Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
Derek

Post by Derek » Sun Nov 04, 2007 19:22

Is er al een klein beetje gehint naar op welke console SF4 eventueel geport gaat worden? Heb nu alleen een Wii dus vrees dat ik in de toekomst toch een tweede console erbij moet kopen...
R-Type

Post by R-Type » Sun Nov 04, 2007 21:01

Het lijkt me een no-brainer dat hij niet op de Wii komt. De game zal vrijwel zeker next-gen graphics en online play krijgen dus vanzelfsprekend 360 en Ps3. Lijkt me ook niet dat het een exclusive voor een enkele console wordt.

Zelf hoop ik dat de Taito hardware geruchten waar zijn, ik hoop dat het eerst een Arcade game wordt. SF hoort in de Arcade.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Wed Nov 28, 2007 12:51

User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Nov 28, 2007 14:44

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het 2D wordt.
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Wed Nov 28, 2007 14:58

2d of dat ex alpha gedoe? (2.5d noemen ze dat volgens mij?)

zou het niet erg vinden als ze die donkere stijl erin houden...filmpje is zo bruut!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
almighty

Post by almighty » Wed Nov 28, 2007 15:12

Ken wrote:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het 2D wordt.


lets hope so 8)
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Nov 30, 2007 14:09

Mildoe wrote:2d of dat ex alpha gedoe? (2.5d noemen ze dat volgens mij?)

zou het niet erg vinden als ze die donkere stijl erin houden...filmpje is zo bruut!


http://youtube.com/watch?v=B8edPA6QZw4 :lol:
R-Type

Post by R-Type » Sun Dec 02, 2007 02:53

Zo'n fucking schijtserie, dat EX. Had ze beide op de PS. EX1 en 2 en uitbreidingen heb ik nu nog op ZiNC draaien, en ik blijf het half assed rommel vinden. EX3 vond ik dan nog wel een beetje underrated, het had wel lekker veel personages en zo'n tag battle.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Thu Dec 06, 2007 13:02

Ken wrote:Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het 2D wordt.


De gameplay wel. De personages niet:

Image
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Dec 06, 2007 13:21

kan wel aardig worden...hoop ik.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Thu Dec 06, 2007 13:35

ze gaan dan waarschijnlijk wel die coole animatiestijl erin houden....misschien voor het eerst in de SF serie dat er normale gezichtsuitdrukkingen komen?!
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 06, 2007 15:59

Met poly's kun je belachelijk mooie animaties krijgen. Als de game 2d wordt, dan kunnen alle poly's in de personages gepompt worden. En tegenwoordig zijn dat er veel. Zoveel zelfs, dat vaak pixelated sprites wellicht niet eens meer nodig zijn.
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Thu Dec 06, 2007 16:19

dus ik ben de enige die deze shit fucking lelijk vind, vooral als je na gaat dat het de nieuwe sf4 moet voorstellen? dat betekent dat kofXII dus waarschijnlijk ook van deze lelijke shit gaat worden. EN, betekent dit het einde van true 2d fighters? nieuwe bedoel ik dan, ik weet dat ze kof en sf sprites nog wel 20 jaar kunnen door blijven gebruiken. zou liever een echte nieuwe 2d SS of FFMOTW zien dan een 2.5d sf4 of kof12.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Thu Dec 06, 2007 16:25

dit is idd het einde van 2D zoals we dat kennen. ziet er niet slecht uit moet ik zeggen.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Thu Dec 06, 2007 17:21

Eigenlijk kan je er niet veel van zeggen, je moet het gewoon in beweging hebben gezien. Als ik uit moet gaan van deze screenshot kan ik niet anders dan zeggen dat het tegenvalt en niet mijn stijl is.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Thu Dec 06, 2007 18:29

Damn ziet er echt kut uit imo. Mja Capcom heeft de laatste 8 jaar geen 1 goede 2D fighter meer gemaakt dus ik verwacht er dan ook niks van. Deze zullen ze ook wel weer niet zelf maken. Btw wat is op met het kruis van Ryu. Op insertcredit noemen ze al een hard on :P
almighty

Post by almighty » Thu Dec 06, 2007 18:32

MUSOLINI wrote:dus ik ben de enige die deze shit fucking lelijk vind, vooral als je na gaat dat het de nieuwe sf4 moet voorstellen?


count me in, screenshot ziet er niet uit.
Hoopte op een waardige opvolger...
R-Type

Post by R-Type » Thu Dec 06, 2007 20:02

Mwah de stijl zit dichter in de buurt bij SF3 dan bij SF Alpha.

Dit ziet er ook nog zwaar prototype uit. Met dit plaatje kun je niets, het is zwaar ingezoomed, het ziet er niet als een vechthouding uit en de invalshoek heeft ook niets met een fighter te maken. Laten we wachten op iets ingame.

De laatste x aantal Shodowns en KOF's waren ook niet bepaald soeps, ook al hadden die wel een classic look.
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Thu Dec 06, 2007 20:23

damn is dat plaatje legit ?

ziet er niet slecht uit, ja als ze het maar op anime gevoel houden. Die analysis is twijvelachtig tbh. zou wel vet zijn die verf fx in gameplay maar goed het is ook een beetje vreemd, laat me ook aan okami denken.

2d gameplay bij 3d games is weleens goed, zoals sould calibur, rival schools en naruto op de gamecube.

Volgens wiki en zow is 2.5d gewoon Isometrische shizzle zoals simCity nep 3d.
Image
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Dec 07, 2007 12:40

Wat ik jammer vind is dat iedereen dit bestempeld als een screenshot. Dit is geen screenshot. Dit is gewoon een vaag plaatje. totaal niet hoe het eruit komt te zien. Hooguit misschien die achtergrond die gebruikt gaat worden. Die ryu is niet de ryu die gebruikt gaat worden in de game. gewoon een lekkermakertje van Capcom. nog effe vijf miljoen jaar wachten. En het is fucking lelijk. Grote voeten mag, maar ga het niet overdrijven.
Last edited by d on Fri Dec 07, 2007 17:49, edited 1 time in total.
R-Type

Post by R-Type » Fri Dec 07, 2007 17:16

Though the screenshot doesn't answer this question outright, we can confirm that the game's graphics are polygonal but the gameplay is strictly 2D. There will be new moves, locations, and gameplay features, while the standard six button control scheme remains. Ryu and Ken return along with Chun-Li and Dhalsim, but beyond that the character roster is a mystery.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Dec 07, 2007 17:38

@d: Dit is gewoon een screenshot hoor. Een andere camerahoek en geen HUD. Maar voor de rest volledig in-game. Zo zullen de levels en personages er uit gaan zien.

Twee nieuwe screenshots. Ryu en Ken!

Image
Image
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Dec 07, 2007 17:56

hmmmmm..........
Toch geloof ik er geen fuk van. Dit is gewoon een still shot. Ik zie nu al voor me hoe die gasten gewoon dit plaatje zo gemaakt hebben. Als dit zou bewegen zou dat betekenen dat ze er al een jaar mee bezig zouden zijn geweest. Ik hoop juist dat ik ongelijk heb, want dat zou heel vet zijn, maar ik ben heel sceptisch en dat blijf ik ook totdat ik echte bewijzen zie. Deze characters zijn gedetaileerder dan welke 3D fighter dan ook.
No way!
Leuke shots, maken wel de SF2 sloop beest in me los. Maar waarom toch 3D? Als de gameplay 2D zou zijn, waarom dan 3D graphics?
Sega, Namco waar zijn jullie mee bezig?
1080p 2D artwork bitch!

EDIT: als dit echt zo gaat zijn en het speelt een beetje, dan wordt dit echt gruwelijk!
R-Type

Post by R-Type » Fri Dec 07, 2007 18:08

Sega heeft met VF5 op de Xbox zojuist de beste 3d fighter aller tijden afgeleverd imo. Namco is idd wel een beetje down the drain, SC4 koop ik wel, maar hij gaat SC1 niet evenaren (het heeft namelijk SC3 engine).

Maar ik ben sinds gisteren hyped voor SFIV.

Ik heb er namelijk de hoop in dat het geen ongebalanceerd zootje gaat worden. Anders hadden ze de game wel Capcom Fighting Shit genoemd ofzo. Nee, ze gebruiken nog niet een Alpha 4 of EX4... maar gewoon Street fighter IV! Ze gaan die naam niet verkloten. Als de geschiedenis zich herhaalt, gaat SFIV doen wat SF2 en SF3 ook deden; het 2d fighting genre naar een hoger niveau brengen.

Biohazard 5 en SFIV... mijn favoriete upcoming games van deze generatie. Capcom's BACK!
MUSOLINI

Post by MUSOLINI » Fri Dec 07, 2007 18:13

check die graphics. als ze het toch echt in 3d gaan maken, waarom dan geen DOA4, SC4, VF5, T6 graphics. dit is gewoon lelijk. maak ni uit hoe groot je als fan ook bent. laat dit aan iemand zien die een ps3 of 360 heeft en zeg ni erbij dat het sf4 (dus een legendarisch spel serie) gaat en ze zullen zwaar teleugesteld zijn. maar lang ni zo zwaar als mij. geen final death battle dus uussen ryu en gouki. GEEN 2D. fuck. hopelijk speelt het nog enigzins fatsoenlijk. mijn expectations zijn in ieder geval zwaar laag geworden, dus als het uit komt is het in ieder geval zeker beter dan wat ik er nu van verw8.
Post Reply