PS3 naar 400 ekkie!

Discussies over huidige generatie en old school videogames.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

PS3 naar 400 ekkie!

Post by Rano » Thu Oct 04, 2007 23:22

PS3 gaat vanaf volgende week naar 400 euro. Dat wordt een leuke consolewar deze kerstperiode :P
R-Type

Post by R-Type » Fri Oct 05, 2007 00:13

De 360 bewijst dat de prijs en zelfs de kwaliteit van het apparaat niet veel zegt. Voor 350 euro ben je namelijk nog niet klaar.

Games, die verkopen consoles. En die heeft de Ps3 tot nu toe nauwelijks. 400 is voor een console zonder games die zich onderscheiden nog steeds duur.

Ik denk een korte stuiptrekking, maar toch een blijvende 3e positie. Sony heeft 2007 allang verloren.
almighty

Post by almighty » Fri Oct 05, 2007 03:26

Eindelijk :)
Maar het zijn de games die ervoor zorgen dat je een console in huis haalt en voor mij dus reden genoeg het dit jaar nog zonder een ps3 te moeten doen.
Ik denk trouwens dat de Wii het monsterlijk gaat doen deze Sint/kerst met toppers als; Metroid prime 3, Mario Galaxy en paper mario.
User avatar
RoOd
Active Level:
Active Level:
Posts: 1260
Joined: Sun Sep 18, 2005 21:50
Location: Haarlem

Post by RoOd » Fri Oct 05, 2007 11:52

denk dat uiteindelijk de wii het wel helemaal gaat worden eind van het jaar hoor. Ikzelf ga geen console van 400 euro kopen en dan nog eens de rest erbij...
Super Nintendo, Sega Genesis, man when I was dead broke I couldn`t picture this ...

My Neo Games
User avatar
d
Active Level:
Active Level:
Posts: 1395
Joined: Thu Aug 03, 2006 11:55
Location: Almere psn=danielplatinom
Contact:

Post by d » Fri Oct 05, 2007 13:47

R-Type wrote:De 360 bewijst dat de prijs en zelfs de kwaliteit van het apparaat niet veel zegt. Voor 350 euro ben je namelijk nog niet klaar.

Games, die verkopen consoles. En die heeft de Ps3 tot nu toe nauwelijks. 400 is voor een console zonder games die zich onderscheiden nog steeds duur.

Ik denk een korte stuiptrekking, maar toch een blijvende 3e positie. Sony heeft 2007 allang verloren.
Eens, maar vergeet niet de blu ray speler he. Als je daar niets mee hebt dan is het inderdaad weggegooid geld.
Mittens666

Post by Mittens666 » Fri Oct 05, 2007 15:45

Daar had ie in eerste instantie al voor uitgebracht moeten worden! Schandalige 600 euro ook heb ik het er wel voor uitgegeven!!! En tot nu toe eigenlijk geen fatsoenlijk spel voor gespeeld"
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 05, 2007 16:48

Een wel bekend 'ik zei het toch' gevalletje mijnheer de Mittens.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Oct 05, 2007 18:46

Lol jullie vergeten erbij te zeggen dat de nieuwe ps3 voor 399 wel een aantal functies mist:

Wat mist eraan ?

- minder HD ( 40 gig )
- NIET backwards compatible met PS2 games
- geen cardreader slots meer
- playback superaudio CD werkt niet meer
- geen netwerk aansluiting meer

Erg lame imo!
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Fri Oct 05, 2007 19:38

Ik durf wel te voorspellen dat Sony de kerst gaat winnen. Ik denk niet zozeer dat die nieuwe versie veel gaat verkopen, maar het is die 60 gb versie met 2 games en 2 controllers die het goed gaat doen.

@ baki, volgens mij is de netwerk aansluiting in de 40 gb versie er niet uitgerukt, het ding heeft als het goed is gewoon de lan poort en ook de wifi.

http://games.fok.nl/news.php?newsid=20955
Keep on Dreaming
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Fri Oct 05, 2007 22:02

Sony gaat helemaal niets winnen deze kerst.
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Fri Oct 05, 2007 23:19

@ Day

Nee er zit gewoon geen netwerkkabel en headset bij. Dus klopt idd was je zegt.

Maar dat geeft wel aan hoe Sony tegen online play aankijkt.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Oct 06, 2007 11:02

De PS3 is hardwarematig gewoon een mooi apparaat. Krachtig, Blu-ray, ach je kent het wel.

Ik heb zeker geen spijt van mijn aankoop. Maar het is en blijft een feit dat er gewoon weinig voor te krijgen is. Ik speel er nu dus alleen Tiger Woods 07, Warhawk (die is wel tof) en Sega Rally op.

Dus ja, ik denk dat het een prima multi-functioneel apparaat is voor de casual gamer die meer films kijkt en dat ding als media center gebruikt.
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Oct 06, 2007 11:02

En on-topc; 400 ekkies vind ik een acceptabele prijs overigens!
almighty

Post by almighty » Sat Oct 06, 2007 11:22

Denk dat ik hem voor dat geld zeker Januari wel haal, alleen al omdat er een blue-ray speler in ligt :wink:
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sat Oct 06, 2007 13:07

Baki wrote:Lol jullie vergeten erbij te zeggen dat de nieuwe ps3 voor 399 wel een aantal functies mist:

Wat mist eraan ?

- minder HD ( 40 gig )
- NIET backwards compatible met PS2 games
- geen cardreader slots meer
- playback superaudio CD werkt niet meer
- geen netwerk aansluiting meer

Erg lame imo!

- HD is swapable.
- Ik denk dat het grootste deel van de PS2 bezitters geen PSone spellen speelt
- Ooit gebruikt?
- Da's kut
- Wel WiFi
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Oct 06, 2007 13:31

Wat je ook zegt Rano, het blijft lame ;) But I don't give a fuck want ik heb toch allang een jap ps3 met alles erop en eraan. Dit is puur een pakket om de strijd met de core 360 aan te gaan.
Ik zag trouwens een vid van MGS online en dat ziet er promising uit!
almighty

Post by almighty » Sat Oct 06, 2007 16:55

Ben (nog)niet echt thuis in de wereld van de ps3, maar je mist volgens mij niks met het online gebeuren toch?
Het zal nooit zo zijn als xbox live of heb ik het nu helemaal mis?
Gameholic

Post by Gameholic » Sat Oct 06, 2007 18:08

almighty wrote:Ben (nog)niet echt thuis in de wereld van de ps3, maar je mist volgens mij niks met het online gebeuren toch?
Het zal nooit zo zijn als xbox live of heb ik het nu helemaal mis?


Klopt .. Misschien dat het met Home dadelijk anders is, maar nu is het bedroevend.

De hele PS3 interface is primitief. Als je dit vergelijkt met Live :roll: Er wordt in zelfs veel games gebruik gemaakt van textchat.. kom op hey .. so nineties!!
almighty

Post by almighty » Sat Oct 06, 2007 18:14

En is dat Wifi aan te sluiten op een livebox?(orange)
Dat de rest er eigelijk niet meer opzit is voor mij niet echt een probleem,speel nu ook geen xbox games op m'n 360 dus :wink:
40 gb is voor mij wel genoeg krijg amper m'n 20 gb vol voor m'n 360 :wink:
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sat Oct 06, 2007 18:49

Nou die 20 GB is maar weinig voor de 360 in mijn geval. Zeker als je extra multiplayer levels van FPS's gaat aanschaffen. Die zijn soms meer dan 1 GB dus dat schiet dan aardig op.
almighty

Post by almighty » Sat Oct 06, 2007 22:33

o.k dat is zo, maar nu is er volgens mij ook veel meer te downloaden voor de 360 dan de ps3, toch?
Maar mischien ga ik ook wel voor de 500 euro versie(60gb), dan krijg je er meteen een extra controller en 2 games bij dus eigelijk krijg je meer dan de 100 euro waard is.
Ik hoop ook echt dat er weer goede rpg's(final fantasy's) op de ps3 komen want die games mis ik echt op de 360, het is tegenwoordig alleen maar racing/fps.
Niet dat daar iets mis mee is, maar ik snak weer naar goede rpg/adventure's games:)
User avatar
DAY
Active Level:
Active Level:
Posts: 502
Joined: Wed Sep 28, 2005 11:23

Post by DAY » Sun Oct 07, 2007 16:13

Over dat BC niet wordt ondersteund in die nieuwe versie van de ps3 zal trouwens niet al teveel mensen wakker liggen. Er was geloof ik laatst een onderzoek dat uitwees dat veel mensen niet eens wisten dat de ps3 dat kon.

@ almighty, de xbox heeft toch wel een paar goede rpg's. Oblivion, Blue dragon en enchanted arms. Ook komt bijna Lost oddysse en geloof dat Mistwalker nog wel een paar goede rpg's in de wachtkamer heeft.
Keep on Dreaming
User avatar
Baki
Active Level:
Active Level:
Posts: 1328
Joined: Wed Sep 28, 2005 18:00
Location: Rotterdam

Post by Baki » Sun Oct 07, 2007 21:07

Sorry maar behalve Oblivion zijn er in imo geen andere goede rpg's op de 360. Blue Dragon is echt troep en veel hype.
User avatar
Rano
Active Level:
Active Level:
Posts: 588
Joined: Tue Aug 09, 2005 20:33

Post by Rano » Sun Oct 07, 2007 22:04

Blue Dragon is wel vermakelijk hoor. Een stuk leuker dan Halo 3 ;) Maar een echte topper is het niet. Maar er zijn geen goede RPG's exclusief voor de X360. Mass Effect lijkt de eerste te worden.
User avatar
Ken
Active Level:
Active Level:
Posts: 4798
Joined: Wed Aug 10, 2005 15:44
Contact:

Post by Ken » Mon Oct 08, 2007 14:12

Sony heeft bekend gemaakt dat wanneer de huidige voorraad aan 60GB Playstations 3 verkocht is, deze versie in Europa uit de handel genomen zal worden. Hierna zal alleen nog het nieuwe 40GB model voor ons te verkrijgen zijn.
De beslissing komt nadat Sony Europe een prijsverlaging van het 60GB model naar 399 euro bekend maakte, welke volgens hen een reactie was op vele verzoeken van hun klanten.

David Wilson, hoofd PR in Groot-Brittannië, verklaart:

"Our offering in the UK market place for Christmas are the two SKUs announced on Friday, but as the 60GB stock is depleted the GBP 299 40GB SKU will be the only version available going forward.
The 40GB machine represents all the power and potential of PlayStation 3 at a very compelling price. Whilst the feature set of the 40GB is a result of extensive feedback and research, all the 'missing' features should some consumers require them are easily upgraded with USB memory card readers, USB hubs, or bigger external USB or internal HDs.

The only functionality that is being removed is backwards compatibility - and this is because we believe this less important now than when we launched - as there will be 65 PS3 games available by Christmas. Furthermore we believe we should now be devoting our resources to the future of PlayStation gaming and delivering next generation experiences."

Sony heeft het 60GB model al eerder in Noord-Amerika uit de handel genomen.
Bron: Fok!
Post Reply