Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Dec 07, 2007 18:56

op zich vind ik de stijl waarin ze de game maken wel erg tof, maar die lichamen zijn zo uit proporties, maar voor de rest kunnen ze wel echt kick ass animatie toepassen denk ik
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Fri Dec 07, 2007 20:49

MUSOLINI wrote:check die graphics. als ze het toch echt in 3d gaan maken, waarom dan geen DOA4, SC4, VF5, T6 graphics. dit is gewoon lelijk. maak ni uit hoe groot je als fan ook bent. laat dit aan iemand zien die een ps3 of 360 heeft en zeg ni erbij dat het sf4 (dus een legendarisch spel serie) gaat en ze zullen zwaar teleugesteld zijn. maar lang ni zo zwaar als mij. geen final death battle dus uussen ryu en gouki. GEEN 2D. fuck. hopelijk speelt het nog enigzins fatsoenlijk. mijn expectations zijn in ieder geval zwaar laag geworden, dus als het uit komt is het in ieder geval zeker beter dan wat ik er nu van verw8.


Die mensen waren ook teleurgesteld in SF3, omdat deze serie niet aanslaat bij de gemiddelde gamer. Als zij niet teleurgesteld zouden zijn, dan houdt het in dat je met iets standaards als Tekken te maken zou hebben. En SFIV gameplay wordt volledig 2d.

Ryu tegen Gouki... voor de 100e keer? Ik ben blij als die ongebalanceerde Gouki eindelijk weer opgerot is tbh. Ik ben hem kotsbeu. Zowiezo ben ik die Shotos beu, ik kies ze echt nooit in SF3 online. Ryu mag dan wel blijven als een soort van SF icoon, de rest van de shotos/clones mogen oprotten.

De beste fighting games vind ik zowiezo degene die drastisch gingen vernieuwen in oa lineup; zoals SF3, MOTW, FF3...

Het is gewoon niet verstandig om een game te beoordelen op een paar alpha shots.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Dec 08, 2007 03:44

R-Type wrote:Het is gewoon niet verstandig om een game te beoordelen op een paar alpha shots.

Het zou echter ook onverstandig zijn om het te negeren.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sat Dec 08, 2007 15:22

Ken wrote:
R-Type wrote:Het is gewoon niet verstandig om een game te beoordelen op een paar alpha shots.

Het zou echter ook onverstandig zijn om het te negeren.

Precies!
Deze screenshots worden zo maar uit het niets op het net geplaatst, juist om op forums een hype te creeeren. Tering, we zijn gewoon lab-rats :evil:
:lol:
R-Type

Post by R-Type » Sat Dec 08, 2007 16:48

Goed, maar ik zie liever actuele ingame footage.
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Mon Dec 10, 2007 17:52

R-Type wrote:
MUSOLINI wrote:check die graphics. als ze het toch echt in 3d gaan maken, waarom dan geen DOA4, SC4, VF5, T6 graphics. dit is gewoon lelijk. maak ni uit hoe groot je als fan ook bent. laat dit aan iemand zien die een ps3 of 360 heeft en zeg ni erbij dat het sf4 (dus een legendarisch spel serie) gaat en ze zullen zwaar teleugesteld zijn. maar lang ni zo zwaar als mij. geen final death battle dus uussen ryu en gouki. GEEN 2D. fuck. hopelijk speelt het nog enigzins fatsoenlijk. mijn expectations zijn in ieder geval zwaar laag geworden, dus als het uit komt is het in ieder geval zeker beter dan wat ik er nu van verw8.


Die mensen waren ook teleurgesteld in SF3, omdat deze serie niet aanslaat bij de gemiddelde gamer. Als zij niet teleurgesteld zouden zijn, dan houdt het in dat je met iets standaards als Tekken te maken zou hebben. En SFIV gameplay wordt volledig 2d.

Ryu tegen Gouki... voor de 100e keer? Ik ben blij als die ongebalanceerde Gouki eindelijk weer opgerot is tbh. Ik ben hem kotsbeu. Zowiezo ben ik die Shotos beu, ik kies ze echt nooit in SF3 online. Ryu mag dan wel blijven als een soort van SF icoon, de rest van de shotos/clones mogen oprotten.

De beste fighting games vind ik zowiezo degene die drastisch gingen vernieuwen in oa lineup; zoals SF3, MOTW, FF3...

Het is gewoon niet verstandig om een game te beoordelen op een paar alpha shots.


van sf3 snap ik het wel, het was te gecompliceert. de mensen hadden jaren nodig om het te waarderen voor wat t eigenlijk is. besides, sf3NG was waardeloos. pas bij SI werd de game goed, en TS werd het perfect, of bijna in ieder geval.

en ja, FF3, de RB games en MOTW zijn fantasties. maar kijk wat er met SS gebeurde na 2? het werd steeds slechter en slechter, tot aan de punt dat het nu zwaar sucked. de game is van mij favo 2d fighter (ss2 tijd) tot een fucked up gaming series gegaan (vanaf SSV werd t echt te gek, negatief bedoeld dus).

je hebt helemaal gelijk dat je nieuwe characters moet introduceren, maar laat dan goede met de verhaal mee te maken characters nog wel in de game dan AUB. want sagat hoorde net zo zwaar in sf3 te zijn als gouki en ryu. fuck, zou waarsachijnlijk mijn favoriete sprite ooit in een game geweest zijn.
R-Type

Post by R-Type » Mon Dec 10, 2007 19:29

SNK pompte die games te snel achter elkaar uit met andere teams. Na het faillissement in 2000 was SNK imo zowiezo niet veel soeps meer. Bijna alles wat daarna uitkwam was bagger, dieptepunten SSV, KOF2001 en Slug 4.

SS3 viel wat tegen, maar was opzich niet heel slecht. Gewoon rushed. SSIV vond ik echter weer een uitstekende game.

In Capcom Japan heb ik wel vertrouwen.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Dec 10, 2007 21:22

tjongejonge, hebben jullie die laatste screenshots van ken en ryu gezien? ziet er ERBARMELIJK uit.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Dec 11, 2007 09:34

Ja ik heb hem gezien, echt "real life" graphics:

Image


Ik vind dat we gewoon met zijn allen af moeten wachten tot er wat gameplay footage komt. Misschien wordt het niks, maar iedereen is zo negatief alleen op basis van graphics en dat in een waarschijnlijk vroeg stadium in de ontwikkeling van de game. Ik dacht toch dat de 2d fighting fans hier op het forum meer op hadden met gameplay en niet zichzelf zo blind zouden staren op de graphics...
Het is misschien niet wat iedereen verwacht had maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat het zuigt. Ik blijf erin geloven in ieder geval, tot ik gameplay gezien heb.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 11, 2007 11:03

Awh! Ik hoop op een Lego Street Fighter!
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Dec 11, 2007 11:54

wachten tot de EGM coverstory in january...schijnt toch een 18 pagina's lange story te zijn :| In de 1up Show hadden ze gezegd dat het tof was, aangezien hun het al hebben gespeeld die early build enzo....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Dec 11, 2007 12:04

ruderudie wrote:Ik vind dat we gewoon met zijn allen af moeten wachten tot er wat gameplay footage komt. Misschien wordt het niks, maar iedereen is zo negatief alleen op basis van graphics en dat in een waarschijnlijk vroeg stadium in de ontwikkeling van de game. Ik dacht toch dat de 2d fighting fans hier op het forum meer op hadden met gameplay en niet zichzelf zo blind zouden staren op de graphics...
Het is misschien niet wat iedereen verwacht had maar dat wil nog niet automatisch zeggen dat het zuigt. Ik blijf erin geloven in ieder geval, tot ik gameplay gezien heb.

Helemaal gelijk ja. Maar het betekend dat iedereen ook hoopt dat het goedkomt, maar iedereen is zich op deze manier psychologisch aan het voorbereiden op een dode mus.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Dec 11, 2007 12:17

Ik denk dat het wel goed komt. Besides, op deze manier kan er echt gruwelijk tof geanimeerd worden. Tuurlijk zijn HD sprites tof etc, maar dat zal er vast nog wel komen....hoop ik....
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Tue Dec 11, 2007 12:21

HD sprites zijn haast niet te doen. Dan mag je ook wat vloeiendere animaties doen. Weet je hoeveel werk dat is :|
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Tue Dec 11, 2007 15:11

Rano wrote:HD sprites zijn haast niet te doen. Dan mag je ook wat vloeiendere animaties doen. Weet je hoeveel werk dat is :|

Daarom zou dat ook zo supervet zijn. Hier in dit artiekel noemt ie dat de 'safe route'. Nou niet echt safe om 1080p HD 2D game te maken. Is nog nooit gedaan!!!!!!!!!!!!!
Zelf nog niet helemaal gelezen, maar check it out!!!!!!!! Uit de EGM
http://www.anaitgames.com/?p=7065
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Tue Dec 11, 2007 18:20

Ik vind het zeer veelbelovend klinken; een totaal toegewijde sf die-hard als hoofd productie is sowieso een goed aspect, en het feit dat ze terug willen naar de roots van de originele SF2 vind ik zelf super. Klassieke backgrounds, geremixte tunes; laat maar komen!!
User avatar
legztec
Active Level:
Active Level:
Posts: 456
Joined: Tue Sep 27, 2005 19:13

Post by legztec » Wed Dec 12, 2007 16:25

Het ziet er veelbelovend uit jah.
Van wat er verteld wordt heeft het wel degelijk potentie.
Maar ik denk dat ze alleen de de echte fans mee krijgen en niet de mainsteam.
2d fighting rules
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Fri Dec 14, 2007 01:19

van wat ik snel heb doorgelezen is het juist dat ze beide gamers willen aantrekken...core en main....parry systeem hebben ze verwijderd voor een nieuwe soort functie of iets dergelijks.

Parry was een soort beta voor die save functie....nou, het ziet er wel tof uit, denk dat het in beweging 10x toffer zal gaan zijn.

Kan niet wachten op de eerste vid's
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Fri Dec 14, 2007 02:26

kof 2k1 was echt vet om te spelen. grafisch is t mischien de lelijkste kof ooit, maar de playabilety is er echt.

p.s. die shit zou mischien zwaar veel tijd kosten en fucking duur zijn, maar kan iemand zich eens echt voorstellen hoe VET een echte next gen HD 2d fighter die met 60 frames ps animeert zou zijn? te vet. als een bewegende manga, of anime action right on your screen. interactieve bgs en all. shit, zullen we ooit zoiets krijgen? aangezien kof en sf cell shaded gaan betwijfel ik t. jammer, echt jammer gewoon.
Blackdragon

Post by Blackdragon » Sat Dec 29, 2007 06:41

Eerste gameplay movie van de vroege build:

http://www.gametrailers.com/player/user ... t=featured
almighty

Post by almighty » Sat Dec 29, 2007 09:43

Sorry maar ik heb er maar 1 woord voor ''spuuglelijk''
Alleen die backgrounds zien er wel geinig uit, maar de animaties zijn echt te lelijk voor woorden.
Ryu/Ken kon wel met z'n bakkes tegen een muur zijn aangelopen.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Dec 29, 2007 11:30

oei, ik schrok wel even...dit ziet er echt TE cartoony uit....Ik bedoel, die sprites zien er veel toffer uit dan deze 3d models....hadden ze niet iets stoerders kunnen modelleren?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Dec 29, 2007 11:46

Die vid is alle gameplay maar dan gejat van de vid in de volgende link.

http://www.youtube.com/watch?v=uGuqh6v-gNk

Hier vind je ook uitleg van een staffmember van capcom over het systeem en waarom hij het zo heeft gedaan. In het midden wordt de vid even onderbroken door geometry wars.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Sat Dec 29, 2007 14:46

vet filmpje, toch wel schokend om het zo 3d te zien.

De animaties zijn wel lachen gedaan ook zeker met de expressies erin dat is wel een plus.

Gameplay lijkt ook solid, alleen word ik bang voor infititys en combos met specials die een hele balk wegvreten. Als er maar genoeg leven overblijft om een comeback te maken.

Stijl gaat wel die hoofd van ryu ziet er wel grof uit, mischien is hun excuss dat ie oud geworden is hehehe he.

Anyways ik wil hem wel spelen en ben ook benieuwed hoe die online World warrior shizzle word.
Image
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Dec 29, 2007 15:06

Kan niet anders zeggen dat ik het er bijzonder cool vind uitzien en niet kan wachten tot ik het een keer kan spelen.
Post Reply