Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sat Feb 21, 2009 12:44

Er zijn er echt serieus zo abnormaal weinig, volgende zending komt volgende maand pas weer. Kansloos I know.
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Sat Feb 21, 2009 13:39

ne0 wrote:Tja het klinkt een beetje hard maar je kan uiteraard niet verwachten dat iemand die ECHT verstand van zaken heeft voor 2 euro per uur bij de mediamarkt rond gaat lopen he? Het is uiteindelijk gewoon een grote dozenschuiverij. Zolang je er ook zo tegenaan kijkt is er niet echt wat mis mee verder.


Dit neem ik dus wel persoonlijk aangezien ik daar werk. Jammer..... Voor 2 euro had ik daar waarschijnlijk ook niet rondgelopen. Maar idd er lopen heel veel mensen rond die niks weten omdat ze graag mensen aannemen die niks kosten. En dacht dat deze topic over street fighter 4 ging.
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Sat Feb 21, 2009 13:42

almighty wrote:Gouken krijg ik ook maar niet speelbaar terwijl ik wel 2 perfects heb en 3 ultra's
Kom dan wel tegen hem te spelen maar na de winst staat die ouwe lul niet tussen de char's.


Volgens mij moet je ook met akuma uitgespeeld hebben.
Heb hem uiteindelijk unlocked door met 3 ultras te finishen en de rest met perfect af te ronden. Moet zo gedaan zijn met instellingen op easiest en 1 ronde.
ne0

Post by ne0 » Sat Feb 21, 2009 13:44

xxstillaxx wrote:Maar idd er lopen heel veel mensen rond die niks weten omdat ze graag mensen aannemen die niks kosten. En dacht dat deze topic over street fighter 4 ging.


Als je dat weet dan weet je dus ook wat het hele punt is dat ik en andere mensen proberen te maken!

Verder is dit inderdaad SF4 topic, en het ging over de hoofdprijs van de mediamarkt SF4 compo, dus erg off-topic lijkt het me niet.
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Sat Feb 21, 2009 13:49

ne0 wrote:
xxstillaxx wrote:Maar idd er lopen heel veel mensen rond die niks weten omdat ze graag mensen aannemen die niks kosten. En dacht dat deze topic over street fighter 4 ging.


Als je dat weet dan weet je dus ook wat het hele punt is dat ik en andere mensen proberen te maken!


Vond gewoon dat je het niet op die manier hoeft te brengen. We kunnen hier niet allemaal de hoge functie en salaris hebben zoals jou.
ne0

Post by ne0 » Sat Feb 21, 2009 14:00

xxstillaxx wrote:
ne0 wrote:
xxstillaxx wrote:Maar idd er lopen heel veel mensen rond die niks weten omdat ze graag mensen aannemen die niks kosten. En dacht dat deze topic over street fighter 4 ging.


Als je dat weet dan weet je dus ook wat het hele punt is dat ik en andere mensen proberen te maken!


Vond gewoon dat je het niet op die manier hoeft te brengen. We kunnen hier niet allemaal de hoge functie en salaris hebben zoals jou.


Volgens mij heb je geen idee welke baan of functie ik heb. Verder snap ik niet dat je er zo'n drama van wil maken, iedereen weet wat er bedoelt wordt en daar ben je het zelf nota bene mee eens. Ik zit hier zelf voor talk over games, niet voor GTST-toestanden. Ik ga dit verder dus negeren en ik ga er verder niet meer op in. Als je wat te klagen hebt ga je maar naar mods of stuur je een PM, terug naar SF4 hier.
Muzzle

Post by Muzzle » Sat Feb 21, 2009 15:02

Heb hem ook sinds gisteren (PS3 versie). Erg gaaf, ben nu alles aan het unlocken. Ik kan hem nu met 1 credit uitspelen op hard, binnenkort even proberen hoe ver ik kom op de moeilijkste graad. Bijna alle andere SF games kan ik met 1 credit uitspelen op 8 sterren, dus ik wil dat bij deze ook wel kunnen op den duur.
De moves vliegen super soepel uit de controller, heb zelden dat iets mislukt, bij andere SF games was dit wel eens iets lastiger, erg fijne controls dus.
Heb eigenlijk nog niets gevonden om over te klagen, echt een super game, de sfeer is top, alles past goed bij elkaar etc.
Seth is geen super toffe eindbaas, maar in ieder geval een stuk beter dan Gill uit SFIII:3rd Strike.
Ik ben in ieder geval super tevreden over het spel.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sat Feb 21, 2009 15:27

Ken wrote:Prima, hoe meer mensen hoe meer de publishers doorhebben wat een belangrijke rol 2D gameplay heeft in het gamen anno 2009.

Inderdaad. Kijk ook naar het succes van New Super Mario Bros. 2D gameplay en een 3D uiterlijk. Het werkt gewoon.

Nu nog een Sonic met 3D graphs en 2D gameplay :roll:
xxstillaxx

Post by xxstillaxx » Sat Feb 21, 2009 17:20

Toevallig net op PSN gekeken en raad eens wat er tot mijn verbazing is te downloaden: SSF2THDR! :shock: 50 jaar na de release in US en JP kunnen eindelijk mensen met een europese PSN het spel kopen voor 14,99. Beter super, super, super laat dan nooit toch? :D
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sat Feb 21, 2009 22:56

persoonlijk komt die HD remix als mosterd na de maaltijd. Maar ja, ik ben nog steeds een sucker voor 2d sprites....zal em waarschijnlijk wel halen :)
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Feb 22, 2009 06:13

Ik zit momenteel in Australie, en heb SF4 alleen nog in Hong Kong en hier in de arcade kunnen spelen. Ik wordt momenteel hard aangepakt door de Aziatische populatie hier in Sydney, het is duidelijk te merken dat de game nu ook op de console verschenen is, want ik krijg flinke chain combo's te verduren van char's (vooral viper) die ik zelf moeilijk kan inschatten. Wel zeker als ik thuis kom een next gen console aanschaffen met deze game, wat een topper.

Vanmiddag naar Japan, hopelijk komende dagen een keer SF4 op de Vewlix uitproberen. Heb hem hier ook 1 keer op een console in een shop gespeeld, laadtijd daar viel wel tegen vond ik. Verder gewoon topgame!
User avatar
R2-2D
Active Level:
Active Level:
Posts: 779
Joined: Sat Nov 26, 2005 23:59
Location: Enschede

Post by R2-2D » Sun Feb 22, 2009 10:57

laadtijd daar viel wel tegen


Gewoon op de harde schijf installeren ! Werkt perfect !
User avatar
Pat7o
Active Level:
Active Level:
Posts: 561
Joined: Sun Jan 20, 2008 14:25
Location: Rotterdam

Post by Pat7o » Sun Feb 22, 2009 11:23

ruderudie wrote:Vanmiddag naar Japan, hopelijk komende dagen een keer SF4 op de Vewlix uitproberen. Heb hem hier ook 1 keer op een console in een shop gespeeld, laadtijd daar viel wel tegen vond ik. Verder gewoon topgame!


erg vet dat je daar zit! als je de mogelijkheid hebt stuur is wat Arcade foto's!
8)
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Sun Feb 22, 2009 14:47

enige kans erop dat ik een tournament stick kan bemachtigen via jou Ken?

Krijg een beetje blaren op me duim van al die kwart slagen op de de d-pad :o
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
Muzzle

Post by Muzzle » Sun Feb 22, 2009 18:29

Online op de PS3 werkt echt perfect. Gevechten zonder lag zolang je maar alleen tegen mensen vecht met 4 of 5 netwerkstreepjes (verbinding).
Niveau is tot nu toe wel vrij laag gemiddeld. Ik heb 2 keer vrij hard verloren, paar keer net aan verloren en verder al heel veel vaker keihard gewonnen. Nu ben ik wel redelijk goed in SF games (speel ze al sinds dat ik 8 ben ook ongeveer, en dit deel speelt gewoon als vanouds), maar in Tokyo werd ik in de arcades met SF 3 en andere delen ook gewoon keihard verslagen, dus zo goed ben ik nu ook weer niet.
Mijn win% is nu 73% maar ik verwacht dat dit nog wel hoger zal worden nu ik een aantal vaste characters uit heb gekozen om mee te vechten online.
Ik ga dit spel nog wel een tijdje spelen online, erg vermakelijk.
R-Type

Post by R-Type » Mon Feb 23, 2009 18:08

Ligt er ook aan welk personage je kiest. Ik speel vooral met Balrog, Cammy en Abel enzo en win lang niet alles. Vooral met Abel is het nog wel lastig omdat ik hem nog niet goed ken. Daarbij zijn 90% van de opponenten shotos of Sagat. Ik zat op 85% totdat ik nieuwe personages ging gebruiken, zit nu op 70% ofzo.
Muzzle

Post by Muzzle » Mon Feb 23, 2009 20:30

Je komt heel veel Ken tegen vooral vind ik. Ik speel zelf het meeste met Sagat, maar ook wel is met Cammy of Ryu. Ik wil er nog wat andere personages bij gaan nemen als afwisseling, ik denk aan E. Honda en Blanka misschien. Ik moet nog even kijken :-). Met Sagat win ik meestal vrij makkelijk in ieder geval.
Ik probeerde juist in het begin wat personages uit waardoor mijn wins niet zo hoog waren, maar sinds ik vooral Sagat gebruik is mijn win% nu 75%. Ik ben al heel erg lang niet meer zo enthousiast geweest over een spel, ik vind het echt af. De presentatie, de gameplay, artwork, soundtrack, alles.
Balrog vind ik ook een gaaf personage, die wordt ook niet vaak gebruikt. Je bedoelt de boxer toch? Ligt er maar aan welke versie je hebt natuurlijk :-).
Ik ben een paar mensen tegen gekomen die erg goed waren met C. Viper en Gouken, daar heb ik ook van verloren omdat ik die personages niet zo goed ken.
Ik speel niet zo heel veel, gamen heeft mijn prioriteit niet echt meer, maar speel wel aantal potjes per dag meestal.
Last edited by Muzzle on Tue Feb 24, 2009 10:13, edited 1 time in total.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Tue Feb 24, 2009 10:00

Mildoe wrote:enige kans erop dat ik een tournament stick kan bemachtigen via jou Ken?

Krijg een beetje blaren op me duim van al die kwart slagen op de de d-pad :o


Nee voorlopig alleen de witte Arcade stick van Madcatz voor PS3 en de Hori sticks.

Madcatz sticks zijn nu op vrrd bij Consoleshop.

http://www.consoleshop.nl/product/64652 ... k-ps3.html
User avatar
ZiEk
Active Level:
Active Level:
Posts: 960
Joined: Fri Nov 17, 2006 02:28
Location: Haarlem
Contact:

Post by ZiEk » Tue Feb 24, 2009 18:26

damn di inputs zijn lastigg, echt combos met focus cancels is nix voor mij. Zou wel willen maar zo fuckin lastig. Bij de trials kom jeze tegen en merk je hoe lastig. Speel meestemet sagat en cammy is echt een probleem voor hem :/

ongeveer 1800 bp het halveert tussen de 1600 en 2000 mdat ik echt niet goed ben. 2 haat mails en1 compliment lol.
Image
User avatar
Mildoe
Active Level:
Active Level:
Posts: 446
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:45
Location: Rotterdam
Contact:

Post by Mildoe » Tue Feb 24, 2009 23:56

Ken wrote:
Mildoe wrote:enige kans erop dat ik een tournament stick kan bemachtigen via jou Ken?

Krijg een beetje blaren op me duim van al die kwart slagen op de de d-pad :o


Nee voorlopig alleen de witte Arcade stick van Madcatz voor PS3 en de Hori sticks.

Madcatz sticks zijn nu op vrrd bij Consoleshop.

http://www.consoleshop.nl/product/64652 ... k-ps3.html


Dus wachten op de stick of iets wat net zo goed is of beter?
"Denk jij eerst of doe jij eerst?"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Wed Feb 25, 2009 10:40

Die sticks waren op voorraad, zullen vandaag weer binnenkomen.

Je kunt wachten op de Tournament Stick levering in maart/april of gewoon voor die witte gaan, your choice.
almighty

Post by almighty » Wed Feb 25, 2009 23:37

Leuke matchen Ken, en close :lol:
Volgende keer ben je aan de beurt :P

ff mijn knoppen veranderen hehe.

Misschien van het weekend nog eens?
Last edited by almighty on Thu Feb 26, 2009 10:54, edited 1 time in total.
ckong

Post by ckong » Thu Feb 26, 2009 08:31

Ken wrote:Die sticks waren op voorraad, zullen vandaag weer binnenkomen.

Je kunt wachten op de Tournament Stick levering in maart/april of gewoon voor die witte gaan, your choice.


hier een review van beide sticks en van de SF4 gamepad:

http://www.gamepro.com/article/features ... -reviewed/
Gameholic

Post by Gameholic » Thu Feb 26, 2009 11:04

Thanks voor de link.

Waar blijven die fucking gamepads?
Blackdragon

Post by Blackdragon » Fri Feb 27, 2009 10:37

Oke gisteren de hele avond Street Fighter Iv gespeeld rond half 7 begonnen en rond half 1 gestopt en wow wat een gweldige game zeg. Heb het gisteravond ook een stuk of 8 a 9 keer uitgespeeld met een character en ben erg onder de indruk. Seth is inderdaad overpowered maar toch had ik gister avond met de meeste character niet echt heel veel moeite met hem, alleen met Dhalsim en El Fuerte wou het niet echt lukken tegen Seth.

De gameplay is heel erg goed het pakt heel snel op en combo's maken en linken gaat vind ik makkelijker dan anders SF games. Bovendien zijn de supers en ultra's spectaculair en makkelijk uit te voeren behalve van Guile en Vega lukken mij niet teminste niet met een 360 controller. db, df, db, uf hoe moet je dat op een d-pad ooit uitvoeren?

Ik heb nu met een stuk of 10 characters gespeeld en tot nu toe hebben Sakura, Blanka, E. Honda, Sagat en Fei Long het meeste indruk op me achter gelaten. Maar heb nog niet iedereen gespeeld dus mijn character kiezen kan ik nog niet. De nieuwe characters zijn best leuk, maar denk dat geen enkele echt een character is die ik wil en kan mainen.

De gameplay is vergevelijker dan daar ben ik eigenlijk wel blij mee het komt niet zo precies als bijvoorbeeld Third Strike. Wat soms wel fout gaat als onder de ultra bijvoorbeeld ook een move zit met bijna dezelfde input dat ik de move maar blijf doen. bijvoorbeeld als een move f, df, d, f is en een ultra d, df, f, d, df, f dat hij heel vaak de input van de eerst genoemde move pakt en niet die van de ultra. Maar wat ik zeg gebeurd dit niet altijd soms heeft hij dat en ligt ook aan de character waarmee ik speel en het zal best wat aan de 360 controller kunnen leggen.

Filmpjes en verhaal zijn best leuk om te zien en mooi in elkaar gezet. Tuurlijk moet SF het niet van het verhaal of endings hebben, maar voor een SF zijn ze gewoon erg leuk om te zien. Ik heb natuurlijk nog niet lang genoeg gespeeld om een algehele uitstekende indruk te krijgen, maar kan wel zeggen dat ik nog niet echt noemenswaardige minpunten heb gevonden spel technisch en dat zegt veel, want meestal van je bij een game meteen wel mindere punten.

Dat SF IV een must have is mag ook voor mij wel duidelijk wezen en wat ook mooi aan deze game is dat gamers die niet veel de serie hebben gespeeld ook vrij makkelijk de game kunnen oppakken als ik zo kijk naar Nomad die het gister goed deed en dat terwijl hij nog nooit serieus een SF had gespeeld.
Post Reply