Hey,
Dit is de situatie: ik had eerst een PS2 met fliptopcover en swap magic om mijn PS2 import games te spelen. Dit werkte mooi met een RGB kabel, helder beeld, prima.
Nu heb ik de omgebouwde PS2 van mijn broer overgekocht (omdat ik het swappen wat zat werd) maar dit geeft problemen. Mijn breedbeeld tv (gewoon zo'n oude beeldbuis) heeft 2 scart ingangen, volgens mij ondersteunt 1 van die 2 RGB en de ander niet (want in de ene ingang is het beeld veel mooier dan de andere met dezelfde kabel).
Als ik deze PS2 op mijn RGB aansluiting aansluit is het beeld mooi scherp maar groen..
Als ik hem in mijn andere scart doe is het beeld van PAL games wat minder mooi, maar het beeld van Japanse games is dramatisch slecht. Het heeft wel de goede kleur, maar import games zien er zo pixelig en lelijk uit op deze scartaansluiting.
Wat kan ik hieraan doen?
En als ik in de toekomst een HD tv koop, hoe moet ik mijn PS2 dan aansluiten om PAL en import allebei mooi te kunnen weergeven?
Beeld problemen import games PS2
- d
- Active Level:
Wat Ken zegt.
Volgens mij refereert Ken naar de switch tussen
component output VS rgb output
Ygrvb VS RGB
zoiets toch?
Als je met een ps2 dvd wilt bekijken via rgb, krijg je ook groen beeld.
Misschien dat die mod chip ook nog een setting heeft ergens?
Succes! laat ons weten wat de oplossing is! Zit de rgb scart kabel wel goed in je tv als de Groen en blauwe pinnetje niet zouden zijn connected zou je inderdaad groen beeld krijgen. Wat betreft met 1 scart in je tv die niet rgb is. Daar zou je welleens gelijk in kunnen hebben! Doen ze vaak, die gasten.
Volgens mij refereert Ken naar de switch tussen
component output VS rgb output
Ygrvb VS RGB
zoiets toch?
Als je met een ps2 dvd wilt bekijken via rgb, krijg je ook groen beeld.
Misschien dat die mod chip ook nog een setting heeft ergens?
Succes! laat ons weten wat de oplossing is! Zit de rgb scart kabel wel goed in je tv als de Groen en blauwe pinnetje niet zouden zijn connected zou je inderdaad groen beeld krijgen. Wat betreft met 1 scart in je tv die niet rgb is. Daar zou je welleens gelijk in kunnen hebben! Doen ze vaak, die gasten.
Ervaar het https://www.nationaalvideogamemuseum.nl/ in Zoetermeer
Ik heb een rgb kabel waarbij op de connecter een switch zit om het beeld op composiet te zetten voor dvd waardoor je beeld wel normaal van kleur wordt. Denk gewoon doordat de dvd playback van de ps2 softwarematig gebeurd, dat geen progressief signaal mogelijk is. Maar koop gewoon goedkoop dvd spelertje, die doet het wel prima en heb je gelijk wel progressief beeld.
, De ps2 is nu al retro

Keep on Dreaming