Street Fighter IV

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
almighty

Post by almighty » Sat Oct 20, 2007 16:19

Gameholic wrote:
Ken wrote:Achtergronden waren in meerdere 2D fighters van Capcom al 3D, dat boeit natuurlijk totaal niet, zolang de gameplay maar volledig 2D is en dan ook niet in de stijl van KOF MI o.i.d.

Ik verwacht dat ze doorboorduren op 3rd Strike met een graphics style zoals in de trailer. Wel anders maar toch ook weer heel vertrouwd.


Als dit zo zou zijn wordt SF4 wel heel tof. Want naar mijn mening kunnen 2D games hedendag er heel bruut uitzien.


Dat denk ik ook en hoop dat ze er een mooie game van gaan maken.
Na 3rd Strike is er helaas volgens mij niet veel meer veranderd.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sat Oct 20, 2007 17:31

TERING:

Small Street Fighter IV Update

This can probably be filed under "old news" to people familiar with the rocky road of the Street Fighter franchise, but GPara has posted a small article outlining a few details about Street Fighter IV and the role that Capcom Japan has in the title. Unsurprisingly, Capcom Japan has deferred any questions about the game to Capcom USA and has basically stated they have little-to-no involvement with the planned release.

Considering that Capcom USA is the current rights holder to the Street Fighter brand, it was pretty much expected that this was a Capcom USA led project. It is interesting however to see Capcom Japan respond in such a way.

But, who's the developer of the game? This seems to be the million dollar question.

With Capcom USA's development studio put on "hold" after the release of Final Fight Streetwise, it is unclear whether or not the game is being handled in house, being outsourced to a western company (like the new Bionic Commando), or being outsourced to a Japanese company. It also poses questions about the likelihood of an arcade release since if it is solely being helmed by Capcom USA, the company will more than likely push for a release for their primary audience (console gamers in the US) first.

Obviously this doesn't discredit the chance that the game will see an arcade release in Japan (a la Soul Calibur III) or in conjunction with the console release, but the chances that it is being developed as an arcade game first (or with timed exclusivity) and a console game second are slim at this stage.

Anyone out there have information about the distribution of Capcom arcade games in the US market in recent years that they would like to share?
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 21, 2007 04:16

Wat nou tering? Er staat echt helemaal niets boeiends in dat hele bericht wat je post.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 21, 2007 14:09

SF EX was zwaar klote, niet weer die slome semi-3d rommel.

Gewoon volledig 2d. Gewoon Third strike met meer personages, nog betere hi-res graphics en animaties en presto.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sun Oct 21, 2007 15:44

Ken wrote:Wat nou tering? Er staat echt helemaal niets boeiends in dat hele bericht wat je post.
Dat Capcom Japan er helemaal, maar dan ook helemaal geen fuck mee te maken gaat krijgen. Dus dat is zwaar zuigen. Sorry als je dat al wist, maar ik had verschillende berichten gehoord en dit lijkt me redelijk definitief.
Een gekke tijd om gamer te zijn, dit.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 21, 2007 15:46

But, who's the developer of the game? This seems to be the million dollar question.

With Capcom USA's development studio put on "hold" after the release of Final Fight Streetwise, it is unclear whether or not the game is being handled in house, being outsourced to a western company (like the new Bionic Commando), or being outsourced to a Japanese company.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 21, 2007 16:28

Maar de odds zijn dus wel negatief he. Of het wordt Capcom USA, of een westerse 3rd party, of een Japanse 3rd party. Volgens mij kan geen van allen een Third Strike evenaren, dan het originele team zelf.

Als het een directe consolegame wordt dan wordt het zo'n release als Soul Calibur 3 en Sega Rally denk ik. Niet echt zo tof als het oude en mist de Arcade oomph. Deze game moet alleen daarom al eerder in de Arcade komen; en ook voor playtesting etc.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Sun Oct 21, 2007 16:30

Ik kan me niet voorstellen dat Capcom de Japanse divisie buitenspel laat, ik geloof daar niets van.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sun Oct 21, 2007 18:05

De enige redding is Sammy/Arc Sys van Guilty Gear/FOTNS/Basara X.
Maareh, we worden blij gemaakt met een dod mus.
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Oct 21, 2007 19:21

Het moet juist zeker niet zo'n Sammy game worden zoals guilty gear of Hokuto no ken. Begrijp me niet verkeerd, die games zijn goed, maar SF is weer iets heel anders. Ik vermoed dat men met het succes van 3th strike en sf 3 in het algemeen heel goed voor ogen heeft waar het naartoe moet en wat men verwacht. Anders zijn ze blind.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 21, 2007 23:03

SF3 was commercieel gezien niet zo'n supersucces. Wil capcom de mainstream aanspreken met alle problemen van dien, of gaan ze hopelijk voor de hardcore fanbase?
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Sun Oct 21, 2007 23:47

hardcore fanbase lijkt me, niemand anders zit op een volgende sf te wachten
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Oct 22, 2007 00:00

ruderudie wrote:Het moet juist zeker niet zo'n Sammy game worden zoals guilty gear of Hokuto no ken. Begrijp me niet verkeerd, die games zijn goed, maar SF is weer iets heel anders. Ik vermoed dat men met het succes van 3th strike en sf 3 in het algemeen heel goed voor ogen heeft waar het naartoe moet en wat men verwacht. Anders zijn ze blind.

Ik snap je. Maar wat ik bedoel is dat je al blij mag zijn als zij het gaan doen. Wie anders? Een of andere toverclub? :lol: Misschien dat jij nog een dope software house kent die zich wel gaat inspannen voor sf4. Maar de druk is wel hoog als je daar zo maar even in duikt. Volgens mij is er niemand anders. Ik bedoel, zouden ze het ook door anderen kunnen laten maken? Wie dan?
Ik kan een paar gasten bedenken. Makers van Arcana Heart, miscchien?
Welk team zou het in het gunstigde geval een dope sf4 kunnen maken?
Ik ben zelf razend benieuwd.
Dus is er uberhaupt al begonnen eigenlijk?
Damn, zoveel vragen en 0 antwoorden :lol:
nindo
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Thu Feb 01, 2007 20:32

Post by nindo » Mon Oct 22, 2007 00:14

Weet niet waar je je bronnen vandaan haalt maarre...

http://www.capcom.com/BBS/showpost.php? ... stcount=52

Capcom JAP zit er degelijk wel aan... niet dat ze 100% te vertrouwen zijn na Capcom Fighting Jam...
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 22, 2007 07:18

Capcom Fighting Jam was toch gemaakt door een groep net afgestudeerde beginnelingen oid...?

Maar goed het is en blijft een verassende move, het zal commercieel misschien quitte draaien, meer echt niet. De enige manier om in Japan winst te maken is om gewoon eerst het spel in de arcade uit te brengen, online te spelen en kaarten uit te brengen met winst/verlies aantallen zoals bij VF5 en VT3..
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

Post by ruderudie » Mon Oct 22, 2007 07:48

In ieder geval mooi om te lezen dat de Amerikaanse divisie weet waar ze (niet) toe in staat is, ervan uitgaande dat degene die dit postte een functie heeft bij capcom en dat hij weet waar hij over praat.

Ik denk inderdaad ook niet dat Capcom denkt het gouden ei te hebben met sf4, en dat ze zich daarom vooral richten op de doelgroep die een dergelijk product het meest kan interesseren. Oude fanbase dus. De rest van de wereld is of niet bekend met sf (kids), of heeft de franchise jaren geleden al vaarwel gezegd. Ikzelf ben wel bereid om een next gen console aan te schaffen als sf4 wordt wat wij allen hopen: oude fanbase 8)
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Mon Oct 22, 2007 08:15

nindo wrote:Weet niet waar je je bronnen vandaan haalt maarre...

http://www.capcom.com/BBS/showpost.php? ... stcount=52

Capcom JAP zit er degelijk wel aan... niet dat ze 100% te vertrouwen zijn na Capcom Fighting Jam...
Damn, mijn bronnen zijn niet te vertrouwen!
Vet nieuws, ik ben weer een optimist! 2D lives, ouwe.
nindo
Active Level:
Active Level:
Posts: 53
Joined: Thu Feb 01, 2007 20:32

Post by nindo » Mon Oct 22, 2007 15:37

Capcom Fighting Jam was gewoon in elkaar geflanste troep, idd. :P

Yep, het is 2D dus ik vind het wel goed zo, een ware sequel die SF3 gaat overtreffen is bijna niet mogelijk maar ik ben zeer benieuwd. Ze hebben lef...!

Ik hoop ook dat het een game is voor de die hards onder ons...het systeem is het belangrijkst aan heel SF, maar ze willen vast wel een groter publiek aanspreken, want als 'casual gamers' de naam Street Fighter horen denken ze van "nah, doe mij maar Tekken/DOA"... hopelijk slaat het in als een bomb zodat het nog kan concurreren met 'casual fighters'...!
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Oct 22, 2007 16:37

Capcom Fighting Jam was zover ik me kan herinneren wel van de usa divisie. Maar wie het ook maakte het was gewoon dikke troep.
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 22, 2007 18:48

2D rules. sf4 3D? in de prullenbak.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Mittens666

Post by Mittens666 » Wed Oct 24, 2007 09:28

Inderdaad beter dat het 2d wordt. Ga ik sinds mijn 8e jaar weer een keertje proberen om SF onder de knie te krijgen!!!!
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 26, 2007 12:17

Heb uit dezelfde bron die mij het nieuws van een SF4 aankondiging een paar weken geleden al vertelde vernomen dat het een Amerikaanse productie wordt van een 3D versie.
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 26, 2007 12:57

Daar gaat de hoop voor een goede opvolger van SF3. Hoop nu dan dat het een versie wordt met alleen 3d moddeling van characters, maar 2d gameplay.
Keep on Dreaming
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Fri Oct 26, 2007 14:00

DAY wrote:Daar gaat de hoop voor een goede opvolger van SF3. Hoop nu dan dat het een versie wordt met alleen 3d moddeling van characters, maar 2d gameplay.

En dan die okami achtige zwarte verfspetters bij een harde stoot 8)
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 28, 2007 00:49

Wat ik er van weet is het zo dat Capcom Japan de series allang gedumpt heeft. Die rehashes waren ook van Capcom USA, evenals CFJ.

Maar gelukkig hebben we Third Strike nog. En om eerlijk te zijn, hoeveel kans is er dat die game in een gamesindustrie van nu wordt overtroffen?

Third strike en SFA3 zijn voor mij de pinnacle van 2d fighting.
Post Reply