japanse dreamcast

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
Post Reply
User avatar
ruderudie
Active Level:
Active Level:
Posts: 1581
Joined: Fri May 19, 2006 16:27

japanse dreamcast

Post by ruderudie » Mon Oct 15, 2007 10:49

Ik ben er over aan het denken om een jap. dc aan te schaffen, maar hoe zit het met japans taalgebruik in-game? Bij de saturn is bijna alles gewoon in het Engels, voor de jap. dreamcast heb ik enkel CvsSNK 2 dat volledig Engels is, en Super SF II X dat volledig Japans is. Hoe zit het met de rest van de games?
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Mon Oct 15, 2007 16:30

De meeste games die ik speel op de Japanse DC zijn arcade achtig en deze zijn zeer goed te doen en vooral in de wat latere en populaire games is vaak een engelse optie aanwezig in het menu van de game. Af een toe een beetje gokken, maar vaak kom je er wel uit. Mocht je de eerste Shenmue willen spelen, dan is er us Shenmue, helaas is er van Shenmue 2 geen engelse versie voor de Japanse DC, dus zou je die willen spelen zou ik gaan voor een Amerikaanse of Pal DC.

Alleen het spelen van rpg's zou volgens mij echt een probleem zijn en zou ik je daarom niet aanraden, dus mocht je van rpg's houden koop dan een Amerikaanse DC.
Keep on Dreaming
DNL
Active Level:
Active Level:
Posts: 886
Joined: Sun Sep 25, 2005 19:11

Post by DNL » Mon Oct 15, 2007 17:12

rpgs op de dc zijn vet stront.
ImageImage
" I don't die not to live. I don't yield if my wish is not fulfilled. I never die with regrets. "
Blackdragon

Post by Blackdragon » Mon Oct 15, 2007 17:43

DreamerNL wrote:rpgs op de dc zijn vet stront.


Uhh ja duidelijk heb toch wel genoten van een paar RPG's zoals Grandia, Skies of Arcadia en ga zomaar door.

Maar goed idd alleen met RPG's is het wat lastig als ze in het Japans zijn, maar verder zijn de meeste games wel te doen in het Japans.
R-Type

Post by R-Type » Mon Oct 15, 2007 19:52

Blackdragon wrote:
DreamerNL wrote:rpgs op de dc zijn vet stront.


Uhh ja duidelijk heb toch wel genoten van een paar RPG's zoals Grandia, Skies of Arcadia en dat was het.


Fixed :)

Dreamer heeft wel gelijk. Skies is eigenlijk de enige goede RPG (die rate ik op het niveau FFX, Xenosaga enzo) Grandia 2 is nog wel aardig. Dat is dan eigenlijk alles en dan kun je zeggen dat het qua RPG's beroerd gesteld is met de DC.

Op de Saturn had je dan tenminste nog het geweldige Grandia 1, Wachenroder, de Shining Force trilogie, Panzer Saga, de Lunar serie, Holy Ark... Het grootste gedeelte was wel Japans, maar echt heel goed.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Mon Oct 15, 2007 21:29

Ik moet zeggen dat ik een DC ook niet associeer met RPG's. Het is echt een console voor fighters en shmups imo. Voor die games is ook totaal niet boeiend als de tekst in het japans is, daar kom je zo uit.
R-Type

Post by R-Type » Sun Oct 21, 2007 00:07

Ik heb jarenlang een Japanse DC gehad en het beviel me fantastisch. Zelfs Biohazard CV Complete was gewoon te doen. Met Shenmue krijg je een probleem, hoewel je de PAL/US shenmue nog altijd via bootdisc kunt starten of je gaat voor de dure japanse U.S. Shenmue.

Maar voor de rest, Ikaruga, Border Down en al die stuff genuine spelen zonder bootdisc: heerlijk. Bijna als neuken zonder condoom, nou ja, bijna hè.
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Sun Oct 21, 2007 03:18

Jullie zijn wel allemaal op de hoogte dat je met een schijnbaar simpele hack je pal dreamast kan omtoveren tot een Japanse of Amerikaanse he!
Ik denk ik zeg het effe.
Post Reply