Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
almighty

Post by almighty » Wed Feb 18, 2009 10:42

Zelf heb ik wel het idee dat er veel connectie problemen zijn met de 360 versie en moet telkens opnieuw match zoeken.
Zelf heb ik een open nat maar zie nooit bij anderen een volle groen balk.
Ook bij ranked match en dan quikmatch staan er altijd standaard maar 3 host.
Bij player match geen problemen en heb zo een game te pakken.

Had al gelezen dat er veel problemen waren voor zowel de 360 als de PS3 versie.(onlinne)
En uiteraard zijn ze daar nu flink mee bezig.

Mooi klote trouwens BDT dat je ook last heb van (alweer) een rrod, had net voor mijn SFIV ook even 3 rode lampjes en daarna geen last meer gehad, dus kan gelukkig nog genieten van de game.
Wou hem eerst opsturen maar wacht wel totdat hij er helemaal mee ophoud.
Service is goed bij ms en zit 3 jaar garantie op rrod dus heb nog tot july 2011.Zorg voor die tijd dat ik wel even rrod krijg :lol:

Game speel ik hier met een hori stick en dat is volgens mij altijd beter dan een controller (360 of PS3) en de moves vliegen er soepel uit.
Sta al op +11 streak in ranked match :twisted:
BDT

Post by BDT » Wed Feb 18, 2009 10:54

Mijn garantie is al verlopen(heb sinds dag 1 een 360), maar wordt wel vervangen. Ik heb niks over kosten gehoord, dus geen probleem. Ik krijg een nieuwe zeggen ze zelfs.

Alleen wazig over het verzendproces... Omdat het nu de derde keer is voor mij mag ik zelf kiezen hoe ik het wil terugsturen. 3 keuzes, terwijl die gast gisteren zei dat UPS met een lege doos zou komen, waar ik de 360 in zou kunnen doen.

Heb inmiddels SF IV order veranderd naar PS3 versie... We'll see...

Nu nog een Hori stick kopen(die SF IV sticks zijn niet al te best, naar het schijnt)
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Wed Feb 18, 2009 19:19

damn hoor wel erg vaak over die crashende 360 consoles.

Tja online ligt natuurlijk tegen wat je speelt en wat voor connectie die heeft. Heb wel een aantal potjes achterderug en natuurlijk zijn er lagg matches, maar dat is normaal lijkt me. Niet iedereen heeft een Mbit of woont om de hoek.

Lagg matches vooral avoiden, kon zoms niet eens bewegen. Nice connections speelt echt lekker. Hier en daar asswhoopings gekregen en gegeven. Thats how it goes.

verder moet ik nog van alles unlocken en Sagat ben ik nogsteeds het beste mee. Ook nog wat combos leeren later, nu alleen maar for fun :)

wat is dit gepraat over pad beter of slechter,
DEZE GAME HOOR JE MET EEN STICK TE SPELEN
6 knoppen of meer in de buurt van elkaar!
Image
R-Type

Post by R-Type » Wed Feb 18, 2009 20:55

Ps3 versie heeft net zo veel of weinig lag als de 360 versie. Je vind ook even weinig games momenteel.

Het enige verschil is dat online play op de 360 geld kost en op de Ps3 niet.

Qua ondersteuning verkies ik de Ps3 versie. Ik heb er een USB Saturn pad onder hangen die niet op de 360 werkt. En ik zou mijn oude arcadestick ook in de Ps3 kunnen pluggen.

En geen rrods.
BDT

Post by BDT » Thu Feb 19, 2009 08:48

Heb inmiddels ook PS3 versie besteld ipv 360. Welke 'oude' stick heb jij het over? Ik wil iig niet de Madcatz, maar gewoon een Hori(heb nu enkel 3 Dreamcast Hori Sticks, geen PS3...)
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Feb 19, 2009 12:36

Godver de godver scheisse!!!

Image

:'( !!!

Halo Wars, Street Fighter IV en Resident Evil 5 maak ik gewoon niet mee :(
Blackdragon

Post by Blackdragon » Thu Feb 19, 2009 15:29

Tsja, er zijn weer veel problemen met de RoD rond de release van SF IV zeg. En Microsoft gisteren maar zeggen dat het RoD tijdperk nu echt achter hun ligt.

Overigens zijn er nou al eens systeem eisen voor de PC versie bekend?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Feb 19, 2009 17:25

ik heb maar een oude stick tot leven gewekt.
Image

niet de mooiste maar wel sanwa, hori, cthulu en semitsu aan het rocken op ps3/sf4.
Image
ne0

Post by ne0 » Thu Feb 19, 2009 18:13

ZiEk wrote:ik heb maar een oude stick tot leven gewekt.
niet de mooiste maar wel sanwa, hori, cthulu en semitsu aan het rocken op ps3/sf4.


Ik zou zeggen als je naar het scherm kijkt, merk je dan verschil hoe dat ding eruit ziet? Dacht het niet. Lekker boeie dus :)
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Thu Feb 19, 2009 21:00

Is hier trouwens iemand die meedoet aan de MediaMarkt SF4 tournooi?
Je kan volgens mij de street fighter arcade kast winnen die jullie wel kennen van marktplaats. Ik zou zeggen voor pro's schrijf je in!!!:http://www.mediamarkt.nl/specials/sf4/index.html
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Feb 19, 2009 21:48

xxstillaxx wrote:Is hier trouwens iemand die meedoet aan de MediaMarkt SF4 tournooi?
Je kan volgens mij de street fighter arcade kast winnen die jullie wel kennen van marktplaats. Ik zou zeggen voor pro's schrijf je in!!!:http://www.mediamarkt.nl/specials/sf4/index.html


wat een bullshit, je moet de controller gebruiken die hun verstrekken.

duz geen sticks maar pads lijkt me :( kan echt niet.

wel grappigge prijzen om te winnen, vooral die games hahahahahahah ha
Image
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Thu Feb 19, 2009 22:02

Dan geef je een SF 4 toernooi en dan geef je een woody als prijs, YUCK! Wat een schande en oneerbiedig om een homebrew kast te geven, ik heb niks tegen custom en MAME enzo ( doe daar zelf graag aan mee ), maar niet voor zo'n toernooi! Btw deze kast heeft knoppen aan de zijkant om pinballgames te kunnen spelen, dat kan je toch niet als hoofdprijs geven voor zo'n spel. De Media Nerds willen zich er ook maar even in mengen en het spel op deze manier mainstream maken, ik walg van dit soort dingen! :evil:
almighty

Post by almighty » Thu Feb 19, 2009 22:44

hoofdprijs is zeker crap.
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Fri Feb 20, 2009 04:18

:? ik neem aan dat niemand hier dus gaat? :D
Ik zelf zou het niet zo erg vinden om zo'n kast gratis te krijgen als ik ervoor een paar keer moet winnen van iemand. Desnoods ruil ik hem wel om voor een SF TE stick of een SF LE. Zal vast wel iemand zijn die wil ruilen.
En hoe bedoel je Media nerds?? :cry: voel me gelijk een echte nerd. Is trouwens 1 gast van hoofdkantoor die het waarschijnlijk allemaal heeft verzonnen in samenwerking met capcom.
User avatar
Psykick
Active Level:
Active Level:
Posts: 3584
Joined: Thu Sep 29, 2005 21:34

Post by Psykick » Fri Feb 20, 2009 08:07

xxstillaxx wrote::? Media nerds??


Hehe ik bedoel meer Media Sukkels, no offense persoonlijk, maar service en produktkennis hebben ze daar niet echt. Ik heb nog nooit bij een medewerker een antwoord gehad ( elke afdeling ) die ik zelf ook al niet wist, sterker nog heb ze vaak het een en ander uit moeten leggen :twisted:
Je moet gewoon heel doelgericht je aanbieding in de wacht slepen, maar geen inhoudelijke dingen vragen.
User avatar
ElPancho
Active Level:
Active Level:
Posts: 1290
Joined: Fri Apr 11, 2008 07:18

Post by ElPancho » Fri Feb 20, 2009 08:38

Idd, no offence, maar de enige vraag die ik meeneem is:

Waar ligt ............. ?

Wel altijd heel blij met het antwoord dan.
Team 15 kHz
BDT

Post by BDT » Fri Feb 20, 2009 09:50

Media markt.... Breek me de bek niet open. Ik erger me altijd kapot als ik iets moet vragen als ik iets niet kan vinden. Jan doedels daar.

Even over arcade stick. Vandaag(eindelijk!!!!) haal ik mijn SF IV op. Voor de PS3 en ben op zoek naar een goede stick.

Iemand ervaring met deze Hori stick: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl- ... -1o24.html

wat mij opvalt is dat de button layout anders is. De knoptoewijzing is ook anders dan de officiele SF IV stick (L1 en L2 zitten meest links, wat bij de andere sticks niet is. (oke, in de game kun je controls aanpassen, maar dat is niet relaxt als je hem bij vrienden aansluit ofzo)

edit: review op IGN, http://gear.ign.com/articles/766/766069p2.html

Let op de opmerkingen over 6 button fighters... Jammer...
ne0

Post by ne0 » Fri Feb 20, 2009 10:57

Tja het klinkt een beetje hard maar je kan uiteraard niet verwachten dat iemand die ECHT verstand van zaken heeft voor 2 euro per uur bij de mediamarkt rond gaat lopen he? Het is uiteindelijk gewoon een grote dozenschuiverij. Zolang je er ook zo tegenaan kijkt is er niet echt wat mis mee verder.

Verder vind ik het wel leuk dat ze uberhaupt wat organiseren. De prijs is secundair, en de gedachte erachter leuk. Volgens mij is dit ook het enige dat je in nederland zo ongeveer kan krijgen. Wil je een vewlix dan kan je bij een officiele dealer of partij volgens mij echt nergens terecht, dus ik vind het ook niet raar dat ze die niet hebben. Volgens mij zal het ook gewoon een kast zijn met een ps3 of 360 erin. Kan me niet voorstellen dat ze een typeX bord erin duwen, die hier ook niet leverbaar is. En leg mensen eens uit dat ze op die kast alleen met 1player kunnen spelen, willen ze een vs match moeten ze maar een kast erbij kopen. Dat kan ook niet...
SD5k

Post by SD5k » Fri Feb 20, 2009 11:01

BDT wrote:Media markt.... Breek me de bek niet open. Ik erger me altijd kapot als ik iets moet vragen als ik iets niet kan vinden. Jan doedels daar.

Even over arcade stick. Vandaag(eindelijk!!!!) haal ik mijn SF IV op. Voor de PS3 en ben op zoek naar een goede stick.

Iemand ervaring met deze Hori stick: http://www.play-asia.com/paOS-13-71-zl- ... -1o24.html

wat mij opvalt is dat de button layout anders is. De knoptoewijzing is ook anders dan de officiele SF IV stick (L1 en L2 zitten meest links, wat bij de andere sticks niet is. (oke, in de game kun je controls aanpassen, maar dat is niet relaxt als je hem bij vrienden aansluit ofzo)

edit: review op IGN, http://gear.ign.com/articles/766/766069p2.html

Let op de opmerkingen over 6 button fighters... Jammer...


Zeker niet kopen, ik heb er een gehad (voor een week ofzo, daarna teruggestuurd) maar je kan veel beter wat meer uitgeven aan een HRAP3 of een Madcatz TE stick.

Ik speel SF4 zelf op een Virtua Stick High Grade en een gemodde HRAP3.
BDT

Post by BDT » Fri Feb 20, 2009 11:27

SD5k wrote:
Zeker niet kopen, ik heb er een gehad (voor een week ofzo, daarna teruggestuurd) maar je kan veel beter wat meer uitgeven aan een HRAP3 of een Madcatz TE stick.

Ik speel SF4 zelf op een Virtua Stick High Grade en een gemodde HRAP3.


Oke, maar ik ben een dreamcast arcade stick gewend. Is die volgens jou vergelijkbaar met de VSHG en HRAP3? Of meer met die andere Hori stick waar ik de link van plaatste?
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Fri Feb 20, 2009 14:43

hrap3 en dan full sanwa maken met een octagonal ding erbij voor de stick.
er zijn ook hrap3 met sanwa stick al erin dacht ik. SE versie ofzow

Leuk dat capcom zoveel sponsering doet, als mediamarkt het voorelkaar krijgt.
wel jammer dat mm weinig verstand van heeft.

gister eindelijk akuma unlocked, gouken komt maar niet los.

Ook gister het spel geinstalled, dat kan bij options en de laadtijden verdwijnen bijna. Vooral in vergelijking zonder install./
Image
almighty

Post by almighty » Fri Feb 20, 2009 15:30

Gouken krijg ik ook maar niet speelbaar terwijl ik wel 2 perfects heb en 3 ultra's
Kom dan wel tegen hem te spelen maar na de winst staat die ouwe lul niet tussen de char's.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Feb 20, 2009 19:58

Die Tournament Stick is echt ziekelijk heftig, wat een kanon!

Wel verrassend om te zien hoeveel newbies de game oppakken. Ik lees echt overal mensen die het allemaal zo extreem moeilijk vinden er moves uit te krijgen, het moet blijkbaar net als fietsen vanaf jongs in je hoofd zijn getampd. Ik ben goed in Soul Calibur, maar hier snap ik niks van hoor je dan.

Prima, hoe meer mensen hoe meer de publishers doorhebben wat een belangrijke rol 2D gameplay heeft in het gamen anno 2009.
SD5k

Post by SD5k » Fri Feb 20, 2009 22:50

ZiEk wrote:hrap3 en dan full sanwa maken met een octagonal ding erbij voor de stick.
er zijn ook hrap3 met sanwa stick al erin dacht ik. SE versie ofzow



Elke HRAP heeft al standaard een Sanwa stick, je moet alleen de knoppen verwisselen.

Ik speel op dit moment Akuma, Sagat en af en toe Fei Long. :)

Voor degenen die op PSN spelen, dit is mijn login: SD5k
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Feb 21, 2009 12:25

Ken wrote:Die Tournament Stick is echt ziekelijk heftig, wat een kanon!


Kan je er niet een voor mij regelen? :)

Ben nooit een stick persoon geweest, maar wil het wel proberen!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Post Reply