt wel terug ziet.
ShinRa

Post by ShinRa » Sun Oct 16, 2005 12:04

Ken wrote:Sorry maar bepaalde scenes waren letterlijk uit de film overgenomen.
Voorbeeldjes als het stuk dat ze door die glazen gang rent en die helikopter op d'r schiet en het moment dat ze d'r gun laat vallen, er net als in de game zelfs slow motion wordt gebruikt en ze de gun voor de grond weer oppakt. Ook het stuk in de graveyard leek er verdacht veel op.

Vooral de intro dus van CV die je echt wel terug ziet.

Nou ja, letterlijk. ;) Nu je het zo zegt weet ik het wel, maar de films zijn vooral gebaseerd op de games en hebben er voor de rest weinig mee van doen. De echte fans zullen er waarschijnlijk meer verwijzingen uit halen.
Perkunas

Post by Perkunas » Sun Oct 16, 2005 23:17

Ik wil 2D films van Metal Slug en Gunstar Heroes. :)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 17, 2005 14:03

2d films?
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Mon Oct 17, 2005 14:05

DAY wrote:2d films?


Southpark stijl :D
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 17, 2005 14:32

oh shit, we've killed Kenny :)

Image
Keep on Dreaming
Perkunas

Post by Perkunas » Mon Oct 17, 2005 15:44

DAY wrote:2d films?


Acteurs in de vorm van sprites. ;)
Kyrill

Post by Kyrill » Mon Oct 24, 2005 18:12

Ik zag vandaag op teletekst van ned 2 bij filmnieuws dat er een film van Hitman komt en helaas genoeg speelt Vin Diesel Agent 47 :cry:
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Mon Oct 24, 2005 21:42

Bruine Hitman :lol:
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 24, 2005 21:46

Slechte casting, wat de film direct ook niet beter zal maken dan alle andere pogingen van game naar film. Vin Diesel, meest overschatte acteur in Hollywood, op stip net voor Nicolas Cage.
Whitevillage

Post by Whitevillage » Mon Oct 24, 2005 21:56

Doom de film schijnt ook al niet geweldig te zijn. Maar dat verbaast me dan ook weer niet, zal wel te donker zijn (cliché).

En die SF2 film. Laatst nog een keer op TV gezien een poos terug, ik schaamde me gewoon, schudde me hoofd en sloeg telkens mijn hand voor het hoofd toen ik er naar zat te kijken. Het is zo fout dat het idd zoals door R-Type is benoemd een klassieker. Je moet alleen niet kijken hoe.

Double Dragon was ook mooi fout. Maar daar kan ik me weinig meer van herinneren. Gelukkig maar misschien...
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Mon Oct 24, 2005 22:18

Als Angelina Jolie ergens in zit vind ik het al snel leuk om te kijken... Hoewel Orgininal Sin niet om door te komen was.

Street Fighter 2: The Movie met Kylie vond ik trouwens erg vetjes, maar ik vind Jean Claude van Damme dan ook een toffe peer. Dat de film geen fuck met de spellen te maken heeft maakt niet uit (voor mij dan).
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Nov 04, 2005 09:55

Gisteren is bekend geworden dat ook van castlevania een verfilming komt, onder de regie van Paul w.s. Anderson. De film zal naar alle waarschijnlijkheid de gamelijn aanhouden. Paul Anderson heeft onder andere ook de res evil films geregiseerd, welke ik vermakelijk vond.

@ General Wong, vond zelf de streetfighter the movie erg slecht, ook al zat Jean Claude van Damme erin. Het gevecht met Bison misste erg veel spanning, want Raul Julia is eigenlijk geen vechter en met steeds dat ontwijken vond ik dat niet echt tof.
Keep on Dreaming
Perkunas

Post by Perkunas » Fri Nov 04, 2005 21:22

Daar mijn filmsmaak zich vooral buiten Hollywood bevindt, is er tot op heden nog geen enkele film gebaseerd op een game geweest die me dan ook enigzins heeft kunnen boeien. Pure popcorn.

Het valt me echter wel op dat er een tijd geleden een hele resem films werd aangekondigd (waaronder Crazy Taxi, DOA, Tekken,...) maar dat er bitter weinig van in huis is gekomen.
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Sun Nov 06, 2005 22:38

Een film van Crazy Taxi zou totaal nergens op slaan. Ik zie Chris Tucker al als overgehyperde chauffeur. Nee, liever niet :lol:
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
User avatar
General Wong
Active Level:
Active Level:
Posts: 237
Joined: Tue Oct 11, 2005 20:03
Location: Delft
Contact:

Post by General Wong » Sun Nov 06, 2005 23:04

Ricepuppet wrote:Een film van Crazy Taxi zou totaal nergens op slaan. Ik zie Chris Tucker al als overgehyperde chauffeur. Nee, liever niet :lol:


Heb je de films Taxi 1, 2 en 3 gezien? Enorm leuk films, ookal zijn ze Frans (en ik een bloedhekel heb aan veel Fransozen).

Eindgevecht met Bison was in de Street Fighter film inderdaad belachelijk, maar dat verneukte voor mij niet het plezier van de film. Was gewoon dope shit :D.
User avatar
Ricepuppet
Active Level:
Active Level:
Posts: 362
Joined: Wed Oct 05, 2005 11:43
Contact:

Post by Ricepuppet » Mon Nov 07, 2005 19:07

Ik heb alle Taxi's gezien, maar daar is daadwerkelijk een (slap)verhaal verzonnen. Wat zou je kunnen bedenken bij Crazy Taxi?

'Man rijdt in Taxi'

"Ow shit! Ik moet rijden, anders ontslaat mijn baas me!'


Ondertussen mensen oppikken. Leuk. 2 uur lang. En natuurlijk wordt 'ie achtervolgd door gangsters en heeft 'ie perongeluk een pakketje in zijn auto liggen die achter is gelaten door hun, dus wordt hij de hele stad achterna gezeten.

Gaaaaaaaaaaaaaaapp....
http://facebook.com/bleedingviolin - BleedingViolin - Customizing at a Higher Level
Post Reply